Контрольна робота
Тема “З української прози (твори В. Дрозда, Ю. Винничука). Український гумор (твори В. Чемериса)”
Завдання з вибором однієї правильної відповіді (7б.)
а) оповідання;
б) повість;
в) новела;
г) легенда.
2.Чого соромився білий кінь Шептало?
а) того, що він білий, не такий, як усі;
б) становища робочої худобини;
в) їздити до міста;
г) крутити привід.
3. Що люди знали про Шептала?
а) Шептало норовливий;
б) Шептало ледачий;
в) Шептало покірний і роботящий, на нього можна покластися;
г) Шептало жорстокий.
4. Повернувшись до загорожі після прогулянки на волі, Шептало:
а) залишився білим;
б) став сірим;
в) зробився вороним;
г) вимастився у багно і став, ніби у яблуках.
5. Визначте рядок, у якому зазначено проблеми, порушені у творі В. Дрозда “Білий кінь Шептало”:
а) проблема суспільства, що зневажає особистість, її власну думку, прагнення відстоювати права; питання мрії та дійсності;
б) проблема міжособистісних стосунків у робочому колективі;
в) проблема надмірного втручання людини в навколишнє середовище, знищення природніх багатств;
г) проблема спілкування між людьми старшого і молодшого поколінь.
6. За жанром твір Ю. Винничука “Місце для дракона”-це:
а) оповідання;
б) роман;
в) казка;
г) повість-казка.
7. Як керував князь Люботином?
а) зміцнював військо;
б) розвивав науку, культуру;
в) розпустив велике військо; відійшли в забуття турніри; князь ні про що не турбувався;
г) вів торгівлю з іншими країнами, збагачував державу.
8. Про що просив дракон Грицько пустельника?
а) навчити його грамоти;
б) запросити до печери князівну;
в) познайомити його із князем;
г) приводити йому щодня здобич.
9. За які риси характеру Вітька Горбець цінував Федька Котигорошка?
а) Федько мав успіхи у навчанні;
б) Котигорошко завжди приходив на допомогу;
в) Федько вмів берегти таємниці;
г) Федько мав веселий характер, безтурботність в очах.
10. Як, на думку Федька Котигорошка, Вітька Горобець мав зізнатися Галі Козачок у коханні?
а) прочитати вірш про кохання;
б) заспівати серенаду;
в) допомагати по господарству;
г) запросити на концерт.
11. Як Галя Козачок називала Вітьку Горобця?
а) “Горобчику!”;
б) “Орлику!”;
в) “Соколику!”;
г) “Лебедику!”.
12. Кому Вітька Горобець хотів читати лекцію на тему “Що таке зброя і як нею користуватися”?
а) Галі Козачок;
б) Федькові Котигорошку;
в) Петрові Білому;
г) Грицькові Причепі.
13. Що робила Галя Козачок у вільний від навчання і роботи по господарству час?
а) малювала;
б) носила пошту;
в) відвідувала драматичний гурток;
г) співала в шкільному хорі.
14. Який український народний обряд змальовано у творі В. Чемериса “Вітька+Галя, або Повість про перше кохання”?
а) зустріч весни;
б) сватання;
в) святкування Різдва, колядки;
г) святкування Великодня.
15. Установіть відповідність між цитатами з твору Ю. Винничука “Місце для дракона” та героями, що їх висловлюють:
1. “Де герої? Де лицарі,услалені подвигами? Га? Вас питаю!”
2. “Е-Е, Ваша милосте,тут Ви трохи той... Самі ж, вибачайте, начхали на закон... Лицарі, що за ці роки зібрали по своїх добрах, то те й пробенкетували“.
3. “Не драконове це діло-книжки читати. Я тебе не відраджую, але, хто хоч краплю мудрості зачерпне, довіку ситий не буде. Від многої мудрості много скорбі, і хто примножує знання, примножує печаль”.
4. “Що ви таке говорите, дядечку? Та мені й на думці ніколи не було зло чинити! Що мені хтось поганого зробив?”
а) дракон Грицько;
б) князь;
в) воєвода;
г) пустельник. (1б.)
16. Образ коня Шептала алегоричний, тому що... (2б.)
17. Розкрийте образ дракона Грицька (за твором Ю. Винничука “Місце для дракона”). Які традиції казок порушує автор? Як змальовує суспільство, в якому діють “драконячі закони”? (2б.)