ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
2. Загальні відомості про учня:
3. Відомості про особливості розвитку учня (особливі освітні потреби, стан здоров’я, фізичний і мовленнєвий розвиток, когнітивну, емоційно-вольову сферу, навчальну діяльність)
№ з\п |
Дата |
Короткий зміст |
Джерело інформації |
1. |
|
Особливі освітні потреби: Рекомендована освітня програма для дітей з психічними порушеннями, індивідуальний навчальний план. |
Висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини |
2. |
|
Мовленнєвий розвиток. Фонетична компетентність: не чітка вимова деяких звуків. Лексична компетентність: за сюжетними малюнками розповідати ускладнюється. Діамонологічна компетентність: розуміє зв’язний текст (прочитаний, прослуханий); вміє звертатись із запитаннями але з допомогою відповідає на них;
|
|
2 |
|
Когнітивний розвиток. Сприйняття: уповільнені процеси переробки інформації. Характерна вузькість обсягу (вихоплює окремі частини в об’єкті, не бачить важливий матеріал). Виділяє за несуттєвими ознаками внутрішні зв’язки між частинами встановлює при допомозі. Вміє розповісти про себе, свій вік свою стать. Мислення: знижена активність розумових процесів. Слабка регулююча роль мислення. Логічні операції сформовані не достатньо. Має труднощі у розумінні прихованих смислових зв’язків. Увага: слабка, довільна. Зосереджує увагу не довготривало. Пам’ять: вибіркова, короткочасна.
|
|
3 |
|
Емоційно-вольова сфера: адекватно реагує на емоційний стан оточуючих, співзвучний з ним. Не здатний до вольового зусилля над собою. Вольові якості: наданих правил та інструкцій дотримується при супроводі дорослого. Виявляє інтерес до окремих завдань, поступово зацікавленість згасає. Поведінка: дуже активний, нестримний. Позитивно ставиться до оточення. На ініціативу відповідає.
|
|
4. |
|
Навчальна діяльність: на контакт йде не відразу. Називає своє ім’я та прізвище, свій вік. допомогою дорослого. Знання: фрагментарні, початкові уявлення про предмет вивчення, з допомогою вчителя виконує елементарні завдання, розуміє поняття "великий", "малий", виконує арифметичні дії з допомогою лічильного матеріалу, самостійно виконувати завдання не може, має труднощі з висловлюванням думки, самостійно розвязувати задачі не може, має бідний словниковий запас, під диктовку не пише, навчальний програмовий матеріал опанував на початковому рівні. Математичні навички: володіє прямим рахунком в межах 20 з допомогою дорослого, виконує дії на додавання та віднімання за допомогою лінійки, збільшення на одиницю – усно. Читання: знає не всі букви української абетки, називає склади з допомогою. Словник: активний та пасивний словник потребує розвитку, спілкується простими реченнями. Письмо: переписує прописний текст з різних носіїв.
|
Вчитель, асистент вчителя |
4. Наявний рівень знань і вмінь учня
Потенційні можливості |
Потреби |
Може навчатися в класі, сприймати інформацію. |
Потребує допомоги асистента вчителя для виконання завдань. |
5. Додаткові освітні та соціальні потреби учня (додаткова підтримка асистента вчителя, супровід соціальним працівником, робота з вчителем- дефектологом, вчителем-логопедом тощо)
√ Так (зазначити потреби) додаткова підтримка асистента вчителя, вчитель-логопед, практичний психолог, вчитель-дефектолог.
Ні
7. Характеристика учня
Сфера розвитку |
Стисла характеристика |
Заплановані дії |
Очікувані результати/уміння |
Емоційно-вольова |
Особистісні якості, Дратівливий, збуджений, швидка зміна емоцій (реакції) на обставини, Емоційні прояви імпульсивності (не вміє чекати, нетерплячий, легко ображається, дратівливий, нестриманий)., Воля. Інтерес до співпраці. Виявляє інтерес до окремих завдань, але поступово зацікавленість згасає., Міра самостійності., Предметно- практичні дії частково усвідомлені, Увага нестійка, стимульована зовні, Емоційно-вольова нестійкість. |
Організаційна допомога з боку дорослих. Створювати позитивний емоційний клімат під час спілкування та навчання. Корегувати емоційні стани дитини. Моделювання ситуацій, у яких дитина здобуває позитивний досвід адекватних емоційних реакцій. Рекомендувати батькам відвідати спеціалістів «ІРЦ» |
Сформоване розуміння того, яка поведінка якій рисі характеру відповідає і як воно сприймається оточуючими. Навичка знімати емоційну та фізичну напругу через релаксаційні вправи, уміння позбавитися від негативних емоцій. Уміння opiєнтуватися у поведінці та висловлюванні інших. Розвиток уміння подолання бар'єрів спілкування, Залучати до міжособистісної взаємодії у дитячому колективі та до взаємодії учитель-учень. Дотримання норм поведінки. Розвивати вміння неконфліктного спілкування через доброзичливе ставлення до оточуючих. |
Фізична |
Біологічна компетентність: відповідає календарному віку, стан здоров’я задовільний. Здоров’язбережувальна компетентність: має уявлення і поняття про здоров’я, здоровий спосіб життя та безпечну поведінку.
|
Проведення медико-профілактичних заходів; фізкультурно-оздоровчих заходів; валеологічна просвіта дитини і батьків; заходи з питань охорони та зміцнення здоров’я; профілактика виникнення хронічних захворювань. Рекомендувати батькам відвідати спеціалістів «ІРЦ» |
Сформувати навички і уміння самостійно оволодівати знаннями, користуватися ними, розвивати досвід практичної діяльності. Покращити психологічний клімат родини. Розвиток моторики рук. |
Когнітивна
|
Страждає цілісність сприйняття, уповільнені процеси переробки iнформації, характерна вузькість обсягу (вихоплюс окремі частини в обєкті, не бачить важливий матеріал), має труднощі сприйняття простору і часу, не opiєнтусться в просторі без контролю дорослого, нечітке сприймання тексту на слух. Оpієнтований в сенсорних еталонах форми, кольору, часу, порушені динамічні сторони розумових процесів, знижена активність розумових процесів, не сформовані логічні операції: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, слабка довільна увага, мала стійкість, відволікається, не вміє, переключати увагу на нові завдання та розподіляти, трудноші в пригадуванні, розвинене механічне запам'ятовування, шляхом простого повторення, без усвідомлення смислових зв'язків. |
Складання індивідуального навчального плану По кожному предмету, який потребує адаптації. Корекційно- розвиткові заняття щодо розвитку когнітивних процесів. Створювати позитивний емоційний клімат під час спілкування та навчання. Для розвитку сприймання: поділ складного матеріалу на частини; збільшення часу для усвідомлення завдання; уповільнення темпу викладу матеріалу. Використання наочності. Для розвитку пам’яті: повторювати нескладні вірші, скоромовки Для розвитку мислення: зменшення обсягу матеріалу і спрощення інформації для засвоєння. Рекомендувати батькам відвідувати спеціалістів КУ «ІРЦ»
|
Розвиток розпізнавання предмета, основних кольорів. Зміна видів діяльності. Розвиток усіх видів пам’яті. |
Мовленнєва
|
На контакт іде не одразу, з обережністю. Словниковий запас набагато нижчий за вікову норму, анатомічна будова без аномалій, недостатньо розвинена моторика дрібних м'язів рук, має труднощі в оволодінні графічними навичками,- фонематичний слух розвинений недостатньо;, має потребу у багаторазовому повторенні завдання, недоліків звуковимови не має, порушена складова будова складних слів, недостатньо сформовані для віку, Спостерігається недостатній розвиток зв'язного мовлення, має труднощі при оволодінні письмом та читанням, навичка читання не сформована, відповісти на запитання за текстом утруднюсться, Підвищення відволікання, нестійкість слухового сприйняття і пам'яті. Складні інструкції не розуміє, В родині спілкуються суржиком. Якісна характеристика виконання завдання на достатньому на середньому рівні. Якісна характеристика Виконання завдання на початковому рівні. Елементарні уявлення та знання про себе самого, навколишній природний, предметний та соціальний світ, -називає своє ім'я, ідентифікує себе, називає свою стать;, |
Заохочувати очний контакт при спілкуванні, навчати використовувати комунікативні навички та вміння. Правильно вимовляти звуки, наголоси. Розвивати навички розуміння мовлення, розвитку фонематичного сприйняття. Розвивати активний і пасивний словник, пам'ять, навички писемного мовлення. Рекомендувати батькам відвідувати спеціалістів КУ «ІРЦ» |
Розвиток артикуля- ційного апарату та правилного мовлен невого дихання. Постановка звуків. Розвиток фразового та зв язного мовлення. Збагачення словни- кового запасу. Подолання трудно- щів в оволодінні чи танням та письмом. |
Соціальна
|
Проблеми в спілкуванні з однолітками. Навички соціальної взаємодії і комунікації в стадії формування |
Участь у класних та загальношкільних заходах |
Покращення зв’язків з однолітками та покращення своїх навичок. |
8. Навчальні предмети (у разі, коли потенційні можливості учня не дають змоги засвоїти навчальну програму, що призводить до необхідності розроблення адаптованої або модифікованої програми)
№ з\п |
Навчальний предмет |
Програма |
|
Адаптована |
Модифікована |
||
1. |
Українська мова |
|
+ |
2. |
Математика |
|
+ |
3. |
Літературне читання |
|
+ |
4. |
Я досліджую світ |
+ |
|
5. |
Інформатика |
|
|
6. |
Мистецтво |
|
|
7. |
Українознавство |
|
|
8. |
Дизайн |
|
|
9. |
Фізкультура |
|
|
10. |
Англійська мова |
|
+ |
Звільнення від вивчення окремих навчальних предметів
√ Так (зазначити предмет (предмети) англійська мова
Ні
9. Адаптація (необхідне підкреслити)
Пристосування середовища: доступність, інтенсивність освітлення, зменшення рівня шуму в класі, приміщення для усамітнення, інше _________________________________________________________________
Психолого-педагогічна адаптація: збільшення часу на виконання завдань, чергування видів діяльності, виконання завдань за зразком, вид та частота релаксації, використання засобів концентрації уваги, інше _________________________________________________________________
Адаптація навчального матеріалу: адаптація навчальних посібників, наочних матеріалів, картки-підказки, використання друкованих текстів з різним розміром шрифтів, інше ______________________________________
Необхідне спеціальне обладнання
+√ Так (зазначити обладнання) спеціальні підручники, площинні моделі, об’ємні муляжі, розвиваючі ігри; ресурсна кімната.
Ні
10. Індивідуальний навчальний план
(Таблиця 10 до наказу МОНУ від 25.06.2018р. №693 «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти І ступеня для дітей з особливими освітніми проблемами»)
Освітні галузі |
Навчальні предмети |
Кількість годин на тиждень |
Мова і література |
Українська мова |
3 |
Літературне читання |
4 |
|
|
Англійська мова |
3 |
Математична |
Математика |
4 |
Мистецька
|
Образ.мистецтво |
1 |
Музичне мистецтво |
1 |
|
(природнича, громадянська й історична, cоціальна, здоров’язбережувальна галузі) |
Я досліджую світ |
3 |
Українознавство |
1 |
|
Технологічна
|
Дизайн |
1 |
Фізкультурна |
Фізична культура |
3 |
Інформатична |
Інформатика |
1 |
|
|
|
Разом |
|
25 |
Індивідуальний навчальний план та індивідуальна навчальна програма розробляються відповідно до особливостей інтелектуального розвитку учня. Типову освітню програму для учнів 2-го класу із затримкою психічного о розвитку розроблено відповідно до Закону України «Про освіту», Концепції Нової української школи, Державного стандарту початкової освіти (2018 р.), з урахуванням Типових освітніх програм для закладів загальної середньої освіти , сучасних досягнень спеціальної педагогіки та психології щодо навчально-пізнавальних можливостей дітей з порушеннями психічного розвитку.
Цілі навчання |
Зміст |
Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети |
Оцінювання знань, |
Українська мова: І. Мовно-літературна освітня галузь
|
|||
Повторити та продовження вивчення букв. удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу, розвивати вміння висловлюватись на основі власних спостережень. Короткострокові завдання: -формувати вміння: називає і розбірливо пише всі рукописні малі й великі літери українського алфавіту, дотримуючись графічних,технічних, гігієнічних вимог; -поділяє на склади слова під час переносу їх частин в інший рядок. -має уявлення про наголос, визначає на слух склад, який вимовляється з більшою силою голосу. -Списувати, охоп- люючи правописну грамотність; писати під диктовку склади та окремі слова. Довгострокова: Формувати вміння розрізняти усні та письмові висловлювання; -самостійно формулює репліки (запитання) до співрозмовника за змістом попередньо підготовленої короткої бесіди на добре знайому тему. Повторювати за зразком учителя звʼязне висловлювання, та самостійно 7-10 речень Використовувати у cпілкуванні слова звертання та ввічливості Довгострокова: формувати поняття: речення та текст як декілька речень пов язаних між собою, складати речення, добирати заголовок до тексту, скадати за малюнком текст, відповідати на питання. Короткострокові: -має уявлення про текст (практично відрізняє його від речення)-називає і розбірливо пише всі рукописні малі й великі літери українського алфавіту -вживати велику літеру на початку речення та розділових знаків у кінці; - пише під диктування слова, речення з 7-12 слів; -сприймати на слух з двох прослуховувань зміст невеликих (букварних) текстів художнього і розмовного стилів; відновлювати дефо- мований текст (з 6-9 речень), -добирати до тексту заголовок із запропонованих. -складає речення за малюнком, з поданих слів, на задану тему. |
Звуки і букви. Склад. Наголос.
Мова та мовлення
Текст.Речення
|
Інформаційно-комунікативні технології, інтерактивне навчання, ігрова діяльність. |
Спостереження, тестові завдання, зразки робіт.
Спостере-ження, зразки робіт.
Самостійні та контрольні роботи. Картки |
Літературне читання |
|||
Довгострокова мета: -формування вміння самостійного читання, любов до книги. -удосконалити вміння читати доступні тексти цілими словами (ускладнені слова за одиницями читання); -пояснює вчинки персонажів у творі, висловлює щодо них найпростіші оцінні судження; -розповідає про свої загальні враження, почуття від прочитаного. - обґрунтовує свої висновки (з допомогою вчителя); -розуміти зміст прочитаного; -інтонувати речення відповідно до розділових знаків. Короткострокова : Формувати вміння: прочитувати самостійно склади типу різних типів, -склади і слова з буквами. -з літерами ь, й,буквосполученнями дж, дз, йо, ьо, апострофом; -окремі (утруднені) слова складами; -правильно вживає велику / малу літери у власних/загальних назвах; -розрізняє слова, які відповідають на питання хто? і що? -доступні тексти, усвідомлюючи їх зміст, речення різні за метою висловлювання з орієнтацією на розділові знаки; -пробуджувати інтерес до дитячої книжки, бережне ставлення до книжок; -удосконалювати вміння, -виконувати короткі інструкції навчальних завдань, запропоновані вчителем. |
Читання складів та слів Читання та доповнення Речень. Iнтонаційне читання речень, Читання текстів (букварних). |
Інформаційно-комунікативні технології, інтерактивне навчання, ігрова діяльність. |
Контроль читання, аудіювання, спостереження, вірш напам ять |
|
Математика |
|
|
Довгострокова мета: -Сприяти засвоєнню табличних випадків додавання віднімання в межах 100. -відтворює послідовність чисел у межах 100. -використовує у мовленні назви компонентів та результатів арифметичних дій додавання і віднімання; -складає таблиці додавання і віднімання; - складає таблиці на додавання однакових чисел;
- розвязує усні задачі та приклади; -моделює геометричні фігури; -вимірює довжину відрізка, трикутника, квадрата, прямокутника, знаходить периметр.; Короткострокова мета: -Зіставляти із предметами навколишнього. користується годинником (у межах цілих годин) ікалендарем для відстеження подій у своєму житті, спостережень у природі тощо. -розв’язує прості сюжетні задачі. Прості задачі на знаходження невідомого зменшуваного, від’ємника. Задачі на знаходження суми трьох доданків -додає та віднімає без двоцифрові числа без переходу через розряд.
|
Числа. Дії з числами- лічба в межах 100. Нумерація чисел в межах 100. Арифметичні дії додавання і віднімання чисел в межах 100. Прості та складені сюжетні Задачі. Задачі на знаходження невідомого доданка, відємника або зменшуваного. Відношення Pізницевого порівняння. Просторові відношення. Геометричні фігури |
|
|
|
|||
Я досліджую світ |
|||
Довгострокова мета: -розповідає про себе та інших, -висловлює свої вподобання; -описує себе, свій характер, захоплення, що відрізняють від інших; -пояснює, від чого залежить безпека на вулиці, вдома, у школі; -визначає здорові та шкідливі звички, правила догляду за органами тіла; -виявляє пізнавальну активність на уроках. -досліджує зміни, що відбуваються; -описує явища природи, висловлює своє враження від них; -виконує у парі/у групі дослідження тіла/явища природи за планом/інструкцією( з допомогою вчителя) -розпізнає державні символи України, шанобливо ставиться до них; Короткосрокова мета: -усвідомлює людину як частину природи і суспільства, її відмінності від інших живих істот; -розповідає про частини тіла людини, їх значення; правила догляду за ними; -виявляє інтерес до своєї зовнішності, розповідає про себе, свої захоплення; прагне до акуратності розпізнає риси характеру і дає їм оцінку. називає правила поведінки у сім’ї, школі, громаді; -дотримується правил шкільного розпорядку; правил поведінки під час шкільних і громадських заходів. -усвідомлює свою належність до українського суспільства; необхідність толерантних взаємин між людьми; -має уявлення про державну символіку України; свою приналежність до України; розрізняє і називає тіла неживої і живої природи; тіла природи і ті, що створила людинає. описує явища природи, висловлює своє враження від них; -володіє найпростішими гігієнічними навичками, навичками самообслуговування |
Людина – частина природи і суспільства. Організм людини. Частини тіла людини та їх функції. Турбота про здоров’я. Гігієнічні навички. Навички самообслуговування. Зовнішність людини. Сім’я. Склад сім’ї. Історія роду. Школа. Правила шкільного розпорядку. Історія рідної школи. Збереження традицій. Ставлення до інших (товаришування, спільна гра, праця, навчання у групах, у класі. Моральні норми. Людина – частина суспільства. Сім’я, дитячий колектив, друзі. Залежність людей один від одного. Взаємодопомога. Суспільство як єдність людських спільнот, їх різноманітність. Стосунки людей у суспільстві. Україна – незалежна держава. Символи держави: Герб, Прапор, Гімн, державна мова їх значення. Права та обов’язки громадян. Земля – спільний дім для всіх людей. Україна на карті світу. Україна – європейська держава. Різноманітність народів у світі.. |
Інформаційно-комунікативні технології, мультимедія, інтерактивне навчання, проектування |
Спостереження, тестове завдання |
|
11. Джерела інформації в процесі розроблення індивідуальної програми розвитку:
√ висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини
√ батьки
√ учень
інші ______________________________________________________
12. Члени групи з розроблення індивідуальної програми розвитку
Прізвище, ім’я, |
Найменування посади |
Підпис |
Аніскіна Т.В. |
Заступник директора |
|
Сьомик Т.Г. |
Класний керівник |
|
Алєксєєва О.В. |
Асистент вчителя |
|
Жуковська Ю.В. |
Психолог |
|
Сурай О.М. |
Сестра медична |
|
Костецька М.Г. |
Соціальний педагог |
|
Годунок О.П. |
Мати |
|
14. План консультування батьків/законних представників у процесі розроблення/виконання індивідуальної програми розвитку
Дата |
Мета |
Відповідальні особи |
Березень
|
Ознайомлення та погодження ІПР
Організація робочого місця та обговорення режиму для дитини. |
Сьомик Т.Г. Алєксєєва О.В. Жуковська Ю.В. |
Квітень
|
Бесіда на тему: « Роль сімʼї у житті дитини»
Аналіз поведінки та засвоєння вивченого матеріалу. |
Алєксєєва О.В. Сьомик Т.Г. |
Травень
|
Формування комунікативних навичок дитини.
Аналіз поведінки та вивченого матеріалу. |
Алєксєєва О.В. Сьомик Т.Г. |
15. Моніторинг стану розвитку учня та його навчальних досягнень
Сфери розвитку/ навчальні предмети |
Строк проведення моніторингу |
|||
протягом першого півріччя навчального року |
після закінчення першого півріччя навчального року |
протягом другого півріччя навчального року |
після закінчення навчального року |
|
Стан розвитку учня |
- |
- |
Емоційно-вольова Фізична Когнітивна Мовленнєва Соціальна |
|
Українська мова |
-
|
- |
Контрольна робота 26.04 |
Диктант 23.05 |
Літертурне читання |
-
|
- |
Вірш напамʼять: 21.04, 11.05 |
Аудіювання 18.05 |
Я досліджую світ |
- |
- |
Контрольна робота 26.04 |
Контрольна робота 20.05 |
Директор школи |
______________ |
|
____ ____________ 20___ р.
1