МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ′Я УКРАЇНИ
Комунальний вищий навчальний заклад «Дніпровський базовий медичний коледж» Дніпропетровської обласної ради»
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
НА ТЕМУ
ІСТОРИЧНИЙ КВЕСТ
«Катеринослав. Дніпропетровськ. Дніпро.»
Дніпро 2019
АВТОРИ
Мазуренко Валентина Іванівна, викладач дисципліни Історія України, спеціаліст вищої категорії, викладач – методист
Шевченко Олена Володимирівна, викладач дисципліни Історія України, спеціаліст вищої категорії
Рецензент: Ізотова Олександра Олександрівна, голова ЦК соціально –гуманітраних дисциплін
Розглянуто та схвалено
на засіданні ЦК соціально-
гуманітарних дисциплін
Протокол № 1 від 29. 08. 2019р.
Голова ЦК ________О. О. Ізотова
Методична розробка містить сценарій історичного квесту, який може бути використаний на занятті з історії України і в позааудиторній роботі. Матеріали методичної розробки допоможуть урізноманітнити освітній процес.
Методична розробка рекомендована викладачам історії та керівникам груп.
ЗМІСТ
Стор.
ВСТУП………………………………………………………………..
ІСТОРИЧНИЙ КВЕСТ «КАТЕРИНОСЛАВ.
ДНІПРОПЕТРОВСЬК.ДНІПРО.»…………………………………
ВИСНОВКИ…………………………………………………………..
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ……………………….
Додаток А……………………………………………………………..
Додаток Б……………………………………………………………..
ВСТУП
Головне завдання сучасної освіти в Україні полягає в інтенсивному впровадженні інноваціних технологій навчання. Нові методики навчання сприяють різнобічному розвитку студента його зацікавленості в знаннях.
Цікавою сучасною методикою є навчальний квест. Квест – це форма організації навчального процесу у вигляді інтелектуального змагання студентських команд або окремих студентів з елементами рольової гри, яка полягає в послідовному виконанні пізнавальних і рухливих завдань.
Першопрохідцем у сфері навчальних квесті став викладач університету Сан-Дієго (США) Берні Доджем. Поступово і впевнено квести увійшли до освітнього процесу. У формі заняття -квесту можна проводити як навчальні заняття так і позааудиторні заходи. Такі заняття активізують навчально- пізнавальний.
За джерелами Вікіпедії, квест (від англ. quest – пошук, пошук щастя / знання / істини, пошук пригод) – інтелектуальне змагання з елементами рольової гри, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими учасниками.
На нашу думку, квест – це вид інновації з елементами проблемного навчання, який мотивує до нових знань засобами рольової гри.
Змістова лінія квесту включає такі компоненти:
Основні засади квесту:
Таким чином, основна ідея квесту: розвиток навчально-пізнавальної активності в умовах, коли всі психічні процеси студента, його увага, емоційно-вольова сфера готові до активного опрацювання навчального матеріалу. Серед переваги квесту можна виділити наступні:
ІСТОРИЧНИЙ КВЕСТ «КАТЕРИНОСЛАВ.
ДНІПРОПЕТРОВСЬК. ДНІПРО.»
Мета: розширити знання студентів про історію рідного краю, про невідомі факти з біографій визначних постатей Дніпропетровщини; сприяти вихованню національної самосвідомості; формувати громадянську та загальнокультурну компетентності, почуття патріотизму, уміння працювати у команді; розвивати творчі здібності.
Попередня підготовка:
Реквізит: комп’ютер, проектор, мультимедійна презентація, картки з завданнями, маршрутні листи для учасників (Додаток А), дипломи для переможців (Додаток Б) .
Категорія І «Люби та знай свій рідний край.»
Категорія ІІ ««Видатні діячі нашого краю.»
Категорія ІІІ «Відомі пам’ятники та визначні місця нашого міста.»
Вікова категорія: студенти І та ІІ курсу.
Місце проведення: аудиторії коледжу.
ХІД КВЕСТУ
Організаційний момент: Учасники збираються в аудиторії. Із вступними словом звертається ведучий, який пояснює правила квесту та видає маршрутні листи із зазначеними зупинками- категоріями. Після проходження кожної запинки-категорії та виконання завдання нараховуються бали і записуються у маршрутний лист. На кожній зупинці- категорії працює викладач.
Перемагає команда яка перша правильно виконала завдання і, відповідно, набрала більшу кількість балів.
Категорія І «Люби та знай свій рідний край.»
(вулиця В. Вернадського)
(проспект Д. Яворницького)
(Скіфія)
(Половецька)
(Дмитро Іванович Яворницький)
(пр.Дмитра Яворницького та вул. Володимира Мономаха)
Категорія ІІ ««Видатні діячі нашого краю.»
(князь Г. Потьомкін)
(А. Фабр)
(О. Поль)
(І. Синельников)
Категорія ІІІ «Відомі пам’ятники та визначні місця нашого міста.»
(Юність Дніпра. Набережна міста)
(Дзвони Чорнобиля. )
(Маленький принц. Парк Глоби)
(Дмитро Яворницький)
ВИСНОВКИ
Загалом квест як аматорське інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання командами або окремими гравцями заздалегідь підготовлених завдань добре зарекомендував себе в начальному процесі. Застосування таких форм забезпечує формування різних компетенцій студентів та суттєво підвищує пізнавальний інтерес до історії краю та держави.
Ця навчальна технологія має чітко поставлене дидактичне завдання, ігровий задум, визначені правила та реалізується з метою підвищення у студентів знань і вмінь ХХІ ст.
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1.Кононець Н. В. Педагогічні інновації вищої школи: ресурсно-орієнтоване навчання / Наталія Кононець // Педагогічні науки: зб. наук. праць. – Полтава, 2012.– Вип. 54.
2. Машагіна О. Д. Використання квесту як засобу активізації діяльності учнів. // Форум «На урок» [Електронний ресурс] . –Режим доступу - https://naurok.com.ua/
3. Сокол І. М. Квест: методика чи технологія// Комп’ютер у школі та сім’ї.-2014, № 2
Додаток А
МАРШРУТНИЙ ЛИСТ
Група____
Маршрут №___
СКЛАД КОМАНДИ:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЕТАПИ:
1. «Люби та знай свій рідний край.»
2.Видатні історичні постаті
3.Пам’ятники Дніпра
Місце для заповнення
ЛЮБИ ТА ЗНАЙ СВІЙ РІДНИЙ КРАЙ
1.___________________________ 4.___________________________
2.__________________________ 5.___________________________
3.__________________________ 6.___________________________
ВИДАТНІ ДІЯЧІ НАШОГО КРАЮ ПАМ’ЯТНИКИ НАШОГО МІСТА
1.___________________________ 1.___________________________
2.__________________________ 2.___________________________
3.__________________________ 3.___________________________
4.__________________________ 4.___________________________
5.__________________________ 5.___________________________
Додаток Б