Визначити та порівняти наслідки Першої світової війни для Італії, з’ясувати причини підтримки диктаторського шляху розвитку країни серед населення; дати характеристику історичній особі - Б. Муссоліні, презентуючи основні віхи його біографії; прослідкувати етапи приходу фашистів до влади , риси фашизму , як суспільно – політичного явища; описати прояви фашизації країни; визначити на карті результати територіальних домагань Італії; визначити можливі варіанти державного регулювання соціально-економічних процесів, ідейних засад і соціальну базу італійського фашизму ; розвивати загальні та предметні компетенції учнів; познайомити учнів з новими поняттями та термінами; виховувати розуміння цінності основних природних прав людини та повагу до них; формувати в учнів розуміння небезпеки фашизму.
по ходу уроку та після нього ви зможете: Пояснювати і застосовувати нові поняття та терміни; встановити і проаналізувати взаємозв’язок між наслідками війни і причинами встановлення фашистської диктатури; визначити основні ідеї фашизму; дати характеристику і власну оцінку діяльності Б. Муссоліні; описати прояви фашизації Італії; показати на карті результати територіальних домагань Італії; висловлювати свою думку щодо неминучості воєн; зіставляти факти, критично аналізувати інформацію, отриману з різних джерел, брати участь у дискусії
Людські втрати Загинуло — 700 тис. чоловік, інваліди — 450 тис., поранені — 1 млн. Матеріальні збитки Витрати на війну склали 65 млрд. лір золотом, втрачено 1/3 національного багатства Соціальні наслідки Зростання кількості робітників Зростання безробіття у зв’язку з початком економічної кризи у 1920 р. (до 2 млн. осіб) Політичні зміни Посилення впливу лівих партій (Соціалістична партія, Комуністична партія) та профспілок (Загальна конфедерація праці) Виникнення та становлення фашистської партії — «Союз боротьби» («Фашіо ді комбатіменто»)
згубні наслідки війни; зростання нестабільності в суспільстві, масові заворушення; кризу влади, неспроможність узяти ситуацію під контроль звичайними засобами; параліч усієї політичної системи країни; економічну кризу та її руйнівні наслідки; необхідність розв’язання для країни винятково важливого стратегічного завдання, що вимагає консолідації всієї нації.
Фашизм - від слова fasces (Фасції - зв'язка прутів, яку несли ліктори перед римськими магістратами і яка була символом державної влади). Організувався фашизм 23 березня 1919 року, коли в Мілані пройшла зустріч фашистської партії. У 1921 р. проходить до парламенту ставши членом правого крила. 7 листопада 1921 р. Італійський союз боротьби перетворений в Національну фашистську партію. Герб фашистської партії
Країна: Італія. Прізвище та ім'я: Беніто Муссоліні. Роки життя: 1883 – 1945 роки. Діяльність: журналіст, редактор газети, італійський політичний діяч, провідник (il duce) фашистський диктатор Італії з 1922- 1943 роки, голова маріонеткового уряду «Республіки Сало» під час Другої світової війни 1943—1945 роки. Висновок: Беніто Муссоліні сконцентрував всю владу в своїх руках як провідник фашистської партії та спробував створити Італійську імперію у ХХ столітті.
Тип фашизації Факти фашизації ТОТАЛЬНА СИСТЕМА ІДЕОЛОГІЧНОГО КОНТРОЛЮ НАД СУСПІЛЬСТВОМ Новий моральний і фізичний тип італійця. Дитячі і молодіжні організації-Італійська лікторська молодь. Вирішення “Римського питання” Лютеранська угода 1929р. УЗУРПАЦІЯ ВЛАДИ Вищий орган влади – Велика фашистська рада. Всі закони та рішення приймаються на мітингах фашистів. Два державних гімни – короля і фашистів. ОДНОПАРТІЙНІСТЬ І ЗНИЩЕННЯ ОПОЗИЦІЇ Опозиційні партії закриті, критики режиму арештовані. Створена таємна поліція ( ОВРА) та Особливий трибунал. НАЦІОНАЛЬНА ІДЕЯ Масові ритуали - “фашистські весілля” Шкільні програми в дусі фашизму. Велика увага розвитку спорту і укріпленню здоров’я нації. КОРПОРАТИВНА СИСТЕМА 1934 р. – курс на створення кооперативної держави - альтернатива демократії і соціалізму. 22 національні корпорації МІЛІТАРИЗАЦІЯ СУСПІЛЬСТВА 1935— 1936 р. Загарбання Ефіопії 1936 — 1939 р. Участь італійського експедиційного корпусу в громадянській війні в Іспанії на боці франкістів 1937 р. Приєднання до Антикомінтернівського пакту 1939 р. Загарбання Албанії. Укладення «Сталевого пакту» з Німеччиною 1940 р. Вступ у Другу світову війну на боці нацистської Німеччини КУЛЬТ ОСОБИ З 1929 р. – Дуче очолює 8 із 13 міністерств. Поеми і пісні, кінофільми і скульптури
Встановіть хронологічну послідовність, вказуючи дату подій: А) Рік початку правління Б. Муссоліні - Б) Утворення національних корпорацій – В) Створення Національної фашистської партії в Італії – Г) Приєднання до Антикомінтернівського пакту 2. Назвіть історичну особу та історичні події пов‘язані з нею:
Встановіть хронологічну послідовність, вказуючи дату подій: А) Рік початку правління Б. Муссоліні – 1926 р. Б) Утворення національних корпорацій – 1934 р. В) Створення Національної фашистської партії в Італії – 1921 р. Г) Приєднання до Антикомінтернівського пакту – 1937 р. 2. Назвіть історичну особу та історичні події пов‘язані з нею: У 1929 р. Муссоліні підписав із главою католицької церкви папою Пієм XI Латеранську угоду про взаємну підтримку і спільну боротьбу проти демократичного руху та створення держави Ватикан. 1939 р. Укладення «Сталевого пакту» з Німеччиною
Опрацювати §16, відповісти на питання (обов'язково) Вивчити дати, нові поняття (обов'язково) Виконати завдання І та ІІ на стор.168 (достатній рівень) Твір-мініатюра за темою на вибір «Місце Муссоліні в світовій історії», « Чому Італія стала першою з країн Європи, в якій фашистській партії вдалося прийти до влади?» (високий рівень) Випереджальне завдання: скласти історичні портрети про Мустафа Кемаль Ататюрка, Сунь Ясена, Махатму Ганді.