Календано- тематичне планування з географії 7 клас

Про матеріал
Розробка календарно-тематичного планувая з географії 7 клас. За підручником Бойко В.М
Перегляд файлу

№з/п

Дата

Зміст уроку

Практичні роботи

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Домашнє завдання

Для

нотаток

За планом

проведення

ВСТУП (2 год).

1

 

 

Материки та океани – як об’єкти вивчення регіональної географії. Співвідношення і розподіл на Землі материків і океанів. Материки і частини світу

 

Знаннєвий компонент:

називає материки, частини світу, океани, різні види карт.

Діяльнісний компонент:

порівнює материки та океани за площею, карти за масштабом та просторовим охопленням;
розрізняє в атласах карти
показує (знаходить) на картах різного масштабу материки, частини світу, океани.

Ціннісний компонент:

оцінює значення для людини географічних знань про материки та океани.

Опрацювати §1 усно відповісти на питання

 

2

 

 

Джерела географічної інформації про материки

та океани. Карти материків та океанів, їх класифікація за масштабом, просторовим охопленням, змістом і призначенням.

 

Опрацювати §2   усно відповісти на питання 

 

Наскрізні змістові лінії :

Громадянська відповідальність  Уміє пояснювати на конкретних прикладах та доводити практичне значення вивчення материків та океанів.

РОЗДІЛ І. ЗАКОНОМІРНОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДИ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ (9 год.)

Тема 1. Форма і рухи Землі (1 год.)

3

 

 

Куляста форма Землі та її географічні наслідки. Рухи Землі, їх наслідки.

 

Знаннєвий компонент:

знає і уявляє форму Землі, дні рівнодення та сонцестояння;
розуміє і наводить приклади добових і річних ритмів як наслідків осьового обертання та орбітального руху Землі.

Діяльнісний компонент:

знаходить на карті екватор, лінії тропіків і полярні кола;
пояснює вплив форми Землі та її рухів на природу материків і океанів.

Ціннісний компонент:

оцінює і характеризує наслідки форми Землі, добового і річного рухів Землі на життя людини.

Опрацювати §  3

 

Наскрізні змістові лінії

 Здоров’я і безпека  Моделює оптимальний режим життя відповідного до добових і річних циклів (ритмів).

Тема 2. Материки та океани – великі природні комплекси географічної оболонки (7 год.)

4

 

 

Походження материків та океанічних западин унаслідок руху літосферних плит. Геологічні ери та епохи горотворення.

 

Знаннєвий компонент:

знає і розуміє основні етапи розвитку геологічної історії Землі, наслідки руху літосферних плит, найбільші платформи та області складчастості, основні і перехідні кліматичні пояси;
наводить приклади форм рельєфу на материках і в океанах, платформ і областей складчастості, різних за властивостями повітряних і водних мас, типів клімату, теплих і холодних течій, природних зон на материках;
знає і розуміє гіпотези дрейфу материків, загальну циркуляцію атмосфери та їх вплив на природні умови Землі.

Діяльнісний компонент:

знаходить і показує на картах різного масштабу найбільші літосферні плити, райони поширення пасатів, мусонів, західних вітрів помірних широт і східних полярних вітрів, кліматичні пояси, найбільші теплі й холодні поверхневі течії, природні зони; пояснює вплив повітряних мас на погодні умови Землі своєї місцевості;

аналізує закономірності розміщення форм рельєфу на материках та океанах, причини виникнення океанічних течій розміщення природних комплексів на материках і в океанах, взаємодію і взаємовплив океанів і материків;
вміє практично використовувати інформацію тематичних карт: тектонічної, кліматичної і географічних поясів природних зон.

Ціннісний компонент:

оцінює значення знань про географічні закономірності природи материків і океанів для життя людини;
досліджує наслідки взаємодії Світового океану, атмосфери та суходолу.

Опрацювати §4

Відповісти на питання параграфа    

 

5

 

 

Тектонічні структури: платформи і області складчастості. Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках і океанах.

Практична робота № 1. Аналіз тектонічної та фізичної карт світу:

виявлення зв’язків між тектонічною будовою і

формами рельєфу.

Опрацювати §5

Завершити виконання практичної роботи

 

6

 

 

Кліматоутворюючі чинники. Розподіл сонячної енергії на Землі. Вплив підстильної поверхні на клімат. Закономірності зміни температури повітря і поверхневих вод океанів.

 

Опрацювати §6

Відповісти на питання параграфа    

 

7

 

 

Повітряні маси, їх властивості та переміщення.

Загальна циркуляція повітряних мас. Закономірності розподілу атмосферних опадів.

 

Опрацювати §7

Підготувати географічне дослідження стор 39

 

 

8

 

 

Водні маси, їх властивості, закономірності переміщення океанічних течій.

Дослідження

Взаємодія Світового океану, атмосфери та

суходолу, її наслідки.

Опрацювати §8

Відповісти на питання параграфа    

 

9

 

 

Кліматичні пояси і типи клімату Землі.

 

Опрацювати §9

Практичне заняття стор 44

 

10

 

 

Природні комплекси материків та океанів.

Широтна зональність і висотна (вертикальна)

поясність.

 

Опрацювати §10

Відповісти на питання параграфа    

 

11

 

 

Узагальнення знань з теми

 

Повторити вивчене

 

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток Пояснює взаємозв’язки між природними компонентами у географічній оболонці, у тому числі – на прикладі своєї місцевості.

РОЗДІЛ ІІ. МАТЕРИКИ ТРОПІЧНИХ ШИРОТ (21 год.)

Тема 1. Африка (11 год.)

12

 

 

Африка. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка.

Практична робота № 2  Визначення географічних координат крайніх точок та протяжності Африки з півночі на південь та із заходу на схід лінії Африки

Знаннєвий компонент:

знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку;
розуміє особливості сучасного рівня соціально-економічного розвитку країн.

Діяльнісний компонент:

характеризує географічне положення материка;
аналізує закономірності розміщення форм рельєфу, кліматичних поясів, вод суходолу, природні зони, зональні типи ґрунтів;
описує природу найвідоміших національних парків Африки;
визначає типи клімату за кліматичною картою та кліматичними діаграмами; визначає основні напрями господарського використання природних комплексів материка;
знаходить і показує на картах різного масштабу:
моря: Середземне, Червоне;
затоки: Гвінейська, Аденська;
протоки: Мозамбіцька, Гібралтарська, Баб-ель-Мандебська;
острів Мадагаскар;
півострів Сомалі;
гори: Атлас, Драконові, Капські; вулкан Кіліманджаро;
нагір’я Ефіопське;
плоскогір’я Східноафриканське;
річки: Ніл, Конго, Нігер, Замбезі, Оранжева;

озера: Вікторія, Танганьїка, Ньяса, Чад; водоспад Вікторія;
пустелі: Сахара, Наміб;
держави та їх столиці: Єгипет, Нігерія, Південна Африка.

Ціннісний компонент:
висловлює судження про вплив природних умов і ресурсів на економіку країн;
оцінює вплив природних чинників і діяльності людини на екологічний стан природних зон материка;
робить висновок впливу клімату та природних зон на особливості життя і господарської діяльності людей; обґрунтовує вплив природних чинників на виникнення природних вогнищ захворювань і поширення епідемій.

Опрацювати 11

Завершити виконання ПР

стор 55

 

13

 

 

Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини Африки

Практична робота №3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки.

Опрацювати §12

Завершити виконання практичної роботи стор 55,59,69,73

 

14

 

 

Загальні риси клімату Африки

 

Опрацювати §13

Оформити практичне заняття стор 59

 

15

 

 

Кліматичні пояси і типи клімату Африки
 

Практична робота № 4 Визначення типів клімату Африки за

кліматичними діаграмами

Опрацювати §14

Завершити виконання практичної роботи стор 64

 

16

 

 

Води суходолу Африки. Використання водних ресурсів

 

Опрацювати §15, заповнити таблицю на стор 69

 

17

 

 

Природні зони, закономірності їх розміщення.

 

Опрацювати §16

Оформити практичне заняття в зошиті стор 73

 

 

18

 

 

Стихійні явища природи. Екологічні проблеми.

 

Опрацювати стор73-75

 

19

 

 

Найвідоміші об’єкти, занесені до списку природної спадщини ЮНЕСКО на материку

 

Опрацювати

стор 75-77

 

20

 

 

Населення.

 

Опрацювати §18

 

21

 

 

Держави. Зв’язки України з

державами Африканського континенту.

 

Опрацювати §19, заповнити таблицю стор 87

 

22

 

 

Контрольна робота №1

 

Повторити вивчене

 

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення.

Здоров’я і безпека Обґрунтовує вплив природних чинників на виникнення природних вогнищ захворювань і поширення епідемій.

Громадянська відповідальність Установлює залежність між рівнем соціального розвитку країн і станом природних комплексів.

Підприємливість та фінансова грамотність Розуміє важливість напрямків взаємозв’язків України та країн Африки.

Тема 2. Південна Америка (7 год.)

23

 

 

Південна Америка

Географічне положення. Дослідження та

освоєння материка.

Практичні роботи № 5. Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка.

Знаннєвий компонент:

знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку.

Діяльнісний компонент:

характеризує населення та його господарську діяльність у різних країнах материка;
аналізує особливості розміщення корисних копалин материка та їх вплив на господарську діяльність людини; знаходить і показує на картах різного масштабу:
море Карибське;

затоку Ла-Плата;
протоки: Магелланова, Дрейка; острови: Вогняна Земля, Фолклендські, Галапагоські;
рівнини: Амазонська, Орінокська, Ла-Платська низовини, Бразильське, Гвіанське плоскогір’я;
гори Анди (г. Аконкагуа);
вулкани: Льюльяйльяко, Котопахі; річки: Амазонка, Парана, Оріноко; водоспади:Анхель, Ігуасу;
озера: Маракайбо, Тітікака;
пустелю Атакама;
держави та їх столиці: Бразилія, Аргентина, Чилі;
порівнює, зіставляє особливості природних умов Південної Америки та Африки;
пояснює закономірності поширення основних форм рельєфу, особливості розподілу температури й опадів на материку, прояв широтної зональності на рівнинах і вертикальної поясності в Андах;
визначає за кліматичними картами і кліматичними діаграмами – типи клімату.

Ціннісний компонент

оцінює наслідки втручання людини в природні комплекси материка;
робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ (землетруси, вулканізм) та їх вплив на життя людей.

 

Опрацювати §  20 Завершити виконання практичної роботи стор 92,96,105,116

 

24

 

 

Тектонічні структури,рельєф, корисні копалини.

 

Опрацювати §  21

 

25

 

 

Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи

клімату

 Практичні роботи № 6. Визначення типів клімату Південної Америки

за кліматичними діаграмами.

Опрацювати §  22 Завершити виконання практичної роботи стор 101

 

26

 

 

Води суходолу.

 

Опрацювати §  23,

 

27

 

 

Природні зони. Вертикальна поясність Анд.

Зміни природи материка людиною.

Дослідження

Природні унікуми Південної Америки.

Опрацювати §  24 підготувати повідомлення на тему стор 112

 

28

 

 

Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші

об’єкти Південної Америки, віднесені до

Світової природної спадщини ЮНЕСКО.

 

Опрацювати §  24

 

29

 

 

Населення. Держави. Зв’язки України з

державами Південної Америки.

 

Опрацювати §  25-26

 

30

 

 

Узагальнення знань

 

Повторити вивчене

 

Наскрізні змістові лінії

 Екологічна безпека та сталий розвиток  Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення.

Здоров’я і безпека  Обґрунтовує механізм утворення стихійних явищ (вулкан, землетрус) та їх вплив на життя людей.

Громадянська відповідальність  Установлює залежність між рівнем соціального розвитку країн і станом природних комплексів.

Підприємливість та фінансова  грамотність Розуміє значення різних напрямків взаємозв’язків України та країн Південної Америки.

Тема 3. Австралія (2 год.)

31

 

 

Австралія. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини.

Клімат. Води суходолу. Унікальність рослинності і тваринного світу. Природні зони. Зміна природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти Австралії, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.

Практична робота № 7. Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка.

Практична робота № 8

Визначення типів клімату Австралії за кліматичними діаграмами.

Знаннєвий компонент:

знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку.
Діяльнісний компонент:
Знаходить і показує на картах різного масштабу:
моря: Коралове, Тасманове;
затоки: Карпентарія, Велика Австралійська;
острови: Тасманія, Великий Бар’єрний риф;
півострів Кейп-Йорк;
плоскогір’я Західно-Австралійське; низовину Центральну;
гори: Великий Вододільний хребет (г. Косцюшко);
річки: Муррей, Дарлінг;
озеро Ейр;
пустелі: Велика Піщана, Велика пустеля Вікторія;
державу Австралійський Союз та її столицю;
характеризує особливості географічного положення, головні риси населення та його господарської діяльності; порівнює географічне положення Австралії і Африки.
Ціннісний компонент:
пояснює вплив рельєфу і клімату на формування вод суходолу, унікальність органічного світу, особливості заселення Австралії;
оцінює наслідки втручання людини в природні комплекси материка;

робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка.

Опрацювати §  27-29, Завершити виконання  практичної роботи стор 126,130,136,141

 

32

 

 

Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна і Австралія.

 

Опрацювати §30

 

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення.
Здоров’я і безпека Обґрунтовує механізм утворення стихійних явищ (лісові пожежі, посухи) та їх вплив на життя людей.

Підприємливість та фінансова грамотність Розуміє значення різних напрямків взаємозв’язків України та Австралії.

РОЗДІЛ ІІІ. ПОЛЯРНИЙ МАТЕРИК ПЛАНЕТИ (2 год.)

Тема 1. Антарктида (2 год.)

33

 

 

Тема 1. Загальні відомості про Антарктиду Географічне положення. Антарктида й Антарктика. Дослідження материка. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка.

 

Знаннєвий компонент:

знає історію дослідження та освоєння материка , першовідкривачів материка Фадея Беллінсгаузена, Михайла Лазарєва, Роальда Амундсена, Роберта Скотта, країни, що беруть участь у сучасних

дослідженнях;
наводить приклади про значення міжнародного співробітництва у вивченні Антарктиди;
пояснює відмінності між Антарктикою й Арктикою.

Діяльнісний компонент:

характеризує особливості географічного положення материка; позначає і показує на карті Антарктичний півострів, моря Ведделла, Росса.

Ціннісний компонент

оцінює роль України в дослідженні Антарктиди.

Опрацювати §31

 

 

 

34

 

 

Тема 2. Природа материка Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинність і тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми материка.

 

Знаннєвий компонент:

знає та пояснює представників рослин і тварин світу Антарктики, особливості їх пристосування.

Діяльнісний компонент:

характеризує риси природи Антарктиди, Антарктики;
характеризує особливості тектонічної будови, клімат;
пояснює причини утворення суцільного покривного зледеніння, його вплив на природу материка.

Ціннісний компонент

обґрунтовує судження про вплив Антарктиди на природні особливості планети.

Опрацювати §32

 

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток Дискутує щодо перспективних напрямків розвитку окремих видів діяльності людини на материку.

 

 

 

 

 

Опрацювати §  32

РОЗДІЛ IV. МАТЕРИКИ ПІВНІЧНОЇ ПІВКУЛІ (23 год.)

Тема 1. Північна Америка (7 год.)

35

 

 

Північна Америка Географічне положення. Історія відкриття та освоєння.

Практична робота № 9. Позначення на контурній карті назв географічних об'єктів Північної Америки.

Знаннєвий компонент:

знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку.

Діяльнісний компонент:

характеризує географічне положення материка;
пояснює закономірності розміщення форм рельєфу, клімату, внутрішніх вод, типів ґрунтів, рослин і тварин, природних зон, впливу господарської діяльності людей на природу материка; аналізує особливості розміщення корисних копалин материка та їх вплив на господарську діяльність людини; знаходить і показує на картах різного масштабу:
затоки: Гудзонова, Мексиканська, Каліфорнійська, Аляска;

острови: Гренландія, Ньюфаундленд, Великі Антильські (Куба, Гаїті, Ямайка), Малі Антильські, Канадський Арктичний архіпелаг;
півострови: Лабрадор, Флорида, Каліфорнія, Аляска, Юкатан;
рівнини: Центральні, Великі, Лаврентійська височина, Примексиканська низовина; гори: Кордильєри, Делані (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі;
річки: Міссісіпі, Маккензі, Юкон, Колорадо;
водоспад Ніагарський;
озера: Великі (Верхнє, Мічиган, Гурон, Ері, Онтаріо), Велике Солоне;
держави та їх столиці: США, Канада, Мексика;
порівнює рельєф і клімат Північної і Південної Америки;
визначає основні напрями господарського використання природних комплексів материка;
досліджує об’єкти Північної Америки, віднесені до світової природної спадщини ЮНЕСКО.

Ціннісний компонент:

обґрунтовує вплив географічного положення материка на його природу, особливості освоєння людиною; оцінює вплив господарської діяльності людини на природні комплекси материка;
висловлює судження про економічний розвиток країн материка;
робить висновок про механізм

утворення стихійних явищ (торнадо, землетрус) та їх вплив на життя людей.

Опрацювати §33 Завершити виконання практичної роботи стор 158,162,172,187

 

36

 

 

Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини.

 

Опрацювати §34

 

37

 

 

Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату.

 

Опрацювати §35, заповнити таблицю в зошиті стор 167

 

38

 

 

Води суходолу.

 

Опрацювати §36,  скласти характеристику річок стор 172

 

39

 

 

Природні зони. Висотна поясність у горах. Зміни природи материка людиною

 

Опрацювати §37, підготувати географ. дослідження

 

40

 

 

Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.

Дослідження Розробка та обґрунтування маршруту, що проходить через об'єкти Північної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.

Опрацювати §38

 

41

 

 

Населення. Держави. Україна і держави Північної Америки.

 

Опрацювати §39

 

Наскрізні змістові лінії

 Екологічна безпека та сталий розвиток  Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення.

Здоров’я і безпека  Обґрунтовує механізм утворення стихійних явищ (торнадо, землетрус) та їх вплив на життя людей.

Громадянська відповідальність  Установлює залежність між рівнем соціального розвитку країн і станом природних комплексів.

Підприємливість та фінансова грамотність  Розуміє важливсть різних напрямків взаємозв’язків між Україною та країнами Північної Америки.

Тема 2. Євразія (16 год.)

42

 

 

Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу.

Практична робота № 10. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії.

Знаннєвий компонент:

знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку.

Діяльнісний компонент:

характеризує географічне положення материка;
пояснює закономірності форм рельєфу, клімату, річок та озер, типів ґрунтів, типових рослин і тварин, природних зон материка;
аналізує особливості розміщення корисних копалин на території материка та їх вплив на господарську діяльність людини;
знаходить і показує на картах різного масштабу:
моря: Північне, Балтійське, Середземне, Чорне, Азовське, Баренцове, Східносибірське, Жовте, Японське, Берингове, Південнокитайське, Аравійське;
затоки: Біскайська, Бенгальська, Перська;
протоки: Босфор, Ла-Манш,
острови: Велика Британія, Ірландія, Нова Земля, Сахалін, Японські, Великі Зондські (Калімантан, Суматра, Ява), Філіппінські, Шрі Ланка, Тайвань; півострови: Балканський, Апеннінський, Піренейський, Скандинавський, Таймир, Чукотський, Камчатка, Корея,

Індокитай, Малакка, Індостан, Аравійський, мала Азія
рівнини: Східноєвропейська, Західносибірська, Велика Китайська, Прикаспійська, Середньодунайська, Індо-Гангська, Месопотамська низовини, плоскогір’я Декан, Середньосибірське, Казахський дрібнособковик;
гори: Піренеї, Альпи, Апенніни, Карпати, Скандинавські, Уральські, Кавказ, Тянь-Шань, Гімалаї (г. Джомолунгма); нагір’я: Тибет, Іранське;
вулкани: Гекла, Везувій, Ключевська Сопка, Фудзіяма;
пустелі: Каракуми, Гобі, Руб-ель-Халі; річки: Рейн, Дунай, Дніпро, Волга, Об, Єнісей, Лена, Амур, Хуанхе, Янцзи, Меконг, Ганг, Інд, Євфрат, Тигр;
озера: Каспійське, Женевське, Світязь, Ладозьке, Байкал, Мертве море; держави та їх столиці: Україна, Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія, Росія, Китай, Індія, Японія, Туреччина;
порівнює типи клімату в межах помірного поясу Євразії, висотні пояси в різних гірських системах;
установлює причини різноманітності природи Євразії.

Ціннісний компонент:
висловлює судження щодо господарського оцінювання природних умов країни на прикладі України та країни за вибором;
оцінює наслідки сучасного впливу

господарської діяльності людини на природу материка;
обґрунтовує судження про зв’язки України з країнами Європи та Азії; робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ та їх вплив на життя людей.

Опрацювати §40  Завершити виконання практичної роботи стор 192,202,206,216,221

 

43

 

 

Дослідження та освоєння материка.

 

Опрацювати §41

 

44

 

 

Тектонічна будова. Рельєф, роль внутрішніх і зовнішніх сил у його формуванні. Корисні копалини.

 

Опрацювати §42

 

45

 

 

Загальні риси клімату.

 

Опрацювати §43

 

46

 

 

Кліматичні пояси і типи клімату.

Практична робота № 11. Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм.

Опрацювати §44 закінчити оформлення практичної роботи стор 211

 

47

 

 

Води суходолу.

 

Опрацювати §45-46

 

 

 

48

 

 

Природні зони. Вертикальна поясність. Зміни природи материка людиною.

 

Опрацювати §47-48

 

49

 

 

Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.

 

Опрацювати §49 підготувати географічне дослідження

 

50

 

 

Зміни природи Євразії людиною. Найвідоміші об’єкти, занесені до Списку природної спадщини ЮНЕСКО.

Дослідження. Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням країн, природних об’єктів та природних комплексів.

Опрацювати §49

 

51

 

 

Населення.

 

Опрацювати §50

 

52

 

 

Найбільші держави Європи та Азії. Зв’язки України з країнами Європи та Азії.

 

Опрацювати §51

 

53

 

 

Найбільші держави Європи та Азії. Зв’язки України з країнами Європи та Азії.

 

Опрацювати §52

 

54

 

 

Найбільші держави Європи та Азії. Зв’язки України з країнами Європи та Азії.

 

Опрацювати §53

 

55

 

 

Найбільші держави Європи та Азії. Зв’язки України з країнами Європи та Азії.

 

Опрацювати §53

 

56

 

 

Контрольна робота №2

 

Повторити вивчене

 

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення.

Здоров’я і безпека Обґрунтовує механізм утворення стихійних явищ (цунамі, землетрус) та їх вплив на життя людей.

Громадянська відповідальність Установлює залежність між рівнем соціального розвитку країн і станом природних комплексів.

Підприємливість та фінансова грамотність Розуміє важливість різних напрямків взаємозв’язків між Україною та країнами Євразії.

 

 

 

 

РОЗДІЛ V. ОКЕАНИ (5 год.)

Тема 1. Тихий океан (2 год.)

57

 

 

Тема 1. Тихий океан Географічне положення. Острови в Тихому океані, їх походження і природні особливості. Рельєф дна

Практична робота № 12 Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті

Знаннєвий компонент:

називає великі водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства.

Діяльнісний компонент:

характеризує риси географічного положення Тихого океану;
досліджує виникнення форм рельєфу, течій, островів;
знаходить і показує на картах різного масштабу:
течії: Північна та Південна Пасатна, Куросіо, Західних Вітрів, Каліфорнійська, Перуанська, Північнотихоокеанська, Східноавстралійська;
острови: Нова Зеландія, Нова Гвінея, Гавайські, Маріанські,
порівнює властивості водних мас різних частин Тихого океану.

Ціннісний компонент:

обґрунтовує зв'язок клімату океану з атмосферною циркуляцією та переміщенням течій, своєрідність

органічного світу;
оцінює вплив океану на життя і діяльність людей на прибережних територіях;
робить висновок про механізм утворення цунамі та його вплив на життя людей.

 

 

Опрацювати §54

Завершити виконання практичну роботу стор 262,267,274

 

58

 

 

 Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків.

 

 

 

 

 

Опрацювати §55

 

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток Пропонує шляхи розв’язання екологічних проблем Світового океану.

Здоров’я і безпека Аналізує цінність і шкоду для здоров’я окремих видів морепродуктів.

Підприємливість та фінансова грамотність Презентує власні розробки щодо раціонального використання ресурсів Світового океану.

Тема 2. Атлантичний океан (1 год.)

59

 

 

Тема 2. Атлантичний океан Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків .

Практична робота № 12 Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті

Знаннєвий компонент:

називає великі водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства.

Діяльнісний компонент:

характеризує риси географічного положення Атлантичного океану; досліджує виникнення форм рельєфу дна, течій, поширення представників органічного світу;
знаходить і показує на картах різного масштабу:
течії: Гольфстрім, Північноатлантична, Канарська, Лабрадорська, Бразильська, Бенгельська;
острів: Ісландія;
характеризує особливості клімату океану;
порівнює переміщення океанічних течій у північній і південній частинах океану.

Ціннісний компонент:

висловлює судження про проблеми забруднення океану;
оцінює вплив Атлантичного океану на природу материків і життєдіяльність людей.

 

 

Опрацювати §56, Завершити виконання практичної роботи стор 274

 

Тема 3. Індійський океан (1 год.)

60

 

 

Тема 3. Індійський океан Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Види господарської діяльності в океані. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей на прилеглих материках

Практична робота № 12 Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті

Знаннєвий компонент:

називає великі водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням

острови, природні багатства.

Діяльнісний компонент:

характеризує риси географічного положення океану, його природні ресурси; досліджує виникнення форм рельєфу дна океану, течій, поширення представників органічного світу;
знаходить і показує на картах різного масштабу:
течії: Мадагаскарська, Мусонна,Західноавстралійська, Західних вітрів; порівнює особливості географічного положення Індійського океану з Тихим та Атлантичним океанами;
пояснює вплив океану на природу материків і життєдіяльність людей.

Ціннісний компонент

оцінює наслідки впливу людської діяльності на природу океану.

Опрацювати §57, Завершити виконання практичної роботи стор 282

 

Тема 4. Північний Льодовитий океан (1 год.)

61

 

 

Тема 4. Північний Льодовитий океан Географічне положення Північного Льодовитого океану у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна. Клімат і води. Льодовий режим океану. Органічний світ і природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків .

Практична робота № 12 Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті

Знаннєвий компонент:

знає історію освоєння океану; називає великі водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства.

Діяльнісний компонент:

характеризує особливості географічного положення океану, особливості поширення крижаного покриву; досліджує виникнення форм рельєфу дна, поширення представників органічного світу;
пояснює вплив географічного положення океану на клімат.

Ціннісний компонент:

оцінює можливості використання природних ресурсів океану та наявні екологічні проблеми.

Опрацювати §58, Завершити виконання практичної роботи стор 288

 

Розділ VІ. ВПЛИВ ЛЮДИНИ НА ПРИРОДУ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ (2 год.)

Тема 1. Використання природних багатств материків і океанів (2 год.)

62

 

 

Тема 1. Використання природних багатств материків та океанів Природні багатства материків та океанів, їх основні види. Наслідки використання ресурсів людиною. Порушення природної рівноваги. Антропогенні ландшафти.

 

Знаннєвий компонент:

Знає і розуміє види природних багатств материків та океанів.

Діяльнісний компонент:

пояснює зміни природних комплексів під впливом людської діяльності та виникнення антропогенних ландшафтів.

Ціннісний компонент
обґрунтовує зміни природних умов внаслідок інтенсивного природокористування;
оцінює наслідки використання людиною природних багатств материків і океанів; дає господарську оцінку природним

ресурсам.

Опрацювати §59 підготувати географічне дослідження

 

63

 

 

Дослідження. Шляхи розв’язування екологічних проблем.

 

 Повторити вивчене

 

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток Аналізує порушення природної рівноваги на прикладі природних комплексів своєї місцевості.
Описує антропогенні ландшафти своєї місцевості. Розуміє та пропонує шляхи розв’язування екологічних проблем материків та океанів

Тема 2. Екологічні проблеми материків і океанів (3год.)

64

 

 

Тема 2. Екологічні проблеми материків та океанів Забруднення навколишнього середовища. Види забруднення, основні джерела їх надходження.

 

Знаннєвий компонент:

знає і розуміє джерела забруднення навколишнього середовища, роль міжнародних організацій з охорони природи.

Діяльнісний компонент:

розрізняє основні види забруднення довкілля: хімічне, радіаційне, біологічне, теплове, звукове;
знаходить і показує на карті вже відомі природоохоронні території, райони екологічного лиха;
прогнозує зміни природних умов під

впливом людської діяльності;
аналізує рівень забруднення навколишнього середовища на материках і в океанах за показниками екологічного моніторингу.
Ціннісний компонент:
висловлює судження про шляхи розв’язування екологічних проблем материків та океанів;
оцінює роль міжнародного співробітництва у розв’язуванні проблем взаємодії природи і суспільства.

Опрацювати

стор 295-298

 

65

 

 

Міжнародне співробітництво у розв’язанні екологічних проблем.

 

Опрацювати

Стор 298-300

 

66

 

 

Міжнародні організації з охорони природи.

 

Опрацювати стор

 

67

 

 

Резерв часу

 

 

Повторити вивчене

 

68

 

 

Резерв часу

 

 

 

 

69

 

 

Резерв часу

 

 

 

 

70

 

 

Резерв часу

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 лютого 2021
Переглядів
515
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку