Історико-географічні регіони України та їх особливості. Практична робота

Про матеріал
Дослідити походження назв історико-географічних регіонів України, з’ясувати особливості історичного розвитку кожного регіону, удосконалювати навички роботи з історичною картою та контурною картою, виховувати шанобливе ставлення та інтерес до історії України.
Перегляд файлу

 

План конспект уроку Історія 5 клас. Урок 8-9, 07/11/19

Тема. Історико-географічні регіони України та їх особливості. Практична робота

Мета: дослідити походження назв історико-географічних регіонів України, з’ясувати особливості історичного розвитку кожного регіону, удосконалювати навички роботи з історичною картою та контурною картою, виховувати шанобливе ставлення та інтерес до історії України.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: презентація, атлас, роздатковий матеріал, контурна карта, олівці.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування

- Що таке карта?

- Як називають збірку карт?

- Що таке історична карта?

- Які види історичних карт ви знаєте?

- Що таке легенда історичної карти?

Біля дошки учень виконує завдання

- Столиця;

- Межі частин держав (області, регіони);

- Місця битв;

- Звичайне місто;

- Кордони держав.

III. Мотивація навчальної діяльності

Поряд з адміністративно-територіальним поділом України існує поділ на історичні землі, так звані історико-географічні регіони. Одним з аспектів вивчення історії України є вивчення її історико-географічного районування.

У теперішній час у складі України можна умовно виділити низку історико-географічних регіонів, які складались протягом століть під впливом різноманітних факторів: кліматичних, політичних, географічних, історичних, етнічних. Протягом часу кордони, назви і чисельність таких регіонів постійно змінювалися.

Однозначний перелік регіонів України скласти важко, але більшість історичних областей є загальновизнаними. Сьогодні ми познайомимося з цим переліком.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь вчителя

Історичні землі, які також називають історико-географічними областями чи краями, є складовими частинами української національної (етнічної) території. В минулому ці регіони мали ті чи інші суспільні функції. Кожен регіон мав індивідуальні особливості історичного розвитку, свою самобутню і неповторну культуру. Кожен регіон мав свій шлях розвитку. Індивідуальні особливості регіонів визначали як природне середовище так і взаємозв’язки з іншими народами.

- Діти отримують додатки до конспекту. Їх розглядають, потім проходить відгадка кросворду.

V. Закріплення вивченого матеріалу:

Гра «Розумник» + Кросворд

                                                    

Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ь

 

 

 

 

К

 

 

 

 

 

 

 

                              

 

 

 

І

 

 

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Щ

 

 

 

 

 

                              

 

 

 

И

 

 

 

 

 

 

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.      Спочатку це слово означало «буковий ліс», а пізніше так почали називати вкриту буковими лісами територію (Буковина)
  2.      Назва земель, розташованих в пониззі Дніпра, за Дніпровськими порогами. (Запоріжжя)
  3.      Назва походить від назви племен таврів (Таврія)
  4.      Була осередком творення державності Галицько-Волинського князівства (Волинь)
  5.      Назва земель, розміщених за горами Карпатами (Закарпаття).
  6.      До XVI ст. ці землі називалися Пониззям (Поділля).
  7.      Її ще називають колискою зародження Київської Русі (Сіверщина).
  8.      Назва походить від переселенців, які називали свої поселення «слободами». (Слобожанщина)
  9.      Походження його назви деякі історики виводять від назви невеликого чорного птаха  галки. (Галичина).
  10.   Землі, що прилягають з обох боків до Дніпра (Наддніпярнщина).
  11.   У середньовіччі цей регіон називався «Вугол» (Бессарабія).

 

VІ. Підсумки уроку

«Після цього уроку я знаю…, вмію…, розумію…

VIІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати §5-9.

2. Підготувати повідомлення на тему : «Відомі люди Прилуччини», «Походження назви м. Прилуки»

 

 

 

Практична робота

На контурній карті «Україна незалежна» нанести відповідні позначення – завдання на ст. 57 (окрім 5 питання)

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
15 березня 2020
Переглядів
5517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку