26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Історична гра "Колесо історії"

Про матеріал
Розробка позаурочного заходу з історії для учнів 9 класів. Гру можна проводити в рамках Тижня історії, а також під час підготовки до предметної олімпіади. Додається презентація.
Перегляд файлу

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 5

 імені Валерія Доценка

Мироноградської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

 вчитель історії та правознавства

Нечипорук Е. Г.

 

 

 

 

 

 

 

2018-2019 н. р.

 

 

 

 

Мета гри: повторити матеріал з курсу всесвітньої історії та історії України за 6-8 класи;

                  сприяти розвиткові інтересу  до вивчення предмету;

                  розвивати комунікативні уміння та навички роботи в групі.

 

Учасники: три команди учнів 9-х класів

 

Обладнання: ігрове поле, розділене на вісім різнокольорових секторів; проектор, екран, презентація.

 

Умови гри: команди по черзі, згідно з результатами жеребкування, обирають один кольоровий сектор і виконують завдання, набираючи бали. Бали заносяться до турнірної таблиці (додаток 1). Якщо команда не може виконати своє завдання, право відповіді може бути передане іншій команді. Перемагає команда, яка набере найбільшу кількість балів.

 

Жеребкування. (стр. 2)

 

Команди  в довільному порядку дають відповіді на питання.

 

Питання:

 

1. Новий кам'яний вік. (неоліт)

2. Єгипетський бог Сонця. (Ра)

3. Правитель Дворіччя. Створив перші писані закони. (Хаммурапі)

4. Чудовисько Критського лабіринту. (Мінотавр)

5. Спартанський цар, який загинув у битві біля Фермопіл. (Леонід)

6. Римський воїн-піхотинець. (легіонер)

7. Назва римського меча (гладіус).

8. Римський водогін (акведук).

 

Починає гру та команда, яка набрала більше балів.

 


Жовтий сектор “колеса” -1.

Зелений — 2.

Синій — 3.

Білий — 4.

Оранжевий — 5.

Фіолетовий — 6.

Блакитний — 7.

Червоний — 8.


 

1. Історична епоха. (асоціативний кущ) (стр. 3)

 

(1б — за спільну ознаку; 1б — за визначення відмінностей; 1б — за пояснення)

 

Завдання: визначити, до якого історичного періоду, країни, належить ряд  слів та словосполучень; які поняття зайві, чому?

 

    Плантагенет, Куликовська битва, “щитові гроші”, “суд присяжних”, Жанна д'Арк, війна Червоної та Білої троянд, Вільгельм Завойовник.

 

Відповідь: епоха, країна: середньовічна Англія;

                    зайве: Куликовська битва, Жанна д'Арк. 

 

 

2.    Історичний винахід. (ребус)(стр. 4)

 

(1б — назва винаходу; 1б — країна,де був зроблений винахід; 1б — які ще винаходи зробили мешканці цієї країни)

 

Завдання: визначити зашифроване поняття

 

 

 

 

 

,,,,  ,,

Відповідь:

1 - компас;

2 - Китай;

3 — порох, папір, сейсмограф, порцеляна.

 

3. Хронологічна задача. (стр. 5)

 

(1б — рік хрещення Русі; 1б — рік відкриття Америки Х. Колумбом; 1б — правильна відповідь)

 

Скільки років минуло між святкуванням 1000-ліття хрещення Русі та 500-річчям відкриття Американського континенту.

 

Відповідь:

1) 988 р. - хрещення Русі; 1000 р. —  святкували в 1988 р.

2 ) 1492 р. - відкриття Америки; 500 р.  — святкували у  1992 р.

3) 4 роки минуло між подіями.

 

4. Історична постать. (стр. 6)

 

Завдання: за поданою характеристикою впізнати історичного діяча.

 

( 1б — ім'я діяча; 1б — країна; 1б — чим уславився)

“Його називали “республіканець на троні”, “генерал алькову”, “військовий з вітальні”, “задрипанець” та іншими, інколи ще менш милозвучними прізвиськами. Зробив блискучу кар'єру, яку розпочав маловідомим лейтенантом артилерії. Був надзвичайно працьовитим, шанобливим та талановитим. Помер у засланні на далекому острові...”

 


Відповідь: 1) Наполеон

2) Франція

3) переможні походи до Єгипту та Італії; Кодекси законів; Конкордат.

 

5. Архітектурна пам'ятка. (стр. 7)

 

Завдання: за поданим описом впізнати архітектурну споруду

 

(1б — правильна назва; 1б — автор; 1б — з якою подією, історичним діячем пов'язана пам'ятка)

 

Один із символів Києва, пам'ятка мистецтва XІX ст. Добре вписується в архітектурний ансамбль у центрі Софійської площі — на осі, яка сполучає дзвіниці Софійського собору і Михайлівського Златоверхого монастиря. Саме тут зустрічали кияни козацькі полки, які увійшли в місто через Золоті ворота після перемоги над польським військом під Пилявцями.

 

Відповідь:

1) Пам'ятник Богдану Хмельницькому в Києві, 1888 р.

2) скульптор М. Микешин

3) 240 років від початку Національно-визвольної війни під проводом Б Хмельницького.

 

6. Історичний документ. (стр. 8)

 


(1б — назва документ; 1б — країна; 1б — дата проголошення)

“І. Люди народжуються і залишаються вільними і рівними в правах.

 

ІІ. Метою кожного державного союзу є забезпечення природних і невід'ємних прав людини. Такими є свобода, власність, безпека та опір гнобленню...”

 

Відповідь:

 

1) “Декларація прав людини і громадянина”

2) Франція

3) 26 серпня 1789 рік

 

7. Крилаті вислови. (Анаграми)(стр. 9)

 

Завдання: пояснити походження та значення зашифрованого вислову.

 

(1б — за повний вислів; 1б — за відгадані слова-ключі; 1б — за пояснення вислову)

 

7 13 2 11 5 11             8 13 15 1 12 7 10         4 14 11 6           31 5 13 9 10 14

 

Слова-ключі:

 

6 14 16 11 17 1 — частина світу, де виникла слов'янська держава;

18 16 13 2 10 19 1 — постійне військо на Русі;

16 10 9 1 20 24 4 22 14 11 — один з промислів слов'ян;

17 11 20 12 18 18 23 — щорічний збір данини князем;

17 25 7 25 19 26 5 10 — кочові племена на півдні Київської Русі;

15 19 23 3 24 — правитель слов'янської держави;

14 10 8 5 11 16 11 18 — одне з найдавніших руських міст.

 

Відповідь:

1) Чужого шукаючи своє загубив.

2) Слова-ключі: Європа, дружина, рибальство, полюддя, печеніги, князь, Вишгород.

3) Вислів про князя Святослава, який проводив своє життя у військових походах і не опікувався життям свого народу і держави.

 

8. Історична подія. (кінодокумент) (стр. 10)

 

Завдання: впізнати історичну подію за поданим відео.

 

(1б — назва події; 1б — коли відбулася; 1б; 1б — причини та наслідки)

 

Відповідь

 

1) відеоролик “Громадянська війна в США”.

2) 1861-1865 рр.

3) конфлікт між Півднем та Північчю в питаннях рабства та економічного розвитку закінчився перемогою армії Федератів (Півночі) та Реконструкцією Півдня.

 

Підрахунок балів.

Нагородження переможця.

 

Додаток 1.

 

Турнірна таблиця

 

Назва сектора

9-А

9-Б

9-В

Жеребкування

 

 

 

Історична епоха

 

 

 

Історичний винахід

 

 

 

Хронологічна задача

 

 

 

Історична постать

 

 

 

Архітектурна пам'ятка

 

 

 

Історичний документ

 

 

 

Крилаті вислови

 

 

 

Історична подія

 

 

 

Загальний бал

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Турнірна таблиця

 

Назва сектора

9-А

9-Б

9-В

Жеребкування

 

 

 

Історична епоха

 

 

 

Історичний винахід

 

 

 

Хронологічна задача

 

 

 

Історична постать

 

 

 

Архітектурна пам'ятка

 

 

 

Історичний документ

 

 

 

Крилаті вислови

 

 

 

Історична подія

 

 

 

Загальний бал

 

 

 

 

 

Турнірна таблиця

 

Назва сектора

9-А

9-Б

9-В

Жеребкування

 

 

 

Історична епоха

 

 

 

Історичний винахід

 

 

 

Хронологічна задача

 

 

 

Історична постать

 

 

 

Архітектурна пам'ятка

 

 

 

Історичний документ

 

 

 

Крилаті вислови

 

 

 

Історична подія

 

 

 

Загальний бал

 

 

 

Турнірна таблиця

 

Назва сектора

9-А

9-Б

9-В

Жеребкування

 

 

 

Історична епоха

 

 

 

Історичний винахід

 

 

 

Хронологічна задача

 

 

 

Історична постать

 

 

 

Архітектурна пам'ятка

 

 

 

Історичний документ

 

 

 

Крилаті вислови

 

 

 

Історична подія

 

 

 

Загальний бал

 

 

 

 

doc
Додано
25 червня
Переглядів
84
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку