Розробка уроку з інформати у 3 класі. Мета: повторити поняття команди, виконавця та алгоритму; сформувати поняття про правильні (істині) та неправильні (хибні) висловлювання, вчити розрізняти висловлювання, наводити приклади; сформувати вміння перетворювати істині висловлювання в хибні та навпаки. Розвивати логічне мислення, формувати вміння аналізувати інформацію та робити висновки; підвищувати інформаційну культуру учнів.
Істинні або хибні висловлювання. Логічне слідування.
Мета: повторити поняття команди, виконавця та алгоритму; сформувати поняття про правильні (істині) та неправильні (хибні) висловлювання, вчити розрізняти висловлювання, наводити приклади; сформувати вміння перетворювати істині висловлювання в хибні та навпаки. Розвивати логічне мислення, формувати вміння аналізувати інформацію та робити висновки; підвищувати інформаційну культуру учнів.
Виховувати цілеспрямованість у досягненні поставленої мети.
Обладнання: ноутбуки, презентація, проектор, сигнальні картки, «Чарівний» кубик, плакат «Золота рибка», роздатковий матеріал (лусочки), медалі, роздруківки «Правила безпеки».
Міжпредметні зв’язки: природознавство, українська мова, математика
Хід уроку
І. Організаційний момент
Діти пишуть на листочках і зачитують вголос. Клеїмо на рибку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Якого змісту таке завдання?
(Це завдання має логічний зміст)
Ви вже зустрічалися з логічними задачами на уроках математики та інформатики, наприклад, працюючи з навчальними онлайн-програмами.
- У мене є ось такий чарівний кубик. За допомогою нього ми зможемо дізнатись, про що ми сьогодні будемо вивчати. Ви будете перекидати кубик. Скільки кружечків випаде на ньому, під таким номером отримаєте запитання, на яке потрібно буде відповісти. За кожну правильну відповідь я буду відкривати літери, які заховались на дошці.
(Утворюємо слово ВИСЛОВЛЮВАННЯ)
Що за слово у нас утворилась? Як ви гадаєте, що воно означає?
Слайд 2
Висловлювання – це речення, у якому щось стверджується, або заперечується. Висловлювання може бути тільки розповідним реченням.
ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку. Слайд 3
Слайд 4
Прочитаємо уважно речення. Які з них є висловлюваннями, а які ні?
Дніпро — найбільша річка України. – Так, бо розповідне
Яка сьогодні погода? – Ні, бо запитальне
Зачини вікно. (ні, бо спонукальне.)
Слайд 5
Поміркуйте, які з поданих речень є висловлюваннями.
Слайд 6. Отже, діти, висловлювання можуть бути істинними, тобто правильними, або ж хибними, тобто невірними. То які з цих висловлювань є істинними? (2,5)
Які висловлювання є хибними? (4, 6)
Розгляньмо ще висловлювання. Слайд 7
Що ми можемо сказати про висловлювання?
(Що якщо висловлення істинне, то його заперечення – хибне, і навпаки, якщо висловлення хибне, то його заперечення - істинне.)
Розглянемо ще одне висловлювання. Слайд 8
Слухати ми перестали
I тепер вci дружно встали.
Будем ми відпочивати,
Нумо вправу починати:
ІV. Закріплення знань, умінь і навичок.
Розв’яжіть задачу. Слайд 10
Сашко виголосив істинне висловлювання. Наталка його повторила і воно виявилося хибним. Чи може таке бути? (Може, якщо Сашко сказав, що він хлопчик)
(що одне і теж саме висловлювання може бути істинним за одних умов, і хибним за інших умов).
V. Інструктаж. Робота за комп’ютером.
Працюємо за комп’ютером. Для цього спочатку пригадаємо правила поведінки в комп’ютерному класі.
Руки чисті та сухі
Всім підготувати,
Щоб з комп’ютером могли,
Безпечно працювати.
Їсти на робочім місті
Дуже неохайно!
В класі виховані діти
Не їдять звичайно.
Як дістанете книжки,
Правило згадайте:
На клавіатуру їх
Ви не викладайте
Доповніть висловлювання, щоб воно було істинним.
Ввімкнем з дозволу комп’ютер.
Обережно, діти!
Тут електричний струм проходить,
Це треба розуміти!
3. Робота за комп’ютером
- Сьогодні ми продовжимо програмувати у програмі скетч. Тому запустимо на виконання програму. Нашим спрайтом сьогодні буде рибка. І ми надамо команди їй плавати у акваріумі. Для цього відповідно змінимо білу сцену на сцену «акваріум». І для спрайта задамо відповідні команди. (роздати інструкціі).
- Працюємо так, що моє висловлювання «Учні третього класу – молодці» - було істинним.
4. Релаксація.
Працюючи за комп’ютером, не можна забувати про відпочинок для очей, адже вони теж втомлюються.
Слайд 11
5.Хвилинка-цікавинка. Слайд 12
Особливо для мозку, речовини, що містяться у рибі сприяють встановленню зв’язків між клітинами мозку. Це допомагає уникати депресивних станів і полегшує процес пізнання нового.
Тим часом, відчуваючи потребу у речовинах, які ми можемо отримати вживаючи рибу в їжу, організм не в змозі виробляти їх самостійно.
VІ. Підсумок уроку: ТЕЛЕФОНІЯ
Ось і підійшли ми до завершення.
1. Що цікавого ви сьогодні дізналися на уроці, що найбільше сподобалося, що запам’яталося ви зможете розповісти мамі чи батькові зателефонувавши їм.
То скажіть мені на останок прослухавши один вірш, висловлення у ньому істинні чи хибні?
Я бачив річку у вогні,
Собаку в штанях на коні.
На хаті – капелюх, не дах,
І мишку, що несла кота.
Я бачив лиса і качок,
Що в лісі ліплять пиріжок,
А ще – ведмедик лапті міряв…
Я легко так в усе повірив!
То правду ти скажи мені,
Усе це істина чи ні?