Тренінг. СНІД - загроза існування усього людства

Про матеріал
Мета: поширити знання учнів про ВІЛ,СНІД; ознайомити з проблемами інфікованих ВІЛ; виховувати толерантне ставлення до хворих на СНІД та ВІЛ-інфікованих людей.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Тренінг

«СНІД – загроза

існування усього людства»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. СНІД - загроза існування усього людства

Мета: поширити знання учнів про ВІЛ,СНІД; ознайомити з проблемами інфікованих ВІЛ; виховувати толерантне ставлення до хворих на СНІД та ВІЛ-інфікованих людей.

Обладнання: проектор, ноутбук.

Дидактичні матеріали: картки з ситуаціями, картки для гри «Світлофор», конверти з квасолею.

Форма роботи: тренінг

Хід тренінгу

«Не дай собі померти від незнання!» – одне із гасел борців проти СНІДу.

І. Організаційна частина

Учитель. Доброго дня! Вітаю всіх!

1 грудня у всьому світі відзначається Всесвітній день боротьби з ВІЛ/СНІДом. і ми з вами повинні ще раз з'ясувати, чому ця хвороба є актуальною проблемою людства у ХХІст., що це за хвороба, як вона виникла, як можна запобігти цьому захворюванню. А також навчитися толерантному ставленню до ВІЛ-інфікованих та хворих на СНІД.

1. Оголошення теми й мети тренінгу.

2. Вправа «Знайомство»

Учитель. Але перш, ніж ми спробуємо обговорити цю тему, я пропоную привітатися один одного словами:"Добрий день, мене звуть..., я знаю про СНІД..."

3. Вправа «Очікування»

Процедура: на червоних стрічках учні пишуть свої очікування від тренінгу, й озвучуючи, прикріплюють їх на плакат.

4. Вправа «Правила роботи в групі»

Учитель. Для того щоб наше спілкування під час тренінгу було цікавим, корисним та продуктивним, нам необхідно пригадати правила роботи в групі:

  • Бути активним
  • Правило піднятої руки
  • Кожна думка має право на існування
  • Говорити від свого імені

ІІ. Основна частина

1. Вправа «Абревіатура»

Учні по черзі розшифровують букву, пояснюють значення розшифрованого слова.

Вірус – мікроорганізм, який можна побачити тільки під електронним мікроскопом

Імунодефіциту – неспроможність імунної системи захистити організм від інфекцій і злоякісних пухлин

Людини – організм, в якому розмножується вірус

Синдром – тому що в людини виникає багато різних симптомів і захворювань

Набутого – тому що він не успадковується

Імунного – тому що уражається імунна система організму

Дефіциту – тому що імунна система ослаблена  і не здатна захищати  організм.

  • Чи знаєте, що ВІЛ і СНІД – це різні поняття?

(ВІЛ – це інфекція, СНІД – це стан або хвороба. СНІД може з’явитися тільки після отримання ВІЛ-інфкекції).

2. Презентація «Історія виникнення ВІЛ-інфекції» (презентація учня)

3. Відеоролик «Як ВІЛ руйнує імунітет».

4. Інформаційне повідомлення «Стадії ВІЛ-інфекції».

Перебіг захворювання прийнято ділити на 3 періоди:

  • «Період вікна»;
  • Безсимптонний період;
  • Стадія СНІДу.

У 30 – 40 % тих, хто заразився, після проникнення ВІЛ до організму протягом 12 – 15 днів спостерігається щось схоже на гостру респіраторну інфекцію: температура, слабкість, головний біль й запалення горла. Цей стан проходить сам собою без лікування.

У цей час імунна система, що зіштовхнулася з інфекцією, починає боротися з нею, а вірус – активно розмножуватися. За 10 – 12 днів після зараження знищується велика кількість вірусів, які перебувають у крові  та не встигли потрапити в клітини. Саме з цим пов’язане виникнення, а потім і раптове зникнення симптомів, схожих на гостру респіраторну інфекцію.

Після зараження ВІЛ людина ще довгий час може почуватися зовсім здоровою та нормально виглядати. Період, коли людина вже інфікована ВІЛ, але в неї немає клінічних симптомів захворювання, називається «безсимптоним».

Наявність ВІЛ у людини виявляє аналіз або тест на ВІЛ. Він робиться безкоштовно й анонімно. Результат аналізу, зазвичай, відомо за кілька днів.

Шляхи інфікування ВІЛ:

  • Через кров;
  • Через статевий контакт;
  • Від ВІЛ-інфікованої матері до дитини.

5. Гра «Світлофор»

Процедура: кожен учень отримує картку з ситуацію, в якій він повинен оцінити ризик зараження ВІЛ. Якщо ризик високий, то він прикріплює свою картку біля червоного кольору, якщо ризик низький, то біля жовтого, а якщо ризик відсутній, то біля зеленого кольору.

6. Презентація «Статистичні дані про ВІЛ/СНІД» (презентація учня)

7. Гра «Квасоля»

Ця гра ілюструє, як легко поширюються ВІЛ та інші інфекції, що передаються статевим шляхом, якщо не дотримуватися заходів безпеки.

8. Слово вчителя

Поради, які допоможуть вам звести можливість зараження  до мінімуму:

  • бути інформованим
  • бути обачливим
  • бути розбірливим
  • бути чесними
  • бути обережними
  • не боятися лікарів.

Права людини і права дитини:

  • Усі люди народжуються вільними і рівними у своїх правах.
  • Усі люди рівні перед законом.
  • Кожна людина має право на захист її свободи і безпеки.
  • Кожна людина має право на роботу і захист від безробіття.
  • Кожна людина мас право на отримання медичної допомоги.
  • Кожен має право на досягнення максимально можливого рівня фізичного і психічного здоров'я.
  • Діти мають право на отримання медичної допомоги в першу чергу.
  • Усі діти мають право на інформацію, навчання і всебічний розвиток своїх здібностей.
  • Що таке дискримінація?
  • Чи існує дискримінація стосовно ВІЛ-інфікованих?
  • Що таке толерантність?

9. Ситуаційні завдання

Розгляньте запропоновані ситуації і визначте, чи були в них порушення прав людини

Ситуація 1

«Моїй онучці 9 місяців. Вона перебуває на обліку в СНІД-центрі. Коли ми прийшли на плановий огляд до дитячої поліклініки, лікар не оглянула дитину і навіть попросила не роздягати її. Вона пояснила це тим, що потім сюди прийдуть інші, здорові діти, і це може бути небезпечно для них».

Ситуація 2

«До дитячого садка ми ходили рівно місяць. Хоч коли б я не прийшла за дитиною, вона завжди сиділа на стільчику окремо від інших дітей. До неї ставилися як до ВІЛ-позитивної - давали зрозуміти, що нам тут не місце».

Ситуація 3

«Коли я лікувався у тубдиспансері, мені сказали, що змушені виписати мене, тому що ліжок не вистачає навіть для тих, у кого немає ВІЛ».

Ситуація 4

Два роки тому Олена дізналася свій діагноз - ВІЛ-інфекція. Нещодавно вона влаштувалася на поліграфічне підприємство. Але світ не без «добрих» людей, і про діагноз дівчини стало відомо на роботі. її негайно звільнили. Наступного дня Олена прийшла до обласного центру з профілактики і боротьби зі СНІДом і побачила в коридорі своїх колег, яких адміністрація на правила на примусове обстеження.

10. Презентація «Червона стрічка» (презентація учня)

ІІІ. Заключна частина

1. Рефлексія

Продовжити речення:

Що я взяв для себе…

Чого я навчився…

Що мені запам’яталося….

2. Справдження очікувань.

3. Слово вчителя

(Діти запалюють свічки. По черзі продовжують речення «Я бажаю тобі…»).

«Життя людини – це свічка, вогонь якої запалили батьки, а як він горітиме – залежить  від самої людини» - це китайське прислів’я. А ще можна сказати, що людина – гра. А граючи, ми пізнаємо світ, себе, розв’язуємо проблеми сьогодення. І цих проблем багато, а одна із найголовніших – як зберегти своє здоров’я в океані щоденних спокус.

Ось і закінчилося наше заняття. Дякую вам за увагу. Всі ви були сьогодні молодці, гарно попрацювали, багато чого дізналися. І я вам бажаю бути розумними у своїх вчинках, дбайливо ставитися до себе та свого здоров’я.

На все добре, любі мої. До побачення!

 

 

 

1

 

docx
Додано
5 березня 2019
Переглядів
939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку