Календарно - тематичне планування з основ здоров'я у 6 класі відповідно до програми з основ здоров'я для 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
6 клас
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
|
Розділ І. Здоров’я людини (4 год.) |
6-А |
6-Б |
|
|
Тема 1. Життя і здоров'я людини Життєві навички, сприятливі для здоров’я. Практична робота: «Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов». |
|
|
|
Безпека життєдіяльності. Здоров’я і добробут. Активне довголіття.Практична робота : «Добір одягу за несприятливих погодних умов». |
|
|
|
Тема 2. Ризики і небезпеки Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації. Практична робота : «Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні до екстремальної ситуації». |
|
|
|
Тема 3. Навколишнє середовище і здоров’я Вплив природних чинників на здоров’я людини. Небезпеки природного середовища. Вплив техногенного середовища на здоров’я людини. Екологічні проблеми довкілля. |
|
|
|
Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек.Практична робота: «Складання пам’яток запобігання кримінальних небезпек».Практична робота : «Складання пам’яток захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону)». |
|
|
Розділ ІІ. Фізична складова здоров’я (6 год.) |
|
|
|
|
Тема 4. Харчування і здоров’я Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини. Особливість харчування у підлітковому віці. |
|
|
|
Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень. |
|
|
|
Профілактика йододефіциту і діабету. Практична робота : «Визначення збалансованості харчового раціону»* |
|
|
|
Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях. Практична робота : «Аналіз маркування харчових продуктів» |
|
|
|
Тема 5. Особиста гігієна Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Гігієна ротової порожнини. |
|
|
|
Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом.Практична робота: «Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни». |
|
|
Розділ ІІІ. Психічна і духовна складові здоров’я (6 год.) |
|
|
|
|
Тема 6. Звички і здоров’я Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку. Потреби людини, їх розвиток із віком. |
|
|
|
Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок. Практична робота :«Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички)». |
|
|
|
Тема 7. Самооцінка і здоров’я Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки. Практична робота :«Проект самовдосконалення *(вибір, планування і досягнення мети)». |
|
|
|
Тема 8. Критичне мислення та уміння приймати рішення Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я. Практична робота: «Моделювання ситуації прийняття зважених рішень |
|
|
|
Вплив реклами на рішення людини. Види реклами. Соціальна і комерційна реклами. Практична робота: «Аналіз соціальної і комерційної реклами». |
|
|
|
Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям. Практична робота :«Аналіз грошових витрат, пов’язаних зі шкідливими звичками». Практична робота: «Моделювання ситуації відмови від шкідливих пропозицій». |
|
|
|
Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ. |
|
|
Розділ ІV. Соціальна складова здоров’я (15 год.) |
|
|
|
Тема 9. Соціальний добробут. Спілкування і здоров’я (7 год.) |
|
|
|
|
Засоби комунікації. Стилі спілкування людей. Навички спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я. Практична робота: «Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях». |
|
|
|
Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі. Безпечне спілкування в інтернеті. Практична робота: «Складання плану покращення міжособистісних стосунків». |
|
|
|
Тема 10. Конфлікти і здоров’я Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів. Конструктивне розв’язання конфліктів. |
|
|
|
Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях. Практична робота: «Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів. Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях.» |
|
|
|
Тема 11. Стосунки з однолітками Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі. Тематична атестація по темі 9 «Соціальне благополуччя». |
|
|
Тема 12. Безпека в побуті й навколишньому середовищі. Безпека в побуті (8 год.) |
|
|
|
|
Правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами. Практична робота: «Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та допомоги при уражені електричним струмом» |
|
|
|
Безпека при користуванні засобами побутової хімії. Практична робота: «Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії. Вивчення вмісту домашньої аптечки». Практична робота: «Моделювання допомоги при попаданні на тіло речовин побутової хімії та при отруєнні ними». |
|
|
|
Пожежна безпека оселі Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. |
|
|
|
Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку. Практична робота : «Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі». |
|
|
|
Засоби пожежогасіння. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу. |
|
|
|
Проживання у промисловій зоні Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту |
|
|
|
Безпека руху велосипедиста Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста. |
|
|
|
Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді. |
|
|
|
Поведінка в екстремальних ситуаціях Телефони аварійних служб. Повідомлення для рятувальним службам. Правила взаємодії з рятувальниками. |
|
|
|
Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП. |
|
|
|
Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП. Практична робота: «Оцінка захаращеності під’їзду до будинку спец автомобілів служби ДСНС. Моделювання ситуації виклику рятувальних служб». |
|
|
|
Тематична атестація по розділу ІІІ «Психічна і духовна складові здоров’я». Заліковий урок за ІІ семестр. |
|
|