Іван Карпенко-Карий. "Мартин Боруля". Підсумковий урок

Про матеріал
Презентація до підсумкового уроку з вивчення трагікомедії Івана Карпенка-Карого "Мартин-Боруля"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

«Душа людини вчить її»ШаматіСтаття 77

Номер слайду 4

Іван Карпенко-Карий. Комедія «Мартин Боруля». Підміна особистих цінностей міфічними уявленнями про краще життя. Причини та наслідки поведінки персонажів

Номер слайду 5

Очікувані результативизначати рід, жанр, тему та ідею твору;добре орієнтуватися у сюжетних лініях та композиції комедії;з’ясовувати мотиви вчинків персонажів;проводити дослідницьку роботу, вміти самостійно робити її аналіз;визначати та відповідати на проблемні питання, порушені у творі;давати поширену відповідь на поставлені питання.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

БЛІЦ

Номер слайду 8

Іван Карпенко-Карий

Номер слайду 9

Комедія «Мартин Боруля»

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Фейковий диктант. Націєвський та Марися одружилися. Мартин подав до суду на Трандалєва . Омелько – це наймит Борулі. Степан не хотів бути дворянином. Марися хотіла одружитися з Миколою. Мартин колись був кріпаком. Мартин орендував землі у Красовського. Боруля отримав статус дворянина.

Номер слайду 12

Відеострічка

Номер слайду 13

Словникова робота

Номер слайду 14

Словникова робота. Трагікомедія. Трагікомічне світобачення пов'язане з відчуттям відносності існуючих критеріїв життя, абсурдності буття, відмовою від моральних абсолютів, непевності в духовних цінностях. Водночас трагічно і комічно вияскравлює одні й ті самі явища, при цьому трагічне і комічне взаємно посилюються, а співчуття автора до одного персонажа суперечить співчуттю до іншого.

Номер слайду 15

Тема твору. Зображення нестримного потягу багатих селян дорівнятися у своєму статусі до міщанства або дворянства.

Номер слайду 16

Ідеї твору Перша ідеявикриття бюрократизму й судової системи, заснованої на хабарництві Друга ідеязасудження підміни особистісних цінностей становою належністю

Номер слайду 17

Микола. Я – Микола. У мене є кохана дівчина Марися. Я відстоюю своє право на життя з нею. Мені допомагає мій батько. Я вважаю, що у коханні не може бути ніякої вигоди, ніяких умов. Не розумію тих, хто женеться за багатством та званням. Совість – ось найголовніше багатство.

Номер слайду 18

Націєвський. Я-Націєвский-реєстратор з ратуші.  Справжній егоїст, який, здається, ніколи не відчував кохання та ніжності. Саме цьому мені Мартин хоче віддати свою дочку у якості дружини. Проте, випадково підслухавши розмову, я зрозумів, що Марися вагітна. Я втікаю, тому що злякався.

Номер слайду 19

Палажка. Я Палажка, дружина Мартина Борулі. У мене є гарні діти: Степан та Марися. Я працьовита, піклуюся про своїх дітей. Мій чоловік хоче отримати дворянство. Я з ним не згодна, тому що нам добре живеться і зараз. Дуже побиваюся за нього, хочу щоб він перестав боротися за це дворянство.

Номер слайду 20

Марися. Я – Марися. Дочка Мартина Борулі. Прагну зберегти своє щастя. Мій батько хотів стати дворянином та казав мені називати його “папінька”, але панське життя мені ні до чого. Батько примушував мене вийти заміж за чиновника, дворянина Націєвського. Проте я дуже була закохана в Миколу.

Номер слайду 21

Робота з QR-кодами

Номер слайду 22

Робота з QR-кодами. Якраз для нашої Марисі жених, а за придане нехай не турбується

Номер слайду 23

Відгадай персонажа. Кожен повинен займатися тою справою, до якої він має нахили та здібності

Номер слайду 24

Робота за покликанням. Поняття «сродної» праці увів у обіг видатний український філософ та поет Григорій Сковорода. Воно означає працю, до якої у людини є хист та покликання, яка робить її щасливою. Людина може бути насправді щасливою лише тоді, коли «живе за натурою», тобто займається «сродною» працею.

Номер слайду 25

Степан. Я — Степан Боруля, син Мартина Борулі, працюю на службі у земському суді, вивчаю напам'ять «бумаги», часто із друзями розважаюсь, п'ючи «трьохпробну» (горілку) й співаючи «крамбамбулі» (романси). Слухаю батька, як вижити в цій гнилій і недосконалій системі Батько порадив мені не спілкуватися із Миколою, бо тепер, коли ми майже дворяни, простий хлопець мені не товариш

Номер слайду 26

Трандалєв. Я - повірений Трандалєв, спритний аферист, хабарник, наживаюся на маніпуляціях із документами та обдурюванні клієнтів: «Нарешті: чи виграв, чи програв, а грошики дай! Живи – не тужи! Все одно, що лікар: чи вилічив, чи залічив, – плати. Я – уособлення виродження, деградації корумпованого суспільства.

Номер слайду 27

Я - підприємець. У вас 2 клієнти. На одному ви заробляєте 2443 грн на місяць та по 2000 грн двічі на рік преміальних. Другий клієнт приносить вам чистий прибуток – 3018 грн на місяць. Ві нього ви отримуєте преміальні один раз на рік у розмірі 1000 грн. Вам потрібно відмовитися від одного клієнта. Хто це буде?

Номер слайду 28

Я - підприємець33316 грн на рік – перший клієнт.37216 грн на рік – другий клієнт. Відмовитися потрібно від першого клієнта.

Номер слайду 29

Мартин Боруля. Я – Мартин Боруля, багатий шляхтич, чиновник. Треба ще раз подати в суд на Красовського, котрий мене, “уродзоного шляхтича”, назвав бидлом, а сина – телям. Я не пожалію ніяких грошей, щоб посадити Красовського в острог. Я вирішив завести у своєму домі «дворянські порядки», але все склалося по іншому. Тисяча рублів згоріла, половина хазяйства пропала, а я залишився ні з чим.

Номер слайду 30

ОПИТУВАННЯЧи поступилися б ви своїми принципами або принципами своєї родини заради високої посади?

Номер слайду 31

Мікрофон. На уроці мені сподобалося…. Сьогодні я дізнався(лася)…. Мене здивувало….. Я задоволена(ний) тим, що….. Мене на уроці вразило….. Я задоволена(ний) собою, тому що…..

pptx
Додано
12 квітня 2020
Переглядів
635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку