Матеріал для уроку у 8 класі з теми:
“Ірраціональні числа та вирази”
Мета уроку:” Дослідити навички учнів застосовувати властивості квадратного та кореня n-го степеню;
перевірити їхні вміння розв’язувати ірраціональні вирази;
вносити та виносити з під знаку кореню;
відпрацювати вміння учнів застосовувати вивчені властивості для виконання обчислень значення числових виразів, що містять квадратний та n-го степеню корінь .”
Завдання до уроку:
Теоретичні відомості до уроку:
Означення ірраціонального числа
Числа, які не є раціональними, тобто не є ні цілими, ні зображеними у вигляді дробу типу m\n , де m— ціле число, а n — натуральне, називаються ірраціональними.
Також ірраціональним числом називається нескінченний, неперіодичний дріб.
Означення:
Вирази, що містяться під знаком кореня називаються ірраціональними виразами
Означення арифметичного квадратного кореня:
Арифметичний квадратний корінь – це невід’ємне число квадрат якого дорівнює a
√a=b²
a≥0 , b≥0
Арифметичним коренем n-го степеню з невід’ємного числа a називається таке невід’ємне число n-ний степінь якого дорівнює a
Приклади:
Одним із найвідоміших та найбільш застосовуваних є всім загально відоме число π яке є нескінченим числом отриманим у результаті ділення довжини будь якого кола на його діаметр π=3,141592…
Порівняння раціональних та ірраціональних чисел:
Приклад:
Властивості для арифметичних коренів
(√а)²=а;
(√3)²=3;
√(а)²=|-а|=a;
√(-5)²=|-5|=5;
√ab=√a*√b
√16*9=√16*√9=4*3=12
√а/b=√a/√b=a/b
√4/9=√4/√9=2/3
Застосування властивостей: