Історія України. Європейська революція 1848-1849 років на західноукраїнських землях

Про матеріал
Мета: охарактеризувати передумови, причини, форми, характер і наслідки революції 1848-1849 років на західноукраїнських землях; проаналізувати національну програму Головної руської ради, визначити суть українського питання на Слов’янському конгресі у Празі та значення участі українців у виборах до австрійського парламенту; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; соціальна та громадянська компетентності; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати почуття гордості за минуле на прикладах героїчної історії українського народу. Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати хронологічні межі «Весни народів»; вміти визначити наслідки революції 1848-1849 рр.; розуміти ідейні засади Головної руської ради, поняття «Весна народів». Обладнання: підручник: Історія України: підручник для 9 класу закладів загальної середньої освіти / Г. М. Хлібовська, О. В. Наумчук, М. Є. Крижановська. – Тернопіль: Астон, 2022 – 240 с.; атлас: «Історія України. 9 клас» (ДНВП «Картографія»). Тип уроку: комбінований.
Перегляд файлу

Дата: ___________

Клас: ___________

Європейська революція 1848-1849 років на західноукраїнських землях

Мета: охарактеризувати передумови, причини, форми, характер і наслідки революції 1848-1849 років на західноукраїнських землях; проаналізувати національну програму Головної руської ради, визначити суть українського питання на Слов’янському конгресі у Празі та значення участі українців у виборах до австрійського парламенту; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; соціальна та громадянська компетентності; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати почуття гордості за минуле на прикладах героїчної історії українського народу.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати хронологічні межі «Весни народів»; вміти визначити наслідки революції 1848-1849 рр.; розуміти ідейні засади Головної руської ради, поняття «Весна народів».

Обладнання: підручник: Історія України: підручник для 9 класу закладів загальної середньої освіти / Г. М. Хлібовська, О. В. Наумчук, М. Є. Крижановська. – Тернопіль: Астон, 2022 – 240 с.; атлас: «Історія України. 9 клас» (ДНВП «Картографія»).

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

 Вітання і перевірка відсутніх учнів.

Створення сприятливої психологічної атмосфери уроку та формування позитивного емоційного налаштування на навчання.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.

Виконання тестових завдань за посиланням:

Бесіда

  1. Згадайте з якою метою і коли було створено Священний союз?
  2. Як ви розумієте значення понять «нація», «народ», «революція».
  3. Чи пам’ятаєте ви, що Марія-Терезія та Йосиф ІІ здійснили реформи, що стосувалися селянства?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Англійський історик Джон Торквелл про Австрійську імперію.

«Понад чотири століття імперія Габсбургів була найбільшою європейською державою… У цій частині Європи, де національності так перемішані між собою, важко було досягти згоди з приводу того, де повинні прилягати національні кордони або яка національність має вважатися державною більшістю, а яка меншістю. Імператор висловився так: «Нехай із цим розбереться сам диявол». Імперія Габсбургів віддавала перевагу у вирішенні більшості питань, виходячи із наднаціональних інтересів».

На якій проблемі в житті Австрійської імперії загострив увагу автор уривку? Чи могло б це стати загрозою для існування імперії?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

План

  1. Причини революції 1848-1849 років у Австрійській імперії.
  2. Головна Руська Рада та її національна програма.
  3. Західноукраїнські землі на завершальному етапі революції.

1. Прийом «Фішбоун». Один з найбільш ефективних прийомів, який можна використовувати тоді, коли необхідно встановити причинно-наслідкові зв’язки, здійснити обґрунтований вибір, розвинути навички роботи з інформацією, навчити вирішувати проблеми є «діаграма Ішікави» або ж – «Фішбоун» (діаграма «риб’ячої кістки»). Давайте застосуємо цей цікавий та пізнавальний метод, який допоможе нам сьогодні у вивченні теми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Схема включає в себе чотири основні блоки, представлені у вигляді голови, кісток та хвоста риби. Кожна з них відповідає за конкретні складові:

  • голова – тема, питання або проблема, що підлягає аналізу;
  • верхні кістки  – основні поняття теми та причини виникнення проблеми;
  • нижні кістки – факти, що є підтвердженням певних причин чи понять, вказаних у схемі;
  • хвіст – відповідь на поставлене питання, висновки.

Важливо! Найважливіші поняття треба розміщувати ближче до голови.

Схему перенесіть у зошит, ви будете з нею працювати протягом усього уроку.

Проблемою нашого заняття є його тема – «Європейська революція 1848-1849 років на західноукраїнських землях». З причинами та фактами ви ознайомитеся протягом уроку і висновки запишете в кінці. Зі схемою будемо працювати протягом цілого уроку, тому не забувайте її заповнювати.

 Для визначення причин революції 1848-1849 років

у Австрійській імперії опрацюйте с. 60-61 і запишіть необхідну інформацію у верхні кістки риби.

2. Робота в групах. Перегляньте відео і дайте відповіді на питання.


Група 1.

Коли розпочалася революція в Австрійській імперії?

Хто очолював організацію, яка захищала інтереси українців?

Назвіть політичні й культурно-освітні досягнення революції для українців.

Група 2.

Які організації утворилися у Львові в ході революції?

Якими були основні вимоги українців до австрійського уряду?

Коли відбулося повстання у Львові?


Робота з історичним джерелом (із «Маніфесту Головної Руської Ради», с. 62). Поясніть, що мали на увазі автори Маніфесту, коли закликали українців вставати зі сну, бути народом.

Робота в парах. Опрацюйте рубрику «Життєтека» (с. 62-63) і підготуйте інтерв’ю з Григорієм Яхимовичем.

Не забудьте занести необхідну інформацію до нашої схеми!

3. Робота з текстом підручника. Опрацюйте с. 63 і дайте відповіді на питання:

Скільки українців потрапило до Австрійського парламенту?

Хто очолив повстання селян Буковини?

Чому не підняли повстання закарпатські українці?

Робота в групах. Уявіть себе диктором на телебаченні. Озвучте сюжет про:

Група 1. Повстання у Львові.

Група 2. Повстання на Буковині під проводом Лук’яна Кобилиці.

Завершіть доповнення нашої схеми (внесіть необхідну інформацію до хвоста риби). Продемонструйте класу свої напрацювання.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Робота з питаннями і завданнями рубрики «Підсумуйте свої знання» (1-4 на с. 64). Спробуйте свої сили в історичній вікторині «Перший мільйон» за посиланням ліворуч.

VІ. Підсумки уроку.

Прийом «Підіб’ємо підсумки»

Кожен учень з місця промовляє

- найбільший мій успіх – це...

- найбільші труднощі я відчув...

- я не вмів, а тепер умію...

- я змінив своє ставлення до...

- на наступному уроці я хочу...

VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати § 10 «Європейська революція 1848-1849 років на західноукраїнських землях».

 

 

docx
Додав(-ла)
Вовк Галина
Додано
8 лютого
Переглядів
298
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку