Урок з інформатики для 3 класу "Безпечна робота в Інтернеті"

Про матеріал

Даний конспект допоможе в формі гри познайомитись з правилами безпечної роботи в Інтернеті. Він розрахований на учнів 3 класу, хоча деякі ідеї можна використати і для учнів 2 та 4 класу.

Перегляд файлу

Конспект уроку з інформатики для 3 класу за підручником Ломаковської Г.В.

вчительки Коростишівської гуманітарної гімназії №5 імені Т.Г.Шевченка Сорочинської Надії Леонідівни

Тема.  Безпечна робота в Інтернеті.

Мета:  формування уявлень учнів про небезпеку, яка може трапитись під час      

             роботи в Інтернеті, комп’ютерні віруси; ознайомлення з правилами

             безпечної поведінки в Інтернеті; навчитись уникати небезпеки в Інтернеті;

             розвивати логічне мислення, творчу активність учнів; формувати вміння аналізувати, робити висновки;

             виховувати увагу, інтерес до інформатики.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання: ребус, презентація «Безпека в Інтернеті», пелюстки квітки,

                         картки-листи, сигнальні картки, картки-розмальовки, картки з

                         правилами.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

                 Ось і дзвоник пролунав!

                 Хутко всіх у клас загнав.

                 Тож урок  розпочинаємо,

                 До роботи приступаємо.

ІІ. Актуалізація  опорних знань.

Розгадування кросворда.

1    

п

2

 

 

5

 

 

 

о

п

3

 

б

 

 

 

ш

о

в

 

р

 

 

 

у

с

е

4

а

 

 

8

к

и

б

м

у

 

 

с

о

л

-

о

з

 

7

а

в

а

с

д

е

6

м

й

І

Н

Т

Е

Р

Н

Е

Т

 

н

о

м

 

а

р

 

 

я

р

 

 

з

е

 

 

 

і

 

 

а

ж

 

 

 

н

 

 

д

а

 

 

 

к

 

 

 

 

 

 

 

а

 

 

 

 

 

  1. Системи для пошуку інформації в Інтернеті.
  2. «Дверцята» до інших сторінок.
  3. Сторінка сайту.
  4. При стрій, який приєднує комп’ютер до мережі.
  5. Програма для перегляду веб-сайтів.
  6. Кнопка, за допомогою якої можна повернутися до іншої сторінки сайту.
  7. Що утворюють комп’ютери, з’єднані між собою?
  8. Де розміщуються всі відомості в Інтернеті?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель розповідає казку про Інтернет.

    Жило-було собі чудо-юдо, яке ніхто не знав звідки взялось, але по всьому світу люди могли його бачити одночасно. І стали називати його … (Відгадайте ребус, тоді дізнаєтесь як його називали). Правильно. Інтернет. Так це чудо сподобалось людям, що почали всі його запрошувати в гості. Оскільки він був частим гостем у деяких оселях, то люди почали називати його просто Інет. Він був добрим другом. Інет розповідав дітям казки, навіть умів співати колискову на ніч малятам. У сховищах Інету було багато книг, пісень, мультфільмів, кінофільмів. Він також любив гратися з дітьми в різні ігри. Він допомагав спілкуватися людям, які жили в різних країнах. Він допомагав швидко відправляти листи. Також повідомляв людям останні новини. Та одного разу з Інтернетом стали відбуватися дивні речі. Він ставав небезпечним.

  • Як ви вважаєте що це за небезпека?
  • Чи можна перебувати в небезпеці сидячи перед монітором?

Відповідь на ці запитання ми постараємось знайти з вами на сьогоднішньому уроці.

ІV. Повідомлення теми, мети

(На дошці записана тема і основні завдання уроку)

Отже, тема сьогоднішнього уроку « Безпечна робота в Інтернеті».

Сьогодні ми повинні:

  • Ознайомитись з правилами безпечної поведінки в Інтернеті;
  • Сформувати уявлення про комп’ютерний вірус;
  • Навчитись уникати небезпеки в Інтернеті.

V. Засвоєння нових знань

Одна з небезпек Інтернету – це комп’ютерні віруси. А чи знаєте ви що це таке?

(Учні дають відповіді)

Комп’ютерні віруси – це такі комп’ютерні програми, що можуть самостійно записуватися на комп’ютерні носії та знищувати дані. Деякі користувачі мережі Інтернет розповсюджують небезпечні програми та файли заражені комп’ютерними вірусами. Щоб запобігти їм на комп’ютер встановлюють спеціальні програми.  Детальніше ми будемо вивчати їх у старших класах.

Демонстрація презентації.

     Учні по черзі читають правила безпечної поведінки в Інтернеті, а вчитель їх коментує.

Робота з підручником.

  1. Учням розглянути малюнок на сторінці 72 та прокоментувати його.
  2. D:\Windows.old\Documents and Settings\All Users\Інформатика початкові класи\інф3\зошит 3 кл\Изображение 028.jpgУчням по черзі прочитати правила на сторінці 73.

VI. Формування вмінь і навичок.

Робота з зошитом.

Виконання вправи 1 на сторінці 30.

Гра «Подорож Інтернетом»

   Я пропоную вам відправитись у подорож мережею Інтернет.

   Для того, щоб людина користувалась мережею Інтернет, спілкувалась з іншими в мережі, відправляла листи, їй потрібно зареєструватись. Як ви думаєте, що таке реєстрація? (Відповіді учнів).

    Людина вигадує собі ім’я (нікнейм), під яким вона буде блукати в мережі.

Пригадуйте казку про Інтернет, яку я вам розповідала? Як іще називали Інтернет? (Інет).

(На дошці висить серединка квітки ромашки, а в учнів на партах лежать пелюстки).

    У вас на партах лежать пелюстки квітки ромашки. Вам потрібно придумати своє імя (нікнейм) в мережі і написати його на пелюстці. Потім кожен назве свій нік і повісить пелюсток на дошці.

    Ви прослухали ваші нікнейми, що ви помітили? (Відповіді учнів)

Отже, ви побачили, що не всі люди реєструються під справжнім ім’ям, зазвичай вони вигадані і дуже важко визначити, яка людина знаходиться за екраном. А ми з вами зареєструвались і відправляємось у подорож.

1.Зупинка Фізкультхвилинка.

   Учитель на комп’ютері включає фізкультхвилинку  «Україно, ми твоя надія».

2. Зупинка «Поштова скринька».

   Робота в групах. Учні об’єднуються у два екіпажа. Кожен екіпаж вибирає капітана. Капітани отримують листи. Всі учні їх обговорюють і дають відповідь на запитання: «Чи будете ви спілкуватись з людиною, яка надіслала вам цей лист»? Відповідь поясніть. Скажіть, яке тут потрібно застосувати правило? (Будь обережним з незнайомцями!)

 

 Лист 1

    Пивіт! Мене звати Миколка! Мені 9 років. Я Живу в Житомирі. Хочу знайти друзів по переписці.  Я дуже люблю читати книги, дивитися телевізор. Мені подобається грати в комп’ютерні ігри. Я вивчаю англійську мову, тому я мрію відвідати Лондон...

Лист 2

   Привіт! Мене звати М. Я хочу з тобою познайомитись. Мені 30 років. Я живу в Англії. Я власник банка. У мене красивий триповерховий будинок. Незабаром я планую відвідати Україну. Давай зустрінемось. Вишли мені свою фотокартку, телефон і домашню адресу.

 

3.Зупинка «Фоторобот».

D:\Windows.old\Documents and Settings\All Users\Інформатика початкові класи\інф3\інформатика 3 клас урок16\multfilmy--masha-i-medved--02.jpgРобота в парах. Учні об’єднуються в пари. Кожній парі даються фото Маші із мультфільма «Маша і ведмідь». Учні повинні розмалювати фото так, як захочуть. З фото дозволяється робите все, що завгодно і про це наголошується учням.

Потім кожна пара учнів показує свою роботу. Учні обговорюють фото і називають правило, яке потрібно тут  застосувати. (Не надсилай свої фотографії. Адже ніхто не хоче, щоб з вашими фото трапилось щось подібне)  

4.Зупинка «Світлофор»

Повторення правил техніки безпеки.

Робота з сигнальними картками. Учні отримують дві картки: одну зелену, другу червону. Вчитель зачитує ситуації. Якщо ситуація правильна, то учні піднімають зелену картку, якщо не правильна, то червону.

  • Вова ввійшов до кабінету без дозволу вчителя.
  • Максим поклав на комп’ютерний стіл портфель.
  • Еліна натискає на клавіші м’яко, не вдаряє по них.
  • Юля сидить на відстані 60 см від екрана монітора.
  • Назар ввімкнув комп’ютер без дозволу вчителя.
  • Катя сидить так, що спина рівна, лікті на столі.
  • Саша працює за комп’ютером чистими руками.
  • Олег працює за комп’ютером вологими руками.
  • Трохим торкається екрана монітора пальцями.
  • Даша смикає за дроти комп’ютера.

5.Зупинка «Компютерна».

Інструктаж учителя.

Робота з комп’ютером.

    На сторінці 74 підручника розміщена детальна інструкція для роботи з комп’ютером. Дітям потрібно запустити браузер. Зайти на сайт On-ляндія. Перейти на сторінку Для дітей 7-10 років. Ознайомитись з історією-коміксом Безмежний ліс та дізнатися про те, що таке Інтернет, що в ньому можна робити, а чого слід остерігатись.

    Через п’ять хвилин після роботи за комп’ютером учні виконують вправи для очей.

VII. Підведення підсумків уроку.

 Рефлексія

  • Що ми сьогодні з вами навчились?
  • Чи всі зрозуміли правила безпечної поведінки в Інтернеті? Учні називають правила, а вчитель вішає на дошці заздалегідь надруковані картки з правилами.
  • Чи будете ви виконувати ці правила?
  • Чи навчились ви уникати небезпеки в Інтернеті?
  • Чи небезпечний комп’ютерний вірус?
  • Чи сподобалось вам сьогодні на уроці?

    Наша подорож закінчилась. Дякую всім за увагу.

1

 

docx
Додано
13 березня 2018
Переглядів
10381
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку