Інтернет: безпека та небезпека

Про матеріал
Урок для виховання в учнів обізнаності про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;
Перегляд файлу

КОНСПЕКТ УРОКУ

4 клас

Інтернет: безпека та небезпека

Мета: 

  • виховування інформаційної культури учнів, виховання поваги до інтелектуальної праці.

 

  • дослідження позитивних і негативних наслідків Інтернету; поглиблення знань про безпечний Інтернет; засвоєння правил безпечної роботи в Інтернеті;

 

  • сприяння обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;

Обладнання:  Мультимедійний комплекс, відеоролики про безпечний Інтернет

Хід заняття

І. Організаційний момент

Якщо вжити до роботи в Інтернеті принцип світлофора, кажуть вчені, то можна сказати, що…

 

Інтернет. Що це? Це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє тобі дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу не виходячи з власної кімнати, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Сучасна людина не уявляє собі життя без  Інтернету.

Саме тому сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо темі «Безпечний Інтернет». Спробуємо дослідити  позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.

На попередніх уроках учням вашого класу було запропоновано пройти анкетування (додаток №1)

Давайте проаналізуємо результати опитування

ІІ. Перегляд відео № 1 Соціальний ролик про безпечний Інтернет

Обговорення відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=zPIXOPDGRAY

IІІ.   Вивчення нового матеріалу

День безпечного Інтернету .Понад 140 країн підтримали ідею Дня безпечного Інтернету, мільйони людей в усьому світі об’єднуються заради натхнення до позитивних змін та підвищення освіченості з питань безпеки онлайн та участі у заходах.Міжнародний день безпечного інтернету (SaferInternetDay) був заснований Єврокомісією у 2004 році й традиційно святкується у перший вівторок лютого.

Зараз існує багато небезпек в Інтернеті, розглянемо основні з них.

Фíшинг(англ. fishing ) — вид шахрайства, метою якого є виманювання у довірливих або неуважних користувачів мережі персональних даних клієнтів онлайнових аукціонів, сервісів з переказування або обміну валюти, Інтернет-магазинів.

Грумінг, кібер-грумінг(англ. grooming) – входження в довіру до дитини з метою її схилення до якого-небудь брутального поводження, в тому числі і в сексуальному плані. Злочинці найчастіше встановлюють контакти з підлітками в чатах або на форумах.

Кардинг(англ. curding) – вид шахрайства, при якому проводиться операція з використанням банківської картки або її реквізитів, не ініційована або не підтверджена її власником. 

Буллінг(англ. bullying) – залякування, переслідування, знущання, глузування й інші дії – які здатні налякати, принизити й іншим чином негативно впливати на дитину. Буллінг – явище глобальне і масове. За словами 1200 дітей, які відповіли на запитання Інтернет-сайту KidsPoll, буллінгу піддавалися 48%, у тому числі 15% – неодноразово, а самі займалися ним 42%, причому 20% – багато разів.

Фармінг.Різновид шахрайства в Інтернеті, коли оманливим шляхом користувач потрапляє на ідентичну копію відомих сайтів. Потім відбувається зараження комп’ютера вірусами та шпигунським програмним забезпеченням.

Фрепінг. Несанкціонована зміна особистих даних у користувача на його сторінці в соціальній мережі. Злом чужого акаунта у соціальний мережі., розміщення неправдивої інформації від імені власника.

Он-лайн-хижаки. «Хижаки» встановлюють контакт із дітьми шляхом розмов у чат-кімнатах, обміну миттєвими повідомленнями, електронною поштою або через дошки повідомлень. Деякі «хижаки» працюють щвидше, одразу ж втягуючи дітей у розмови на сексуальну тему.

ПЕРШІ ОЗНАКИ КОМП'ЮТЕРНОЇ ЗАЛЕЖНОСТІ ДИТИНИ:

  • пропуски шкільних занять через комп'ютерну гру вдома або  відвідування комп'ютерного клубу;
  • просиджування біля комп'ютера у   нічний час;
  • приймання їжі під час гри;
  • асоціювання себе з героями комп'ютерних ігор;
  • відсутність інших захоплень, крім комп'ютерних ігор;
  • віддавання переваги комп'ютерним іграм, а не спілкуванню;
  • загальний час, проведений за грою, перевищує   час виконання домашніх завдань, прогулянок, спілкування з батьками і однолітками, інших захоплень;
  • дитина не уявляє, чим себе зайняти, коли комп'ютер зламався;
  • конфлікти з батьками та їх шантажування у  відповідь на заборону проводити час за  комп'ютером.

 

ІV. Дискусія «Інтернет: безпека та небезпека»

Учні виступають із заздалегідь підготовленими презентаціями

Організація проведення дискусії

V. Вправа «Небезпеки в Інтернеті» (підсумок дискусії)

Перша команда називає позитивні сторони Інтернету, а друга - негативні. Команди говорять по черзі.

VІ. Інтерактивна гра «Розпізнай небезпеку»

Учасникам потрібно поставити у відповідність небезпеки Інтернету та їхні правильні означення.

Спам – масова розсилка кореспонденції рекламного чи іншого характеру людям, які не висловили бажання її одержувати.

Кібер-хуліганство – термін, який використовується для того, щоб описати інформаційні атаки на дитину через Інтернет.

Інтернет-залежність – це наполегливе бажання вийти в Інтернет, перебуваючи off-line, і нездатність вийти з Інтернету, знаходячись on-line.

Клавіатурний шпигун – програма, що відстежує введення користувачем паролів і пін-кодів.

Комп'ютерний вірус – комп'ютерна програма, яка має здатність до прихованого самопоширення.

Хакер – особа, що намагається отримати несанкціонований доступ до комп'ютерних систем, як правило з метою отримання секретної інформації.

Фейк – повністю або частково вигадана інформація про суспільні події, явища, певних осіб, яка подається у ЗМІ під виглядом справжніх новин.

Флуд – повідомлення на форумах і чатах, що не несуть ніякої корисної інформації.

Фішинг – вид шахрайства, метою якого є виманювання у довірливих або неуважних користувачів мережі персональних даних клієнтів онлайнових аукціонів, сервісів з переказування або обміну валюти, інтернет-магазині.

Грумінг – входження в довіру до дитини з метою її схилення до якого-небудь брутального поводження, в тому числі і в сексуальному план.

 

 

VІ. Засвоєння основних правил безпечної роботи в Інтернеті (Тестування учнів)

Підсумкове тестування «День безпечного Інтернету»

  1. Коли відзначають День безпечного Інтернету?
    1. у перший вівторок лютого
    2. у другий день (вівторок) другого тижня лютого
    3. 5 лютого
  2. У Інтернеті час летить швидко. Саме тому
    1. не слідкуй за часом, щоб не засмучуватись
    2. обмежуй час проведений у мережі
    3. користуйся Інтернетом і радій
  3. Зберігай свої особисті дані (адресу, номер телефону, інформацію про батьків)
    1. у відкритому доступу
    2. у соціальних мережах
    3. в таємниці, бо в Інтернеті безліч шахраїв
  4. Якщо з необережності ти зайшов на «поганий сайт» то..
    1. терміново покинь цей сайт, він може нести в собі віруси і бути шкідливим для тебе
    2. намагайся дізнатись про цей сайт якомога більше
    3. розкажи про цей сайт друзям
  5. Якщо ти став призером Інтернет розіграшу то…
    1. не довіряй цій інформації, ти можеш не лише програти, а й втратити гроші
    2. розкажи про сайт друзям, можливо вони теж виграють
    3. відправ всю необхідну інформацію для отримання призу
  6. Що таке Кібербулінг?
    1. соціальна мережа для спілкування
    2. це переслідування інших осіб з використанням сучасних електронних технологій
    3. порушення правил користування мережею
  7. Чи повинні дорослі контролювати роботу дітей в Інтернеті
    1. так
    2. ні, це їх особиста справа
    3. тільки дітей молодшого віку
  8. Якщо тебе образили в Інтернеті ти відповіси…
    1. теж ображу
    2. перестану спілкуватись з кривдником
    3. продовжу спілкуватись з людиною, щоб при нагоді образити
  9. Чи можна здійснювати фінансові операції в Інтернеті без нагляду дорослих
    1. так
    2. ні
    3. тільки на перевірених сайтах
  10. Ви побачили, що користувач, який працював за ПК на уроці перед вами не вийшов із свого акаунта. Ваші дії…
    1. відправлю на адреси користувачів листи
    2. вийду з чужого акаунта
    3. закрию браузер та зайду у свій акаунт з іншого
  11. Кіберполіція – це…(виберіть найбільш повну відповідь)
    1. державний орган, що займається пошуком шахраїв
    2. орган, що входить до структури кримінальної поліції та займається пошуком тих хто пише віруси
    3. державний орган, що займається пошуком кіберзлочинців
  12.  Якщо тобі прийшло повідомлення від провайдера, де просять вислати твій логін і пароль, твої дії
    1. відзначу лист як «спам»
    2. відправлю необхідні дані
    3. відправлю лише логін
  13. Фрепінг – це…
    1. несанкціонована зміна особистих даних у користувача на його сторінці в соціальній мережі;
    2. розповсюдження комп’ютерних вірусів через мережу;
    3. зміна паролю до електронної пошти;
  14. Кібер-грумінг – це…
    1. захоплення комп’ютерними іграми
    2. залякування, приниження, цькування, компроментація інших людей
    3. входження в довіру людини для використання їх в сексуальних цілях
  15. Булінг – це…
    1. залякування, приниження, цькування, компроментація інших людей з використанням матеріалів, розміщених в Інтернеті
    2. захоплення комп’ютерними іграми
    3. розміщення у мережі матеріалів шкідливого характеру

VІІ.. Підсумок уроку

Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною.  Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Але  пам’ятайте, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчиться користуватись Інтернетом із розумом. Справжня небезпека не в тому, що комп'ютери почнуть мислити як люди, а в тому, що люди почнуть мислити як комп'ютери…

 

 

docx
Додав(-ла)
Хвіст Лариса
Додано
19 лютого 2021
Переглядів
969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку