Урок з предмету "Основи здоров"я " в 5 класі " Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця."

Про матеріал

Урок – тренінг в 5 класі (за новою програмою):

Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця. Для використання вчителями загальноосвітніх закладів.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок –  тренінг в 5 класі (за новою програмою):

 Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця.

 

 

 

Конспект уроку склала вчитель предмету «Основи здоров’я» Балаклійської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6    Балаклійської районної ради Харківської області

 Вчитель методист

МАКСИМЕНКО Зоя Іванівна

 

 

 

 

 

Балаклія 2018

Урок –  тренінг: Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця.

Мета уроку: розглянути значення розпорядку дня для здоров’я; пояснити його вплив на здоров’я; навчати учнів організовувати свої працю та відпочинок; правильно облаштовувати своє робоче місце; визначити раціональні умови виконання домашніх завдань; розвивати практичні вміння та навички складання розпорядку дня; продовжувати виховувати бережливе. дбайливе й усвідомлене ставлення до власного здоров’я як однієї з найвищих людських цінностей.

 

Очікувані результати: учні мають уміти складати розпорядок дня для себе; учні мають дотримуватися особистого розпорядку дня, правил організації навчання і відпочинку; учні мають аналізувати умови виконання домашніх завдань та облаштування робочого місця; учні мають розпізнавати ознаки правильного й неправильного облаштування робочого місця; учні мають знати чинники, що впливають на якість виконання домашніх завдань.

Обладнання: підручник, фломастери, стікери, олівці, ватмани, аркуші А4, сюжетні картинки, наочність з прислів’ями.

Хід уроку-тренінгу

  • 1.              Організаційний початок тренінгу

1.1. Привітання вчителя.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх ________.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Привітання і знайомство учасників тренінгу.

Вправа «Ти молодець!»

Мета: створити ситуацію знайомства, ефективного міжособистісного спілкування між учнями для формування позитивного настрою на плідну роботу.

    Усі стоять у колі, один виходить у центр, називає своє ім’я і те, що він любить і вміє добре робити. У відповідь усі промовляють: «Ти – молодець!» і піднімають у гору великий палець. 

1.5. Нагадування правил. Які правила допомагають економити час (свій та інших учасників тренінгу)? 

  • 2.              Вступ.

Актуалізація теми

Перевірка домашнього завдання. Обговорення «Казки про втрачений час» Є. Шварца.

Питання для обговорення:

  • Чи змогли діти врятуватись і повернути втрачений час?
  • Який висновок треба зробити для себе з цієї казки?

Висновок: Треба пам’ятати: людина, яка гає час, не помічає, як старіє.

 «Фольклорна скарбничка».

Складіть і поясніть  народні прислів’я:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запитання до учнів:

— Чи є ці прислів’я актуальними для сучасних школярів?

 «Асоціативний кущ».

Складання схеми за асоціаціями учнів до поняття «розпорядок дня».

Приклади відповідей учнів: організація часу, корисний, здоровий спосіб життя, режим, напружений, раціональний.

 Мотивація навчальної діяльності

 Повідомлення теми уроку.

  Гра”Мікрофон

Розказати про один випадок зі свого життя , коли ти постраждав через власну неорганізованість .

  Очікування

Вправа «Чарівна скринька»

На стікерах учні пишуть свої очікування, зачитують та складають у скриньку. Наприкінці вчитель дістає з чарівної скриньки стікери з очікуваннями, зачитує їх, а хазяїн стікера відповідає, чи здійснилися його очікування.

  • 3.              Основна частина

План пояснення нового матеріалу

1. Добовий життєвий ритм людини. (Пояснення.)

Життєвий ритм — це життєдіяльність людини в певний проміжок часу (доба, тиждень). Добовий життєвий ритм складається із життєвої активності та сну.

Пам’ятка :

  • Найвища ефективність розумової праці припадає на 10-13 та 15-18 години.
  • Братися за серйозні справи рекомендується удень з 11 до 17.
  • Вночі з 2 до 4 години людина припускається помилок навіть під час розв’язання простих математичних задач.
  • Досліджено, що у середині тижня працездатність більша, а на початку і в кінці – менша.

2. Розпорядок дня. (Пояснення за таблицею «Стандартний розпорядок дня», обговорення.)

 Робота з підручником.

Запитання до учнів:

— Яка різниця між розпорядком робочого дня і вихідного?

Робота в групах.

Об’єднатися в групи за розрахунком «День і ніч».  Запропонувати  першій групі розробити режим робочого дня, другій – вихідного.

Презентація і обговорення.

Висновок: Головна умова для вивільнення вихідних від навчальної діяльності – це виконання домашніх завдань напередодні, у п’ятницю. Вихідні треба присвятити розвагам і улюбленим справам, але не перевантажувати ними порушуючи режим дня.

 Літературна хвилинка

Завдання: прочитати оповідання В. Сухомлинського та розказати, як Яринка провчила ледачу подушку.

Ледача подушка

Маленькій Яринці треба рано вставати, щоб до школи йти, а не хочеться, ой як не хочеться! Увечері питає Яринка у дідуся:

— Дідусю, чому вранці вставати не хочеться? Навчіть мене, дідусю, спати так, щоб хотілося вставати i йти до школи.

— Це подушка в тебе ледача,— відповів дідусь.

— А що ж їй зробити, щоб вона не була ледачою?

— Знаю я таємницю,— пошепки сказав дідусь.

 — Ото саме тоді, як вставати

не хочеться, візьми подушку, винеси на свіже повітря, добре вибий її кулачками — вона і не буде ледачою.

— Справді? — зраділа Яринка.

— Я так i зроблю завтра.

Ще дуже рано, а треба збиратись до школи. Не хочеться вставати Яринці, але треба ж нарешті подушку провчити, лінощі з неї вибити.

Схопилась Яринка швиденько, одяглася, взяла подушку, винесла на подвір’я, поклала на лавку — та кулачками її, кулачками. Повернулася до хати, поклала подушку на ліжко — та й умиватися. А дідусь у вуса посміхається.

В. Сухомлинський

Запитання:

Чи важко вам прокидатися вранці?

— А який спосіб ви знаєте, щоб швидше прокинутися та бути бадьорим?

  1. Фізкультхвилинка: «Ураган для тих, хто…»
  2. Раціональні умови виконання домашніх завдань. (Пояснення з елементами бесіди)

Робота за таблицею

«Чинники, які допомагають виконувати домашні завдання»

  1. Облаштування робочого місця школяра. (Пояснення.)

Робота в групах

Об’єднатися в групи за порами року (Зима, Весна, Літо, Осінь)

Зима: проаналізувати свій розклад на завтра;звернути увагу на складність предметів, розташувати їх у порядку виконання. Пояснити.

Весна: скласти перелік чинників, що заважають виконувати домашнє завдання. Дати відповідь: «Як їх уникнути?» 

Літо: запропонувати ефективні способи відпочинку між виконанням домашніх завдань. Провести одну вправу.

Осінь: обладнати зручне робоче місце під час виконання домашнього завдання за схемою і моделей речей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка  - виконує група «Літо»

  • 5.              Узагальнення й закріплення знань

 Самостійна робота з підручником.

Доповнення опорного конспекту. Відповіді на запитання до параграфа.

           «Крадії часу».

 

 Відпрацьовування навичок планування часу з урахуванням правил здорового способу життя.

Гра «Так чи ні».

 Запропонувати учням обрати правильні варіанти продовження речення. Якщо діти згодні з варіантом, вони плескають у долоні.

Якщо я — чітко дотримуюся розпорядку дня, то я:

а)  все виконую вчасно;

б) завжди запізнююся;

в)  встигаю багато чого зробити;

г)  почуваюся бадьорим і веселим;

д) ходжу похмурий і втомлений;

ж) добре вчуся;

з) буду здоровим;

і) нервую;

к) знімаю напруження.

Вправа «Аукціон знань»

Учитель ставить перше питання учням за наданою темою. Той, хто відповість, ставить запитання іншому.

   Наприклад. Для чого потрібно дотримуватись розпорядку дня? В який час доби краще готувати домашнє завдання? Як відновити працездатність протягом дня? Тощо…

   Вправа «Кошик для сміття»

   Запропонувати учасникам продовжити фразу «Я хочу викинути у кошик для сміття…» (все, що порушує розпорядок дня, заважає вчасно і добре виконувати домашні завдання або добре навчатися)

Висновок: Дотримуватися розпорядку дня — корисно для здоров’я.

Гра «Плутанина»

   Запропонувати учням розмістити сюжетні малюнки, які відображають основні етапи розпорядку дня, у певній послідовності.

Висновок: Щоб бути здоровим, треба постійно дотримуватися розпорядку дня.

  • 5.              Заключна частина

Зворотній зв'язок

З’ясування очікувань

Вправа «Чарівна скринька»

Прощання

Вправа «Віночок побажань»

 

 Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

  1.  Завдання для всього класу.

Підручник: ____________________________________________

Робочий зошит: ________________________________________

2. Індивідуальні завдання.

 Написати міні-твір «Мій вихідний»

 

 

Використані джерела:

  1. http://ozbjop.ucoz.ua/load/na_dopomogu_vchiteljam_pedagogam_treneram/vchiteljam_shho_vikladajut_predmet_quot_osnovi_zdorov_39_ja_quot/13
  2. https://www.schoollife.org.ua/tag/5-klas-osnovy-zdorovya-nova-prohrama/
  3. http://pidruchnyk.com.ua/152-osnovi-zdorovya-boychenko-vasilenko-guschina-5-klas.html
  4. http://tkachomc.bget.ru/osnovi-zdorovya/
  5. Навчально-методичні матеріали «Учителю предмета «Основи здоров’я »». Харківська академія неперервної освіти. 2015.
  6. Посібник «Усі уроки з курсу «Основи здоров’я» 5 клас .Л.В.Власенко. Основа 2013.
  7. Країна мрій «Основи здоров’я » робочий зошит з теоретичними відомостями. Т.М.Огієнко, Л.Ф.Богданова, Н.А.Філіпова, Н.М.Кириченко. 2003р.
  8. Посібник для вчителя «Основи здоров’я» 5 клас Т.В.Воронцова, В.С.Пономаренко. Алатон. Київ 2005р.
  9. «Играя, побеждаем стресс». Игры для детей и их взрослых.- Детский фонд ООН (ЮНИСЕФ).- К., 2015
  10. Педагогічні  завдання і тести: навч. посібник /В.І.Євдокимов, Г.Ф.Пономарьова, О.В.Віцько, Л.О.Петриченко, В.В.Хижняк. – Харків: ХГПІ, 2011.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАЯВКА

ПІБ (повністю)

МАКСИМЕНКО Зоя Іванівна

Посада

Вчитель предмету «Основи здоров’я»

Навчальний заклад

Балаклійська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6

Район

Балаклійський

Тема

Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця.

5 клас

Контактні телефони

0934646615

Ел.пошта

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лобунець Людмила Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Максименко Зоя
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
11354
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку