Інтернет-урок за темою «Як громадяни беруть участь у житті демократичної держави»

Про матеріал
Даний урок призначений для опрацювання матеріалу під час дистанційного навчання.
Перегляд файлу

Інтернет-урок за темою

«Як громадяни беруть участь у житті демократичної держави»

з розділу ІІ «Ти – людина, громадянин, значить маєш права» з курсу Правознавство (практичний курс) 9 клас.

Мета уроку: ознайомити учнів з поняттям «демократія», зазначити форми участі громадян у житті демократичної держави; на конкретних прикладах показати діяльність самоврядування в повсякденному житті.

Формувати уміння працювати з нормативно-правовими документами, використовувати їх для вирішення навчальних задач, складати соціальні проекти.

Розвивати інформаційну компетентність під час роботи з нормативно-правовими документами, соціальну та комунікативну компетентності під час роботи над соціально-орієнтованими завданнями, в ході досліджень учнів і обговоренні результатів досліджень.

Виховувати в учнів активну життєву позицію щодо громадянської активності особи, бажання захищати досягнення демократії.

Основні поняття й терміни: демократія, місцеве самоврядування, форми участі громадян у житті демократичної держави.

Обладнання: інтернет посилання на Конституцію України, Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», підручник: Основи правознавства, 9 клас. Святокум О.Є., Святокум І.О. Видавництво Ранок.

Очікувані результати: після цього уроку учні зможуть пояснювати поняття «демократія», визначати способи впливу на політику та форми участі громадян у житті демократичної держави; розтлумачувати поняття самоврядування, оцінювати важливість участі громадян у вирішенні загальнодержавних питань та проблем життя громади; наводити приклади дитячих і громадських організацій в Україні і визначати їх діяльність; висловлювати власну позицію щодо громадської активності особи; моделювати демократичні процедури прийняття колективних рішень.

 

Змістовна частина

Завдання

Засоби навчання і контролю

  1. Громадянин і демократична держава.
  1. Вивчити питання поняття демократична держава та її ознаки: http://westudents.com.ua/glavy/70029-1-ponyattya-ta-oznaki-demokratichno-derjavi.html
  1.         Визначення виписати в зошити. Тезами записати ознаки.*
  1. Самоврядування в Україні.
  1. Опрацювати вислів:

Хосе Ортега-і-Гассет говорив:

«Демократія пропонує правити кожному із нас – інакше кажучи, всі ми маємо владу втручатися в суспільні справи».

2)Прокоментувати цей вислів, пригадавши приклади самоврядування з уроків історії.**

  1. Вивчити питання поняття самоврядування та компетенцію органів самоврядування: https://uk.wikipedia.org/wiki/Місцеве_самоврядування_в_Україні

http://kodeksy.com.ua/pro_mistseve_samovryaduvannya_v_ukraini/statja-26.htm

3)Вивчити поняття самоврядування. Тезами записати сфери компетентності органів самоврядування.**

  1. Робота з Конституцією України: http://tergromada.blogspot.com/2014/05/blog-post_8658.html

4)Робота зі схемами:

1.Працюючи зі ст.. 140 КУ заповнити схему (№ 1)**

2.Опрацювати запропоновану схему (№ 2)*.

3.Заповнити схему (№ 3)***:  «Виборчі права в місцевому самоврядуванні». 

4.Опрацювати ст. 143 КУ. Знайти ключові слова, словосполучення, що відображають основні повноваження органів місцевого самоврядування.**

  1. Задача «Що не так?».

5)Вирішення ситуативних запитань з застосуванням набутих знань (додаток 2)***.

  1. Громадські об’єднання та дитячі організації.
  1. Робота з підручником.

 

 

 

  1. Вправа «Соціальний проект».

6)Працюючи зі статтями, виконати завдання № 8 с.63 підручника: «Я створюю молодіжну або дитячу громадську організацію» ***.

7)Створити проект – пропозиції до:

- міськради (проблеми школи – не обладнаний спортивний майданчик);

- міськради (проблеми міста – збереження естетичного вигляду парку);

- облради (проблеми області – боротьба із забрудненням повітря промисловими підприємствами)****.

 

Додаток 1

 

Ситуація № 1.Учитель математики звернувся на уроці до учнів 11-го класу із проханням прибрати все з парт і підготуватися до контрольної роботи. Проте учні виявили незадоволення. Впродовж двох попередніх днів вони вже писали три контрольної роботи, і ніхто не встиг належним чином підготуватися до математики.

Староста класу підвівся й пояснив учителеві ситуацію, нагадавши, що в Законі про освіту записано, що протягом тижня учні не можуть мати більше трьох контрольних робіт. На це учитель відповів так: якщо він не проведе контрольну роботу в цей останній день занять, то буде змушений завтра виставляти підсумкові оцінки на підставі поточних.

 

Ситуація № 2. Юнак, якому виповнилося 18 років, отримав повідомлення про призив на строкову військову службу. Він і його батьки були членами пацифістської організації «Люди за мир», тож за своїми переконаннями юнак не міг тримати зброю в руках. Його  батьки звернулися до райвійськкомату з проханням замінити їхньому синові військову службу на альтернативну. Їм відмовили.

 

Ситуація № 3. В одній зі шкіл міста А. адміністрація ухвалила рішення про те, що кожен навчальний день починатиметься і закінчуватиметься виконанням Державного Гімну і підняттям Державного Прапора. Усі учні школи в цей час мають вишикуватися на шкільній лінійці. Одна дівчинка відмовилася вийти на лінійку, мотивуючи це тим, що це суперечить її релігійним переконанням.

 

Ситуація № 4. Десятикласник Микола В. пропускає уроки з окремих предметів, які, на його думку, не знадобляться йому в житті. Батьки карають його за це. Вчителі наполягають на відвідуванні усіх уроків, пояснюючи це необхідністю виконання державного навчального плану.

 

Ситуація № 5. Жінка К. влаштувалася на роботу на підприємство, маючи диплом інженера і стаж роботи за спеціальністю 5 років. На роботу її не взяли, пояснюючи, що це робота для чоловіків, і зарахували на цю посаду студента І курсу технікуму.

 

Ситуація № 6. Дівчина, якій виповнилося 18 років, виявила бажання навчатися в Авіаційному університеті. Адміністрація закладу відмовила їй щодо вступу до цього вищого навчального закладу, посилаючись на те, що це військовий заклад.

 

Додаток 2

 

Громадянину України Іваненко виборча комісія відмовила в реєстрації кандидатом у депутати міськради м. Запоріжжя за списком партії, бо:

  •    він є жителем м. Мелітополя;
  •    він ніде не працює (який з нього депутат);
  •    він погано володіє українською мовою;
  •    йому лише 18 років, дуже молодий.

Після того, як Іваненко таки став депутатом міськради, він запропонував:

● розробити і внести законопроект до Верховної Ради «Про встановлення зарплати народним депутатам Верховної Ради не вище 1000 гривень».

За 4 роки депутат Іваненко так набрид у міськраді, що:

● голова міськради вирішив позбавити його депутатського мандата.

 

 

Схема 1

 

Форми здійснення місцевого самоврядування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Схема 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Схема 3

 

Право обирати (активне виборче право) мають:

Вік:

18 років

Громадянство:

Громадянин України

Має:

Право голосу

Належність до:

Даної територіальної громади

 

Вимоги до кандидата в органи місцевого самоврядування (пасивне виборче право):

Вік:

18 років

Громадянство:

Громадянин України

Має:

Право голосу

Не має:

Судимості

 

Завдання для контролю:

  1. Скласти перелік питань, які може вирішувати шкільна рада**.
  2. Написати міні-твір «Важливість участі громадян у вирішенні загальнодержавних питань»***.
  3. Скласти програму діяльності дитячої організації****:

а) екологічного спрямування;

б) національного спрямування.

 

Самооцінка учнем власної навчальної діяльності:

Завжди

Звичайно

Іноді

Ніколи

Я намагався зрозуміти та виконати всі завдання

 

 

 

 

Я брав участь в обговоренні завдання з іншими учнями

 

 

 

 

Я опрацював всю нормативно-правову базу представлену в уроці

 

 

 

 

Я намагався перекласти теоретичний матеріал на повсякденне життя

 

 

 

 

 

Рекомендації для педагогів-кураторів

 

Основні методи роботи учнів під час дистанційного уроку:

  1. Опрацювати представлений теоретичний матеріал, використовуючи інтернет-посилання, підручник, додатки до уроку.
  2. Виконати запропоновані в уроці завдання письмово та усно.
  3. Виконати завдання для контролю.
  4. Зробити самоаналіз навчальної діяльності.

Педагог може акцентувати увагу учнів на позначках в навчальному матеріалі:

** - завдання середнього рівня оцінювання;

*** - завдання достатнього рівня оцінювання;

**** - завдання високого рівня оцінювання.

З метою заохочення учнів щодо підвищення рівня навчальних досягнень педагог має повідомити, що спроба виконати завдання більш складнішого рівня може принести додаткові бали.

Під час роботи зі схемами вчитель може самостійно обирати які дані учень повинен внести до схеми, які клітинки будуть заповнені, а які порожні.

Вчитель повинен пам’ятати, що об’єктом оцінювання є не тільки правові знання й уміння, наприклад, уміння висловлювати власну думку в різних формах, розв’язувати проблеми тощо, соціальна і комунікативна компетентність, що проявляються у різноманітних способах комунікації і взаємодії учнів між собою, з вчителем, з іншими дорослими. Тож актуальними є не стільки традиційні методи оцінювання, а й альтернативні: оцінювання «участь у діяльності», самооцінювання, взаємооцінювання.

docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Святокум О.Є., Святокум І.О.)
Додано
3 березня 2021
Переглядів
869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку