Урок ” Особиста гігієна під час занять фізкультурою та спортом”

Про матеріал

Урок розроблено для 6 класу. Метою цього уроку є ознайомлення учнів із правилами особистої гігієни під час занять фізкультурою, формування здоров'язбережувальної компетентності. Використано фронтальну форму роботи та роботу в малих групах. Описано практичне використання методів роботи: " Блокнот ", " Поп-корн ". Передбачено виконання фізкультхвилинки.

Перегляд файлу

Урок №

Дата______________                                                  Клас____6_________

Тема: особиста гігієна під час занять фізкультурою.

Мета:  - ознайомити учнів із правилами особистої гігієни під час занять фізкультурою ;

- розвивати вміння та навички догляду за тілом після та до занять фізкультурою;

 - виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я.

Учні повинні знати:називати основні правила гігієни; вимоги спортивного вбрання..

Учні повинні вміти: наводити приклади підбору спортивного одягу та взуття.

Обладнання:   чисті листки формату А4, зразок таблиці, яку необхідно заповнити вдома.

Тип уроку. Урок формування компетентностей.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь учнів.

Фронтальне опитування.

  • Які основні засоби гігієни вам відомі?
  • Чому потрібно дотримуватися основних правил догляду за тілом?
  • Як доглядати за ротовою порожниною?
  • Чому виникає карієс?
  • Які правила догляду за волоссям?

ІІІ. Мотивація навчальної  та пізнавальної діяльності учнів.

  1. Вправа. ”Блокнот”.  Вправу виконують учні цілого ряду. Вчитель готує  чисті листки формату А4 і роздає їх по рядах.

Завдання.  Записати у блокнот правило гігієни, яке ви дотримуєтесь  готуючись до уроку фізкультури, або після занять в спортивному гуртку.

Після виконання завдання вчитель зачитує нотатки в ”блокнотах”.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Є різні методи відпочинку в позаурочний час. Перевагу слід надавати різноманітним гурткам та спортивним секціям. Активний відпочинок сприяє покращенню циркуляції крові, а це в свою чергу дає можливість ефективно підготуватися до наступних занять в школі.

Метод ” Поп-корн” ( активна бесіда з класом)

- Назвіть основні вимоги вчителя фізкультури до вбрання.

- Чому під час виконання фізичних вправ дуже потіють?

- Хто з вас відвідує спортивні секції?

- Які вимоги тренера, до гігієни вашого тіла після занять?

- Яких основних правил ви змушені дотримуватись відвідуючи спортивну секцію?

( можливий аналіз записів із впрви ” Блокнот” )

Слово вчителя.

Фізичні навантаження змушують особливо активно працювати сальні і потові залози. Це при заняттях спортом може стати причиною появи на поверхні шкіри дріжджового грибка. А найбільше схильні такій небезпеці пахви, місця під грудьми і пахова область.

Гігієна занять спортом буде на висоті, якщо ви захистите себе від появи інфекції та придбаєте спеціальну білизну і спортивний одяг. Спортивний одяг і взуття повинна відповідати вимогам, які пред'являє специфіка занять і правила проведення різних спортивних змагань. Одяг не повинен стискати рухів і по можливості бути легкою. Виготовляють спортивний одяг, як правило, з еластичної тканини, яка має високу повітропроникність, добре вбирає піт і сприяє його випаровування. 
Спортивне взуття обов'язково повинна бути еластичною, легкої і добре вентилюватися. Також слід звертати увагу, щоб водотривкі і теплозахисні властивості взуття відповідали природних умов і погоди. Таким вимогам найкраще відповідає натуральна шкіряне взуття, яка має хорошу еластичність, малу теплопровідність і здатність зберігати свою форму в разі намокання. 
Спортивне взуття та одяг потребують регулярного догляду. Білизну слід прати кожен раз після тренування, намоклий або забруднену взуття необхідно очищати, сушити і змащувати спеціальним кремом. Зберігати спортивну амуніцію слід в добре провітрюваному місці. Після активних фізичних навантажень обов’язково прийміть душ. Якщо ви водні процедури проводити в не вдома, а душі загального користування, то обов’язком потрібно на ноги одіти резинове взуття.  Це правило допоможе вам уникнути грибкових захворювань ніг. Витирайтесь насухо власним чистим рушником звертаючи увагу на шкіру між пальцями ніг.  Користуватися чужим рушником не можна.

Спортивну форму після заняття обов’язково змініть на чистий одяг. Форму щоразу перуть, а взуття висушують і можна обробити спеціальним засобом для догляду за взуттям. Неприємний запах взуття свідчить про те, що на устілках накопичилось багато бактерії. Їх обов’язково потрібно попрати або замінити.

Ретельно висушіть феном чи сушкою волосся. Висушіть краплинки води у вушних раковинах. В холодну погоду одіньте головний убір. Обробіть подряпини, порізи, забиття.

ніколи не позичай спортивний одяг та взуття товаришу, щоб не переносились інфекційні хвороби та грибки.

Фізкультхвилинка.
Трава низенька-низенька. (Присідають.)
Дерева високі-високі. (Піднімають руки вгору.)
Вітер дерева колише-гойдає. (Обертаються.)
То направо, то наліво нахиляє.
{Нахиляються праворуч, ліворуч.)
То вгору, то назад. (Потягуються вгору, назад.)
То вниз нагинає. (Нахиляються вперед.)
Птахи летять-відлітають.
(Махають руками -”крильми”.)
А учні тихенько за парти сідають.
(Сідають за парти.)
 

 

V.Закріплення і узагальнення знань.

Гра лікарі та спортсмени. Учні об’єднюються у 4 групи . Власні міркування пишуть ручкою на аркуші паперу формату А4. Час виконання 3-4 хв.

2 групи лікарів та 2 групи спортсменів.

 Перша група лікарів описує догляд за волоссям, руками та ротовою порожнино спорсмена. Друга – описує правила догляду після спортивних занять.

Перша група спортсменів описує правила гігієни для плавців, а друга – для футболістів.

Спікери груп захищають роботи.

VІ.Підведення підсумків.

 

Заняття фізичною культурою і спортом потребують додаткових навичок гігієни, зокрема для запобігання зараженню грибком.

Охайність допомагає вберегтися від багатьох інфекцій, а також сприяє емоційному та соціальному благополуччю.

Косметичні засоби в підлітковому віці треба застосовувати тільки з гігієнічною або лікувальною метою.

 

 

VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати параграф підручника…

Заповнити таблицю. Використання засобів особистої гігієни.

Удома

У літньому таборі

Під час відпочинку на річці

Під час подорожі (поїздом, автомобілем, автобусом)

 

 

 

 

 

 

Література

1.Пометун О., Пироженко Л. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика,  досвід, -К., 2002.

2.Бойченко Т., Василенко С. Основи здоровя підручник – Київ: Генеза. 2014                           

3. Воронцова Т., Пономаренко В. Основи здоровя. Посібник для вчителя. – Київ: Алатон, 2008р.

4. http://metoduchka.com

5. http://diagnoz.net.ua

 

 

 

 

Методична скарбничка

Метод  ” Блокнот ідей ” – запис ідей, відповідей по черзі у спільний блокнот.  Записи обов’язково обговорюються та аналізуються.

Метод ” поп - корн” передбачає роздуми вголос. Активність учнів наростає поступово.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. фертак наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
7017
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку