Інтерактивний урок "Правопис префіксів роз-,без-"

Про матеріал

Інтерактивний урок з української мови у 3 класі на тему "Правопис префіксів -роз,-без-."

Мета:
навчальна:
Формувати в учнів уміння писати префікси й прийменники,ознайомити з правилами вимовляння і правопису префіксів роз-,без-;
● розвивальна:
розвивати орфографічні навички,літературну вимову,вміння аналізувати,творчі здібності учнів;
виховна:виховувати бажання вивчати українську мову,любов до рідної Батьківщини.


Перегляд файлу

 

  Балаклійська загальноосвітня школа  І-ІІІ ст.. №1 ім.О.А.Тризни













 

 

 Інтерактивний урок

  у 3-му класі

         на тему: «Правопис префіксів  роз,-без»


















 

 

Учитель початкових класів: Волкова Ірина Миколаївна

 





   Відкритий урок з української мови у 3-Б класі
 

Тема. Правопис префіксів  -роз,-без-.

Мета:
навчальна:Формувати в учнів уміння писати префікси й прийменники,ознайомити з        правилами вимовляння і правопису префіксів  роз-,без-;
● розвивальна:розвивати орфографічні навички,літературну вимову,вміння аналізувати,творчі здібності учнів;
виховна:виховувати бажання вивчати українську мову,любов до рідної Батьківщини.

                                                            Хід уроку
І.Організація класу
1.Привітання
Учитель:

-Діти,в народі кажуть: «Добрий гість-дому радість.» Сподіваюсь,що і ви,як і я,раді нашим гостям.
-Давайте привітаємось

Діти: Ми раді вам,добрі люди.
          І щиро вітаємо вас
         Та запрошуєм ласкаво
          На урок у третій клас.
Учитель:
-Не втомлюючись висловлювати  безмежну любов до нашої країни,розпочнемо урок такими словами: «Україно,земле рідна        
                  Земле західна і східна            (слайд 2)
                  І південна,і північна
                  В нас любов до тебе вічна.»
-Поміркуйте і скажіть,яким ви бажаєте бачити наш урок?
(цікавим,навчальним,проблемним,творчим,продуктивним).
-Якими ви уявляє  себе  на уроці?    (слайд 3)
Діти:
          Хочу все знати

         ,буду активним,
          Буду уважним 

         і дуже старанним.
Учитель:
-Давайте подаруємо оплесками один одному гарний настрій і побажання успіху.
2.Орієнтація учнів у темі.
Учитель:
-Діти,сьогодні урок буде незвичайним,ми проведемо його у кафе.  (слайд 4)
-Ви були у кафе?
-З якою метою ви відвідували цей заклад? (відпочивали,святкували День народження,отримували задоволення).
-Але ми сьогодні будемо не тільки відпочивати,а й працювати.
-І мета відвідування буде інша.
-Кафе наше буде незвичайне,а «мовне».
-Ми будемо замовляти страви,що стосуються української мови.
-Бо їжа потрібна не тільки для нашого шлунку,а й для розвитку нашого мозку.
-І меню у нашому кафе буде незвичайним.
-Ознайомимося з ним.
 

 

Меню

               Валюта

1

Перевірка  домашнього завдання

Правильність

2

Хвилинка каліграфії

Старанність

3

«Аукціон»

Швидкість

Реклама

4

Працюємо разом

Згуртованість

Активний відпочинок

5

Робота в групах

Взаємодопомога

6

Творча робота

Уважність.


Учитель:
- Вам все цікаве у нашому меню?
- Мені теж.   
- Тому ми все охоче скуштуємо.
- А розраховуватись ми будемо такою валютою:..
- Це валюта,за яку ви зможете придбати будь-яку страву з нашого меню.
 

ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Перевірка домашнього завдання  (слайд 5)
Учитель:
- І перша «страва»,яку пропонує нам кафе,це перевірка домашнього завдання.
-А розрахуємося правильністю його виконання.
 

2. «Кубування»
Учитель:
- Над яким розділом   ми працюємо?
(Будова слова)
-А яку тему вивчали на попередньому уроці?
(Префікси і прийменники)
- Що нам відомо про прийменник?
(пишемо окремо,служить для зв*язку слів у реченні,можна вставити слово і поставити запитання).
- Що знаєте про префікси?
- Назвіть його ознаки.  

-А тепер давайте пригадаємо, чи все вивчене згадали?      (слайд 6)

   
                                              Значуща частина слова

                                                            
                                                         Префікс          можна утворити 
                                                                                     нові слова          
пишеться зі словом
разом                          стоїть  перед
                                      коренем 
                                                   частина основи                                             
Учитель:
- Ви помітили,що одна стрілочка залишилася без ознаки?
- А яку ознаку ми сюди повинні дописати дізнаємось,коли вивчимо правило.
- Молодці,гарно засвоїли теоретичний матеріал.
- А як справи з практичним завданням ми зараз перевіримо.

Читання вправи
Учитель:
- Правильністю виконання ви розрахувалися за першу страву.
 

3.Хвилинка каліграфії      (слайд 7)
Учитель:
-А наступна наша страва,яку пропонує кафе-це «Хвилинка каліграфії».
- Продегустуємо її.
- Для цього розгорніть зошити,і запишіть сьогоднішню дату і назву роботи-це буде дата відвідування нашого кафе.
- Пригадаємо як правильно  треба сидіти під час письма.
Діти:
               Сядем рівно,
               Спина прямо
               не розмахуєм ногами.
              Зошит з нахилом кладемо
              Букви старанно ведем.
-Повторимо   з*єднання літер у склади.
мо   ор    оз        Мороз
- Складіть з цим словом речення.
- Найкраще речення ми запишемо.
Сонце блищить,а мороз тріщить.
- Чи все зрозуміло у слові «блищить?»
- Яке правило можемо використати як підказку?
(Ненаголошені голосні е,и в корені слова).
- Оцініть своє написання за шкалою на полях.
- Чи все  вам сподобалось у вашому каліграфічному написанні?
- Кому треба писати краще?
4.Вправа «Аукціон»       (слайд 8)
Учитель:
- Ми й не помітили як своєю старанністю розрахувались за попередню страву,і нам подали наступну під назвою «Аукціон».
- Розрахуватися ми повинні швидкістю.
- І вашим завданням буде якомога більше дібрати спільнокореневих слів.
- А які слова називаються спільнокореневими?
(спільний корінь,і мають однакове значення).
- Доберіть до слова  МОРОЗ.
- Молодці,ви вдало і швидко впорались з цим завдання.

ІІІ. Повідомлення теми і мети.
Мотивація навчальної діяльності
1.Хвилинка-цікавинка.     ( слайд 9)
- На початку уроку ми з вам говорили,що префікси-це словотворча частина слова і що вони служать для утворення нових слів.
- Діти,а чи знаєте ви скільки в нашій мові префіксів?
- Виявляється,що цього не знає ніхто.
- Вчені налічують кілька десятків (понад 50)
- У старих граматиках української мови префікси наростками.
- Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу з префіксами і ознайомимося з написання префіксів -роз-,-без-.
- Тема нашого уроку звучить так-Правопис префіксів роз-,без-.     (слайд 10)
- Ви помітили,що остання буква в префіксах закрита.
- Яку ж букву написати?з чи с?
- Ми всі сумніваємось,бо не знаємо правильного написання.
- Наше завдання дізнатися,яку букву треба писати.
- Бо освічена людина має володіти знаннями і вміннями правильного і грамотного написання.
- Тому давайте визначимо мету нашого уроку.
- Які головні завдання уроку?
(вивчити правило написання префіксів роз-,без-,навчитися писати слова з цими префіксами,розвивати мовлення,збагачувати словниковий запас ).

-Підсумуємо-     (слайд 11)
- Тому вживання страв у нашому кафе допоможе оволодіти цими знаннями.
- Вивчивши правило ми зможемо дізнатися і відкрити ці сховані букви.
- Вам цікаво?
- Мені також.
 

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Загрузки\2bджьжо.jpgІV. Вивчення нового матеріалу
1.Словникова робота       
Ознайомитися з новою стравою нам допоможе «Реклама».   (слайд 12)
-Реклама-це рух вперед,це будь-яка форма повідомлення,які використовую фірма для інформування,переконання або нагадування людям про свої товари,ідеї.
- Наше мовне кафе пропонує нам свою рекламну компанію у вигляді фірмової страви закладу.
- Це дуже смачна,вітамінна та корисна страва у мовному кафе,а яку,дізнаєтесь відгадавши загадку.
                                     Я в стаканчику,в рожці
                                      Смачне та ніжне
                                     Зроблено на молоці
                                     Дуже білосніжне
                                     В морозилках проживаю
                                     І на сонці зразу тану.
- Подивіться на ваші столики.
- Вам його вже подано.     (слайд 13)
- На що воно схоже?
(на сніговичка)
- Якщо ми уявимо,що це сніговичок,то чого в нього не вистачає.
   (очей,ротика,носика,рук)
- Якщо в нього не вистачає рота,носа,очей,рук,то який він?
(безротий,безносий,безокий,безрукий).   (слайд 14)
-Давайте швиденько це все домалюємо.   (слайд  15)
- Тоді він(розвеселиться,розсміється,роздивиться,розщедриться).
   (слайд 16)
   

 

 

 

 

-Прочитайте слова першого стовпчика
- Яка у них спільна частина?
-Що цікавого у словах другого стовпчика?
- Яка у них спільна частина?
- Як називається ця частина у словах?
- Зверніть увагу,яка буква пишеться в кінці префіксів перед коренем роз-,без-.
- А тепер давайте відкриємо наші сховані букви і перевіримо чи правильний висновок ми зробили.  (слайд 17)
- Розгорніть підручники на сторінці…. І прочитаємо правило,яку подано у підручнику.
(Діти читають)
- Ви були спостережливими і правильний зробили висновок.
- А щоб краще запам*яти,вивчимо віршик
(читають разом)    (слайд 18)
                               Роз і без у нашій мові
                               Все одно в якому слові
                               Ви пишіть з дзвінкою з
                               і чудово буде все.
- Чи сподобалось вам рекламне блюдо у вигляді фірмової страви «Морозиво»?

Чи можна назвати її корисною?
- У чому її користь?
(вона навчила нас писати префікси роз-,без-).

V. Закріплення нового матеріалу
1. Робота з підручником
Реклама рухається вперед, і ми рухаємось далі.
- І замовляємо нашу наступну страву під назвою «Працюємо разом».   (слайд 19)
- А своє згуртованістю і умінням працювати разом ми розрахуємось за це блюдо.
- Щоб закріпити теоретичний матеріал,ми попрацюємо за підручником.

-  Виконуємо вправу №…

-З якою метою ми виконували цю вправу?

-Своєю згуртованістю ми розрахувались за цю страву.

 2.Активний відпочинок    (слайд 20)
Ми в кафе відпочивали
Смачні страви куштували
А тепер рівненько стали,
руки вгору підняли-підтягнулися
Опустили руки вниз,усміхнулися
Подивились вправо,вліво
Тут і там знання на диво!
Треба їх усі придбати,

щоб розумними зростати.
3.Робота в групах
-Відпочивши,замовляємо наступну страву «Робота в групах» за яку ми повинні розрахуватись взаємодопомогою.   (слайд 21)

 -Тож налаштуємось на працю і об*єднаємось за традиційними правилами цієї роботи.

  -Оберіть учня , який буде презентувати свою відповідь.
1 група. ( слайд 22)

 Виписати слова,в яких знайшли помилку. Довести правильність свого вибору.
Бескрайній,росказати,роздати,росфарбувати,росв*язати,безшумний,розкреслити,бесводний ,

безхмарний.
2 група.( слайд 23)

 Виписати слова з префіксами.
Дідусь розказав мені казку. Сьогодні був безхмарний і безвітряний день. Андрійко розлив молоко.
3 група. ( слайд 24)

До поданих слів доберіть і запишіть за зразком споріднені з префіксом роз-. Познач префікси.

Зразок. Загорнути- розгорнути.

 .Заплести,скласти,накрити,писати.
-Ви тільки провели дегустацію нових страв і готові поділитись своїми враженнями.
-А завдання інших учнів не тільки слухати,а й бути готовим доповнити,проаналізувати.
- При виконанні завдання яким правилом користувались?   (слайд 25)

-Взаємодопомогою ми розрахувались за цю страву.


4.Творча робота   (слайд 26)
-І останньою стравою,яку нам подано на десерт-це «Творча робота.»

-Працювати будемо в парах.

-На ваших столиках лежать конверти.  В них знаходиться розсипане  прислів*я.
-Ваше завдання

- Поєднати слова, або склади впевній послідовності і утворити прислів*я.

-Пригадати з уроків літературного читання твір, або казку і скажіть, як це прислів*я виражає головну думку цього твору.

-Доведь свою думку.

      Відновити прислів*я

Перевіряємо  (слайд  27)

                                              1 ряд
Не варто з другом розсваритись,бо доведеться помиритись.(Як серед птахів виникла дружба)

                                                2 ряд
Вчора браталися,нині розталися.( Лисиця і журавель)

                                               3 ряд
Бездонної бочки не наповниш.( Казка про рибака та рибку)

- Уважністю ми розрахувались за цю страву.
5.Гра «Я-тобі,ти-мені».

-Надійшов пограти в гру. –У  вас на столиках лежать картки з префіксами.

Ваше завдання:

Повернути слово.дібравши до нього антонім,та додавши до нього префікс роз-, без-.

   (  Грамотний,єднати,законний,платний.зав*язка,смертний,страшний,хмарний,вод<fяний)
 

VІ. Підсумок уроку.Рефлексія.
-На початку уроку ми називали ознаки префікса і одна ознака була пропущена.
- Вивчивши правило,зміцнивши свої знання практично,ми зможемо дописати ще одну ознаку префікса.

 - А яку давайте скажемо разом. (слайд 28)

 - Ми все  скуштували, за всі страви розрахувались,поповнили свій мозок знаннями і з радістю можемо підвести підсумок нашого перебування в кафе.

-Продовжи речення.       (слайд 29)
- Чи захопив вас цей урок?
- Які страви нашого меню вам сподобались?
- Чого чекаєте від наступних уроків?
- Хто задоволений своє участю на уроці?
- Оцініть свою роботу на уроці.

VII Домашнє завдання.   (слайд 30)

Вправа 224, с. 97. Вивчити правило.

 

Всім гостям і вам діти хочу подякувати і закінчити урок такими словами.

 

Любіть,діти,Україну
Читайте її твори-і
ваша мова буде багатою,чистою,
чарівною,адже українська мова-
одна з найкращих мов у світі.
 

docx
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
2394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку