План конспект уроку Історія 5 клас. Урок 8-9, 07/11/19
Тема. Історико-географічні регіони України та їх особливості. Практична робота
Мета: дослідити походження назв історико-географічних регіонів України, з’ясувати особливості історичного розвитку кожного регіону, удосконалювати навички роботи з історичною картою та контурною картою, виховувати шанобливе ставлення та інтерес до історії України.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: презентація, атлас, роздатковий матеріал, контурна карта, олівці.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
Фронтальне опитування
- Що таке карта?
- Як називають збірку карт?
- Що таке історична карта?
- Які види історичних карт ви знаєте?
- Що таке легенда історичної карти?
Біля дошки учень виконує завдання
- Столиця;
- Межі частин держав (області, регіони);
- Місця битв;
- Звичайне місто;
- Кордони держав.
III. Мотивація навчальної діяльності
Поряд з адміністративно-територіальним поділом України існує поділ на історичні землі, так звані історико-географічні регіони. Одним з аспектів вивчення історії України є вивчення її історико-географічного районування.
У теперішній час у складі України можна умовно виділити низку історико-географічних регіонів, які складались протягом століть під впливом різноманітних факторів: кліматичних, політичних, географічних, історичних, етнічних. Протягом часу кордони, назви і чисельність таких регіонів постійно змінювалися.
Однозначний перелік регіонів України скласти важко, але більшість історичних областей є загальновизнаними. Сьогодні ми познайомимося з цим переліком.
IV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь вчителя
Історичні землі, які також називають історико-географічними областями чи краями, є складовими частинами української національної (етнічної) території. В минулому ці регіони мали ті чи інші суспільні функції. Кожен регіон мав індивідуальні особливості історичного розвитку, свою самобутню і неповторну культуру. Кожен регіон мав свій шлях розвитку. Індивідуальні особливості регіонів визначали як природне середовище так і взаємозв’язки з іншими народами.
- Діти отримують додатки до конспекту. Їх розглядають, потім проходить відгадка кросворду.
V. Закріплення вивченого матеріалу:
Гра «Розумник» + Кросворд
|
Б |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
Т |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
Ь |
|
||||||||||||
|
|
|
К |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
І |
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
Щ |
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
И |
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
Н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|||||||||
VІ. Підсумки уроку
«Після цього уроку я знаю…, вмію…, розумію…
VIІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати §5-9.
2. Підготувати повідомлення на тему : «Відомі люди Прилуччини», «Походження назви м. Прилуки»
Практична робота
На контурній карті «Україна незалежна» нанести відповідні позначення – завдання на ст. 57 (окрім 5 питання)
1