Ітелектуальна гра для 5 класу "Сторінками прочитаних творів"

Про матеріал
Мета: повторити у формі гри вивчене протягом І семестру з метою узагальнення матеріалу; розвивати логічне мислення, пам'ять, творчі здібності учнів, зв'язне мовлення; сприяти розширенню світогляду школярів
Перегляд файлу

5 клас

Інтелектуальна гра

«Сторінками прочитаних творів»

 (за матеріалом І семестру)

 

Хід гри

 

1. Презентація команд (по 6 чоловік в команді).

    Вибір назви, девіз, емблема, капітан команди.

2. Пояснення умов гри (0,5 – 1 хв. на обговорення. Додаткові змагання між турами:         конкурс виразного читання віршів, інсценізація уривків з художніх творів і т.п.)

3. Презентація журі.

 

І тур. Назвіть автора цих рядків і твір

1 ком.1. «Одного разу від лютого голоду він потрапив у місто. З усіх сторін збіглися голодні пси і, голосно гавкаючи, кинулися на нього. Нещадно покусаний, рятуючи життя, він шмигнув у дім маляра, а там ускочив у велику бочку із синьою фарбою». («Фарбований шакал»)

2 ком.  2. «Принц, якому доповіли, що приїхала якась незнайома принцеса, вийшов її зустріти. Він подав їй руку і повів до зали, де зібралися гості». (Ш.Перро «Попелюшка»)

              

1 ком. 1. «Саме тоді було дуже холодно, а жорстокий поміщик аж три доби не випускав хлопця, сподіваючись, що за цей час він або помре з голоду чи холоду, або погодиться на його умови. Та коли на четвертий день пішов подивитися на нього, то був вкрай здивований: хлопець сидів біля грубки і їв коржики».(«Пензлик Маляна»)

2 ком. 2. «Ящики були дуже високі; діти знали, що лазити по них не можна. Але батьки часто дозволяли хлопчикові та дівчинці ходити в гості одне до одного по даху і сидіти на маленькій лавочці під трояндами».  (Г.Х.Андерсен «Снігова королева)

 

1 ком. 1. «А чого ти боїшся, люба дівчино? Залишайся в мене… Найкраще дбай про

постіль, добре вибивай подушки, щоб пір’я летіло».(«Пані Метелиця»)

2 ком. 2. «Отож він виховувався разом із дітьми дроворуба, їв з ними й грався. Щороку він ставав усе гарнішим. Односельці дивувалися, бо всі вони були смагляві й темноволосі, а він був білим і витонченим, як слонова кістка, а його кучері були подібні на пелюстки золотого нарциса». (О.Уайльд «Хлопчик-зірка»)

 

ІІ тур. Теорія літератури

1 ком. Що означають вислови «читати твір у перекладі» та «читати твір в оригіналі»?

2 ком. Що таке фольклор?

1 ком. Чим фольклорна казка відрізняється від літературної?

2 ком. Які типи народних казок ви знаєте?

1 ком. Що таке пейзаж?

2 ком. Які ви знаєте засоби художньої виразності?

 

ІІІ тур. Впізнай поета

1 ком. «Там цар Кащей над златом чахнет;

              Там русский дух… там Русью пахнет!» (О.Пушкін «У лукомор’я дуб зеленый…»)

 

2 ком. «Горные вершины

              Спят во тьме ночной;

              Горные долины

              Полны свежей мглой.» (М.Лермонтов «Из Гете»)

1 ком. «Поезія землі не вмре ніколи,

             Опівдні, як мовчать серед гілок

             Птахи в гаю, невтомний голосок

             Обнизує покоси й частоколи». (Дж.Кітс Про коника та цвіркуна»)

 

2 ком. «Тут вона до них зійшла,

             Їм пошану віддала,

             Низько в пояс уклонилась,

             Лагідно перепросилась,

             Що, мовляв до них зайшла,

             Хоч непрохана була. (О.П.Пушкін «Казка про мертву царівну…»)

 

1 ком. «На всі вершини

             Ліг супокій…

             Вітрець не лине

             Вімлі нічній». (Й.В.Гете «Нічна пісня подорожнього»)

 

 2 ком. «Мила пісенька весни –

             Линь все далі й далі!

             Линь, дзвени, знайди той дім,

             В квітах сад зелений,

             І троянду перед ним

             Привітай від мене». (Г.Гейне «Задзвени із глибини»)

            

ІV тур. Виразне читання віршів напам’ять.

 

V тур. Хто автор цього твору?

1 ком. «Соловейко»

2 ком. «Хлопчик-зірка»

1 ком. «Снігова королева»

2 ком. «Пригоди Тома Сойєра»

1 ком. «Лобо»

2 ком. «Пані Метелиця»

 

VІ тур. Літературна мозаїка

 1. Представниками яких країн є такі письменники та поети?

1 ком. Г.К.Андерсен                2 ком. О.С.Пушкін

           Ш.Перро                                    М.Твен

           Й.В.Гете                                     О.Уайльд

           Е.Сетон-Томпсон                      Г.Гейне

           Дж.Кітс                                       Брати Грімм

 2. Вгадай ім’я письменника.

1 ком.  Хто з відомих письменників вчився в Царськосільському ліцеї?

2 ком. Який письменник народився в м.Оденсі?

 3. Як я знаю теорію літератури?

1 ком. Що таке псевдонім?

2 ком. Дайте визначення антитезі.

1 ком. Що таке епітет?

2 ком. Що таке метафора?

 

VІІ. Ти мені – я тобі (Учні задають питання команді-суперниці)

 

4. Підведення підсумків.

5. Оголошення команди-переможниці. 

          

 

 

 

 

 

doc
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку