Каландерно - тематичне планування з природознавства

Про матеріал

Календарно - тематичне планування уроків з Природознавства у 5 класі

відповідно до програми затвердженою Наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

(70 год.- 2 год. на тиждень)

Перегляд файлу

Природознавство

(Відповідно до програми затвердженою Наказом МОН України від 07.06.2017 № 804)

(70 год.- 2 год. на тиждень)

 

№ з/п

Зміст навчального матеріалу

Дата

Вступ (5 год)

  1.  

Науки, що вивчають природу

 

  1.  

Методи вивчення природи. Практичне заняття «Ознайомлення з довідковими виданнями природничих наук різних типів»

 

  1.  

Обладнання для вивчення природи. Практичне заняття «Ознайомлення з простим обладнанням для природничо-наукових спостережень і дослідів»

 

  1.  

Значення природничо-наукових знань для людини.

 

  1.  

Навчальний проект  «Жива  і нежива природа навколо нас»

 

Розділ І. Тіла, речовини та явища навколо нас (14 год.)

  1.  

Тіла навколо нас. Характеристики тіл, їх вимірювання.

 

  1.  

. Практична робота  «Вимірювання маси та розмірів різних тіл»

 

  1.  

Речовини. Фізичні властивості речовин

 

  1.  

Властивості твердих тіл, рідин і газів

 

  1.  

Атоми. Молекули. Дифузія

 

  1.  

Різноманітність речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточенні людини

 

  1.  

Чисті речовини та суміші

 

  1.  

Способи розділення сумішей

 

  1.  

Практичне заняття «Розділення сумішей фільтруванням. Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від температури та площі поверхні»

 

  1.  

Явища природи

 

  1.  

Фізичні явища, їх різноманітність

 

  1.  

Хімічні явища та їх ознаки

 

  1.  

Горіння. Гниття

 

  1.  

Повторюваність явищ. Взаємозвязок явищ у природі

 

Розділ ІІІ. Всесвіт (10 год.)

  1.  

Небо. Небесна сфера. Небесні тіла. Небесні світила. Видимі рухи світил

 

  1.  

Поняття сузіря. Практичне заняття «Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба»

Значення зоряного неба в історії людства

 

  1.  

Небесні тіла

 

  1.  

Зоря – самосвітне небесне тіло. Відмінності між зорями. Міжзоряний простір.

 

  1.  

Планети. Сонячна система. Відмінності між планетами

 

  1.  

Зоряні системи – галактики.

 

  1.  

Всесвіт і його складові.

 

  1.  

Людина і Всесвіт. Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт.

 

  1.  

Методи та засоби астрономічних досліджень.

 

  1.  

Навчальний проект «Наш дім – Сонячна система».

 

Тема І. Земля як планета (16 год.)

  1.  

Форма і розміри Землі

 

  1.  

Внутрішня будова Землі

 

  1.  

Рухи Землі

 

  1.  

Пори року. Практичне заняття  «Дослідження нагрівання тіл променями Сонця»

 

  1.  

Місяць - супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення

 

  1.  

Способи зображення Землі

 

  1.  

Практичне заняття  «Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, півкуль, материків і частин світу, географічних об’єктів» 

 

  1.  

Ґрунт, його значення і властивості..Догляд за ґрунтом

 

  1.  

Повітря – суміш газів. Значення повітря

 

  1.  

Властивості повітря.

 

  1.  

Вода  на Землі. Властивості води

 

  1.  

Три стани води. Колообіг води

 

  1.  

Вода – розчинник.

 

  1.  

Розчинні й нерозчинні речовини. Розчини  у природі.

 

  1.  

Практичні заняття «Вивчення розчинності речовин (цукру, солі, глини, олії, лимонної кислоти», «Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді»

 

  1.  

Значення води у природі. Використання води людиною.

 

Планета Земля як середовище життя організмів (15 год.)

  1.  

Організм і його властивості. Клітинна будова  організмів

 

  1.  

Різноманітність організмів: Рослини, Тварини.

 

  1.  

Різноманітність організмів: Гриби, Бактерії

 

  1.  

Отруйні рослини, тварини, гриби. Практичне заняття «Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами свої місцевості»

 

  1.  

Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи

 

  1.  

Пристосування організмів до періодичних змін середовища

 

  1.  

Практичне заняття  «Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників»

 

  1.  

Різноманітність середовищ життя і пристосування організмів до життя в кожному з них

 

  1.  

Наземно-повітряне середовище життя організмів

 

  1.  

Водне середовище життя організмів

 

  1.  

Ґрунтове  середовище життя організмів

 

  1.  

Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами.

 

  1.  

Угруповання організмів

 

  1.  

 Екосистеми

 

  1.  

Рослинний і тваринний світ своєї місцевості

 

Тема 3. Людина на планеті Земля (7 год.)

  1.  

Людина-частина природи. Зв'язок людини з природою.

 

  1.  

Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини

 

  1.  

Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів)

 

  1.  

Навчальний проект «Смітити не можна переробляти»

 

  1.  

Практичне заняття  «Дослідження екологічних проблем своєї місцевості»

 

  1.  

Охорона природи. Червона книга України

 

  1.  

Заповідники, заказники, національні парки  та їх значення для збереження природи Землі

 

  1.  

 Практична робота  «Складання Червоної книги своєї місцевості»

 

  1.  

Повторення вивченого

 

  1.  

Підсумковий урок

 

 

docx
Пов’язані теми
Природознавство, 5 клас, Планування
Інкл
Додано
16 жовтня 2018
Переглядів
1392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку