Урок – тренінг в 5 класі (за новою програмою):
Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця. Для використання вчителями загальноосвітніх закладів.
Урок – тренінг в 5 класі (за новою програмою):
Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця.
Конспект уроку склала вчитель предмету «Основи здоров’я» Балаклійської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6 Балаклійської районної ради Харківської області
Вчитель методист
МАКСИМЕНКО Зоя Іванівна
Балаклія 2018
Урок – тренінг: Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця.
Мета уроку: розглянути значення розпорядку дня для здоров’я; пояснити його вплив на здоров’я; навчати учнів організовувати свої працю та відпочинок; правильно облаштовувати своє робоче місце; визначити раціональні умови виконання домашніх завдань; розвивати практичні вміння та навички складання розпорядку дня; продовжувати виховувати бережливе. дбайливе й усвідомлене ставлення до власного здоров’я як однієї з найвищих людських цінностей.
Очікувані результати: учні мають уміти складати розпорядок дня для себе; учні мають дотримуватися особистого розпорядку дня, правил організації навчання і відпочинку; учні мають аналізувати умови виконання домашніх завдань та облаштування робочого місця; учні мають розпізнавати ознаки правильного й неправильного облаштування робочого місця; учні мають знати чинники, що впливають на якість виконання домашніх завдань.
Обладнання: підручник, фломастери, стікери, олівці, ватмани, аркуші А4, сюжетні картинки, наочність з прислів’ями.
Хід уроку-тренінгу
1.1. Привітання вчителя.
1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх ________.
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
1.4. Привітання і знайомство учасників тренінгу.
Вправа «Ти молодець!»
Мета: створити ситуацію знайомства, ефективного міжособистісного спілкування між учнями для формування позитивного настрою на плідну роботу.
Усі стоять у колі, один виходить у центр, називає своє ім’я і те, що він любить і вміє добре робити. У відповідь усі промовляють: «Ти – молодець!» і піднімають у гору великий палець.
1.5. Нагадування правил. Які правила допомагають економити час (свій та інших учасників тренінгу)?
Актуалізація теми
Перевірка домашнього завдання. Обговорення «Казки про втрачений час» Є. Шварца.
Питання для обговорення:
Висновок: Треба пам’ятати: людина, яка гає час, не помічає, як старіє.
«Фольклорна скарбничка».
Складіть і поясніть народні прислів’я:
Запитання до учнів:
— Чи є ці прислів’я актуальними для сучасних школярів?
«Асоціативний кущ».
Складання схеми за асоціаціями учнів до поняття «розпорядок дня».
Приклади відповідей учнів: організація часу, корисний, здоровий спосіб життя, режим, напружений, раціональний.
Мотивація навчальної діяльності
Повідомлення теми уроку.
Гра”Мікрофон
Розказати про один випадок зі свого життя , коли ти постраждав через власну неорганізованість .
Очікування
Вправа «Чарівна скринька»
На стікерах учні пишуть свої очікування, зачитують та складають у скриньку. Наприкінці вчитель дістає з чарівної скриньки стікери з очікуваннями, зачитує їх, а хазяїн стікера відповідає, чи здійснилися його очікування.
План пояснення нового матеріалу
1. Добовий життєвий ритм людини. (Пояснення.)
Життєвий ритм — це життєдіяльність людини в певний проміжок часу (доба, тиждень). Добовий життєвий ритм складається із життєвої активності та сну.
Пам’ятка :
2. Розпорядок дня. (Пояснення за таблицею «Стандартний розпорядок дня», обговорення.)
Робота з підручником.
Запитання до учнів:
— Яка різниця між розпорядком робочого дня і вихідного?
Робота в групах.
Об’єднатися в групи за розрахунком «День і ніч». Запропонувати першій групі розробити режим робочого дня, другій – вихідного.
Презентація і обговорення.
Висновок: Головна умова для вивільнення вихідних від навчальної діяльності – це виконання домашніх завдань напередодні, у п’ятницю. Вихідні треба присвятити розвагам і улюбленим справам, але не перевантажувати ними порушуючи режим дня.
Літературна хвилинка
Завдання: прочитати оповідання В. Сухомлинського та розказати, як Яринка провчила ледачу подушку.
Ледача подушка
Маленькій Яринці треба рано вставати, щоб до школи йти, а не хочеться, ой як не хочеться! Увечері питає Яринка у дідуся:
— Дідусю, чому вранці вставати не хочеться? Навчіть мене, дідусю, спати так, щоб хотілося вставати i йти до школи.
— Це подушка в тебе ледача,— відповів дідусь.
— А що ж їй зробити, щоб вона не була ледачою?
— Знаю я таємницю,— пошепки сказав дідусь.
— Ото саме тоді, як вставати
не хочеться, візьми подушку, винеси на свіже повітря, добре вибий її кулачками — вона і не буде ледачою.
— Справді? — зраділа Яринка.
— Я так i зроблю завтра.
Ще дуже рано, а треба збиратись до школи. Не хочеться вставати Яринці, але треба ж нарешті подушку провчити, лінощі з неї вибити.
Схопилась Яринка швиденько, одяглася, взяла подушку, винесла на подвір’я, поклала на лавку — та кулачками її, кулачками. Повернулася до хати, поклала подушку на ліжко — та й умиватися. А дідусь у вуса посміхається.
В. Сухомлинський
Запитання:
— Чи важко вам прокидатися вранці?
— А який спосіб ви знаєте, щоб швидше прокинутися та бути бадьорим?
Робота за таблицею
«Чинники, які допомагають виконувати домашні завдання»
Робота в групах
Об’єднатися в групи за порами року (Зима, Весна, Літо, Осінь)
Зима: проаналізувати свій розклад на завтра;звернути увагу на складність предметів, розташувати їх у порядку виконання. Пояснити.
Весна: скласти перелік чинників, що заважають виконувати домашнє завдання. Дати відповідь: «Як їх уникнути?»
Літо: запропонувати ефективні способи відпочинку між виконанням домашніх завдань. Провести одну вправу.
Осінь: обладнати зручне робоче місце під час виконання домашнього завдання за схемою і моделей речей.
Фізкультхвилинка - виконує група «Літо»
Самостійна робота з підручником.
Доповнення опорного конспекту. Відповіді на запитання до параграфа.
«Крадії часу».
Відпрацьовування навичок планування часу з урахуванням правил здорового способу життя.
Гра «Так чи ні».
Запропонувати учням обрати правильні варіанти продовження речення. Якщо діти згодні з варіантом, вони плескають у долоні.
Якщо я — чітко дотримуюся розпорядку дня, то я:
а) все виконую вчасно;
б) завжди запізнююся;
в) встигаю багато чого зробити;
г) почуваюся бадьорим і веселим;
д) ходжу похмурий і втомлений;
ж) добре вчуся;
з) буду здоровим;
і) нервую;
к) знімаю напруження.
Вправа «Аукціон знань»
Учитель ставить перше питання учням за наданою темою. Той, хто відповість, ставить запитання іншому.
Наприклад. Для чого потрібно дотримуватись розпорядку дня? В який час доби краще готувати домашнє завдання? Як відновити працездатність протягом дня? Тощо…
Вправа «Кошик для сміття»
Запропонувати учасникам продовжити фразу «Я хочу викинути у кошик для сміття…» (все, що порушує розпорядок дня, заважає вчасно і добре виконувати домашні завдання або добре навчатися)
Висновок: Дотримуватися розпорядку дня — корисно для здоров’я.
Гра «Плутанина»
Запропонувати учням розмістити сюжетні малюнки, які відображають основні етапи розпорядку дня, у певній послідовності.
Висновок: Щоб бути здоровим, треба постійно дотримуватися розпорядку дня.
Зворотній зв'язок
З’ясування очікувань
Вправа «Чарівна скринька»
Прощання
Вправа «Віночок побажань»
Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
Підручник: ____________________________________________
Робочий зошит: ________________________________________
2. Індивідуальні завдання.
Написати міні-твір «Мій вихідний»
Використані джерела:
ЗАЯВКА
ПІБ (повністю) |
МАКСИМЕНКО Зоя Іванівна |
Посада |
Вчитель предмету «Основи здоров’я» |
Навчальний заклад |
Балаклійська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 |
Район |
Балаклійський |
Тема |
Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця. 5 клас |
Контактні телефони |
0934646615 |
Ел.пошта |
|