1
МУРОВАНОКУРИЛОВЕЦЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ САНАТОРНА
ШКОЛА – ІНТЕРНАТ І – ІІІ СТУПЕНІВ
ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Відкритий урок
з літературного читання
«ІСТОРИЧНІ ОПОВІДАННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ. ВЛАСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ГЕРОЇВ ТВОРУ, ОБҐРУНТУВАННЯ СВОЇХ ДУМОК.
АЛЛА КОВАЛЬ «МІСТО ЧЕРНІГІВ.»
проведений в 4 класі
Вчитель: Григорук О.С.
2020 – 2021н.р.
Тема: ІСТОРИЧНІ ОПОВІДАННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ. ВЛАСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ГЕРОЇВ ТВОРУ, ОБҐРУНТУВАННЯ СВОЇХ ДУМОК.
АЛЛА КОВАЛЬ «МІСТО ЧЕРНІГІВ».
Навчальні цілі : розвивати вміння передавати свої враження, почуття від прочитаного; вміти знаходити в тексті відповіді на відтворення фактичного змісту прочитаного; розвивати зв’язне мовлення учнів, збагачувати лексичний запас; удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування, виявляти толерантність, повагу до однолітків під час діалогу, колективної дискусії; виховувати бережливе ставлення до історії рідної країни.
Обладнання: презентація до уроку, картки для роботи в групах, парах,
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
- Добрий день. Готуючись до уроку, я приготувала незвичні подарунки. Ви не зможете забрати їх додому, комусь подарувати, але на душі у вас стане тепліше. Приготуйте праву долоньку для подарунків. Я дарую вам щиру посмішку, любов, доброту, здоров’я, мир і добро. Затисніть подаруночки у правій долоньці.
(повертаються і промовляють хором)
Ми вам раді, любі гості.
Ми вітаємо всіх вас.
І запрошуємо щиро
На урок в 4 – й клас.
2. Девіз уроку
Я школяр, я особистість творча,
Я думаю, замислююсь, аналізую.
Висловлюю свої думки,
Я хочу знати!
Я думаю, що ми з вами обов’язково виконавши таку роботу досягнемо мети нашого уроку і станемо ще розумнішими, кмітливішими і мудрішими. Ви готові до уроку? Тоді підніміть руки і покажіть, що ви готові до уроку.
ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1.Робота над скоромовкою.
1. Гра «Дощик»
- Пропоную попрацювати над скоромовкою. Спочатку прочитаємо її тихо і повільно.
Учні промовляють скоромовку за вчителем повільно, вслухаючись і вимовляючи чітко кожен звук.
Як місили тісто в місті
Усе місто стало в тісті.
Діти читають хором.
- Накрапає дощ (тихо).
- Дощ пускається сильніше (голосніше).
- Злива (голосно).
- Дощ слабшає (тихіше).
- Дощ припинився (читання припиняється
- хто спробує самостійно прочитати?
Учень, якого викликає вчитель, обирає собі напарника, з яким промовляють скоромовку в один голос.
Учням пропонується уявити себе в певній ситуації та промовити скоромовку з відповідною інтонацією, наприклад:
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Приготуйте підручники і починайте свою відповідь словами «ні» або «так»
3. Вправа «Крісло автора »
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
(Учитель пропонує учням, скориставшись таблицею, визначити ключове слово уроку, що зашифроване за допомогою цифр і літер).
Завдання: розшифрувати це слово і оголосити тему уроку: И3, Ж2, Д5, Б6, А1, Г9, Д7, А4.
Відповідь: ЧЕРНІГІВ
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
А |
І |
А |
Б |
В |
Г |
Д |
В |
Ж |
3 |
И |
Б |
Ї |
Й |
К |
Л |
М |
Н |
0 |
П |
С |
И |
В |
С |
Т |
У |
Ф |
X |
Ц |
Ч |
Ш |
Щ |
Ь |
Г |
Ю |
Я |
Й |
Ц |
У |
К |
Е |
Н |
Г |
Ш |
Д |
Щ |
3 |
X |
Ї |
Р |
Ф |
І |
В |
А |
А |
Е |
П |
Р |
0 |
Л |
Д |
Ж |
Є |
Я |
Ч |
С |
Є |
М |
А |
И |
Т |
Ь |
Б |
Ю |
И |
Ц |
У |
Ж |
К |
Е |
Н |
Г |
Ш |
Щ |
3 |
X |
И |
Ї |
3 |
Ф |
І |
В |
А |
Н |
П |
Р |
0 |
Л |
Д |
И |
Є |
Я |
Ч |
С |
М |
И |
Т |
Ь |
Б |
Ю |
Місто славиться історичними пам’ятками часів Київської Русі.
Декілька я зараз покажу, пропоную подивитися на екран:
А ще славиться місто Чернігів пам’ятниками видатних діячів культури.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Виразне читання тексту вчителем
- то які слова були в оповіданні?
Що вас найбільше вразило, може щось здивувало?(Мене здивувало… мене вразило…)
— Що ж означають ці слова?
Візьміть картки блакитного кольору. І спробуйте з’єднати слова правого стовпчика з тлумаченням слів лівого стовпчика.
терем |
|
серна |
|
князь |
|
загарбники |
|
Припущення |
|
— Коли і де вперше згадується місто Чернігів?
— Які легенди пояснюють походження назви міста?
— Яку тварину пов’язують із назвою міста?
— Що є спільним в усіх варіантах назви міста?
Фізкультхвилинка
У вас на картках записані ключові слова. Відповідь свою в будете починати зі слів «А чи знаєте ви…» і розповісти одну із версій походження міста.
Я пропоную вам відкрити білі картки і прочитати невеличку статтю про наше містечко. І прочитати текст напівголосно по черзі одне одному .
Муро́вані Кури́лівці — селище міського типу. Нині відоме мінеральним джерелом «Регіна».
Назва містечка походить від імені першого поселенця - козака Чурило. Саме він спорудив на лівому березі річки Жван перше житло.
Так поселення назвали Чурилівці, вже потім назва перетворилася на Курилівці. Слово Муровані містечко дістало, коли з’явився перший кам’яний замок у XVIст.
Вперше Муровані Курилівці згадуються у 1493р. Поселення з'явилось в пору боротьби з турками та татарами. Тоді поселення налічувало аж 9 дворів.
На даний час письмові джерела не дають можливості ані підтвердити, ані спростувати цю легенду.
Матеріал з Вікіпедії
Прочитали? У мене до вас кілька запитань.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Підведемо підсумок нашого уроку
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Зверніть увагу, яке буде домашнє завдання.
- Я хочу подякувати вам, діти, за плідну працю. Хочу відзначити таких учнів як….
На перерві підійдете до мене з щоденниками і в індивідуальному порядку всім виставлю оцінки.
Розгорніть щоденники і запишіть домашнє завдання.
Завершити наш урок я хочу такими словами:
Швидко спливають хвилини,
Ось і прощатись пора.
Я на прощання вам зичу
Щастя, здоров’я й добра.
- Діти, а як би вам випала можливість зустрітися з Нестором – Літописцем, що б ви у нього запитали
Гра «Диктор телебачення».
- Деякі учні виявили бажання бути дикторами і ознайомити вас із новим твором. Надаємо слово дикторам. А ви уважно слідкуйте.
Гра «У художньому музеї»
- Діти, на минулому уроці у нас працювала творча майстерня. Ви створювали за текстом твору «Книги княжих часів » малюнки, які сьогодні нам презентуєте.
VII. Завершити наш урок я хочу такими словами:.
Швидко спливають хвилини,
Ось і прощатись пора.
Я на прощання вам зичу
Щастя,здоров’я й добра.