Інтерактивний узагальнюючий урок-подорож «Природа навколо нас»

Про матеріал
- узагальнити знання учнів з теми «Природа навколо нас»; - формувати уміння виділяти головне, порівнювати, групувати; - розвивати мовленнєві навички школярів, спостережливість, допитливість; - виховувати бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

ПРИРОДОЗНАВСТВО        1 КЛАС

Тема: Інтерактивний узагальнюючий урок-подорож «Природа навколо

   нас», з комп’ютерною підтримкою.

Мета:  -    узагальнити знання учнів з теми «Природа навколо нас»;

  • формувати уміння виділяти головне, порівнювати, групувати;
  • розвивати мовленнєві навички школярів, спостережливість, допитливість;
  • виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: комп’ютер, презентація по природі, сигнальні картки, предметні

малюнки, картки для роботи в парах, опорні схеми.

Тип уроку: узагальнюючий.

Хід уроку

І  Організація класу

  1. Привітання

Сонечко сяє, ось почався день,

Діти всі у класі кажуть «Добрий день!»

 Любі діти, у наш клас

 Завітали люди щирі

 Привітайте в добрий час

 Гостей посмішкою й миром!

Ми вам раді люди добрі,

І вітаєм щиро вас!

І запрошуєм ласкаво

На урок у 1 клас.

 Тепло своїх долоньок

Я друзям віддаю.

 Урок новий цікавий

 Я з радістю почну.

  • Доторкніться один до одного, посміхніться один одному і подаруйте чудовий настрій.
  • Сідає краса мого класу, а тепер сила мого класу.

ІІ  Повідомлення теми уроку, мотивація навчальної діяльності.

  • Сьогодні на уроці нас чекає багато цікавих завдань, які допоможуть вам закріпити здобуті на попередніх уроках знання, а також навчать бережливо ставитись до природи.
  • Діти, ще зовсім недавно була зима: тріщали морози, ішов сніг, дув холодний вітер. Все в природі відпочивало.
  • А яка зараз пора року настала?
  • Які весняні місяці ви знаєте?
  1. Повідомлення синоптиків.
  • Який зараз місяць? Число? День тижня?
  • Подивіться у віконце, що ви можете сказати про стан неба?
  • Чи є надворі вітер? Опади?
  • День сьогодні видався …, але щоб у нас був гарний настрій давайте запросимо в гості Сонечко з його веселими промінцями.
  • Сонечко, сонечко виглянь у віконечко,

Ми тебе чекаємо, зранку виглядаємо.

(Звучить музика в клас заходить Сонечко)

Сонечко: Я сонечко тепле,

Привітне, ясне,

І завжди я з тими

Хто любить і кличе мене.

Зігрію промінням

Ліси і поля

Пташки заспівають

Розквітне весняна земля

(Пісня)

  • Ось і завітало до нас Сонечко, посвітлішало в класі від його променів.

Сонечко:  Дивіться, в мене є

Чарівний промінець.

 Куди мій промінець упаде,

 Туди він нас і поведе.

  • Спасибі, тобі Сонечко, залишайся з нами і подивись, як наші діти будуть працювати. (Слайд №1)
  • Діти, давайте подивимось, куди вказує промінчик.

ІІІ  Узагальнення набутих знань.

  1. Пр.

(Слайд № 2)

  • А він нас запрошує у подорож природою. А допомагати нам буде комп’ютер.

(Слайд № 3)

  • Подивіться на екран, що ви бачите?
  • Як це можна назвати одним словом?
  • На які дві групи поділяємо природу?
  • За якими ознаками?

Робота з таблицею (дошка).

 

НАРОДЖУЮТЬСЯ     РОСТУТЬ

ДИХАЮТЬ      РОЗМНОЖУЮТЬСЯ

ЖИВЛЯТЬСЯ     ВМИРАЮТЬ

 

  • А тепер подивіться на екран і розподіліть зображені об’єкти на групи. (Вчитель називає та показує промінчик)

(Слайд № 4)

  • Сонечко, давай перевіримо, чи правильно діти розподілили малюнки?

(Слайд № 5 - 9)

  • Дивимось на монітор і пригадуємо які об’єкти відносяться до неживої природи. (Коментує вчитель)

(Слайд №10 - 12)

  • Мандруємо з промінчиком далі і бачимо, що жива природа розподіляється на три групи:
  • люди
  • тварини
  • рослини

(Слайд №13)

  • Отже підсумуємо, що об’єкти живої природи …
  1. Гра «Живе - неживе»

(Слайд №14)

  • А тепер пограємось,

Трішки позмагаємось

  • Промінчик пропонує вам гру «Живе - неживе».
  • А перевірити ваші знання допоможуть сигнальні картки (червона, зелена).
  • Якщо на малюнку зображено частину живої природи, ви маєте підняти картку зеленого кольору, а якщо до неживої – червоного.
  • Будьте уважними, не помиляйтеся!

(Слайди № 15 - 23)

  • Молодці! А до якої природі відноситься олівець, буквар, м’яч? (Ці предмети створені руками людини і до природи не відносяться)

(Слайд №24 - 26)

  • Знову звертаємо увагу на екран і розширюємо свої знання, щодо об’єктів створених руками людини.
  • Робимо висновок: до природи не відносяться предмети зроблені руками людини.
  • Молодці! Добре попрацювали і вирушаємо з промінчиком далі.

IV  Фізкультхвилинка

  • Що ж, мабуть прийшла пора

Всім нам відпочити

Хочу на фізкультхвилинку

Усіх запросити.

V  Систематизація знань.

  • А зараз ми подорожуємо з промінчиком далі і потрапляємо до царства рослин
  • Давайте пригадаємо, що рослини …

(Слайд №27)

  • Діти, з яких частин складається рослина?
  1. Робота з магнітною дошкою.
  • Промінчик хоче перевірити ваші знання і пропонує, із розрізнених частин скласти цілу рослину і правильно підібрати назву до кожної частини рослини.
  1. Робота в парах.
  • З таких частин складаються всі рослини, але вони бувають різні.
  • Діти, ви любите складати пазли?
  • Сонячний промінчик завітав до кожного з вас на парту. А ну, відшукайте його!
  • Промінчик пропонує вам попрацювати в парах, скласти пазли і відповісти, що ви отримали?

І ряд – дерево: дуб, береза.

ІІ ряд – кущ: калина, ліщина.

ІІІ ряд – трава: барвінок, папороть. 

  • А з чого видно, що це дерево? Кущ? Трав’яниста рослина?

(Слайд №28)

  • Давайте подивимось на екран і зробимо висновок: всі рослини поділяються на три групи: дерева, кущі, трав’янисті рослини.
  • А чим вони відрізняються один від одного?
  1. Світ «Тварин».
  • Діти, а хто любить їсти зелену травичку?
  • І разом з промінчиком ми подорожуємо далі і потрапляємо у царство тварин. Пригадайте, до якої природи належать тварини? Чому?
  • А на які дві групи поділяються тварини?
  • А хочете більше дізнатися про них?
  • Тоді уважно послухайте Пізнайко і Знайку.

(Слайд №29)

Пізнайко: Дикі тварини – це лисиця, заєць, ведмідь, лось, кабан, олень, білка.

Вони живуть у лісах, на полях, у чагарниках, біля водойм. Тих звірів, що їдять траву, листя, корінці, ягоди, гриби називають травоїдними, а тих, що їдять м'ясо – хижаками. Хижаки небезпечні для людини. Це вовк, лисиця, ведмідь. Дикі звірі самі шукають собі житло і добувають їжу.

(Слайд №30)

Знайка: Корова, свиня, собака, кіт, кролик, птахи – це свійські тварини, або   ще   їх

називають домашніми. Домашні тварини приносять людям користь. Корівка дає молоко, кури – яйця, собака стереже дім, кіт ловить мишей. Люди піклуються про домашніх тварин, годують їх, будують їм житло.

  • Діти, нам тільки здається, що тварини не вміють розмовляти, але кожен з них має свою мову. Давайте послухаємо!

(Слухання «мови» тварин)

  • Ви зрозуміли, що вони сказали? Якщо ви будете уважнішими, чуйними до них прислухатиметеся до голосів природи, то вона багато цікавого, нового вам розповість.

 

VI Узагальнення вивченого.

 

  • Люба матінка-природа забезпечує людей, рослин, тварин всім необхідним для життя. Тому ми маємо бережливо ставитись до природи і бути вдячним за ті дари, які від неї отримуємо.
  • Промінчик запрошує вас до екологічної гри «Павутинка»
  1. Екологічна гра «Павутинка».

(Учні стають у коло, один тримає клубок ниток і розпочинає гру)

  1. Я липа, мені потрібно сонце.
  2. Сонце нагріває повітря.
  3. Повітрям дихає білочка.
  4. Білочка їсть горішки ліщини
  5. На ліщини живуть комахи.
  6. Комах поїдають лелеки.
  7. Лелеки приносять радість людині.
  8. Людям потрібно сонце.
  • Ми можемо зробити висновок: у природі все взаємопов’язане. Люди, рослини, тварини потрібні один одному. Також нам потрібна і нежива природа бо …
  • Сонце нам що дає?... (тепло і світло)
  • Завдяки повітрю… (дихає все живе)
  • А вода потрібна … (для живлення усього живого)
  1. Діти розповідають вірші.

Любимо ми сонце тепле золоте,

Дерево крислате, що в гаю росте.

Кущики калини і рясну вербу

І грибочки, й квіти, білочку прудку.

Любимо ми небо чисте голубе,

Любимо ми річечку, що кудись пливе.

Любимо ми пташечку, що в гнізді сидить

Весело співає, пташенят ростить.

Любимо природу – матір над усе!

Так давайте будемо берегти все це!

Сонечко: - Ой, які ви молодці! Мені дуже сподобалось, як ви працювали на уроці,

подорожуючи з моїм веселим промінчиком.

Ви долоньки свої маленькі

Простягніть до сонця, тепла

Залишіть промінець в серденьках,

Щоб весна в них завжди цвіла

Щоб у душах сонечко квітло

Зірка щедрості й доброти

Променилося ніжне світло,

І в житті буде легко йти.

  • Весело було мені з вами, але мене скрізь чекають, треба вирушати далі. І на згадку про себе, я залишу маленькі сонечка, свою частинку. Хай кожен знайде його на парті. Подивіться на його обличчя. Що на ньому не вистачає? Ось, ви його намалюйте таким, з яким настроєм працювали на уроці.
  • І ви, шановні гості, отримайте мою часточку і теж висловіть свій настрій від праці наших діточок на уроці.
  • Дітки, покажіть мені свої сонечка. Ой, молодці, всі вони мають посмішку.
  • До побачення, любі мої школярики!

(Сонечко йде, діти проводжають його під музику)

 

 

docx
Додано
19 січня 2019
Переглядів
979
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку