Завдання:ознайомити школярів з життєвим і творчим шляхом І. Карпенка-Карого; з’ясувати особливості створення і функціонування театру «корифеїв»; розпочати ідейно-художній аналіз твору «Сто тисяч»; розвивати культуру зв’язного мовлення, логічне мислення, увагу, пам’ять, спостережливість, вміння робити висновки, узагальнення; формувати кругозір, світогляд школярів; виховувати почуття пошани до письменницької та театральної діяльності митця, засудження бездуховності як прояву зла у житті людини.
Гра «Заповни анкету»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Прізвище, ім*я, по батьковіІван Карпович Тобілевич. ПсевдонімІван Карпенко - Карий. Дата народження29 вересня 1845 року. Батьки. Карпо Адамович і Євдокія Зіновіївна ТобілевичіБрати, сестри. Микола, Панас, Марія. Освіта. Три класи повітової школи. Уподобання. Театр, драматургія. РоліВозний, Назар Стодоля, Гнат Карий, Герасим Калитка, Пузир. Твори«Бурлака», «Безталанна», «Наймичка» «Сто тисяч» (1889), «Суєта», «Хазяїн», «Сава Чалий»
Театр «корифеїв»Театр корифеїв — перший професійний український театр. Його було відкрито 1882 року в Єлисаветграді. Засновником театру був М. Кропивницький. Після нього найдіяльнішим був М. Садовський. Учасники українського театру корифеїв: І. Карпенко-Карий. Марко Кропивницький. Михайло Старицький. Микола Садовський. Панас Саксаганський. Марія Заньковецька. Марія Садовська та ін.
Теорія літератури. КОМЕДІЯ — такий драатичний твір, у якому в комічних образах викриваються негативні суспільні або побутові явища, висміюються людські вади, негативні риси характеру. ТРАГЕДІЯ – драматичний твір, у якому зображено зіткнення непримиренних життєвих суперечностей, а герої потрапляють у безвихідне становище, вступають у боротьбу з нездоланними силами і, як правило, гинуть. ТРАГІКОМЕДІЯ— драматичний твір, у якому об'єднані риси трагедії й елементи комедії: твір, збудований на основі трагедійного конфлікту, розв'язка якого закінчується комічно, не вимагає обов'язкової загибелі героя.