Календарно - тематичне планування уроків з Природознавства у 5 класі
відповідно до програми затвердженою Наказом МОН України від 07.06.2017 № 804
(70 год.- 2 год. на тиждень)
Природознавство
(Відповідно до програми затвердженою Наказом МОН України від 07.06.2017 № 804)
(70 год.- 2 год. на тиждень)
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Вступ (5 год) |
||
|
Науки, що вивчають природу |
|
|
Методи вивчення природи. Практичне заняття «Ознайомлення з довідковими виданнями природничих наук різних типів» |
|
|
Обладнання для вивчення природи. Практичне заняття «Ознайомлення з простим обладнанням для природничо-наукових спостережень і дослідів» |
|
|
Значення природничо-наукових знань для людини. |
|
|
Навчальний проект «Жива і нежива природа навколо нас» |
|
Розділ І. Тіла, речовини та явища навколо нас (14 год.) |
||
|
Тіла навколо нас. Характеристики тіл, їх вимірювання. |
|
|
. Практична робота «Вимірювання маси та розмірів різних тіл» |
|
|
Речовини. Фізичні властивості речовин |
|
|
Властивості твердих тіл, рідин і газів |
|
|
Атоми. Молекули. Дифузія |
|
|
Різноманітність речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточенні людини |
|
|
Чисті речовини та суміші |
|
|
Способи розділення сумішей |
|
|
Практичне заняття «Розділення сумішей фільтруванням. Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від температури та площі поверхні» |
|
|
Явища природи |
|
|
Фізичні явища, їх різноманітність |
|
|
Хімічні явища та їх ознаки |
|
|
Горіння. Гниття |
|
|
Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі |
|
Розділ ІІІ. Всесвіт (10 год.) |
||
|
Небо. Небесна сфера. Небесні тіла. Небесні світила. Видимі рухи світил |
|
|
Поняття сузір’я. Практичне заняття «Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба» Значення зоряного неба в історії людства |
|
|
Небесні тіла |
|
|
Зоря – самосвітне небесне тіло. Відмінності між зорями. Міжзоряний простір. |
|
|
Планети. Сонячна система. Відмінності між планетами |
|
|
Зоряні системи – галактики. |
|
|
Всесвіт і його складові. |
|
|
Людина і Всесвіт. Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. |
|
|
Методи та засоби астрономічних досліджень. |
|
|
Навчальний проект «Наш дім – Сонячна система». |
|
Тема І. Земля як планета (16 год.) |
||
|
Форма і розміри Землі |
|
|
Внутрішня будова Землі |
|
|
Рухи Землі |
|
|
Пори року. Практичне заняття «Дослідження нагрівання тіл променями Сонця» |
|
|
Місяць - супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення |
|
|
Способи зображення Землі |
|
|
Практичне заняття «Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, півкуль, материків і частин світу, географічних об’єктів» |
|
|
Ґрунт, його значення і властивості..Догляд за ґрунтом |
|
|
Повітря – суміш газів. Значення повітря |
|
|
Властивості повітря. |
|
|
Вода на Землі. Властивості води |
|
|
Три стани води. Колообіг води |
|
|
Вода – розчинник. |
|
|
Розчинні й нерозчинні речовини. Розчини у природі. |
|
|
Практичні заняття «Вивчення розчинності речовин (цукру, солі, глини, олії, лимонної кислоти», «Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді» |
|
|
Значення води у природі. Використання води людиною. |
|
Планета Земля як середовище життя організмів (15 год.) |
||
|
Організм і його властивості. Клітинна будова організмів |
|
|
Різноманітність організмів: Рослини, Тварини. |
|
|
Різноманітність організмів: Гриби, Бактерії |
|
|
Отруйні рослини, тварини, гриби. Практичне заняття «Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами свої місцевості» |
|
|
Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи |
|
|
Пристосування організмів до періодичних змін середовища |
|
|
Практичне заняття «Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників» |
|
|
Різноманітність середовищ життя і пристосування організмів до життя в кожному з них |
|
|
Наземно-повітряне середовище життя організмів |
|
|
Водне середовище життя організмів |
|
|
Ґрунтове середовище життя організмів |
|
|
Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами. |
|
|
Угруповання організмів |
|
|
Екосистеми |
|
|
Рослинний і тваринний світ своєї місцевості |
|
Тема 3. Людина на планеті Земля (7 год.) |
||
|
Людина-частина природи. Зв'язок людини з природою. |
|
|
Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини |
|
|
Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів) |
|
|
Навчальний проект «Смітити не можна переробляти» |
|
|
Практичне заняття «Дослідження екологічних проблем своєї місцевості» |
|
|
Охорона природи. Червона книга України |
|
|
Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі |
|
|
Практична робота «Складання Червоної книги своєї місцевості» |
|
|
Повторення вивченого |
|
|
Підсумковий урок |
|