Інтерактивний урок - квк з української мови "Слово. Значення слова"

Про матеріал
Підсумковий урок з теми «Слово. Значення слова». Урок закріплення знань і вмінь про переносне і пряме значення слова,антоніми і синоніми, про багатозначність слова.
Перегляд файлу

Нестандартний урок української мови 2 клас
(урок КВК)
Тема уроку. Підсумковий урок за темою «Слово. Значення слова».

Мета уроку: допомогти учням узагальнити і систематизувати знання про
пряме і переносне значення слів,
багатозначність слова, синоніми і антоніми; збагачувати
словниковий запас учнів, розвивати комунікативні вміння ,
пам’ять, логічне і творче мислення, увагу, вміння
зосереджуватися, формувати навички виразного читання;
стимулювати активність кожного учня з метою розвитку їх
здібностей.
Виховувати любов до української мови, Батьківщини,

Тип уроку: урок - КВК

Обладнання: сигнальні картки, емблеми команд (бейджики), пам’ятки
«Як працювати в групі», оцінювальні листки, нагороди
командам – переможцям, подарунки гостям, окуляри,
терези, рахівниця, лупа, мікрофон, дидактичний матеріал,
фонограми.

Запрошення гостей.

Учень. Шановні гості!
2 клас запрошує вас
в Клуб Веселих і Кмітливих.

Сьогодні в нас цікава гра –
Змагатиметься дітвора
В умінні міркувати,
А деколи й хитрувати.

Хід уроку

І. Організаційний момент.
1. Емоційний настрій

Девіз уроку української мови:
Усі Гарно, дружно працювати,
Мову рідну добре знати

ІІ. Робота над темою уроку.

1. Вступне слово вчителя ( звучить мелодія української пісні)
- Вслухайтеся в слова великого Кобзаря, Тараса Григоровича Шевченка.
Про що він говорить?

Ну щоб, здавалося слова...
Слова та голос – більш нічого...
А серце б’ється, ожива,
Як їх почує!

Бог дав людині слово:
- Чи є цінніше що?
Немов весна, чудове
І радісне воно.

Бог дав людині слово
І мовив до усіх:
«Слова мої чудові;
Слова погані – гріх!»
- про що цей вірш?
- Правильно. Про слово.

Учитель. Сьогодні, діти, в нас підсумковий урок з теми «Слово. Значення слова». Ми з вами закріпимо знання, наші вміння про переносне і пряме значення слова,
антоніми і синоніми, про багатозначність слова.
 

- яким буде наш урок?
Незвичайний урок. Урок... КВК (діти) .

- Ваше завдання сьогодні –
уважними бути, не зітхати,
А правильно відповідати.
Зберігать усі знання і сили,
Згадаймо все, що ви учили,
В бій із друзями вступайте
І в чесній грі перемагайте.

3. Повідомлення очікуваних результатів.

- Коли людина народжується, загорається в небі її зірочка.
(На дошці вивішується зірочка велика, а в ній 26 маленьких зірочок). Кожна зірочка – особистість. У нашому класі таких зірочок 26. І мені хочеться, щоб кожен з вас сьогодні розкрив свій талант, свою особистість, показав свої знання.

ІІІ. Підготовка учнів до гри
1. Повторення правил роботи в групі
3. Знайомство з журі
Учитель . Оцінювати нашу роботу ми попросимо наших дорогих гостей.


Учениця 1. Журі ви наше компетентне,
Та тільки суворо нас не судіть.
Смійтеся з того, що викличе сміх.
Сміятись, як кажуть, суддям не гріх.

Учениця 2. Ми передаємо вам терези для зважування наших сил;
Учениця 3. рахівницю для підрахунку наших балів;
Учениця 2. Лупу, щоб краще могли побачити наші позитивні якості;
Учениця 3. Окуляри, щоб бали пильнувати,
(Звучить мелодія )

Отже, починаємо!

І тур. Привітання команд (5 б.)

Учитель. Команда «Мовники», ваше привітання!

Учениця.

- Привіт. Я – капітан команди «Мовники»               (Дудко М.)
Наш девіз і наше кредо:
- Думати – колективно,
Діяти – оперативно,
Сперечатися – доказово.
Це для всіх обов’язково.

Учитель. Ваше привітання, «Розумники».

Учень. – А я, капітан команди «Розумники»,        (Співак Д.)
Наш девіз:
Усі - Ми покажемо, що вміємо,
Хай дивується весь світ.
Приготуйтеся, командо!
Всім великий наш привіт

Привітання команди «Знавці».

Учениця.
- Ви вже здогадалися, що
я - капітан команди «Знавці».            ( Володько Н.)
Наша команда
Геть не любить сумувать.
Із задоволенням з вами
В КВК будемо грать.

ІІ тур. Розминка. Бліц – турнір ( 1 б.)

Продовжіть речення:

  1. Що таке лексичне значення слова?
  2. Вислів «Золоті руки »- пряме чи переносне значення?
  3. Солодкий торт?
    1) Антоніми – це...
    2) Омоніми – це...
    3) Синоніми– це...
    4) Багатозначні слова називають ….
    Продовжіть ряд:
    1) Будинок . оселя ….
    2) Говорить, каже...
    3) Абетка...

    ІІІ тур. Конкурс капітанів «Знайди зайве слово» (2 б.)

    Учитель. Закреслити зайве слово. Пояснити, чому саме це слово. А команди, щоб несумувати виконають теж подібне завдання.

    «Знавці».
    Хата, будинок, оселя, м’яч, хижа.

    «Мовники».
    Сміливий, мужній, кмітливий, безстрашний.

    «Розумники»
    Дорога, шлях, траса, яблуко, стежка.

    ІУ тур. «Добери антоніми» ( 3 б.)
    (Слова записані на дошці)
    «Знавці» «Мовники» «Розумники»
    багато - лінь - мир –
    радість - правда - довгий -
    тепло - низький - чорне -
    1. «Мозковий штурм»
    Які антоніми живуть разом з нами?

    УІ тур. «Відгадай ребуси» ( 2 б.)
    Учитель. Слово. Яке воно чарівне. Його можна навіть зашифрувати. Відгадайте, які
    ж слова заховалися. Складіть з одним із них речення.
    «Знавці» «Розумники» «Мовники»
    Зашифровані слова
    Вересень Жовтень Мова
    Слово Урок Листопад


    УІІІ тур. Домашнє завдання ( 10 б.)
    Учитель. Поки журі підводить підсумки, команди готуються до презентації домашнього завдання.
    (Звучить мелодія української пісні)
    Умова. Враховується виразність, артистизм.

    Команда «Мовники»
    Павло Глазовий.
    Кухлик
    Дід приїхав із села, ходить по столиці.
    Має гроші – не мина жодної крамниці.
    Попросив він: - Покажіть кухлик той, що скраю. -
    Продавщиця: - Что? Чєво? Я нє понімаю.
    - Кухлик, люба, покажіть, той, що збоку смужка.
    - Да какой же кухлік здєсь, єслі ето кружка! –
    Дід у руки кухлик взяв і нахмурив брови.
    - На Вкраїні живете й не знаєте мови... –
    Продавщиця теж була гостра та бідова.
    - У мєня єсть свой язик, ні к чєму мнє мова! –
    І сказав їй мудрий дід: - Цим пишатися не слід,
    Бо якраз така біда в моєї корови:
    Має, бідна, язика і не знає мови.
    Учитель. Ми живемо в Україні і знати свою мову ми зобов’язані, тому що ми- українці.
    І цуратися її не треба. Як казав великий Кобзар Т.Г. Шевченко: «Учітесь,
    читайте, і чужому навчайтесь, й свого не цурайтесь».

    Команда «Знавці»
    П. Глазовий « Ерудит»
    - Чуєш, тату, - син питає, -
    Що таке хамелеон?
    - Знав колись, тепер не знаю, -
    Каже батько Филимон.
    - Слухай, тату, ще спитаю.
    Що таке аукціон?
    - Я забув, не пам’ятаю, -
    Каже батько Филимон.
    Мати сердиться на хлопця:
    - Все питання задаєш!
    Батьку навіть у неділю
    Відпочити не даєш.
    - Не кричи, - говорить батько. –
    Я люблю балакать з ним.
    Хай пита, чого не знає,
    А то виросте дурним.


    Х тур. «Підсумковий»

    Учитель. Ось і все. Всі завдання виконані.

    Тепер журі – за вами слово

  4. 1. Рефлексія.
    Гра «Мікрофон» Інтерв’ю .
    - Чи сподобався вам урок?
    - Що більше сподобалось?
    - Як ви думаєте, що сьогодні, на вашу думку, на уроці було для васголовним, цікавим?

    2. Очікувані результати
    Продовжіть речення:
    Учитель. Ми повинні завжди пам’ятати про силу слова. Пам’ятати, що слово може когось
    надихнути і забруднити, розчулити і вколоти, поранити і вилікувати,
    відштовхнути і приголубити, налякати і підтримати, знищити і зігріти,
    розсмішити і обурити, посварити і примирити. Це залежить від кожного з вас.

    3. Оцінювання.
    Учитель. Капітани команд і вся наша група згадайте, як відповідали і працювали члени
    вашої команди і оцініть справедливо.

    - Чи працював в команді, допомагав? (3 б.)
    - Чи вирішував питання разом з усіма? (3 б.)
    - Чи вносив свої пропозиції? ( 3 б.)
    - Чи відповідав правильно?( 3 б.)
    4. Слово журі.
    5. Нагородження команд – переможців (звучить музика)

    Учитель.
    Збіг урок наш, як коротка мить,
    Ще попереду у нас багато кроків:
    І цікавих, і важких уроків.
    Найскладніше ж завдання – життя
    Тож старайтесь вправно все вивчати!
    Пам’ятайте, учня скарб – знання!

    - На цьому наш урок квк завершено.
    Всім дякую за співпрацю!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сніжинки на 95 % складаються з повітря. Саме тому вони так неквапно падають на землю, немов кружляють у повільному танку.

    Швидкість їхнього падіння – близько 1 км/год. Те, що сніжинки мають в своїй структурі повітря, пояснює їх білий колір. Світло відбивається від кристалів льоду та повітря і розсіюється. Тому ми бачимо їх сріблясто-білими.

 

 

    У світі не існує двох однакових сніжинок.
А ось рівну форму таки змогли знайти.

    Але більше таких не фіксували.

    Зараз вважається, що існує щонайменше 130 різних форм сніжинок. Така велика кількість зумовлена складністю і різноманітністю умов, рухом повітря, різною вологістю в хмарах, де вони зароджуються, і зміною цих умов на шляху сніжинки до поверхні землі. За час свого падіння, форма сніжинок може кілька разів змінюватися.

 

Ви знаєте чому сніг скрипить під ногами взимку? Особливо в лютий мороз?

    Все дуже просто. Бо коли ви стаєте на сніг, то кристали льоду ламаються і труться між собою. Ось таким способом досягається ефект «скрипу».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 січня 2022
Переглядів
494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку