Календарне планування "Зарубіжна література 5 клас"

Про матеріал
Календарне планування "Зарубіжна література" 5 клас за програмою для загальноосвітніх навчальних закладів 5–9 класи (2012 р. зі змінами 2015-2017 рр.)
Перегляд файлу

Зарубіжна література 5 клас

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА

програма для загальноосвітніх навчальних закладів 59 класи

(2012 р. зі змінами 2015-2017 рр.)

Усього – 70 годин;

Текстуальне вивчення творів – 56 годин;

Розвиток мовлення – 4 години;

Позакласне читання – 4 години;

резервний час – 6 годин.

 

№п\п

Дата

Примітка

Зміст уроку

 

 

 

1.

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

4.

 

 

5.

 

 

 

6.

 

 

 

7.

 

 

8.

 

 

9.

 

 

10.

 

11.

 

 

12.

 

 

13.

 

 

14.

 

15.

 

 

16.

 

 

17.

 

18.

 

 

19.

 

 

20.

 

21.

 

 

22.

 

 

23.

 

 

24.

 

 

 

25.

 

26.

 

 

27.

 

 

28.

 

 

29.

 

30.

 

 

31.

 

32.

 

33.

 

34.

 

35.

 

 

36.

 

 

37.

 

 

38.

 

39.

 

40.

 

41.

 

42.

 

 

 

43.

 

 

44.

 

45.

 

46.

 

47.

 

 

 

48.

 

 

49.

 

 

 

50.

 

 

51.

 

52.

 

53.

 

54.

 

55.

 

 

 

56.

 

57.

 

 

58.

 

59.

 

60.

 

 

61.

 

 

62.

 

63.

 

64.

 

 

 

65.

 

66.

 

67.

 

68.

 

69.

 

70.

 

 

 

 

 

 

 

Тема 1. “ Вступ. Казки народів світу”

 

Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті.

 

Фольклор, його характерні   ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.  (ТЛ). Фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня.

 

Розвиток зв’язного мовлення. Літературний практикум за жанрами фольклора.(усно)

 

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їхні характерні ознаки.

 

Індійська народна казка «Фарбований шакал». «Панчатантра» – перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості. Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки.

 

Японська народна казка«Момотаро, або Хлопчик-Персик».Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро. Національний колорит японських казок.

 

Китайська народна казка«ПензликМаляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів.

 

Арабська народна казка«Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.

 

Утілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.

 

Позакласне читання. (1) Російські народні казки. «Василиса Прекрасна»

 

Контрольна робота з теми: «Вступ. Казки народів світу»

 

Т  -- 2 « Казки народів світу» (продовження теми)

Брати Я. і В. Ґрімм. «Пані Метелиця», Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору.

 

Моральні цінності в казках. Характеристика образів персонажів. ТЛ: Антитеза. Алегорія

 

Олександр Сергійович Пушкін. Вступ по поеми «Руслан і Людмила».

 

О.С.Пушкін.«Казка про мертву царівну і сімох богатирів» ТЛ: поняття про оригінал і переклад

 

 Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. С. Пушкіна. Система образів. Автор.

 

Ганс Крістіан Андерсен. «Непохитний олов’яний солдатик».

 

Утвердження сили кохання й відданості в казці «Непохитний олов’яний солдатик».

 

Позакласне читання. (2) Змалювання протистояння щирих юдських стосунків фантастичному світу зла в казці «Снігова королева».

 

Оскар Уайльд. «Хлопчик-Зірка». Казкові персонажі, їхня характеристика.

 

Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя.

 

Контрольна робота з теми: «Літературна казка»

 

Тема № 3 «Людина і природа»

Ернест Сетон-Томпсон. «Снап». Авторські спостереження за світом природи.

 Утвердження любові до всього живого

 

Ернест Сетон-Томпсон.«Лобо»... Зображеннях художніх образів, їхнє розкриття в подіях твору.(ТЛ)Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора.

 

Розвиток зв’язного мовлення. Твір-роздум (письмово)

 

Джон Кітс «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).

 

Йоганн Вольфганг Ґете.«Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.

 

Генріх Гейне. «Задзвени із глибини…». Утілення краси весняної природи у вірші. Зв’язокіз фольклором (пісня).

 

Контрольна робота з теми: «Людина і природа»

 

Узагальнення вивченого за перший семестр

Тема № 4. “Світ дитинства”

 

Марк Твен «ПригодиТома Сойєра».

 

Марк Твен«Пригоди Тома Сойєра». Світ дорослих і світ дітей у повісті.

 

Марк Твен«Пригоди Тома Сойєра». Том Сойєр і Гекльберрі Фінн.

 

Марк Твен«Пригоди Тома Сойєра». Ставлення автора до своїх героїв.

 

Марк Твен«Пригоди Тома Сойєра». Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.).

 

Марк Твен«Пригоди Тома Сойєра». Порівняльна характеристика героїв. ТЛ. Початкові поняття про сюжет ,повість, роман.

 

Елеанор Портер «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.

 

 Полліанна та її друзі. Художні засоби розкриття образу Полліанни.

 

Ідея радості життя й відкриття світу у творі.(ТЛ)Портрет.

 

Позакласне читання (3) Буличов К. Цикл «Аліса» «Навколо світу за три години»

 

Розвиток зв’язного мовлення. Переказ зі зміною особи оповідача. (усно).

 

Контрольна робота з теми:  «Світ дитинства»

 

Т - 5 «Сила творчоїуяви»

 

Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див». Творча історія книжки, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.

 

Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.

 

Персонажі, які оточують героїню.

 

Особливості художньої мови твору.

 

Організація казки як гри (гра з часом і простором, гразі словами (назвами), гра з правилами).(ТЛ )Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість, вірш.

 

Марина Іванівна Цвєтаєва. «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої.

 

Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.). Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.

 

Єсенін С. О. «Біла береза», «Пісня про собаку» та інші вірші про природу (1-2 за вибором) (з резервного часу)

 

Позакласне читання (4).Ліндґрен А. «ПеппіДовгапанчоха».

 

А. Ліндгрен. «ПеппіДовгапанчоха» (продовження роботи)

 

Гауф В. «Маленький Мук» (з резервного часу)

 

Розвиток зв’язного мовлення. Письмова оповідь за ілюстрацією.

 

Контрольна робота з теми:  “ Твори Л.Керролла, М Цвєтаєвої»

 

Тема 6. “Сучасна література. У колі добрих героїв”.

 

Роальд  Дал «Чарлі і шоколадна фабрика».

 

Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.

 

Доброта і щирість головного героя.

 

Туве Янсон «Капелюх Чарівника».Чарівність художнього світу твору.

 

«Комета прилітає». Персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

 

Пауль Маар. «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору.

 

Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії.

 

Реальне і фантастичне у творі.

 

Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості. (ТЛ)Персонаж і герой літературного твору.

 

Cтарк У. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?» (з резервного часу)

 

Cтарк У. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?» (продовження роботи)

 

Контрольний класний твір

 

Позакласне читання№5. Корчак Я. «Король Матіуш Перший»

 

Повторення та узагальнення вивченого за рік.

 

Підсумковий урок.

 

 

 

.

 

docx
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
3613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку