16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Іван Багряний "Тигролови". Гуманістична ідея перемоги добра над злом. Характеристика образів твору.

Про матеріал
Опоацьовуючи ідейний зміст твору, звертається увага на розкриття гуманістичної ідеї перемоги добра над злом, а також на характеристиці образів твору.(Григорія Многогрішного,членів родини Сірків, майора Медвина). Методи і прийоми: незакінчене речення, мозковий штурм, прийом " Доміно", "Асоціативне гроно", робота в групах, перегляд кадрів з кінофільму " Тигролови".
Перегляд файлу

Іван Багряний Тигролови. Гуманістична ідея перемоги добра над злом. Характеристика образів твору.

Мета уроку: опрацьовуючи ідейний зміст твору, звернути увагу на розкриття гуманістичної ідеї перемоги добра над злом; вміти аналізувати образ Григорія Многогрішного, членів родини Сірків, майора Медвина, виявити їх значення у життєвій долі головного героя; розвивати увагу, пам’ять, креативне мислення, культуру зв’язного мовлення; вміння грамотно висловлювати власні думки, доводити, аргументувати, робити висновки; виховувати патріотів рідного краю, зневажливе ставлення до тих, хто прагнув знищити українців як націю, позбавити її прав і волі.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I Організаційний момент.

1 Визначення емоційної готовності учнів до уроку (Побажайте один одному успіху).

2 Забезпечення мотиваційної готовності. Продовжіть речення:Сьогодні на уроці я хотів би (хотіла б)…

II Актуалізація опорних знань.

Мозковий штурм

— Коли написаний роман і за який період?

— Як і де виник задум твору?

— Чому твір названо Тигролови?

— А яка була перша назва?

— Чому цей твір названо пригодницьким?

— Яка тема роману?

— Яка ж ідея твору?

— А основна думка?

III Оголошення теми, мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності

Чому ми вивчаємо цей твір?(Щоб переконатися, що добро перемагає зло, а також формувати риси вольового характеру, непереборного оптимізму, віру в перемогу).

IV Основний зміст уроку.

1 Давайте складемо доміно, добираючи синоніми до слівдобро” і “зло”.

Добро → вірність, ввічливість, людяність, мужність, щирість, працьовитість…

Зло → жорстокість → егоїзм → грубість → боягузтво → заздрість → скупість…

2 А тепер складемо таблицю “Добро і зло” за романом “Тигролови”.

Добро

1 любов до Батьківщини, народу;

2 стосунки у сім'ї Сірків;

3 вдячність Наталки за порятунок, а Григорія – за піклування;

4 вміння цінувати й оберігати природу;

5 допомога одне одному;

6 прагнення жити у злагоді з людьми, які оточують

Зло

1 сталінський режим або терор;

2 ув'язнення “ворогів народу”;

3 знущання над ними;

4 переслідування людей, як звірів;

5 смерть (Медвина)

Учитель. Хто у цьому творі уособлює добро, а хто зло?

3 Робота в групах

Характеристика образів – представників добра

1) Сім'я Сірків – I гр.

2) Григорін Многогрішний – II гр.

Характеристика образів – представників зла

1) Майор Медвин – III гр

4 Складання асоціативного урока У чому полягає сила Григорія Многогрішного і безсилля майора Медвина?

Г – гордий за укр. Народ;

р – рішучий у своїх наміраїх;

и – ирій – мрія про вільне життя;

г – героїчний у власних вчинках;

о – оптимістичний;

р – реально оцінює ситуацію, в яку потрапляє;

і – інтуїтивно відчуває небезпеку;

й – його ніхто не спинить у помсті Медвину

М – мстивий;

е – егоїстичний;

д – дратівливий;

в – владний;

и – мріє знищити Григорія;

н – ненависний

5 Робота над змістом твору.

— У чому полягає життєве кредо головного героя?

— Що уособлює Многогрішний?(Борця за щастя і волю Вітчизни, символ непокірної і гордої молодої людини)

— Які образи твору вас найбільше приваблюють і чим саме?

— Які риси ви хотіли б розвинути у собі?

V Підсумок уроку.

1 Заключне слово вчителя

Отже, в романі переважає думка про красу і мужність людини, про її сміливість і навіть відчайдушність, про її лицарські риси. Все це автор показує на прикладах дружньої та працьовитої родини Сірків та інших позитивних героїв, а найбільше – на прикладі Г. Многогрішного, який, за словами академіка Миколи Жулинського не визнає себе нулем, не озвірів, не перейнявся озлобленням і ненавистю до людей, зберіг у собі людяність, доброту, здатність співчувати і вірити, що людина може і повинна кинути виклик страшній системі і вистояти”.

2 Перегляд кадрів з кінофільму “Тигролови” (Укртелефільм, 1994р.) Режисер: Растислав Синько. Актори: Олег Савкін, Ольга Сумська, Анатолій Мокренко, Микола Шутько.

Чи здійснилися ваші очікування?

VI Оголошення результату діяльності школярів.

 

Заключне слово вчителя.

Не випадково  романТигролови був перекладений англійською та німецькою мовами і рекомендований для читання молоді в Німеччині та Австрії, адже в ньому письменник показав оптимізм героя і його віру в щасливе вирішення всіх проблем, що було близьким і зрозумілим західноєвропейському читачеві.

 

 

docx
Додав(-ла)
Чуй Галина
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
18 лютого
Переглядів
322
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку