Урок з інформатики для 3 класу на тему "Таблиці в тексті: орієнтування в клітинках. Доповнення таблиць"

Про матеріал

До Вашої уваги конспект уроку інформатики для 3 класу відповідно до нової навчальної програми з інформатики для початкової школи (зі змінами 2016 року).

Перегляд файлу

Гремяцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Новгород-Сіверської районної ради Чернігівської області

 

 

 

 

 

 

 

«Таблиці в тексті: орієнтування в клітинках. Доповнення таблиць»

 

Конспект уроку інформатики у 3 класі

Результат пошуку зображень за запитом "скретч"

 

 

 

Розробила:

учитель інформатики

Гусарь Олена Артурівна

 

 

 

 

2018

Урок №27.Таблиці в тексті: орієнтування в клітинках. Доповнення таблиць.

Мета уроку:

  • навчальна:навчити створювати таблиці в текстовому процесорі, сформувати навички доповнення готових таблиць;
  • розвивальна:  розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип уроку: засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.

Програмне забезпечення: Microsoft Office Word 2007 (2010).

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Привітання з класом

Доброго дня, діти.

  • Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми будемо вчитись створювати таблиці в текстовому процесорі та доповнювати готові таблиці.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вивчення основ роботи з таблицями дуже важливо через часте використанні таблиць в документах та можливості скорочувати та вдосконалювати нудний текст через подачу у вигляді таблиць.

Не забувайте про правила поведінки на уроці.

Підготуємось до активної роботи та розгадаємо декілька ребусів.

Ребус  «Таблиця». А знає з чого складається будь-яка таблиця?

Ребус  «Рядок». Таблиця складається з рядків та …

Ребус  «Стовпчик». Саме так – із стовпчиків.

Молодці. Гарно розпочали працювати. Отож, вперед.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Повторення раніше вивченого матеріалу
  1. Де в вашому житті зустрічались таблиці?
  2. Яка була їх мета?
  3. Чи корисні вони були для Вас?

IV. Вивчення нового матеріалу

У таблицях дуже зручно подавати інформацію. Ви ознайомлені з табличкою множення. Чому табличкою? Бо інформація подана у вигляді таблиці. В магазинах купівлі одягу можна побачити таблиці розмірів, а таблички, що часто знаходяться на зошитах з математики навиваються таблицями Піфагора. По даній таблиці дуже легко рахувати. І займає вона не так багато місця, 9 таблиць множення.

Погляньте на даний текст. Чи це є таблиця? Тут інформація подана у вигляді таблиці та просто не вистачає контурних ліній. Них ми додамо пізніше. Кожна таблиця складається зі стовпчиків. Скільки їх тут?

Також в будові таблиця має рядки. Скільки рядків ви бачите?

Отже, можна зробити висновок, що поєднання рядків та стовпців утворюють таблицю.

Місце в якому перетинається обраний рядок та стовбець називають коміркою. Саме в комірках міститься інформація.

Зазвичай стовпці та рядки мають свої назви (заголовки).

 Якщо є таблиця, але немає заголовків то щоб назвати комірку використовують латинську літеру та цифру. Пограємось в гру та назвемо комірки.

 Для додавання таблиці до документу (її вставки) потрібно перейти у вкладку «Вставка» та скористатись одним із способів додавання.

 Спосіб 1 – Натиснувши на пункт «Таблица» за допомогою позначених квадратиків просто ведемо таблицю та при створенні потрібної таблички тиснемо по вибраному квадратику ЛКМ. Хто скаже чим цей спосіб не зручний? Чому буде другий спосіб? Даний спосіб не зручний бо є обмеження у створюваній табличці. Така таблиця може мати лише 10 стовпчиків та 10 рядків. А що робити. Якщо потрібна більша таблиця?

 На допомогу приходить 2 спосіб. Тиснемо знову на пункт «Таблица» та оберемо «Вставить таблицу».

 У вікні, що відкриється вкажемо кількість стовпців та рядків. Тиснемо «ОК» і таблиця побудована.

 Тепер при натисненні на обрану комірку ЛКМ можемо з клавіатури додавати потрібний текст.

V. Фізкультхвилинка

А зараз, шановні діти давайте поглянемо на екран (слайд з фізкультхвилинкою) та попробуємо повторити всі ці дії які будуть нам демонструвати герої на екрані (відео фізкультхвилинка)

VІ. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок

  • Практичне завдання

Завдання

  1. Відкрийте новий документ Microsoft Office Word 2007
  2. Створіть таблицю розміром 4 стовпці та 4 рядки.
  3. Заповніть дані за подібними зразком для свого класу:

  1. Збережіть документ на робочий стіл та назвіть «Таблиця 1 – Ваше прізвище та ім’я».
  2. Відкрийте документ, що знаходиться на робочому столі та має назву «Таблиця» у папці «3 клас – Таблиці»
  3. Вкажіть своє прізвище та ім’я у першому рядку. Виконайте обчислення та запишіть результати.

  1. Збережіть документ на робочий стіл та назвіть «Таблиця 2 – Ваше прізвище та ім’я».
  • Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору

Малюємо носом

 

Вправа на зняття напруги з очей і шиї.
Очі - не єдине вразливе місце школярів. Довге сидіння за партою сприяє погіршенню кровотоку в області шиї, через що виникають напруга і навіть біль, що також впливає на зір. Запобігти цим неприємним наслідкам допоможе проста вправа.

Запропонуйте дитині носом намалювати в повітрі який-небудь предмет або букву. Спробуйте вгадати, що було намальовано. Дітям дуже подобаються такі завдання, тому гімнастика вийде не тільки корисною, а й приємною.

Зорова гімнастика проста, але корисна. Діти, яких привчили займатися нею з раннього віку, не мають проблем із зором пізніше, коли навантаження на очі значно зростає. Особлива перевага вправ в тому, що вони не вимагають багато часу: всього дев'ять хвилин на день - три рази по три хвилини, - і дитина буде застрахована від перспективи вдягнути окуляри в молодому віці.

VII. Підведення підсумків уроку

  • Бесіда за питаннями
    1. З чого складається будь-яка таблиця?
    2. Де знаходяться дані на перетині стовпця та рядка?
    3. Які назви мають рядки коли немає заголовків?
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Панасенко Татьяна
    Чудовий конспект. Мені подобається
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 березня 2018
Переглядів
6605
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку