Варіант 2
I.Серед наведених односкладних речень позначте неозначено-особове:
а) Та не судилося Марії зберегти дітей.
б) Любімо Вкраїну,та не сліпо,щирим серцем,чистою душею.
в) Учителя і дерево пізнають з плодів.
г) Посадили над козаком явір та калину.
II.Позначте рядок,у якому всі слова пишуться через дефіс:
а) Сам…на…сам,рута…м‘ята,соціал…демократичний,по…підвіконню.
б) Що…найдужче,сяк…так,юрист…консульт,дон…жуанство.
в) Щастя…доля,свят…вечір,отож…то,одним…одна.
г) Пуща…Водиця,рок…н…рол,ясно…блакитний,усього…на…всього.
III.Позначте рядок,у якому всі слова іншомовного походження написані правильно:
а) Крит,Верхня Сілезія,тераса,мадона.
б) Лейпциг,брутто,Вашингтон,фортисимо.
в) Флорида,карикатура,кондиціонер,траекторія.
г) Чилі,голандець,мільярд,ахілесова п‘ята.
IV.Позначте рядок,у якому є синонім до фразеологізму крутитися на слизькому:
а) Втекти,уникнути небезпеки.
б) Обманювати
в) Зазнати труднощів.
г) Бути заклопотаним.
V.Позначте рядок,у якому на місці (?) не треба ставити тире:
а) Вік звікувати (?) не в гостях побувати.
б) Щастя (?) не знати спокою,в далі йдучи невідомі.
в) Життя (?) це і усмішка,і сльози ці солоні.
г) Слово (?) не стріла,а глибше ранить.
VI.Позначте рядок,у якому всі іменники ІІ відміни належать до мішаної групи:
а) ткач,плече,снігур,папір.
б) дощ,газетяр,пісняр,вугляр.
в) школяр,каменяр,буквар,пухир.
г) двір,сторож,псар,долар.
VII.Перепишіть слова і розставте наголоси:
Тигровий,незручний,тришаровий,граблі,затемна,нароздріб,злидарство, в‘ялити.
VIII.Перепишіть речення,розставте розділові знаки.Зробіть синтаксичний розбір.
Вони подивилися одне одному в очі і кожне прочитало в чужому погляді раптову гіркоту широко всміхнулися і вже не було гіркоти а сама тільки радість.
Відповіді до варіанту 2:
1.Г
2.Г
3.Б
4.В
5.Г
6.Б
7.Ти´гровий,незру´чний,тришаро´вий,граблі´,зате´мна, наро´здріб,злида´рство,в‘яли´ти.
8. Вони подивилися одне одному в очі,і кожне прочитало в чужому погляді раптову гіркоту,широко всміхнулися і вже не було гіркоти,а сама тільки радість.