Історичний брейн-ринг між учнями 8-9 класів "Сторінками минувшини"

Про матеріал

Мета: повторити, систематизувати, розширити та поглибити знання учнів з курсу всесвітньої історії та історії України; розширити їхній кругозір; сформувати навички самостійної роботи з додатковою літературою; розвивати в учнів уміння застосовувати свої знання та навички, яких вони набули на уроках з історії України та всесвітньої історії в процесі здійснення самопідготовки; сприяти розвитку в них логічного та абстрактного мислення, ерудиції, навичок розмірковування, а також уміння працювати в складі невеликої групи; виховати в учнів інтерес до історії України та потяг до поглиблення своїх знань, сприяти вихованню свідомого ставлення до здобуття нових знань; виховувати повагу до історії українського народу, до його культури та звичаїв

Перегляд файлу

1

 

                   Історичний брейн-ринг  для учнів 8-9 класів                  ( слайд 1)

Мета: повторити, систематизувати, розширити та поглибити знання учнів з курсу всесвітньої історії та історії України; розширити їхній кругозір; сформувати навички самостійної роботи з додатковою літературою; розвивати в учнів уміння застосовувати свої знання та навички, яких вони набули на уроках з історії України та всесвітньої історії в процесі здійснення самопідготовки; сприяти розвитку в них логічного та абстрактного мислення, ерудиції, навичок розмірковування, а також уміння працювати в складі невеликої групи; виховати в учнів інтерес до історії України та потяг до поглиблення своїх знань, сприяти вихованню свідомого ставлення до здобуття нових знань; виховувати повагу до історії українського народу, до його культури та звичаїв.

Підготовчий етап

Для підготовки до брейн-рингу відводиться 7-10 днів. Саме стільки часу надається учасникам команд для повторення та поглиблення знань з теми. Брейн-ринг проводиться між двома командами по шість осіб у кожній.

Обладнання:  завдання до шести турів; картки двох кольорів; стіл і стільці для членів журі;  два столи та дванадцять стільців для команд; почесні грамоти; спеціальний приз для команди-переможниці; секундомір; проектор, ноутбук.

 

Хід гри

І. Вступна частина: оголошення теми гри; представлення учасників змагання; презентація команд.

ІІ. Організаційний момент: вітання ведучого з командами та глядачами; ознайомлення учасників гри, журі та уболівальників з правилами проведення змагання, представлення членів журі.

ІІІ. Перший-третій тури змагання.

ІV. Підбиття підсумків. Завдання для вболівальників.

V. Четвертий-шостий тури змагання.

VІ. Оголошення журі загального підсумку змагання, нагородження учасників обох команд почесними грамотами та вручення команді-переможниці спеціального призу.

          І. Вступна частина  (звучить 1. Заставка )                                                     

Ведучий.  Доброго дня всім!

Сьогодні ми зібралися, щоб побачити цікаву боротьбу між двома командами і разом з ними поринути в захоплюючий світ минулого. Це не лише цікаво, але й корисно. Люди в сиву давнину знали про нерозривний зв'язок минулого, сьогодення й майбутнього. Все, що ми маємо зараз – наслідки минулих подій, а те що відбувається зараз неодмінно вплине на майбутнє. Незнання власної історії дуже дорого коштувало Україні, доказом є її трагічна історія ХХ століття.

 Але ми будемо оптимістично дивитися у майбутнє, бо на відміну від поколінь українців, що пішли в небуття, маємо можливість її знати. І зараз кращі із кращих, учні 8-9 кл. продемонструють нам це.

Представляю наших знавців-інтелектуалів (звучить 2.Фанфари привітаня команд)

 Привітаємо оплесками наших учасників.

        ІІ. Організаційний момент.

Ведучий.  Шановні учасники команд, я вітаю вас на цій сцені і бажаю перемоги. Однак хочу зазначити, що перемогу здобуде та з команд, яка проявить не лише інтелект, а й витримку, організованість, спритність. А тепер перш ніж почнемо гру я зупинюся на основних правилах нашого брейн-рингу.

Правило 1. Брейн-ринг буде складатися з 6 турів.

Перший тур   «Бліц-турнір»,  другий тур – «За роком рік»,   третій тур – «Щасливий випадок», четвертий тур – «Терміни»,  п’ятий тур – «Історичне джерело», шостий тур «Відеопитання».

Правило 2. Перед кожним туром буде оголошено кількість балів і час  виконання.

Правило 3. Капітани команд мають вчасно сигналізувати про готовність дати відповідь. Викрики караються зняттям балів.

Забезпечувати об’єктивність і справедливість сьогоднішньої гри буде компетентне журі (3-5 осіб із числа викладачів).

Отже, почнемо гру.  (звучить 3.Візитівка брейн-ринг)

І тур. «Бліц-турнір»                                                                    ( слайд 2)

Правила:

1) Відповідати по черзі;

2) У кожної команди є 10 секунд на  обговорення і відповідь;

3) Якщо команда не може відповісти хід переходить суперникам;

4) За кожну правильну відповідь – 1 бал.

І Команда «8кл»

ІІ Команда «9кл»

1.  Яке місто називають «матір’ю міст руських»?                               (Київ)

1. До яких двох держав потрапили українські землі у кінці XVIII ст.?

       (Російська і Австрійська імперія)

2. Держава утворена внаслідок укладання Люблінської унії .             

(Річ Посполита)

2. Як називався перший український журнал виданий «Руською Трійцею» в Будапешті?   («Русалка Дністрова»)

3. Ім’я князя, який загинув під час збору данини.                (Святослав)

3. Початок Реформації в Німеччині пов'язаний з ім’ям       (М. Лютера)

4. Людина, що здійснила першу навколосвітню подорож.  

                                       (Магеллан)

4. Ім’я французького короля, який був публічно гільйотований у ході Великої французької революції.

                                       (Людовік ХVІ)

5. Кого називають «тестем Європи»?

                         (Ярослава Мудрого)

5. Перший кодекс законів в Київській Русі називався…   («Руська Правда»)

6. Засновник Запорізької Січі.

                    ( Д. Байда Вишневецький)

6. Кого називають козацьким адміралом?             (П. Сагайдачний)

7. Ім’я дочки Ярослава Мудрого, яка була французькою королевою.   

 (Анна)

7. Членом якої таємної організації був Т.Г. Шевченко?       

                (Кирило-Мефодіївське тов.)                               

8. Нова гілка християнства, що виникла внаслідок Реформації…

                            (Протестантизм)

8. У Трафальгарській битві у берегів Іспанії перемогу здобули?

                                               (англійці)

9. Найдавніший літопис, який є джерелом вивчення історії княжої доби…          («Повість минулих літ»)

9. Зруйнуванням якої фортеці-тюрми почалась Велика французька революція?                        (Бастилія)                                

10. Перші гроші у Київській Русі називалися…   

                         (златники і срібники)

10. Кульмінацією релігійних війн у Франції була

                      (Варфоломієвська ніч)

11. Морські і лісові гези, це партизани. які діяли у...(Нідерландах)

11. Кого козаки називали «бусурманами»?               (мусульман)

12. Перша християнська церква в Київській Русі називалась?

                                          (десятинна)

12. Який храм побудовано Ярославом Мудрим на честь перемоги над печенігами…           (храм св.. Софії)

13. Скільки куренів було на Запорізькій Січі?                         

                                                       (38)

13. Феодальна повинність, яка полягала у роботі селянина-кріпака на полі пана.                     (панщина)

14. Назва війни в якій запорізькі козаки врятували Річ Посполиту від завоювання турками?

                                (Хотинська війна)

14. Проти якої держави була спрямована континентальна блокада Наполеона Бонапарта?     

                                             (Англія)

15. Козацькі кораблі називалися…

                                                 (чайки)

15. Найбільша битва часів Визвольної війни на чолі з Б. Хмельницьким.

                                 (під Берестечком)

 

 ІІ тур «За роком рік»     (звучить 3. Візитівка брейн-ринг)         ( слайд 3)

Правила: команди отримують 7 карток, на яких надруковані історичні події без дат. Необхідно розставити їх в хронологічній послідовності. Максимальна оцінка – 7 балів.

                                             (звучить 4. Обговорення)

1) Розгром Хазарського каганату   (968)

2) Введення християнства у Київській Русі   (988)

3) Відкриття Америки   (1492)

4) Початок  Визвольної війни    (1648)

5) Зруйнування Запорозької Січі    (1775)

6) Повстання декабристів     (1825)

7) Скасування кріпацтва на Західній Україні   (1848)

А тепер правильна відповідь на слайді.                                                    ( слайд 4)                      

   ІІІ тур «Щасливий випадок»  (звучить 3. Візитівка брейн-ринг)      (слайд 5)                                

Зараз у нас наступний конкурс на вміння орієнтуватися у світі дат, а також на швидкість реакції.

 Правила: ведучий буде зачитувати подію, ви маєте швидко відповісти в якому році вона сталася. Відповідь будете давати не хором, а за допомогою карток. Та команда, яка першою піднімає картку й говорить правильну відповідь отримує бал.

Історія України, княжа доба.

1) Рік введення християнства.   988р

2) Поразка русичів в битві з монголо-татарами на р. Калці.   1223р

3) Рік утворення Київської  держави Русі-України   882р

4) Битва між половцями і русичами на р. Альта.      1068р

5) «Правда Ярославичів».      1072р

6)  Перша згадка назви Україна у Київському літописі       1087р

Історія України, козацька доба.

1) Хотинська війна.          1621р

2) Перша згадка про козаків      1489р

3) Зруйнування Кафи       1616р

4) Рік появи Речі Посполитої        1569р

5) Заснування Запорозької Січі на острові Мала Хортиця     1556р

Всесвітня історія, нова доба.

1) Рік появи 95 тез Мартіна Лютера        1517р

2) Початок першої навколосвітньої подорожі        1519р.

3) Рік, у якому Іспанія змушена була визнати незалежність Нідерландів    1609р

4)Утворення урядом Речі Посполитої реєстрового козацького війська   1572р

5) Припинення релігійних війн у Німеччині, утвердження принципу «Чия влада того і віра»    Аугсбурзький мир 1555р.

6) Варфоломіївська ніч у Франції      1572р.

7) Початок Великої Французької Революції     1789р

ІV. Підбиття підсумків. Завдання для вболівальників.

      Запрошуються 6 учнів, які повинні відобразити картину Віктора Васнєцова «Богатирі»                                                                                                ( слайд 6)

                                                                                                                   ( слайд 7)

      ІV. Терміни.      (звучить 3. Візитівка брейн-ринг)                            ( слайд 8)

 Командам необхідно дати пояснення з термінами, які витягнуть капітани. За кожну правильну відповідь 2 бали.

Перелік термінів                                                                              ( слайд 9)

  1. Полюддя.
  2. Реєстровці.
  3. Індульгенції.
  4. Віче.
  5. Губернії.
  6. Фільварки.

 V. «Історичне джерело»      (звучить 3. Візитівка брейн-ринг)   (слайд 10)

Ведучий.  Капітани шляхом жеребкування витягають 4 історичних джерела. Завдання команди якомога швидше написати кому належать ці слова, або про кого сказані. За кожну правильну відповідь 2 бали.

                                               (звучить 4. Обговорення)                   (слайд 11)

1) «Не знищивши рою, не їстимеш меду».

5) «Чужої землі шукаючи свою голову згубив».

2) «Як унадиться вовк в кошару, то всіх овець по одній винесе».

6) «А хто не скориться мені буде назавжди ворогом моїм».

3) «Він не може підписатись під своїм відкриттям».

7) «Я хочу, щоб в горщику кожного селянина в моєму королівстві кожної неділі варилась курка».

4) «Краще взагалі не мати підданих, ніж мати підданих єретиків»

8) « Я мала і незначна людина і спочатку воював за шкоду і правду свою, але Бог дав мені те, що я є одновладцем і самодержавцем Руським».

 

  1. Князь Роман Мстиславич.
  2. Деревляни про Ігоря.
  3. Христофор Колумб.
  4. Філіп ІІ.
  5. Князь Святослав.
  6. Князь Володимир Великий.
  7. Генріх ІV.
  8. Богдан Хмельницький.

          VІ.  Відеопитання.                                                                    (слайд 12)

Зараз ви подивитесь фрагменти з двох фільмів. Ваша мета:

1) Сказати як називається фільм?

2) Сказати  про які історичні події йдеться в цьому фільмі?

Максимальна  оцінка – 10 балів.

Учням демонструються відеофрагменти з таких фільмів: 1) «Троя», 2) «Вогнем і мечем».

    VІ. Оголошення журі загального підсумку змагання, нагородження учасників обох команд почесними грамотами та вручення команді-переможниці спеціального призу.                                                                                  ( слайд 13)

Ведучий. Дякую всім за увагу. Успіхів у навчанні!                                    ( слайд 14)

docx
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
4134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку