Інтерактивний урок-квест «Як психологічно вижити в умовах військового стану»

Про матеріал
В даній роботі представлена методична розробка інтерактивного уроку - квесту на тему збереження психічного здоров’я для учнів середньої школи, яка проводиться з описом процесу підготовки та організації заходу, правилами гри, завданнями для всіх етапів проходження квесту, матеріалами, необхідними для проведення уроку. Використання даної розробки уроку доцільно при здійсненні превентивної, просвітницької, тренінгової роботи з дітьми. Це - інноваційна форма роботи з учнями - цікавий і, водночас, ефективний спосіб засвоєння школярами необхідних знань, умінь та навичок. Інтерактивні вправи, виконання яких передбачає участь у квесті, стимулюють інтерес учнів, забезпечують активне залучення всіх учасників, згуртовують колектив учнів.
Перегляд файлу

Інтерактивний урок-квест

«Як психологічно вижити в умовах військового стану»

 

Педагог-організатор

Дунаєвецького ліцею №3

Олексійко Л.М

 

Розробка уроку-квесту для учнів 5-7 класів,

за участю шкільного психолога, педагога-організатора, соціального-педагога та класного керівника

Анотація:

В даній роботі представлена методична розробка інтерактивного уроку - квесту на тему збереження психічного здоров’я для учнів середньої школи, яка проводиться  з описом процесу підготовки та організації заходу, правилами гри, завданнями для всіх етапів проходження квесту, матеріалами, необхідними для проведення уроку. Використання даної розробки уроку  доцільно при здійсненні превентивної, просвітницької, тренінгової роботи з дітьми.

Це - інноваційна форма роботи з учнями - цікавий і, водночас, ефективний спосіб засвоєння школярами необхідних знань, умінь та навичок. Інтерактивні вправи, виконання яких передбачає участь у квесті, стимулюють інтерес учнів, забезпечують активне залучення всіх учасників, згуртовують колектив учнів.

Мета:  сприяти отриманню школярами  знань про поняття «психічне здоров’я», «стресостійкість»; розвивати уміння школярів визначати та усвідомлювати фактори, що впливають на стан психічного здоров’я; створювати умови для формування в учнів позитивного ставлення до життя та власного здоров’я; виховувати почуття колективізму, підтримки один одного, толерантного ставлення.

 Кожна команда проходить ряд станцій – етапів, де помічники практичний психолог, педагог-організатор та соціальний педагог проводять з гравцями вправи і дають творче завдання. Вони ж і оцінюють роботу і ставлять бали у маршрутному листі у вигляді смайлів.

Організаційний момент:

Педагог-організатор, соціальний педагог та практичний психолог керують «станціями»,  на яких вони будуть зустрічати команди. Їх завдання, знаючи специфіку своєї станції, підготувати завдання для команд   зустріти їх на станції та виставити бали у маршрутному листі.

Завдання для класних керівників - організувати 2 команди у класі, ознайомити з правилами гри.  розподілити учнів так, щоб всі діти мали змогу взяти участь у виконанні завдань на станціях з розрахунку на те, що діятимуть 3 станції, і на кожній станції – проводитимуться по одній вправі та одному творчому завданню.

Педагог-організатор складає та узгоджує з класними керівниками сценарій, разом із психологом та соціальним педагог здійснює підбір завдань для роботи на станціях, контролює процес підготовки учасників квесту. Забезпечує заохочення для команд.

ПОЧАТОК КВЕСТУ

 Етап І - "Вступне слово класного керівника "(2-3 хв.)

Доброго дня діти, гості! Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок - квест «Як психологічно вижити в умовах військового стану». Так сталося, що на нашу долю випала війн. І нам потрібно вчитись жити в даних умовах.  Свій квест ми також будемо проводити у «закритому просторі», в межах нашого ліцею, будемо діяти згідно інструкцій та наших правил, намагаючись не порушувати їх.( класний керівник зачитує правила і разом з учнями їх приймають)

Наші правила :

 

  1.       Отримайте маршрутний лист.
  2.       Рушаючи в подорож, не забувайте про правила вихованості та почуття                    толерантності один до одного та до своїх суперників. За виконані завдання отримуйте бали у маршрутному листі, у вигляді смайликів .
  3.       Застосовуйте при виконанні завдань всю вашу енергію та креативність! У вас все вийде, рухайтесь далі та перемагайте!
  4.       На виконання кожного із завдань у вас до 10 хв. За перевищення ліміту часу бали знімаються.
  5.       Відвідуйте станції суворо за порядком, написаним в вашому маршрутному листі.

 

Нам відомо, що людина не може не реагувати на те, що відбувається навколо, хочеться, щоб дні проходили весело цікаво, успішно і радісно. Але бувають ситуації, коли ми нічого змінити не можемо і ми дратуємось, переживаємо чи сумуємо. А особливо у дні, коли оголошено повітряну тривогу і ми почули  слова «укриття», «зліт». А як же можна «вижити» в цих умовах, щоб зберегти своє психічне здоров’я ?Сьогодні ми це спробуємо зробити за допомогою нашого квесту та наших експертів-кординаторів.(Представлення).

Ну, що ж почали…!?

Етап II «Подорож по станціях»(10 хвилин на кожну станцію)

Команди отримують маршрутні листи, де є назви станцій, якими будуть подорожувати команди. Діти рухаються згідно маршрутного листа. Подається умовний сигнал і команди вирушають.

На кожній станції за виконані завдання діти отримуватимуть смайлики-наклейки у маршрутному листі..

 

І. Станція практичного психолога"Медіатор"

ІІ. Станція  педагога-організатора «Енерджайзер»

ІІІ. Станція соціального педагога "Емпатійність"

 

СТАНЦІЯ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА «МЕДІАТОР»

Для того, щоб приступити до гри психолог пропонує учням розгадати ребус де зашифровано словосполучення «Психічне здоров’я»

 

1.Гра "Родзинки"

Психолог пропонує дітям родзинки. Завдання для кожного учасника команди назвати кількість фактів про себе в залежності скільки родзинок є в учасника

(Діти виконують завдання. Психолог координує роботу. Дана вправа дає можливість краще пізнати один одного та дізнатись нові факти про учасників.. За виконання завдання клеяться відповідні смайлики у маршрутному листі).

                        СТАНЦІЯ ПЕДАГОГА_ОРГАНІЗАТОРА "Енерджайзер"

(На станції команди зустрічає педагог-організатор, який пропонує творче завдання «Шифрувальник», де за допомогою цифр, зашифровано словосполучення «Тривожний рюкзачок»)

Вправа-гра "Хто ми"

Команда стає у коло і виконує завдання. Слід визначитися і вибрати із трьох позицій ту, яка найближче ототожнює команду із вибраним словом, а потім зобразити це за допомогою міміки, жестів, звуків.

Наприклад: 1. Вітер, дощ чи сонце?

2. Урок, перерва чи канікули.

Педагог-слідкує за ходом гри, координує процес, виставляє бали-смайлики.

СТАНЦІЯ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА "Емпатійність"

Творче завдання «Склади слово»

Команда за 1 хвилину з розрізаних складів скласти слово «СПІВПЕРЕЖИВАННЯ», як синонім до назви станції.

 

Гра «Сміттєва корзинка». Написати на аркуші паперу, які емоції вам заважають у житті у складній ситуації, зім’яти листочок і по черзі на певній відстані кинути у «корзину - смітничку». За кожне попадання зараховується бал.

Етап ІІІ - "Підведення підсумків"(5-10 хв)

 

Команди, після виконання завдань повертаються до місця збору. Підраховують бали-смайлики.

Класний керівник повідомляє про  процес уроку-квесту, оцінює активність і настрій учасників. Наголошує на тому, що гра не мала характеру змагання за перше місце,  найголовнішим для всіх, було отримання нових знань та вражень. Нагордження учасників.

 Урок – квест закінчується колективним фото .

 

                                                                Висновки

Проведення такого інтерактивного уроку-квесту сприяє  формуванню в учнів необхідних компетентностей, актуалізації наявних знань з теми психічного здоров’я, формуванню морально зрілої особистості, що володіє системою знань про власне психічне здоров’я, готової протистояти труднощам та негативним чинникам оточуючого середовища.

Проведення такого типу заходів забезпечує створення сприятливих психологічних умов для ефективної взаємодії в групах, самопізнання учасників.

docx
Додано
29 березня 2023
Переглядів
598
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку