Матеріал презентації сприяє розвиткові читацької компетенції, критичного мислення восьмикласників,їх умінь аналізувати, робити висновки, оцінювати власні результати.
Так хай же буде зміст всього дорожче вам. Хай блиск й красу лиш він віддасть віршам. Н. Буало-Як ви розумієте цей вислів?
Номер слайду 3
Теоретична скарбничка. Класицизм (англ. Classicism. від лат. Сlassiсus - зразковий)- літературно – художній напрям в європейському мистецтві, що взяв за зразок античне мистецтво з притаманними йому уявленнями про прекрасне і принципами «наслідування природі», дотримування почуття міри, прагнення до гармонії.
Номер слайду 4
Історичні умови класицизмуІсторія класицизму починається в Західній Європі з кінця XVІ століття (Італія). Найбільшого розвитку досягає у Франції (ХVІІ ст.). У країнах Європи класицизм зберігав свої позиції до першої чверті ХІХ ст.
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Правила класицизму1. Література мала суворо визначені жанри творів.2. Діючі особи ділилися на позитивні і негативні.3. У драматичних творах (комедіях, трагедіях) панувала вимога 3-х єдностей:- часу (доба);- місця (в одному місці);- дії (один основний сюжет, 5 актів).4. У творах письменників зростає вимога до чистоти мови.
Номер слайду 7
Риси класицистичного мистецтва:- поділ жанрів на «серйозні», «високі» (трагедія, епопея, роман, елегія,ідилія) та «низькі», «розважальні» (комедія, байка, епіграма); античність як естетичний канон;- основна проблема – співвідношення часткового і загального, людина і суспільство;- раціоналізм;- нормативність;- монументальність;- аристократизм;ЕСТЕТИЧНЕ ПІДГРУНТЯ КЛАСИЦИЗМУ: Краса моральна вище краси фізичної. Творіння рук людських прекраснішевід краси природи. ПЕРШООСНОВА МИСТЕЦТВА –РОЗУМ І ДУМКААнтон Лосенко (1737–1773)Прощання Гектора з Андромахою (1773, картина не закінчена)
Нікола Буало (1636–1711) Початок першої пісні «Мистецтво поетичне». Видання 1674 року
Номер слайду 10
Найвидатніші представники класицизму. Література Франція: Франсуа де Малерб П'єр Корнель Жан Расін (1555–1628) (1606–1684) (1639–1699)
Номер слайду 11
Найвидатніші представники класицизму. Література Франція: Жан де Лафонтен (1621–1695) Мольєр (1622–1673)
Номер слайду 12
Найвидатніші представники класицизму. Література Англія: Джон Драйден (1631–1700) Александр Поуп (1688–1744)
Номер слайду 13
Просвітницький класицизм – напрям у французькій літературі XVIІ ст., який розвивав основні формальні принципи класицизму у нових історичних умовах. Просвітницький класицизм (наприклад, творчість Вольтера) був наповнений новим змістом, суголосним ідеям доби Просвітництва: мотиви боротьби проти тиранії необмеженої монархічної влади, проти релігійного фанатизму, боротьби за парламентські та республіканські форми правління, за віротерпимість та торжество Розуму. Вольтер (1694–1778)
Номер слайду 14
{1 BBC816 B-B418-4841-87 A2-F42 D39 A835 A5}Ієрархія жанрів Жанри Теми Ідеї Герої Мова Високі Ода, трагедія, епопея, героїчна поема Події видатного загальнодержавного та історичного значення Прославлення монархії, громадське служіння Царі, королі, видатні діячі, придворніВеличава, урочиста Середні Науковий твір, елегія, сатира Наука, природа, людські вади Пізнання світу й людської природи Представники середніх класів Загально-вживана Низькі Комедія, пісня, лист у прозі, епіграма Соціальні пороки, негативні риси характерів Викриття соціальних і людських вад Низькі класи. Наближена до розмовної
Номер слайду 15
Герої творів. Зображення героя тільки при виконанні державного обов'язку, різкий поділ дійових осіб на позитивних та негативних
Номер слайду 16
«Мозковий штурм»Які проблеми порушували письменники у своїх творах?Взаємини суспільства й особистостіПідміна особистіснихетичних цінностейстановою приналежністю. Освіти. Моральні цінності
Номер слайду 17
Конфлікти:розуму і пристрасті;обов’язку і почуття;особистості і суспільства
Номер слайду 18
Підведемо підсумок.“Мікрофон”Продовжте речення: Сьогодні я дізнався про…Класицизм – це…Правила класицизму сформульовані …Правила трьох єдностей – це…Я запам’ятав представників класицизму…
Номер слайду 19
Домашнє завдання. Характеризувати класицизм як художній напрям.Індивідуальні завдання: підготувати повідомлення про Мольєра.