"Історично-правовий брейн-ринг"

Про матеріал
Позакласний захід з елементамит історії та правознавства. Мета: - всебічний розвиток особистості, яка займає активну життєву позицію завдяки поглибоенню знань з правознавства (соціальна та громадянська компетентності); - активізація знань з правознавства та історії, уміння працювати з джерелами інформації та інтерпретувати зміст джерел (інформаційна компетентність); - формувати правові погляди , почуття патріотизму та правової культури; - формувати інтерес учнів до до історі та правознавства; - сприяти професійному самовизначенню учнів.
Перегляд файлу

Історико – правовий брейн-ринг

10 клас

Підготували: Тетяна Товстуха, учителька історії і
правознавства Чернігівського ліцею №22
Олександр Білоус, учитель історії і
правознавства Чернігівського ліцею №22
м. Чернігів

Мета:

- всебічний розвиток особистості, яка займає активну життєву позицію завдяки поглибоенню знань з правознавства (соціальна та громадянська компетентності);

  •    активізація знань з правознавства та історії, уміння працювати з джерелами інформації та інтерпретувати зміст джерел (інформаційна компетентність);
  •    формувати правові погляди , почуття патріотизму та правової культури;
  •    формувати інтерес учнів до до історі та правознавства;
  •    сприяти професійному самовизначенню учнів.

Форма проведення: гра

Обладнання: проектор, екран, ноутбук, роздатковий матеріал,

Міжпредметні звязки: правознавство, історія,  література,

 

 

Перебіг заходу.

І. Вступна частина.

Учитель: Добрий день. Сьогодні ми проведемо історико- правовий захід  у формі брейн-рингу. В наш час знання права та історії свого народу має великий вплив на становлення свідомого громадянина України.

 

ІІ. Основна частина

Учитель: Турнір буде складатися з 6 турів, з умовами кожного з них я буду вас знайомити

Оцінювати кожний тур буде журі

Учасники брейн-рингу 2 команди.

 

І тур «Хто швидше»

Уважно читайте запитання. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Відповідь повинна бути чітка, лаконічна.

Відповідає та команда, яка першою підніме руку.

Всі запитання на екрані. Після відповіді команди на екран виводиться вірна відповідь

 

 

 


1.Правовий зв’язок особи з державою.

2.Неможливість вважати особу винною доки її вину не доведе суд.

3.Назвіть міста України, що мають спеціальний статус.

4.У Фінляндїї – Сенвт, в Польщі – Сейм, в Україні - …

5.Розпорядження особи про спадщину зроблене у визначений  законом формі.

6.Розділ криміналістики, що вивчає будову шкірних візерунків на пальцях рук з метою встановлення особи.

7.Форма правління Британії і Нідерландів…

8.Форма територіального устрою США та Німеччини.

9.Особа, яка має повноваження посвідчувати цивільні угоди.

10. Як називають цивільне правопорушення.

11.Вік з якого особа може бути суддею КСУ ?

12.Вік, з якого особа може бути суддею загального суду?

13.Кількість депутатів В.Р. ?

14.Кількість суддів КСУ ?

15.Скільки осіб входять до Вищої Ради правосуддя?

16.Вік з якого особа може бути депутатом місцевої ради?

17.Термін повноважень В.Р.

18.Термін повноважень судді КСУ?

 


 


Вiдповiдi

 


1. Громадянство

2. Презумпція

3. Київ, Севастополь

4. Парламент

5. Заповіт

6. Дактилоскопія

7. Конституційна монархія

8. Федерація

9. Нотаріус

10. Делікт

11. 40 років

12. 25 років

13. 450

14. 18

15. 21

16. 18 рокiв

17. 5 рокiв

18. 9 рокiв


 

Підведення підсумку І туру

 

ІІ тур «Правова вікторина»  

 Всі питання даного туру буде видно на екрані.

Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Команди по черзі відповідають на питання. Відповідати потрібно зразу (до 10 сек.)

 


         1 команда

1.Заява платника податків про розмір і характер податків.

2.Всенародне голосування з певного важливого питання.

3.Особа, одна з функцій якої захист громадян в процесі слідства та суду.

4.Найвищий орган в системі судів загальної юрисдикції.

5.Коли було прийняти Конституцію України.

6.Хто такий омбудсмен?

 

 

 

     2 команда

1. Право глави держави відхиляти законопроекти прийняті парламентом.

2.Скільки депутатів складає конституційна більшість у Верховній Раді.

3.Що таке інаугурація?

4.Установа, що здійснює кредитування населення.

5.Коли було прийнято Акт проголошення незалежності України.

6.Що таке територіальна громада


 


 


Вiдповiдi

 


 1 команда

1. Декларація

2. Референдум

3. Адвокат

4. Верховний суд України

5. 28.06.1996

6. Уповноважений з прав людини

 2 команда

1. Право вето

2. >300 депутатів

3. Прийняття присяги президентом

4. Банк

5. 24.08.1991

6. Жителі міста, села, селища


 

ІІІ тур  Аналітичне завдання «Четвертий зайвий»

 Шляхом аналізу, синтезу та узагальнення, вам треба з ясувати, яким чином повязані ці терміни, назви чи слова. Одне з них буде звйвим за певною логікою. Ваше завдання – відокремити це зайве слово

Кожна правильна відповідь - 1 бал.

 


Завдання 1 команди

1. Поляни

    сіверяни.

    авари.

    тиверці.

3. Чортомлицька.

    Підпільненська.

    Миколаївська.

    Томаківська

5. Шашкевич,

    Лисенко,

    Вагилевич,

    Головацький

Завдання 2 команди

2. Руська правда

     Литовські статути.

     Устава на волоки.

     Буквиця .

4. Рушниця,

     мушкет,

     пістоль,

     каламар

6. Чигирин,

    Пилявці,

    Батурин,

    Глухів


 

 

 

Відповіді:

1. Зайве – авари. Решта – назви східнословянських племен.

2. Зайве – Буквиця. Решта – нормативні документи, які ліяли в Україні в період ХІ-ХVІ ст. 

3. Зайве – Миколаївська. Решта – Козацькі Січі.

4. Зайве – каламар. Решта – зброя козаків.

5. Зайве – Лисенко. Решта – учасники «Руської трійці».

6. Зайве – Пилявці. Решта – гетьманські столиці.


 


Слово журі.

 

 ІV тур Історичний  турнір

 Вам пропонується відгадати по ілюстрації історичну постать чи памятку архітектури та дати коротку історичну довідку про неї.

За кожну правильну відповідь 1 бал. На обговорення 30 сек.


  1.                                         2.

Изображение выглядит как человек, фотография, мужчина, стоит

Описание создано с очень высокой степенью достоверности

 

              

 

 

 

 

 

 

 

 

3.                                                                           4.

Изображение выглядит как человек, фотография, текст, в позе

Описание создано с очень высокой степенью достоверности

 

 

 

               5.                                    6.

Изображение выглядит как здание, небо, башня, внешний

Описание создано с высокой степенью достоверности

 

 

 

 

     

 

    7.                                                                 8.

Изображение выглядит как здание, небо, внешний, дерево

Описание создано с очень высокой степенью достоверности


Відповіді:

1. М. Грущевський

2. Б. Хмельницький

3. Л. Українка

4. І. Франко

5. П'ятницька церква в Чернігові

6. Троїцький монастир в Чернігові

7. Собор Св. Юра у Львові

8. Андріївська церква у Києві

 

V тур «Практичні завдання»

Робота над поняттями. Колективна справа всієї команди. Запропановані кросворди заповнити правильними відповідями. Правильна відповідь оцінюється в 3 бали.

Музика. 5 хвилин на виконання завдання.

Продемонструвати виконання: зачитати питання і відповідь до них.

По черзі команди. (При відсутності відповіді) можуть давати відповідь команди-суперники, хто перший підніме руку.

Передати кросворди з відповідями і питаннями жюрі. Журі знайомиться.

Музика

Слово журі

Кросворд №1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Посадова особа, яка здійснює вищий нагляд за дотриманням законів.

Прокурор

  1. Особа, яка надає юридичну допомогу.

Адвокат

  1. Одна з форм оскарження судових рішень у цивільних і кримінальних справах до суду вищої інстанції, що має переглянути справу.

Апеляція

4. Державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоров’я, права і свободи громадян, власність, природне

середовище, інтереси суспільства і держави від протиправних посягань.

Поліція

  1. Обраний на певний строк глава держави і виконавчої влади.

Президент

  1. Нормативний правовий акт вищої юридичної сили.

Закон

  1. Вищий представницький законодавчий орган.

Парламент

  1. Різновид міжнародного договору, що встановлює обов’язки держав у певній області.

Конвенція

 

Кросворд №2

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Людина, що надає юридичну допомогу.

Адвокат

  1. Процесуальна форма документу, який використовується у касаційному провадженні.

Скарга

  1. Звернення за захистом порушеного або оспорюваного права у формі заяви до суду.

Позов

  1. Посадова особа, яка здійснює вищий нагляд за дотриманням законів.

Прокурор

  1. Поняття, що характиризує строк, наданий для захисту прав (подання позову).

Давність

  1. Форма документу, що використовується громадянином для захисту прав згідно з Законом України “Про інформацію”.

Запит

  1. Форма одного з документів прокурорського реагування.

Протест

  1. Орган, покликаний здійснювати правосуддя.

Суд

 

VІ тур «Літературно- правовий турнір»

Зараз вам будуть запропановані певні ситуації з відомих казок, мультфільмів. Ви повинні перенести казкові події в Україну 2018 року і дати правове пояснення згідно  Конституції України та міжнародно-правових стандартів в галузі прав людини про ті чи інші дії героїв.

А також з точки зору дії  Цивільного кодексу України.

Повна і правильна відповідь оцінюється в 5 балів. Доповнення команд-суперниць – 1 бал. На обговорення ситуації – 5 хвилин.

(Демонструються уривки мультфільмів на кінофільмів. Короткий виклад

Обговорюють. Зачитують (виразно), аналізують.

 

Ситуації:

Ситуація №1.

У відомій казці "Про рибака та золоту рибку", рибка виконувала всі забаганки сварливої баби.

  1.   Чи порушувалися при цьому конституційні права? Чиї саме?
  2. Що ви можете сказати про договір між рибаком та золотою рибкою з позиції його законності згідно з Цивільним кодексом України?

Відповідь:

1, Згідно Конституції України порушені такі права:

  •       право рибки на свободу пересування;
  •       примушення до виконання шляхом шантажу (рибки);
  • рибак позбавлений право на вільне висловлювання своєї думки (бабою);
  •       екологічне право (дід ловив забороненими снастями - невод).

2. Міжнародні документи: "Міжнародний пакт про громадянські і особисті_права", Загальна декларація "Міжнародний пакт про громадянські І політичні права" - вільне висловлювання думки.

3. Цивільний кодекс: договір підряду неналежним чином оформлений, умови договору весь час змінювались. Договір на виконання робіт недійсний, бо:

  •       складений під тиском і шантажем (з боку діда на рибку, баби на діда);
  •       недієздатними особами (рибка — не фізична і не юридична особа);
  •       Заперечний правочин, бо її фізично за такий строк виконати не можливо

Ситуація №2

Якби Остап Бендер та Кіса Вороб'янінов, герой твору Ільфа і Петрова "Дванадцять стільців" все ж знайшли сховані в одному зі стільців дорогоцінності "безвременно усопшей тещи" - то чи мали б вони право привласнити їх на правах спадкоємців (спадкового права)

 

1) Мотивуйте свою відповідь з точки зору Цивільного кодексу України

 

Відповідь:

Дорогоцінності - скарб, здати повинен державі якби і знайшов. Крім того:

  •      Кіса Вороб'янінов не мав заповіту на його ім'я;
  • Не є спадкоємцем (зять), не належить до сподкоємців 1-V черги за законом теж;
  • Не доведено (письмово, нотаріально посвідчено ), що саме ці дванадцять стільців були при житті власністю тещі;
  • Ще за життя її власність (стільці) були конфісковані і перейшли у власність держави.

Отже, дорогоцінності повинні бути власністю держави, а дії героїв регулюються Кримінальним кодексом.

Слово журі.

Результати VІ туру.

 

ІІІ. Завершальна частина

Підведення підсумків

Оголошення переможців. Нагородження команд.

 

docx
Додано
16 січня 2019
Переглядів
1539
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку