Тема: Узагальнення з теми "Здоров'я людини".
Мета: поглибити та узагальнити знання учнів з теми "Здоров'я людини": повторити принципи ЗСЖ та безпечної життєдіяльності, правила поводження на зупинці та у громадському транспорті; формувати поняття про необхідність дотримання правил дорожнього руху; вчити діяти у разі небезпечних ситуацій, що можуть виникнути у повсякденному житті та на проїжджій частині дорозі; розвивати логічне мислення, пізнавальні інтереси, акторські здібності; виховувати бережливе ставлення до власного здоров'я та безпеки свого життя, а також життя інших людей.
Тип уроку: урок-гра.
Обладнання: таблички дорожніх знаків, сигнальні картки зелені-червоні, таблички "Кольори світлофора", таблички "101-104", "Куби безпеки", картинки "Від чого залежить здоров'я", картинки "ЗСЖ", іграшковий автомобіль, картки до вправи «Дорожня показуха», «Бліц-турнір», «Цікаві запитання».
1
Урок 6 клас 5
Тема: Узагальнення з теми "Здоров'я людини".
Мета: поглибити та узагальнити знання учнів з теми "Здоров'я людини": повторити принципи ЗСЖ та безпечної життєдіяльності, правила поводження на зупинці та у громадському транспорті; формувати поняття про необхідність дотримання правил дорожнього руху; вчити діяти у разі небезпечних ситуацій, що можуть виникнути у повсякденному житті та на проїжджій частині дорозі; розвивати логічне мислення, пізнавальні інтереси, акторські здібності; виховувати бережливе ставлення до власного здоров'я та безпеки свого життя, а також життя інших людей.
Тип уроку: урок-гра.
Обладнання: таблички дорожніх знаків, сигнальні картки зелені-червоні, таблички "Кольори світлофора", таблички "101-104", "Куби безпеки", картинки "Від чого залежить здоров'я", картинки "ЗСЖ", іграшковий автомобіль, картки до вправи «Дорожня показуха», «Бліц-турнір», «Цікаві запитання».
Хід уроку:
I. Організаційний момент. Привітання.
II. Актуалізація досвіду та знань учнів. Мотивація навчальної діяльності.
Світ, який нас оточує, приховує багато загадок і таємниць. Щосекунди в ньому відбуваються різні події. Частину з них ми навіть не помічаємо,
інші — нам просто цікаві, а деякі можна використати задля власної потреби. Але є події, які завдають людині шкоди.
На жаль, існує чимало таких місць, де підстерігає біда. На вулиці небезпечним може стати транспорт, у будинку може статися аварія, свійські тварини можуть укусити, є ризик отруїтися неякісною їжею або поранитися під час гри.
Це місця потенційної небезпеки. Тобто вони безпечні, якщо дотримуватись усіх правил, але стають загрозливими, якщо цих правил не дотримуватись.
Правила безпечної поведінки — прості, дотримуючись їх ви ніколи не потрапите в біду, а якщо скоїться небажане — то будете знати, як вийти з небезпечної ситуації, не втративши при цьому бадьорого духу й здоров'я.
IV. Повідомлення теми й мети уроку.
Протягом місяця ми з вами вивчили 1 розділ підручника "Здоров'я людини", у який входило 2 теми "Життя і здоров'я людини" та "Безпека на дорозі".
Давайте повторимо, від чого залежить наше здоров'я, принципи здорового способу життя та безпечної життєдіяльності.
V. Узагальнення вивченого матеріалу.
Учитель показує класу картинку, учні мають сказати, від чого залежить здоров'я людини. У результаті на дошці буде створено схему "Здоров'я нації". Пригадати, на скільки відсотків залежить здоров'я людини від кожного чинника.
Учитель демонструє картинки, учні називають складові здорового способу життя.
Учні працюють із таблицею "Види небезпек" (1 учень біля дошки,
інші – у зошитах).
Записати небезпеки у відповідні розділи: природні, техногенні соціальні.
Землетрус, забруднення річки викидами із молокозаводу, напад на людину, аварія на атомній станції, пограбування, повінь, буревій, пожежа вдома, автомобільна аварія.
Учні по черзі підкидають куб та пояснюють правило безпеки, що зображено на його грані.
На дошці розміщені картинки екстрених служб та номери їх телефонів. Необхідно встановити відповідність.
Ситуації (вказати номер телефону, куди необхідно звернутись):
За статистикою, приблизно три чверті всіх ДТП з участю дітей відбуваються як результат їх непродуманих дій. Найчастіше трапляються:
Щоб на дорозі не трапилось всяке,
На допомозі − дорожні знаки!
Завдання: кожен учень отримує картку дорожнього знаку, яку має вірну назвати.
Що робити, де і як,
Світлофор підкаже? - Так!
Як червоне світло - знак:
Нам стояти треба? - Так!
Жовті світяться вогні.
Можна рухатись нам? - Ні!
На зелений вогник, як?
Переходимо ми? — Так!
Учні по черзі мають говорити по одному правилу для пішоходів, не повторюючись.
Приклади правил для пішоходів:
Учень має показувати певне поняття з ПДР:
Учням пропонується по 2 питання, які вони оберуть з конверту.
10. Він перекриває дорогу на залізничних переїздах (шлагбаум).
Учні відповідають, піднімаючи вгору картку зеленого кольору – так,
червоного – ні.
VІІ. Підсумки уроку.
Учні передають один одному іграшковий автомобіль та говорять, що нового сьогодні дізнались, що пригадали?
VІІІ. Виставлення оцінок за урок.
Видача д/з. Повторити §§ 1-6. Виготовити будь-який дорожній знак з підручного матеріалу.
Додатково
"Загадкова перерва"
1) Хто від нещасть застерігає,
І нам завжди допомагає
Так, щоб не трапилось біди,
Усім дорогу перейти?
Для тебе світить і для мене
Червоне око та зелене.
Вартує завжди він, моргає,
Ніколи він не спочиває.
Уранці, вдень, в вечірню пору
Всі люди вдячні …(світлофору).
2) Стоять вони всі при дорозі,
Допомогти людині в змозі,
Усюди – близько і далеко,
Надійні сторожі безпеки.
Одні із них нам сповіщають,
А інші – щось забороняють,
Попереджають нас завжди,
Аби не трапилось біди.
Вартують на узбіччях тихо,
Оберігають нас від лиха.
Ти тільки будь уважним дуже,
Їх слухайся, шановний друже.
Це знає кожен, знає всякий –
Слід поважать дорожні … (знаки).
3) На дорозі звір лежить:
Весь у смужку, ніби спить.
У степу він народився,
А у місті нам згодився.
Цього звіра звати «зебра»,
В нього є смугасті ребра.
Знає кожний пішохід –
Це безпечний … (перехід).
4) Тротуаром йдуть малята,
Жваві хлопчики й дівчата.
Не кричать і не пустують –
Дуже ввічливо крокують.
Симпатичні всі на вроду.
Наші дітки - … (пішоходи).
5) Ми побачили с тобою,
Як одною лиш рукою,
Тільки жезла він підняв –
Вантажівку вмить спиняв.
Що ж це за силач такий?
Це, шановні, … (постовий).
6) Я правдиво вам скажу,
Всім я місце це вкажу.
Друзі, слово честі, -
Де схрестилися дороги,
Рух порядок має строгий –
Там і … (перехрестя).
світлофор
дорожній знак
дорожньо-транспортна пригода
пішохідний перехід
пасажир транспорту
пішохід
зупинка
метро
10. . Л . Г . А . М
світлофор
дорожній знак
дорожньо-транспортна пригода
пішохідний перехід
пасажир транспорту
пішохід
зупинка
метро