5 клас
Інтелектуальна гра
«Сторінками прочитаних творів»
(за матеріалом І семестру)
Хід гри
1. Презентація команд (по 6 чоловік в команді).
Вибір назви, девіз, емблема, капітан команди.
2. Пояснення умов гри (0,5 – 1 хв. на обговорення. Додаткові змагання між турами: конкурс виразного читання віршів, інсценізація уривків з художніх творів і т.п.)
3. Презентація журі.
І тур. Назвіть автора цих рядків і твір
1 ком.1. «Одного разу від лютого голоду він потрапив у місто. З усіх сторін збіглися голодні пси і, голосно гавкаючи, кинулися на нього. Нещадно покусаний, рятуючи життя, він шмигнув у дім маляра, а там ускочив у велику бочку із синьою фарбою». («Фарбований шакал»)
2 ком. 2. «Принц, якому доповіли, що приїхала якась незнайома принцеса, вийшов її зустріти. Він подав їй руку і повів до зали, де зібралися гості». (Ш.Перро «Попелюшка»)
1 ком. 1. «Саме тоді було дуже холодно, а жорстокий поміщик аж три доби не випускав хлопця, сподіваючись, що за цей час він або помре з голоду чи холоду, або погодиться на його умови. Та коли на четвертий день пішов подивитися на нього, то був вкрай здивований: хлопець сидів біля грубки і їв коржики».(«Пензлик Маляна»)
2 ком. 2. «Ящики були дуже високі; діти знали, що лазити по них не можна. Але батьки часто дозволяли хлопчикові та дівчинці ходити в гості одне до одного по даху і сидіти на маленькій лавочці під трояндами». (Г.Х.Андерсен «Снігова королева)
1 ком. 1. «А чого ти боїшся, люба дівчино? Залишайся в мене… Найкраще дбай про
постіль, добре вибивай подушки, щоб пір’я летіло».(«Пані Метелиця»)
2 ком. 2. «Отож він виховувався разом із дітьми дроворуба, їв з ними й грався. Щороку він ставав усе гарнішим. Односельці дивувалися, бо всі вони були смагляві й темноволосі, а він був білим і витонченим, як слонова кістка, а його кучері були подібні на пелюстки золотого нарциса». (О.Уайльд «Хлопчик-зірка»)
ІІ тур. Теорія літератури
1 ком. Що означають вислови «читати твір у перекладі» та «читати твір в оригіналі»?
2 ком. Що таке фольклор?
1 ком. Чим фольклорна казка відрізняється від літературної?
2 ком. Які типи народних казок ви знаєте?
1 ком. Що таке пейзаж?
2 ком. Які ви знаєте засоби художньої виразності?
ІІІ тур. Впізнай поета
1 ком. «Там цар Кащей над златом чахнет;
Там русский дух… там Русью пахнет!» (О.Пушкін «У лукомор’я дуб зеленый…»)
2 ком. «Горные вершины
Спят во тьме ночной;
Горные долины
Полны свежей мглой.» (М.Лермонтов «Из Гете»)
1 ком. «Поезія землі не вмре ніколи,
Опівдні, як мовчать серед гілок
Птахи в гаю, невтомний голосок
Обнизує покоси й частоколи». (Дж.Кітс Про коника та цвіркуна»)
2 ком. «Тут вона до них зійшла,
Їм пошану віддала,
Низько в пояс уклонилась,
Лагідно перепросилась,
Що, мовляв до них зайшла,
Хоч непрохана була. (О.П.Пушкін «Казка про мертву царівну…»)
1 ком. «На всі вершини
Ліг супокій…
Вітрець не лине
Вімлі нічній». (Й.В.Гете «Нічна пісня подорожнього»)
2 ком. «Мила пісенька весни –
Линь все далі й далі!
Линь, дзвени, знайди той дім,
В квітах сад зелений,
І троянду перед ним
Привітай від мене». (Г.Гейне «Задзвени із глибини»)
ІV тур. Виразне читання віршів напам’ять.
V тур. Хто автор цього твору?
1 ком. «Соловейко»
2 ком. «Хлопчик-зірка»
1 ком. «Снігова королева»
2 ком. «Пригоди Тома Сойєра»
1 ком. «Лобо»
2 ком. «Пані Метелиця»
VІ тур. Літературна мозаїка
1. Представниками яких країн є такі письменники та поети?
1 ком. Г.К.Андерсен 2 ком. О.С.Пушкін
Ш.Перро М.Твен
Й.В.Гете О.Уайльд
Е.Сетон-Томпсон Г.Гейне
Дж.Кітс Брати Грімм
2. Вгадай ім’я письменника.
1 ком. Хто з відомих письменників вчився в Царськосільському ліцеї?
2 ком. Який письменник народився в м.Оденсі?
3. Як я знаю теорію літератури?
1 ком. Що таке псевдонім?
2 ком. Дайте визначення антитезі.
1 ком. Що таке епітет?
2 ком. Що таке метафора?
VІІ. Ти мені – я тобі (Учні задають питання команді-суперниці)
4. Підведення підсумків.
5. Оголошення команди-переможниці.