Колесо історії
І. Розминка.
Завдання кожної команді – пригадати і записати на розданих аркушах паперу якомога більше українських гетьманів.
ІІ. Колесо історії.
Кожній команді роздається папір у вигляді колеса. Ведучі зачитують завдання, а гравці вписують відповіді в кожне відповідне „колесо”.
ІІІ. Історичні пам’ятки твого міста.
Конкурс побудований на основі складання картинок-пазлів. Завдання: правильно скласти розрізані фото листівки із зображенням історичних місць свого міста.
ІV. Великими не народжуються.
За короткими фактами команди повинні розпізнати певну історичну особу. Хвилина на роздуми. Якщо одна команда дає неправильну відповідь, то інша має змогу дати свою відповідь.
а) він народився в сім’ї бідного дворянина на острові Корсика. Хлопчика відправили у французьке військове училище. В 15 років він самостійно вступив до Паризької військової школи, де готували офіцерів. Раптово помер батько, і юнакові довелося вступити до армії – отриману платню надсилав сім’ї. Весь вільний час присвячував читанню книг з історії, математики, географії. Пізніше він став відомим усьому світові. Хто він? (Наполеон Бонапарт)
б) Він народився в 1729 році в не дуже знатній, але поважній дворянській сім’ї. Уже малюком мріяв стати військовим, та був слабким і хворобливим. Хлопчик почав загартовувати тіло і волю: в будь-яку погоду займався фізичними вправами, плавав, їздив на коні, старанно вчився. Коли його. 11- річного, побачив високоповажний гість батька, порадив не чинити перепон сину. В 15 років юнак став солдатом Семенівського гвардійського полку. Назвіть цю людину. (Олександр Суворов)
в) Він народився в 1809 році в сім’ї неграмотного фермера. Допомагав батькові, тому школу відвідував рідко. Та при світлі вогнища в хижі виводив букви і цифри вуглинкою на дошці. Він став президентом Америки, з ім’ям якого пов’язане звільнення негрів із рабства. (Авраам Лінкольн)
V. З історії предметів.
На різних етапах розвитку людства виникала потреба в удосконаленні багатьох речей, які нас оточують. От і в сучасних умовах ми користуємося безліччю предметів і не задумуємося, що в кожного предмета теж є своя історія.
а) Стержень із вугілля, графіту, сухої фарби в дерев’яній оправі або без неї. Його прототип було створено в ХІІІ столітті. (Олівець)
б) Прилад для вимірювання за допомогою постійного періодичного руху якогось спеціального пристрою, речовини, процесу. Перші такі прилади були сонячні. Поряд із ними в ІІІ тисячолітті до н.е. використовувалися рідинні та пісочні прилади. Перші механічні з’явилися у 14 ст. У 1657 році Гюйгенс сконструював точніший, маятниковий. На сучасному етапі цих приладів існує безліч і так само безліч їх різновидів. (Годинник)
в) Цей предмет повсякденного вжитку був відомий ще в пізньому палеоліті, коли людина обмотувала ноги шкірою. Пізніше шматки шкіри почали зшивати. Застосування гуми, картону, тканини змінило зовнішній вигляд цієї речі, конструкцію і способи виготовлення. В дореволюційній Україні повсякденними були постоли, личаки і т.д. На сучасному етапі ці предмети поділяють на побутове, виробниче, спортивне і ортопедичне. (Взуття)
г) Спочатку вона виконувала лише інформаційні функції. ЇЇ праобразами були інформаційні бюлетені, що випускалися в Римі в І ст.. до н.е. – 4 ст. н.е. Перші з’явилися в Китаї у 8 ст., у 16 ст. – у деяких країнах Європи. Саме слово означало спочатку назву рукописного листка новин (у Венеції), за який сплачували монету того ж найменування. Серед слов’янських народів вона з’явилася у Польщі в 1661р. В Україні вона з’явилася у 18 ст. у Львові. (Газета)
(Підведення підсумків. Нагородження переможців)