Календано – тематичне планування
навчального матеріалу з української мови для учнів 4 класу
(за підручником М. С. Вашуленка, С. Г. Дубовик, О. І. Мельничайко)
119 годин
І семестр – 64 год (4 години на тиждень)
ІІ семестр – 55 год (3 години на тиждень)
Види і кількість перевірок
Види перевірок |
|||||||
І семестр |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
- |
5 |
II семестр |
- |
- |
2 |
2 |
1 |
1 |
6 |
Норми оцінювання списування та диктанту
Рівень навчальних досягнень учня/учениці |
Бали |
Кількість помилок |
Початковий
|
1 |
17 і більше |
2 |
14-16 помилок |
|
3 |
11-13 помилок |
|
Середній |
4 |
8-10 помилок |
5 |
5-7 помилок |
|
6 |
1 негруба та 4 грубих помилки |
|
Достатній
|
7 |
2 негрубі та 2 грубі помилки, або 3 грубі |
8 |
2 негрубі та 1 груба або1 негруба та 2 грубі помилки |
|
9 |
1 негруба та 1 груба помилки |
|
Високий |
10 |
2 негрубі помилки |
11 |
1 негруба помилка |
|
12 |
–– |
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
Мова і мовлення |
|||
1 |
Мова — безсмертний скарб народу |
|
|
2 |
Збагачення мови новими словами |
|
|
3 |
Культура мовлення і спілкування |
|
|
Текст |
|||
4 |
Закріплення поняття про будову тексту. Тема, мета висловлювання. Заголовок |
|
|
5 |
Слова, найважливіші для висловлення думки в реченні, тексті |
|
|
6 |
Засоби зв'язку речень у тексті
|
|
|
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
7 |
Урок розвитку мовлення. Твір-розповідь за темою: «Яскраві враження від літніх канікул» |
|
|
8 |
Поділ тексту на частини. Складання плану. Спостереження за роллю абзаців у тексті |
|
|
9 |
Особливості змісту та побудови есе |
|
|
10 |
Особливості текстів-описів. Мета цих текстів |
|
|
11 |
Вправи на порівняння художнього і науково-популярного описів |
|
|
12 |
Замітка до газети. |
|
|
13 |
Контрольна робота: диктант |
|
|
Речення |
|||
14 |
Аналіз контрольної роботи. Види речень за метою висловлювання та інтонацією |
|
|
15 |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Переказ тексту «Ромашки» |
|
|
16 |
Основа речення. |
|
|
17 |
Зв'язок слів у реченні |
|
|
18 |
Однорідні члени речення |
|
|
19 |
Поєднання однорідних членів речення за допомогою сполучників |
|
|
20 |
Закріплення знань при однорідні члени речення |
|
|
21 |
Контрольна робота: списування |
|
|
Слово. Значення слова. Частини слова |
|||
22 |
Аналіз контрольної роботи. Слово. Значення слова |
|
|
23 |
Урок розвитку мовлення. Складання есе на основі вражень від екскурсії «Краса осіннього парку» |
|
|
24 |
Значущі частини слова. Розрізнення спільнокореневих слів і форм одного й того самого слова |
|
|
25 |
Поділ на групи слів, що належать до різних частин мови. Службові слова |
|
|
Іменник |
|||
26 |
Повторення вивченого про іменник як частину мови |
|
|
27 |
Іменники-синоніми. Іменники-антоніми. Багатозначні іменники. |
|
|
28 |
Рід іменників |
|
|
29 |
Змінювання іменників за числами |
|
|
30 |
Урок розвитку мовлення. Складання есе за картиною К. Білокур «Соняшники» |
|
|
31 |
Відмінювання іменників. Початкова форма іменника |
|
|
32 |
Відмінювання іменників жіночого й чоловічого роду із закінченнями –а,-я в однині |
|
|
33 |
Закінчення іменників жіночого роду на –а,-я в родовому відмінку
|
|
|
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
34 |
Закінчення іменників жіночого роду на –а,-я в орудному відмінку однини |
|
|
35 |
Змінювання іменників чоловічого роду без закінчень в орудному відмінку однини |
|
|
36 |
Закінчення іменників чоловічого роду на –яр, -ар у родовому та орудному відмінках однини |
|
|
37 |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Переказ тексту «Осінь за вікном чарівну казку пише» |
|
|
38 |
Відмінювання іменників чоловічого роду - назв істот у давальному та місцевому відмінках однини |
|
|
39 |
Відмінкові закінчення іменників середнього роду в однині |
|
|
40 |
Зміна приголосних Г-К-Х на З-Ц-С перед закінченням - і в іменниках різного роду |
|
|
41 |
Закріплення знань про зміну приголосних в іменниках . Визначення роду, числа, відмінка іменників |
|
|
42 |
Чергування кореневих звуків о-е-і в іменниках жіночого й чоловічого роду з основою на приголосний |
|
|
43 |
Відмінювання іменників у множині |
|
|
44 |
Контрольна робота з мовної теми «Слово. Значення слова. Частини слова», «Іменник» |
|
|
Прикметник |
|||
45 |
Аналіз контрольної роботи. Прикметник як частина мови. Роль прикметників у мовленні. |
|
|
46 |
Урок розвитку мовлення. Робота над есе «Пташка красна пір'ям, а людина — добрими справами». |
|
|
47 |
Прикметники- синоніми, прикметники – антоніми. Вживання прикметників у прямому та переносному значеннях. |
|
|
48 |
Уживання прикметників у художніх та науково-популярних текстах |
|
|
49 |
Змінювання прикметників за родами й числами в сполученні з іменниками |
|
|
50 |
Змінювання прикметників у сполученні з іменниками в однині та множині. Закінчення прикметників з основою на твердий приголосний |
|
|
51 |
Змінювання прикметників з основою на м’який приголосний в однині та множині |
|
|
52 |
Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників. Контрольна робота: складання діалогу. |
|
|
53 |
Урок розвитку змовлення. Письмовий переказ |
|
|
54 |
Практичні вправи на визначення відмінків прикметника. Контрольна робота: складання діалогу.
|
|
|
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
55 |
Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини. Контрольна робота: складання діалогу. |
|
|
56 |
Закріплення знань про правопис прикметників із знаком м’якшення. |
|
|
57 |
Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників Контрольна робота: складання діалогу. |
|
|
58 |
Вимова й написання найуживаніших прикметників на -ськ, -зьк, -цьк |
|
|
59 |
Відмінювання прикметників у множині |
|
|
60 |
Закріплення знань про правопис прикметників у множині . Побудова сполучень слів і речень із прикметниками, уведення їх у текст. Контрольна робота: складання діалогу. |
|
|
61 |
Урок розвитку мовлення. Порівняльний опис дерев. Складання есе «Горобина і ялина в зимовому лісі » |
|
|
62 |
Розбір прикметника як частини мови. Поширення речень прикметниками. |
|
|
63 |
Контрольна робота : письмовий переказ |
|
|
64 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення вивченого. |
|
|
Числівник |
|||
65 |
Числівник як частина мови |
|
|
66 |
Вимова та правопис найуживаніших у мовленні числівників |
|
|
67 |
Відмінкові форми окремих числівників |
|
|
68 |
Урок розвитку мовлення. Детальний переказ тексту з творчим завданням |
|
|
69 |
Відмінкові форми окремих числівників |
|
|
70 |
Словесні формули на означення часу протягом доби |
|
|
71 |
Контрольна робота: диктант |
|
|
Займенник |
|||
72 |
Займенник як частина мови. Роль у тексті |
|
|
73 |
Особові займенники |
|
|
74 |
Змінювання особових займенників 1-ї та 2-ї особи однини й множини |
|
|
75 |
Розвиток мовлення. Складання есе на основі прочитаного оповідання В. Сухомлинського «Співуча пір'їнка» |
|
|
76 |
Змінювання особових займенників 1-ї та 2-ї особи однини й множини |
|
|
77 |
Змінювання особових займенників 3-ї особи однини й множини . Уживання займенників із прийменниками |
|
|
78 |
Уживання займенників із прийменниками
|
|
|
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
79 |
Контрольна робота з мовної теми «Займенник» |
|
|
Дієслово |
|||
80 |
Аналіз контрольної роботи. Дієслово як частина мови. |
|
|
81 |
Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми. Багатозначні дієслова. Пряме й переносне значення дієслів |
|
|
82 |
Урок розвитку мовлення. Написання твору «Зима» |
|
|
83 |
Побудова речень з однорідними присудками |
|
|
84 |
Побудова речень з однорідними присудками |
|
|
85 |
Неозначена форма дієслова |
|
|
86 |
Часи дієслова. Змінювання дієслів за числами |
|
|
87 |
Контрольна робота: списування |
|
|
88 |
Минулий час. Змінювання дієслів минулого часу за родами (в однині) і числами |
|
|
89 |
Урок розвитку мовлення. Написання есе |
|
|
90 |
Теперішній час. Змінювання дієслів теперішнього часу за особами й числами |
|
|
91 |
Майбутній час. Змінювання дієслів майбутнього часу за особами й числами |
|
|
92 |
Змінювання особових займенників 3-ї особи однини й множини |
|
|
93 |
Вживання займенників із прийменниками |
|
|
94 |
Вживання займенників із прийменниками |
|
|
95 |
Побудова речень із дієсловами теперішнього й майбутнього часу |
|
|
96 |
Урок розвитку мовлення. Переказ тексту за колективно складеним планом |
|
|
97 |
Побудова речень із дієсловами теперішнього й майбутнього часу |
|
|
98 |
Дієслова на -ся |
|
|
99 |
Дієслова на -ся |
|
|
100 |
Контрольна робота: диктант |
|
|
Прислівник |
|||
101 |
Аналіз перевірної роботи. Прислівник як частина мови |
|
|
102 |
Зв'язок прислівників із дієсловами |
|
|
103 |
Урок розвитку мовлення. Стислий письмовий переказ оповідання В. Сухомлинського «Усмішка» |
|
|
104 |
Прислівники, близькі й протилежні за значенням |
|
|
105 |
Поширення речень прислівниками |
|
|
106 |
Поширення речень прислівниками |
|
|
107 |
Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками
|
|
|
№ з\п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
108 |
Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками |
|
|
109 |
Вибір прислівників (із поданих), що відповідають меті й типу висловлювання |
|
|
110 |
Урок розвитку мовлення. Складання привітання до Дня матері |
|
|
111 |
Контрольна робота з мовної теми « Прислівник» |
|
|
Повторення вивченого в 1-4 класах |
|||
112 |
Що ми знаємо про текст, речення, слово |
|
|
113 |
Що ми знаємо про іменник і прикметник |
|
|
114 |
Що ми знаємо про займенник і числівник |
|
|
115 |
Що ми знаємо про займенник і числівник |
|
|
116 |
Що ми знаємо про дієслово та прислівник |
|
|
117 |
ДПА з української мови |
|
|
118 |
Урок розвитку мовлення. Складання есе «Що таке доброта?» |
|
|
119 |
Повторення й узагальнення вивченого за рік |
|
|