ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
2. Загальні відомості про учня:
3. Відомості про особливості розвитку учня (особливі освітні потреби, стан здоров’я, фізичний і мовленнєвий розвиток, когнітивну, емоційно-вольову сферу, навчальну діяльність)
№ з\п |
Дата |
Короткий зміст |
Джерело інформації |
1. |
|
Особливі освітні потреби: Рекомендована освітня програма для дітей з інтелектуальними порушеннями, індивідуальний навчальний план. |
Висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини |
2. |
|
Стан здоров’я: |
Висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини |
4. |
|
Мовленнєвий розвиток. Фонетична компетентність: не правильна вимова звуків. Лексична компетентність: за сюжетними малюнками розповідати ускладнюється. Діамонологічна компетентність: розуміє зв’язний текст (прочитаний, прослуханий); не вміє звертатись із запитаннями та відповідати на них; Комунікативна компетентність: пасивний, вступає в контакт не одразу; не вміє орієнтуватися в ситуації спілкування, ініціювати його. Порушення опанування письма: замінює букви, які позначають фонематично близькі звуки, хоча в усному мовленні звуки вимовляє не правильно. Читати не вміє, знає лише декілька букв українського алфавіту. Артикуляційний апарат: стан і будова без відхилень. |
|
5. |
|
Когнітивний розвиток. Сприйняття: уповільнені процеси переробки інформації. Характерна вузькість обсягу (вихоплює окремі частини в об’єкті, не бачить важливий матеріал). Виділяє за несуттєвими ознаками внутрішні зв’язки між частинами встановлює при допомозі. Вміє розповісти про себе, свій вік свою стать. Мислення: знижена активність розумових процесів. Слабка регулююча роль мислення. Логічні операції сформовані не достатньо. Має труднощі у розумінні прихованих смислових зв’язків. Увага: слабка, довільна. Зосереджує увагу не довготривало. Пам’ять: вибіркова, короткочасна.
|
|
6. |
|
Емоційно-вольова сфера: адекватно реагує на емоційний стан оточуючих, співзвучний з ним. Млявий, не здатний до вольового зусилля над собою. Вольові якості: наданих правил та інструкцій дотримується при супроводі дорослого. Інтерес до співпраці епізодичний, поверховий, не стимулюючий діяльність. Темп роботи і працездатність повільний, тривале обмірковування. Поведінка: спокійний, пасивний, малоактивний. Позитивно ставиться до оточення. На ініціативу відповідає.
|
|
7. |
|
Навчальна діяльність: на контакт йде не відразу. Називає своє ім’я та прізвище, свій вік. Математичні навички: володіє прямим рахунком в межах 10 з допомогою дорослого, виконує дії на додавання та віднімання за допомогою пальців. Читання: знає декілька букви української абетки, читати не вміє. Словник: активний та пасивний словник потребує розвитку, спілкується простими реченнями. Письмо: переписує прописний текст з різних носіїв.
|
Вчитель, асистент вчителя |
4. Наявний рівень знань і вмінь учня
Потенційні можливості |
Потреби |
Може навчатися в класі, сприймати інформацію, працює за зразком. |
Потребує допомоги асистента вчителя для виконання завдань. |
5. Додаткові освітні та соціальні потреби учня (додаткова підтримка асистента вчителя, супровід соціальним працівником, робота з вчителем- дефектологом, вчителем-логопедом тощо)
√ Так (зазначити потреби) додаткова підтримка асистента вчителя, вчитель-логопед, практичний психолог, вчитель-дефектолог.
Ні
6. Навчальні предмети (у разі, коли потенційні можливості учня не дають змоги засвоїти навчальну програму, що призводить до необхідності розроблення адаптованої або модифікованої програми)
№ з\п |
Навчальний предмет |
Програма |
|
Адаптована |
Модифікована |
||
1. |
Українська мова |
|
+ |
2. |
Математика |
|
+ |
3. |
Літературне читання |
|
+ |
4. |
Я досліджую світ |
+ |
|
5. |
Інформатика |
|
|
6. |
Мистецтво |
|
|
7. |
Українознавство |
|
|
8. |
Дизайн |
|
|
9. |
Фізкультура |
|
|
Звільнення від вивчення окремих навчальних предметів
√ Так (зазначити предмет (предмети) англійська мова
Ні
7. Адаптація (необхідне підкреслити)
Пристосування середовища: доступність, інтенсивність освітлення, зменшення рівня шуму в класі, приміщення для усамітнення, інше _________________________________________________________________
Психолого-педагогічна адаптація: збільшення часу на виконання завдань, чергування видів діяльності, виконання завдань за зразком, вид та частота релаксації, використання засобів концентрації уваги, інше _________________________________________________________________
Адаптація навчального матеріалу: адаптація навчальних посібників, наочних матеріалів, картки-підказки, використання друкованих текстів з різним розміром шрифтів, інше ______________________________________
Необхідне спеціальне обладнання
+√ Так (зазначити обладнання) спеціальні підручники, площинні моделі, об’ємні муляжі, розвиваючі ігри; ресурсна кімната.
Ні
8. Індивідуальний навчальний план
(Таблиця 10 до наказу МОНУ від 25.06.2018р. №693 «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти І ступеня для дітей з особливими освітніми проблемами»)
Освітні галузі |
Навчальні предмети |
Кількість годин на тиждень |
Мова і література |
Українська мова |
3 |
Літературне читання |
4 |
|
|
|
|
Математична |
Математика |
4 |
Мистецька
|
Образ.мистецтво |
1 |
Музичне мистецтво |
1 |
|
(природнича, громадянська й історична, cоціальна, здоров’язбережувальна галузі) |
Я досліджую світ |
3 |
Українознавство |
1 |
|
Технологічна
|
Дизайн |
1 |
Фізкультурна |
Фізична культура |
3 |
Інформатична |
Інформатика |
1 |
Корекційно-розвиткові заняття |
Корекція розвитку(психолог) |
3 |
Разом |
|
25 |
Індивідуальний навчальний план та індивідуальна навчальна програма розробляються відповідно до особливостей інтелектуального розвитку учня. Типову освітню програму для учнів 3-го класу з порушеннями інтелектуального розвитку розроблено відповідно до Закону України «Про освіту», Концепції Нової української школи, Державного стандарту початкової освіти (2018 р.), з урахуванням Типових освітніх програм для закладів загальної середньої освіти , сучасних досягнень спеціальної педагогіки та психології щодо навчально-пізнавальних можливостей дітей з порушеннями інтелектуального розвитку.
Цілі навчання |
Зміст |
Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети |
Оцінювання знань, |
Українська мова: І. Мовно-літературна освітня галузь
|
|||
Повторити та продовження вивчення букв. удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу, розвивати вміння висловлюватись на основі власних спостережень. Короткострокові завдання: -формувати вміння: називає і розбірливо пише всі рукописні малі й великі літери українського алфавіту, дотримуючись графічних, технічних, гігієнічних вимог; -поділяє на склади слова під час переносу їх частин в інший рядок. -має уявлення про наголос, визначає на слух склад, який вимовляється з більшою силою голосу. -Списувати, охоп- люючи правописну грамотність; писати під диктовку склади та окремі слова. Довгострокова: Формувати вміння розрізняти усні та письмові висловлювання; *самостійно формулює репліки (запитання) до співрозмовника за змістом попередньо підготовленої короткої бесіди на добре знайому тему. Повторювати за зразком учителя звʼязне висловлювання, та самостійно 4-7 речень Використовувати у cпілкуванні слова звертання та ввічливості Довгострокова: формувати поняття: речення та текст як декілька речень пов язаних між собою, складати речення, добирати заголовок до тексту, скадати за малюнком текст, відповідати на питання. Короткострокові: -має уявлення про текст (практично відрізняє його від речення)-називає і розбірливо пише всі рукописні малі й великі літери українського алфавіту -вживати велику літеру на початку речення та розділових знаків у кінці; - пише під диктування слова, речення з 6-10 слів; -сприймати на слух з двох прослуховувань зміст невеликих (букварних) текстів художнього і розмовного стилів; відновлювати дефо- мований текст (з 5-6 речень), -добирати до тексту заголовок із запропонованих. -складає речення за малюнком, з поданих слів, на задану тему. |
Звук і буква. Наголос.
Мова та мовлення
Текст.Речення
|
Інформаційно-комунікативні технології, інтерактивне навчання, ігрова діяльність. |
Спостереження, тестові завдання, зразки робіт.
Спостере-ження, зразки робіт.
Самостійні та контрольні роботи. Картки |
Літературне читання |
|||
Довгострокова мета: -формування вміння самостійного читання, любов до книги. -удосконалити вміння читати доступні тексти цілими словами (ускладнені слова за одиницями читання); -пояснює вчинки персонажів у творі, висловлює щодо них найпростіші оцінні судження; -розповідає про свої загальні враження, почуття від прочитаного. - обґрунтовує свої висновки (з допомогою вчителя); -розуміти зміст прочитаного; -інтонувати речення відповідно до розділових знаків. Короткострокова : Формувати вміння: прочитувати самостійно склади типу різних типів, -склади і слова з буквами. -з літерами ь, й,буквосполученнями дж, дз, йо, ьо, апострофом; -окремі (утруднені) слова складами; -правильно вживає велику / малу літери у власних/загальних назвах; -розрізняє слова, які відповідають на питання хто? і що? -доступні тексти, усвідомлюючи їх зміст, речення різні за метою висловлювання з орієнтацією на розділові знаки; -пробуджувати інтерес до дитячої книжки, бережне ставлення до книжок; -удосконалювати вміння, -виконувати короткі інструкції навчальних завдань, запропоновані вчителем. |
Читання складів та слів Читання та доповнення Речень. Iнтонаційне читання речень, Читання текстів (букварних) |
Контроль чита- ння, аудіювання, спостереження, вірш напам ять |
Контроль чита- ння, аудіювання, спостереження, вірш напам ять |
Математика |
|||
-Сприяти засвоєнню табличних випадків додавання віднімання в межах 50. -відтворює послідовність чисел у межах 50. -використовує у мовленні назви компонентів та результатів арифметичних дій додавання і віднімання; -складає таблиці додавання і віднімання; - розвязує усні задачі; - досліджує лічильну одиницю «десяток», пояснює. -знаходить число, яке на кілька одиниць більше (менше) за дане; -моделює геометричні фігури; -вимірює довжину відрізка; -креслить відрізки заданої довжини. -Зіставляти із предметами навколишнього. користується годинником (у межах цілих годин) і календарем для відстеження подій у своєму житті, спостережень у природі тощо. -розв’язує прості сюжетні задачі. Прості задачі на знаходження невідомого зменшуваного, від’ємника. Задачі на знаходження суми трьох доданків -додає та віднімає без двоцифрові числа без переходу через розряд.
|
Числа. Дії з числами- лічба в межах 50. Нумерація чисел в межах 50. Арифметичні дії додавання і віднімання чисел в межах 50. Відношення Pізницевого порівняння. Просторові відношення. Геометричні фігури. Задачі. Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд. |
|
|
Я досліджую світ |
|||
Довгострокова мета: -розповідає про себе та інших, -висловлює свої вподобання; -описує себе, свій характер, захоплення, що відрізняють від інших; -пояснює, від чого залежить безпека на вулиці, вдома, у школі; -визначає здорові та шкідливі звички, правила догляду за органами тіла; -виявляє пізнавальну активність на уроках. -досліджує зміни, що відбуваються; -описує явища природи, висловлює своє враження від них; -виконує у парі/у групі дослідження тіла/явища природи за планом/інструкцією( з допомогою вчителя) -розпізнає державні символи України, шанобливо ставиться до них; Короткосрокова мета: -усвідомлює людину як частину природи і суспільства, її відмінності від інших живих істот; -розповідає про частини тіла людини, їх значення; правила догляду за ними; -виявляє інтерес до своєї зовнішності, розповідає про себе, свої захоплення; прагне до акуратності розпізнає риси характеру і дає їм оцінку. називає правила поведінки у сім’ї, школі, громаді; -дотримується правил шкільного розпорядку; правил поведінки під час шкільних і громадських заходів. -усвідомлює свою належність до українського суспільства; необхідність толерантних взаємин між людьми; -має уявлення про державну символіку України; свою приналежність до України; розрізняє і називає тіла неживої і живої природи; тіла природи і ті, що створила людинає. описує явища природи, висловлює своє враження від них; -володіє найпростішими гігієнічними навичками, навичками самообслуговування
|
Людина – частина природи і суспільства. Організм людини. Частини тіла людини та їх функції. Турбота про здоров’я. Гігієнічні навички. Навички самообслуговування. Зовнішність людини. Сім’я. Склад сім’ї. Історія роду. Школа. Правила шкільного розпорядку. Історія рідної школи. Збереження традицій. Ставлення до інших (товаришування, спільна гра, праця, навчання у групах, у класі. Моральні норми. Людина – частина суспільства. Сім’я, дитячий колектив, друзі. Залежність людей один від одного. Взаємодопомога. Суспільство як єдність людських спільнот, їх різноманітність. Стосунки людей у суспільстві. Україна – незалежна держава. Символи держави: Герб, Прапор, Гімн, державна мова їх значення. Права та обов’язки громадян. Земля – спільний дім для всіх людей. Україна на карті світу. Україна – європейська держава. Різноманітність народів у світі.
|
Інформаційно-комунікативні технології, мультимедія, інтерактивне навчання, проектування |
Спостереження, тестове завдання |
|
9. Джерела інформації в процесі розроблення індивідуальної програми розвитку:
√ висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини
√ батьки
√ учень
інші ______________________________________________________
10. Члени групи з розроблення індивідуальної програми розвитку
Прізвище, ім’я, |
Найменування посади |
Підпис |
Аніскіна Т.В. |
Заступник директора |
|
Сьомик Т.Г. |
Класний керівник |
|
Алєксєєва О.В. |
Асистент вчителя |
|
Жуковська Ю.В. |
Психолог |
|
Сурай О.М. |
Сестра медична |
|
Костецька М.Г. |
Соціальний педагог |
|
Годунок О.П. |
Мати |
|
11. План консультування батьків/законних представників у процесі розроблення/виконання індивідуальної програми розвитку
Дата |
Мета |
Відповідальні особи |
Вересень
|
Ознайомлення та погодження ІПР
Організація робочого місця та обговорення режиму для дитини. |
Сьомик Т.Г. Алєксєєва О.В. Жуковська Ю.В. |
Жовтень
|
|
Алєксєєва О.В. Сьомик Т.Г. |
Листопад
|
|
Алєксєєва О.В. Сьомик Т.Г. |
Грудень |
|
|
Січень |
|
|
Лютий |
|
|
Березень |
|
|
Квітень |
|
|
Травень |
|
|
12. Моніторинг стану розвитку учня та його навчальних досягнень
Сфери розвитку/ навчальні предмети |
Строк проведення моніторингу |
|||
протягом першого півріччя навчального року |
після закінчення першого півріччя навчального року |
протягом другого півріччя навчального року |
після закінчення навчального року |
|
Стан розвитку учня |
Емоційно-вольова Фізична Когнітивна Мовленнєва Соціальна |
Емоційно-вольова Фізична Когнітивна Мовленнєва Соціальна |
Емоційно-вольова Фізична Когнітивна Мовленнєва Соціальна |
Емоційно-вольова Фізична Когнітивна Мовленнєва Соціальна |
Українська мова |
|
|
Контрольна робота |
Диктант |
Літертурне читання |
|
|
Вірш напамʼять: |
Аудіювання
|
Я досліджую світ |
|
|
Контрольна робота |
Контрольна робота |
Директор школи |
______________ |
|
____ ____________ 20___ р.
1