Історичний квест «Князі Русі-України»
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про виникнення та розквіт Русі-України; розвивати вміння і навички роботи учнів у групі; використовувати знання, які учні засвоїли на попередніх уроках; викликати інтерес до навчання, розвивати образне мислення, фантазію, виховувати повагу до історії України.
Формування компетентностей:
Тип уроку: закріплення засвоєних знань.
Форма уроку: урок-квест.
Обладнання: карта «Русь-Україна», портрети київських князів, ілюстративний матеріал, канцтовари, картки із завданнями.
Тривалість квесту: 45 хвилин.
Хід заходу
Вчитель пояснює правила квесту.
Учні поділяються на 4 групи методом жеребкування і обирають лідера групи. Повторюємо правила роботи у групі.
Лідер групи отримує маршрутний лист для оформлення групової роботи (додаток 4). Протягом квесту група повинна заповнити його результатами роботи і презентувати завершений варіант наприкінці уроку.
CТАНЦІЯ 1 «Історичний портрет» (додаток 1)
Склади пазл і відгадай хто зображений на малюнку, ім’я запиши в маршрутному листі. При потребі, скористайся підказками. Успіхів.
«Я, мій сину, Бога пізнала і радуюся. Коли ж ти пізнаєш, то почнеш радуватися». «А вона роздала воякам кожному по голубові, а іншим по горобцеві, і повеліла пов’язати сірку кожному голубові й горобцеві…і звеліла, коли змерклося, своїм воякам пустити голубів і горобців». (ольга)
« Іду на ви», «Ти, князю, чужої землі шукаєш і про неї дбаєш, а власну покинув», все життя провів в походах, загинув від рук печенігів, на відміну від своєї мами був язичником, «козак на престолі». (святослав)
Прийшов до влади по крові братів своїх, взяв за дружину візантійську принцесу, перейменував Херсонес на Корсунь, Русь охрестив. (володимир)
СТАНЦІЯ 2 «Розгадай кросворд»
Розв’яжіть кросворд, у виділеному стовпчику, прочитайте ім’я князя і запишіть в маршрутному листі.
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.Який князь, збираючись у похід, повідомляв ворога «Йду на Ви!».
2.Кому належать слова: «Я, сину, пізнала Бога й радуюся, а коли й ти пізнаєш Бога, то теж почнеш радуватися».
3.Яке місто було столицею Хазарського каганату?
4. Ім’я літописця за словами якого княгиня Ольга «була передвісницею християнській землі, яко вранішня зоря перед сонцем і яко зірниця перед світям».
5.Обовязкове надання князеві підлеглим населенням збіжжя, меду, воску,хутра, тощо.
6.Вірування давніх слов’ян
7.Перетворення, зміни, нововведення, покликані сприяти розвитку соціально-політичних й економічних відносин.
8.Степові кочівники, у битві з якими загинув князь Святослав.
9. Ім’я печенігського хана, що наказав зробити із черепа Святослава чашу з написом: «Чужих бажаючи, свою погубив».
Відповідь: 1. Святослав, 2. Ольга, 3. Ітиль, 4. Нестор, 5. Данина, 6. Язичництво,
7. Реформи, 8. Печеніги, 9. Куря. (Володимир)
Розв’яжіть кросворд, у виділеному стовпчику, прочитайте ім’я київського князя, який першим прийняв хрещення й спробував запровадити християнство на Русі, запишіть у маршрутному листі.
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.Назва країни, проти якої руські князі здійснювали військові походи.
2.Прізвісько князя Ігоря.
3.Столиця Візантії.
4. Ім’я київського князя, який під час походу на Константинополь прибив на його воротах свій щит.
5. Ім’я князя деревлян, який підняв повстання проти Ігоря.
6.Назва новоутвореної держави, яка виникла в ІХ ст..
7.Щорічне збирання данини з населення підлеглих великому князеві земель.
Відповідь: 1.Візантія, 2.Старий, 3.Константинополь, 4. Олег, 5. Мал, 6.Русь,
7. Полюддя. (Аскольд)
Розв’яжіть кросворд, у виділеному стовпчику, прочитайте назву візантійської столиці, яку їй дали русичі.
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.Вірування у давніх слов’ян.
2.Місце, де приносили жертви богам.
3.Скандинавські воїни, що наймалися на службу до візантійських імператорів і київських князів.
4. Ім’я князя, який загинув під час повстання деревлян в 945р.
5.Найбільший східнослов’янський союз племен, який очолював князь Кий.
6.Кочівники, які часто нападали на Русь.
7.З ім’ям якої княгині пов’язане проведення першої податкової реформи?
8.Останній київський князь з роду Києвичів.
Відповідь:1. Язичництво, 2. Капище, 3. Варяги, 4. Ігор, 5. Поляни, 6. Хозари,
7. Ольга, 8.Аскольд. (Царгород)
СТАНЦІЯ 3 «Розгадай ребус» (додаток 2)
Розгадайте ребус, зашифроване слово запишіть в маршрутний лист
СТАНЦІЯ 4 «Склади сенкан» (додаток 3)
Зайдіть через QR код, перегляньте коротеньке відео про князя, відгадайте про кого йде мова, напишіть вірш у стилі сенкан.
Сенкан – це вірш, що складається з п’яти рядків.
Слово «сенкан» походить від французького слова «п’ять» і означає вірш у п’ять рядків.
Наприклад:
Олег Ольга
Сміливий, миролюбний Розумна, холоднокровна
Підкорив, переміг, підписав Помстилася, здійснила, охрестилася
Об'єднав Північну Русь із Надавала перевагу мирним засобам
Південною в єдину державу вирішення суперечок між державами
Воїн княгиня
Оцінювання: за підсумками роботи груп.
ДОДАТОК 1
CТАНЦІЯ 1 «Історичний портрет»
ДОДАТОК 2 СТАНЦІЯ 3 «Розгадай ребус»
ДОДАТОК 3 СТАНЦІЯ 4 «Склади сенкан»
СВЯТОСЛАВ
ОЛЬГА
ВОЛОДИМИР
ДОДАТОК 4
Маршрутний лист команди __________________________
№ |
Станція |
Кабінет |
Відповіді |
1 |
Історичний портрет |
хімічний |
|
2 |
Кросворд |
біологічний |
|
3 |
Ребус |
математичний |
|
4 |
Сенкан |
учительська |
|
Маршрутний лист команди __________________________
№ |
Станція |
Кабінет |
Відповіді |
1 |
Кросворд |
біологічний |
|
2 |
Ребус |
математичний |
|
3 |
Сенкан |
учительська |
|
4 |
Історичний портрет
|
хімічний |
|
Маршрутний лист команди __________________________
№ |
Станція |
Кабінет |
Відповіді |
1 |
Ребус |
математичний |
|
2 |
Сенкан |
учительська |
|
3 |
Історичний портрет |
хімічний |
|
4 |
Кросворд |
біологічний |
|
Маршрутний лист команди __________________________
№ |
Станція |
Кабінет |
Відповіді |
1 |
Сенкан |
учительська |
|
2 |
Історичний портрет |
хімічний |
|
3 |
Кросворд |
біологічний |
|
4 |
Ребус |
математичний |
|
1