Не навчайте дітей так, як навчали вас, бо вони народилися в інші часи.
Народна мудрість.
Інтелектуальна географічна гра «Хто зверху?»
Мета: прищеплювати любов до географії, виробляти вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці;
розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до географії як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.
Пояснення: У грі беруть участь дві команди — хлопців та дівчат.
Дуель команд дівчат і хлопців ділиться на сім раундів, що складаються з різних конкурсів. Переможець визначається у фінальному, восьмому раунді, де бали переможця зростають удвічі. Ведучі є капітанами команд, тобто ведуча є капітаном команди дівчат, а ведучий – капітаном команди хлопців. Команда складається з п’яти учасників: по одному представнику від 8-11 класів та ведучого.
Хід гри
Ведучий. Доброго дня! Ми вітаємо Вас на інтелектуальній географічній грі - конкурсі «Хто зверху?»!
Ведуча. Хто розумніший - чоловіки чи жінки? Тисячі років людство шукає відповідь на це філософське питання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.
Ведучий. І сама наївна… Адже відмінницями в школі є завжди дівчата, а керівні посади та депутатські крісла зазвичай займають чоловіки!
Ведуча. А я все одно переконана, що найрозумніші – дівчата, і ми сьогодні в цьому переконаємо усіх присутніх. (представляє команду дівчат, вказуючи на їх риси характеру та досягнення )
Ведучий. Ми дуже раді, що у дівчат така сильна команда, але й команда хлопців нічим не гірша.(представляє аналогічно команду хлопців)
Ведуча. Так, суперники у нас гідні поваги. Але у нас є ще й верховний суддя цієї неперевершеної гри – пані Справедливість. І вона - жінка!
Суддя. Вітаю ведучих, команди дівчат, хлопців та глядачів. Давайте домовимось – за мною об’єктивність, за Вами – цікавий двобій ерудованості, логіки, інтелекту. І нехай переможуть найсильніші!
Ведуча. Тобто ми – дівчата.
Ведучий. Дякуємо пані суддя. Дуель поставить все на свої місця. На шляху до перемоги у кожної команди є п’ять конкурсів та фінальне завдання. Кожен конкурс оцінюється у 10 балів. Але команда переможець у кожному конкурсі може поповнити свою скарбничку ще на п’ять балів, якщо зможе розв’язати бонусне завдання.
Ведуча. Дякую, я впевнена дівчата наберуть максимум балів і дістануть можливість подвоїти попередню кількість балів, яка розділяється між учасниками-переможцями. Все зрозуміло. Починаємо.
Ведучий. Дівчата, але ж нуль не подвоюється!
У нас залишилася одна незавершена справа – хто починає перший раунд?
Ведуча. Звичайно ж хлопці, як сильна половина людства!
Ведучий. Отже, перший конкурс, перший раунд.
Раунд 1
«Фото»
Ведуча. Кожній команді будуть представлені відео фрагменти про незвичне життя деяких мешканців нашої планети. Учасники використовуючи знання про природу материків, спосіб життя мешканців різних континентів, повинні спрогнозувати хід подій сюжету.
Команда хлопців
Відео про павуків. (1 ХВ)
Варіанти відповідей:
Команда дівчат.
Відео про виловлювання риби. ( 1 ХВ)
Варіанти відповідей:
Бонусне запитання: У якій європейській державі не має конституції ? (Велика Британія)
Раунд 2
«Збери літери»
Ведучий. А тепер ми повправляємося в умінні швидко думати та складати слова. 4 учасників кожної команди отримують набір певних букв з яких складатимуть слова – відповіді на запитання. Кожна відгадана відповідь та правильно складене слово принесуть команді 1 бал. Виграє команда котра швидше виконає всі завдання.
Команда дівчат (м- а, а - т, у - к, с- о)
1.Найвідоміше мишеня Міккі (Маус)
2.Плоска риба…(скат)
3.Від неї не зарікаються (сума)
4.Бойовик «Безумний…» (Макс)
5.Перець гострий на ….(смак)
6.Губи дівчини в давнину (уста)
7.Розділовий знак (кома)
8.Місце, де продають квитки (каса)
Команда хлопців (а- б, р- н, к- т, а- о)
1.Тріумфальна…(арка)
2.Його грабують…(банк)
3. Відомий роман Достоєвського «Злочин і ….» (кара)
4.Вона сестра, а він їй…(брат)
5.Морський рак (краб)
6.На голові у першокласниці…(бант)
7.Буває материкова та океанічна. Також є основним елементом дерев (кора)
8.Військове формування, підрозділ, що складається зазвичай з декількох солдат та входить до складу батальйону (рота)
Ведуча. Ми позмагаємося в конкурсі «Збери слова».
Неодхідно за три хвилини зібрати найбільше слів , використовуючи літери слова гідрометцентр
Ведучий. Час пішов
( метр, центр, гід, цемент, дріт, оцет, метро, горе, трон, Немо, рід, мер, тір, ретро )
Суддя. Час вичерпано. Заслухаємо слова.
Бонусне запитання: За звичаєм однієї з релігій тіло покійника має бути віддане одній з п’яти стихій : перша – дерево, друга – земля, третя – вода, четверта – повітря, а яка п’ята? (Вогонь)
Ведучий. Пані Справедливість, скільки балів одержали команди?
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 3
«Відгадай країну або Хто швидше»
Ведучий. Наш наступний конкурс «Відгадай країну або Хто швидше». Ведучий зачитуватиме запитання. Відповідатиме команда, котра швидше підніме руку. Кожна правильна відповідь – 1 бал.
Ведуча. Отже, дорогенькі, розпочинаємо.
Бонусне запитання:
За висловом середньовічного ченця Кузьми Індикоплава у раю беруть початок чотири річки. Перша — Тигр, друга — Євфрат, третя — Ганг, а яка четверта? (Ніл)
«Вірю - не вірю».
Ведуча. Другий конкурс «Вірю - не вірю». Кожній команді по черзі ми читатимемо твердження, а члени команди повинні вирішити - правдиве воно чи ні. За кожне правильно вгадане твердження команда отримає 1 бал.
Ведучий. Твердження для команди дівчат :
Ведуча. Твердження для команди хлопців :
Бонусне запитання:
Ератосфен вперше ввів цей термін замість замість «перипл» та «перигез», що використовувались раніше, тому цього вченого називають його батьком. Назвіть цей термін. (Географія)
Ведучий. Пані Справедливість, скільки балів одержали команди?
Суддя. Я дізналася дуже багато цікавих фактів, і рада вашим успіхам. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 4
«Хто я?»
Ведуча. Зараз ми переходимо до конкурсу «Хто я?».
Ведучий. Один із гравців команди отримає картинку, правда він її бачити не буде (бачитимуть зображення члени команди, воно буде спроектоване на екран позаду учасника), на якій може бути предмет, або людина, які мають відношення до географії.
Завдання учасника - вгадати, що це за предмет чи персонаж, ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні»
Ведуча. Почнемо з хлопців?
Ведучий. Чому б і ні ? Кого з моїх «орлів» дівчата хочуть бачити?
Ведуча викликає одного із учасників
(Команда відгадує картинку із зображенням глобуса, кенгуру і Магелана).
Ведуча. Кого з моїх красунь ти вибираєш для участі в конкурсі?
Ведучий викликає одного із учасників
(Команда відгадує картинку із зображенням компас, слон, Колумб)
Ведучий. Пані Справедливість, хто Вам у цьому конкурсі сподобався більше? Ну і скільки у нас балів?
Суддя. Обидві команди просто супер, але пощастило в цьому конкурсі команді - ____.
Бонусне запитання:
Якщо він спить вічним сном, то ні для кого не становить загрози, коли він просто спить, то небезпечний, а якщо він дрімає, то є небезпечним тільки для необачних. Назвіть його . (Вулкан)
Раунд 5
«Обєкти в ряд»
Ведуча. Учасникам будуть запропоновані географічні об’єкти, які вони мають розставити за 90 секунд, згідно з характеристикою, за ієрархією, у порядку зростання.
1-ша команда. Розташуйте назви гір за їхньою висотою. На першому місці – найвищі, на останньому – найнижчі. (Гімалаї, Анди, Кордильєри, Альпи, Карпати, Атлас)
2-га команда. Розташуйте назви країн за розміром площі. На першому місці – найбільша, на останньому – найменша. (Канада, США, Україна, Франція, Іспанія, Італія)
Бонусне запитання: острів у Чорному морі, що був об’єктом суперечок між Україною та Румунією. (Зміїний)
Раунд 6
«Бліц»
Ведучий. Наш наступний конкурсу «Бліц». Ми будемо ставити запитання і за 2 хвилини команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка».
Ведуча. Я думаю Ведучий, Ви не проти, якщо ми розпочнемо перші. Отже дорогенькі хлопчики Ваша хвилина пішла.
Ведучий. Дівчата, ви готові?
Ведуча. Завжди готові.
Ведучий. Час пішов.
1. Комаха, яка приносить збудника сонної хвороби (жінка. Муха цеце)
2.Священна тварина Індії (жінка. Корова)
3.Дерево- найкраща сировина для виготовлення музичних інструментів (жінка. Ялина)
4. Рослина, якій поставили золотий пам’ятник в американському штаті Айдахо (жінка. Кукурудза)
5.«Хлібне» дерево Сибіру ( чоловік. Кедр)
6.Яка рослина має найбільший приріст росту за добу (чоловік. Бамбук)
7.Дерево – символ Австралії. (чоловік. Евкаліпт)
8.Найтвердіший природний матеріал. (чоловік. Алмаз)
9.Найсухіший материк Землі (жінка. Австралія)
10.Найбільша частина світу. (жінка. Азія)
11.Найвищий материк на Землі. (жінка. Антарктида)
12. Яка річка є найдовшою у світі (чоловік. Ніл)
Ведучий. Пані Справедливість, хто у цьому конкурсі був кращим ?
Бонусне запитання: Яка протока з’єднує два моря, два океани і розділяє два півострови, два материки, дві частини світу і дві держави? (Берингова протока)
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 7
«Відгадай пісню»
Ведуча. А зараз, дорогі хлопчики, мій улюблений конкурс «Відгадай пісню»
Я думаю, що моїм подругам рівних не буде.
Ведучий. Ми це ще побачимо.
І так, умови конкурсу : один з учасників конкурсу, вдягнувши навушники, прослухає пісню. Після цього він має своїй команді показати те, про що співається так, щоб його друзі відгадали назву пісні, або її заспівали.
Ведуча. Підказка : в пісні йде мова про географію
Ведучий. Ну що, «чемпіонки» почнете першими?
Ведуча. Звичайно.
( Ведучий кличе одну з учасниць, яка і буде слухати пісню і показувати її членам команди. Потім це ж саме зробить ведуча.)
Пісні для конкурсу : «як тебе не любити, Києве мій», «Небо над Дніпром», «Львів», «Файне місто Тернопіль» чи інші.
Ведучий. Пані Справедливість, Вам слово!
Бонусне запитання: За своїми хімічними властивостями він благородний, але його роль у житті людей такою назвати навряд чи можна. «Там, де він, там кров, там зрада, там підлість». Про який метал так писав один французький просвітитель? (золото)
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 8.
«Питання - родзинка»
Ведучий. Наш наступний конкурс «Питання - родзинка». У вас на столі є по два конверти. В одному з них – назви країн, у другому – родзинка (щось особливе, цікаве про цю країну). Ваше завдання: до кожної країни за 1 хвилину підібрати «родзинку». За кожну правильно підібрану характеристику – 1 бал.
Ведуча. Готові? Отже, дорогенькі, Ваша хвилина пішла.
Норвегія – країна рибалок і китобоїв.
Японія – країна Сонця, що сходить.
Канада – країна кленового листя.
Швейцарія – країна європейський банкір.
Нідерланди – центр квітникарства, королівство дерев'яних черевиків, країна сиру, вітряків, тюльпанів.
Фінляндія – країна озер і боліт.
Португалія – країна емігрантів, швейна фабрика Європи.
Сінгапур – нова індустріальна країна, статуя Мерліон, Азія в мініатюрі.
Туреччина – країна тисячі і однієї ночі.
Рим - Вічне місто
Бразилія - країна карнавалів
Великобританія - Туманний Альбіон
Ісландія - країна вулканів та гейзерів
Румунія - батьківщина Дракули
Греція - батьківщина Олімпійських ігор
Австрія - країна вальсу
Бонусне запитання: Перебуваючи на Британських островах, фінікієць Піфей писав, що там дивне повітря, що воно схоже на густу суміш. Про що йдеться? (Про туман.)
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Фінал
Ведуча. Щоб остаточно визначити переможця проведемо гру - показуха
Ведучий. Кожна команда одержить по 5 географічних термінів, які потрібно показати.
Вітер Дощ
Мороз Спека
Ураган Екватор
Меридіан Гора
Ріка Термометр
Ведуча. Пані Справедливість, Вам слово!
Суддя. Перемогу святкують ______________________.
Їх рахунок подвоюється.
Але я хочу сказати, що сьогодні перемогла наука. Ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди – чи то ми хлопці, чи дівчата. Знання потрібні кожній людині, незважаючи на її стать, адже гендерна рівність – запорука розвинутого суспільства. Рівноправна участь жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства та держави є важливою умовою й гарантією утвердження демократії в Україні та запорукою її європейської інтеграції.