Календарний план уроків біології для 8 класу (3 год. - 105 год. на рік)

Про матеріал

Календарний план створений на базі діючої програми для класів з 3 годинами біології на тиждень

Перегляд файлу

п/п

Теми уроків

Лабораторні роботи, дослідження, проекти

Дата

Дом. завд

Примітка

 

8-а

8-б

Вступ(2 год.)

 

1

Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини.

 

 

 

 

 

2

Значення знань про людину для збереження її здоров’я.

 

 

 

 

 

 ТЕМА 2. Організм людини як біологічна система.

3

Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини

 

 

 

 

 

 

4

Тканини. Ознайомлення з препаратами тканин людини

Лабораторне дослідження:

 

 

 

+1 резерв

5

 Органи. Фізіологічні системи.

 

 

 

 

 

 

6

Поняття про механізми регуляції. Нервова регуляція.

 

 

 

 

 

7

Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.

 

 

 

 

 

8

Гуморальна регуляція. Поняття про гормони.

 

 

 

 

 

9

Імунна регуляція.

 

 

 

 

 

10

Узагальнення знань

 

 

 

 

Повт.

 

 ТЕМА 3. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ (3 год)

11

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого.

 

 

 

 

 

12

Харчування та обмін речовин.  №1. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.

Дослідницький практикум

 

 

 

 

13

Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів.

Проект

 

 

 

 

 

14

Харчові та енергетичні потреби людини. Збалансоване харчування.

 

 

 

 

 

 

ТЕМА 4. ТРАВЛЕННЯ (6 год)

15

Значення травлення. Система органів травлення.

 

 

 

 

 

16

Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування.

Лабораторні дослідження

 

 

 

 

17

18

 Процес травлення у ротовій порожнині. Зовнішньої  будови зубів (за муляжами, моделями) №2Дія ферментів слини на крохмаль.  2 уроки

Дослідницький практикум

 

 

 

 

 

19

Процес травлення в шлунку

 

 

 

 

10§

 

20

Процес травлення в кишечнику.

 

 

 

 

 

 

21

Регуляція травлення.

 

 

 

 

11§

 

22

Харчові розлади та їх запобігання.

.

 

 

 

12§

 

22

Узагальнення знань по темі Обмін речовин» «Травлення»

 

 

 

 

повт

 

ТЕМА 5. ДИХАННЯ ( 4 год)+1 р

23

Значення дихання.   Система органів дихання.

 

 

 

 

13§

 

24

Газообмін у легенях і тканинах.

 

 

 

 

14§

 

25

Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.

 

 

 

 

15§

 

26

Профілактика захворювань дихальної системи.

 

 

 

 

16§

 

27

Контрольна робота №1

 

 

 

 

 

 

ТЕМА 6. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН (орієнтовно 7 год)

28

 Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз.

 

 

 

 

17§

 

29

Кров, її склад та функції. Лімфа. 1.Мікроскопічна будова крові людини

Лабораторні роботи:.

 

 

 

 

 

30

Зсідання крові. Групи крові та переливання крові.

 

 

 

 

18§

 

31

Імунна система. Імунітет.

 

 

 

 

19§

 

32

Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація.. Алергія. СНІД.

 

 

 

 

 

 

33

 Система кровообігу. Серце: будова та функції.

Лабораторні

 

 

 

20§

 

34

Семестрове оцінювання

 

 

 

 

 

 

35

Робота серця.

Дослідницький практикум

 

 

 

21§

 

36

Вимірювання частоти серцевих скорочень №3.Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня.

 

 

 

 

22§

 

37

Будова та функції кровоносних судин. Рух крові

 

 

 

 

 

 

38

Кровотечі.  

 

 

 

 

 

+1 резерв

39

Серцево-судинні хвороби та їх профілактика.

 

 

 

 

23§

 

40

Узагальнення по темі « Транспорт речовин»,

 

 

 

 

Повт.

 

ТЕМА 7. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ (4 год)

41

Виділення - важливий етап обміну речовин.

 

 

 

 

24§

 

42

 Будова сечовидільної системи

 

 

 

 

 

 

43

Функції  сечовидільної системи.

 

 

 

 

 

 

44

Захворювання нирок та їх профілактика.

 

 

 

 

25§

 

45

Значення і будова шкіри. Терморегуляція.

 

 

 

 

26§

 

46

47

Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри та їх профілактика Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання  правил догляду за власною шкірою

Проект

.

 

 

 

27§

 

48

Підсумок роботи за І семестр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                     ТЕМА 2. ОПОРА ТА РУХ (6 год)

 

49

 

Значення   опорно-рухової системи, її будова та функції.. Кістки, хрящі.

 

 

 

 

28§

 

50

51

З’єднання кісток. Мікроскопічної  будови кісткової, хрящової та м’язової тканин;

Лабораторні дослідження

 

 

 

 

 

52

Огляд будови скелета черепа

 

 

 

 

29§

 

53

Огляд будови скелета

 

 

 

 

 

 

54

Функції і будова скелетних м’язів

 

 

 

 

30§

 

55

Основні групи скелетних м’язів. Робота м’язів. 

 

 

 

 

31§

 

56

 Втома м’язів. Розвитку  втоми при статичному і динамічному навантаженні; впливу ритму і навантаження на розвиток втоми.

Лабораторні дослідження

 

 

 

 

 

57

Розвиток опорно-рухової системи людини з віком.

Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи.

 

 

 

 

32§

 

58

Профілактика порушень опорно-рухової системи.

 

 

 

 

 

 

59

Проект (за вибором)Гіподинамія – ворог сучасної людини

Рухова активність - основа фізичного здоров’я

 

 

 

 

33§

 

ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА  (5 год)

60

Будова нервової системи.                                                             2 уроки

Центральна і периферична нервова система людини.

 

 

 

 

35§

 

61

Спинний мозок. Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями,   пластинчастими препаратами).

Лабораторні дослідження

 

 

 

36§

 

62

Головний мозок.

 

 

 

 

37,38§

 

63

Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система.

 

 

 

 

39§

 

64

Профілактика захворювань нервової системи.

 

 

 

 

40§

 

65

Узагальнення по темі

 

 

 

 

 

 

ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ (орієнтовно 7 год)

66

Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.

 

 

 

 

41§

 

67

Зорова сенсорна система. Око. Гігієна зору.

 

 

 

 

 

68

Сприйняття світла, кольору, простору .

Визначення акомодації ока; виявлення сліпої плями на сітківці ока;

Лабораторні дослідження:

 

 

 

43§

 

69

Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху. 

Лабораторні

 

 

 

44§

 

70

вимірювання порога слухової чутливості

дослідження:

 

 

 

 

 

71

Сенсорні системи смаку, нюху

 

 

 

 

45§

 

72

73

Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю.

Дослідницький

 

 

 

46§

 

74

 №4 Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.

практикум

 

 

 

 

 

75

Узагальнення знань по темі «Сенсорні системи»

 

 

 

 

Повт.

 

ТЕМА 10. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ (7 год)

 

Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи

Дослідницький практикум

 

 

 

47§

 

76

 №5.Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту

 

 

 

 

 

 

77

Умовні та безумовні рефлекси.

 Визначення реакції зіниць на світло;  

Лабораторне дослідження:

 

 

 

48§

 

78

Інстинкти.

 

 

 

 

49§

 

79

Мова.

 

 

 

 

50§

 

80

Мислення та свідомість

 

 

 

 

 

 

81

Навчання та пам’ять.

Лаб.дослідж.

 

 

 

51§

 

82

  Дослідження  різних видів пам’яті

 

 

 

 

 

 

83

Сон. Біоритми.

 

 

 

 

52,53§

 

ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА (3 год)

84

85

Ендокринна система. Залози внутрішньої секреції.

 

 

 

 

54,55§

 

86

Залози змішаної секреції.

 

 

 

 

 

 

87

88

Профілактика захворювань ендокринної системи.

Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика

Проект.

 

 

 

 

56,57§

 

 

89

Взаємодія регуляторних систем

 

 

 

 

58§

 

90

Узагальнення по темі  Контрольна робота №2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА 12. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ (4 год)

91

Будова та функції  репродуктивної системи. Ч.С

 

 

 

 

59§

 

92

Будова та функції  репродуктивної системи.Ж.С

 

 

 

 

 

 

93

Статеві клітини.

 

 

 

 

60§

 

94

Запліднення. Менструальний цикл.

 

 

 

 

 

 

95

96

Вагітність. Ембріональний період розвитку людини.

 Плацента, її функції.

 

 

 

 

61§

 

97

98

Постембріональний розвиток людини.

Репродуктивне здоров’я.

 

 

 

 

62§

 

99

100

Узагальнення Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму.

 

 

 

 

Повт.

 

101

102

Повторення вивченого

 

 

 

 

Повт.

 

103-

105

Резервні години

 

 

 

 

Повт.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               

  

docx
Пов’язані теми
Біологія, Планування
Додано
22 жовтня 2023
Переглядів
247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку