Конспект уроку розроблений для 6 класу.Метою цього уроку є формування здоров'язбережувальної компетентності учня. Містить описані етапи уроку, фронтальну форму роботи та парну, методи навчання ” Блокнот”, ” Класичний мозковий штурм”, унаочнення, які можна роздрукувати та подати на урок як дидактичний матеріал.
Конспект уроку з основ здоров’я для 6 класу.
ТЕМА. Безпека під час користування засобами побутової хімії. Домашня аптечка.
Мета: учити розпізнавати небезпечні речовини побутової хімії, ознаки ураження шкіри й очей хімічними речовинами, проаналізувати основні складові домашньої аптечки та вимоги до їхнього зберігання; розвивати здоров’язбережувальну компетентність; виховувати обережність та обачливість.
Обладнання: підручники, набір різних речовин побутової хімії, дидактичний матеріал до теми уроку.
Тип уроку. Урок формування компетентностей.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Робота в четвірках. Вправа ” Блокнот ”.
Зробити коротенькі записи в зошиті .
ІV. Повідомлення теми та мети уроку.
Обговорення записів.
Відповіді учнів учитель збирає в табличку на дошці.
Вивчення нового матеріалу.
Засоби побутової хіміє є незамінними при прибиранні нашої оселі та догляді за собою.
Щороку у світі виробляється майже 30 млн. тон засобів побутової хімії.
За рівнем безпеки їх умовно поділяють на групи.
Робота з унаочненнями чи презентацією.
Відносно безпечні - без застережних написів на етикетках. Засоби особистої гігієни: мило, пральні порошки, пасти, косметичні засоби тощо. Можуть спричинити отруєння при потраплянні в організм. Зубну пасту, для прикладу, потріно вичавлювати на щітку трішки ( розміром з горошину). Для маленьких діток рекомендують спеціальні зубні пасти, що не викликають отруєння.
Небезпечні - із застережним написом ” Уникати потрапляння в очі та на шкіру!”. Відбілювальні - засоби виведення плям, дезінфікуючі – засоби боротьби з цвіллю, засоби для чищення каналізаційних труб, виведення вапняного нальоту у ванній кімнаті, виведення іржі з поверхні металу. Спричиняють опіки, подразнення шкіри, очей, дихальних шляхів. Достатньо їдкі речовина. Потрібно працювати з ними тільки використовуючи засоби захисту (гумові рукавички чи окуляри);найбільш небезпечними їдкі речовини є тоді, коли потрапляють у очі. У цьому разі промийте вражену ділянку шкіри чи очі великою кількістю води протягом 10-15 хвилин, поки не зникне специфічний запах. Для промивання ока струмінь води спрямовуйте на його зовнішній куток. Напір води при цьому має бути слабким. Руками не розтирати.
Вогненебезпечні - з написами й умовними позначками ” Вогненебезпечно!”, ” Не розпилювати біля відкритого вогню!”. Дезодоранти, туалетні води - засоби в аерозольній упаковці. До них також відносяться лаки, фарби, розчинники, засоби для обробки рослин. Порушення правил користування ними може спричинити пожежу. Вдихати пари фарб, лаків, розчинників - небезпечно для здоров’я. Вогненебезпечна речовина, тому не можна розприскувати їх біля вогню.
Не можна також зберігати під прямими сонячними променями, бо вони можуть само зайнятися.
Отруйні - з написом ” Отрута ” чи спеціальними позначками. Сильнодіючі засоби для боротьби з комахами, гризунами, для виведення плям. Отруйні речовини, які у разі потрапляння всередину організму можуть викликати отруєння чи смерть.
Навчальна гра. Робота в парах.
1етап. Учитель виставляє набір різних засобів побутової хімії, а учні по черзі визначають, до якої групи вони належать.
2 етап. Ознаки отруєння засобами повсякденної хімії.
Робота учнів з дидактичним матеріалом. Роздають кожній парі листок з основними ознаками отруєння: головний біль, нудота, блювання, втрата свідомості. Учні впродовж 3 хв. Мають вписати засоби побутової хімії, що можуть їх спричиняти.
Головний біль Практично всі засоби |
|
Нудота Лакофарбові вироби, засоби чищення, засоби догляду за садом та городом, клеї, засоби догляду за житлом. |
|
Блювання Лакофарбові вироби, засоби чищення, засоби догляду за садом та городом, клеї |
|
Втрата свідомості Лакофарбові вироби, клеї |
|
Підсумок роботи в парах.
При отруєнні не можна зволікати. Покличте на допомогу дорослих, зателефонуйте за номером 03 або 01 та чітко виконайте всі поради спеціаліста. Не викидайте упаковку (коробку, флакон), у якій була речовина, що спричинила отруєння. Лікар має знати, який це препарат.
Небезпека в нашій оселі може ховатися не тільки в засобах побутової хімії, але і в складниках нашої домашньої аптечки. Та якщо дотримуватись основних правил, то аптечка може бути дуже корисною і помічною.
Правила користування ліками.
Якщо таблетки поміняли колір, то термін їх придатності закінчився, або ви неправильно їх зберігали.
Та все ж таки є медичні засоби, якими ви маєте вміти користуватися.
До них належать засоби обробки ран, подряпин, мозолів. Вони також мають свій термін придатності.
Класичний мозковий штурм.
Як називаються ці медичні засоби?
Як ними користуватися?
VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Рефлексія.
На цьому уроці я дізнався…
Обов’язково подивлюся…
VIIІ.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (РІЗНОРІВНЕВЕ)
І рівень – опрацювати матеріал підручника.
ІІ – рівень – разом із батьками перевірити, чи правильно зберігають у вашій оселі засоби побутової хімії.
ІІІ рівень – підготувати замітку на тему ” Правила обробки ран, подряпин ”.