Календарне планування уроків математики в 1 інклюзивному класі (Спрямованість корекційно-розвивальної роботи для дитини з ЗПР) до підручника С. Скворцової, О. Онопрієнко.
Календарне планування з математики 1 клас
№ |
Тема (Інтелект-норма) |
Дата |
Дитина ЗПР (підготовчий клас). Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
Розділ I. «Числа першого десятка» |
|||
1 |
Геометричні фігури |
|
Пропедевтичний період. Орієнтування в зошиті, підручнику, альбомі. |
2 |
Взаємне розташування предметів |
|
Співвідношення «однакові» – «різні». |
3 |
Ознаки предметів. Узагальнення. Класифікація |
|
Ознаки предметів: колір, форма, розмір. |
4 |
Довший – коротший. Лічба предметів |
|
Порівняння груп предметів за кількістю. |
5 |
Лічба предметів. Кількісна лічба |
|
Порівняння груп предметів за кількістю. |
6 |
Порядкова лічба. Тиждень |
|
Часові поняття. Частини доби. Їх послідовність. Тиждень. |
7 |
Лічба предметів. Множина |
|
Способи зрівнювання груп предметів. |
8 |
Порядкові відношення. Підмножина |
|
Способи зрівнювання груп предметів. |
9 |
Число і цифра 1. Число і цифра 2. Стільки ж |
|
Співвіднесення числа і кількості предметів. Число і цифра 1, 2. |
10 |
Число і цифра 3 |
|
Співвіднесення числа і кількості предметів. Число і цифра 3. |
11 |
Число і цифра 4 |
|
Співвіднесення числа і кількості предметів. Число і цифра 4. |
12 |
Число і цифра 5 |
|
Співвіднесення числа і кількості предметів. Число і цифра 5. |
13 |
Об’єднання множин. Вилучення частини множини |
|
Порівняння предметів за певною ознакою (на основі практичних вправ з предметами). |
14 |
Порівняння чисел. Знак порівняння. |
|
Поняття багато-мало. |
15 |
Арифметичні дії додавання і віднімання |
|
Способи зрівнювання груп предметів. |
16 |
Схематична інтерпретація додавання і віднімання. |
|
Назви дій додавання і віднімання та їх позначення. Знаки +, –. |
17 |
Число і цифра 6 |
|
Співвіднесення цифри, числа і кількості. Число і цифра 6 |
18 |
Порівняння чисел в межах 6 |
|
Співвіднесення цифри, числа. |
19 |
Склад числа 6 |
|
Склад числа 6 |
20 |
Числа 1-6 |
|
Числа 1-6 |
21 |
Додавання і віднімання за числовим променем |
|
Практичні дії з предметами, які розкривають суть додавання і віднімання. |
22 |
Додавання і віднімання у межах 6 |
|
Розуміння того, що загальна кількість предметів у групі не залежить від розміру, кольору, форми, відстані між предметами у групі. |
23 |
Число і цифра 7 |
|
Число і цифра 7 |
24 |
Порівняння чисел в межах 7 |
|
Порівняння чисел в межах 7 за допомогою наочних предметів. |
25 |
Склад числа 7 |
|
Уміння ілюструвати різні випадки складу числа 7 на наочних посібниках. |
26 |
Числа 1 – 7 |
|
Числа 1 – 7 |
27 |
Число і цифра 8 |
|
Число і цифра 8 |
28 |
Порівняння чисел у межах 8 |
|
Порівняння чисел в межах 8 за допомогою наочних предметів. |
29 |
Склад числа 8 |
|
Уміння ілюструвати різні випадки складу числа 8 на наочних посібниках. |
30 |
Числа 1 – 8 |
|
Числа 1 – 8 |
31 |
Число і цифра 9 |
|
Число і цифра 9 |
32 |
Порівняння в межах 9 |
|
Порівняння чисел в межах 9 за допомогою наочних предметів. |
33 |
Склад числа 9 |
|
Уміння ілюструвати різні випадки складу числа 9 на наочних посібниках. |
34 |
Числа 1 – 9 |
|
Числа 1 – 9 |
35 |
Число 10 |
|
Число 10 |
36 |
Порівняння чисел у межах 10. |
|
Порівняння чисел в межах 10 за допомогою наочних предметів. |
37 |
Склад числа 10 |
|
Уміння ілюструвати різні випадки складу числа 10 на наочних посібниках. |
Розділ II. «Додавання й віднімання» |
|||
38 |
Числа 1 – 10 |
|
Числа 1 – 10 |
39 |
Склад чисел першого десятка |
|
Склад чисел першого десятка |
40 |
Назви компонентів і результату дії додавання. Математичний вираз – сума |
|
Назви компонентів і результатів дій додавання і віднімання (на рівні ознайомлення). |
41 |
Додавання і віднімання числа 2 |
|
Супроводження практичних дій словами: додав, стало більше, стало порівну, відняв, стало менше. |
42 |
Число 0. Віднімання однакових чисел |
|
Додавання та віднімання одноцифрових чисел в межах 10. |
43 |
Додавання і віднімання з нулем |
|
Додавання і віднімання з нулем |
44 |
Додавання і віднімання |
|
Співвіднесення цифри, числа і кількості. |
45 |
Додавання і віднімання чисел 0, 1, 2 |
|
Лічба предметів у різному напрямку і просторовому розташуванні. |
46 |
Таблиці додавання і віднімання числа 1 |
|
Розуміння того, що кожне наступне число утворюється прилічуванням одиниці до попереднього числа. |
47 |
Переставний закон додавання |
|
Розуміння того, що останній числівник під час лічби відноситься до всієї групи предметів, а не до останнього предмету. |
48 |
Сантиметр. Вимірювання довжин відрізків |
|
Довгий-короткий. |
49 |
Математичний вираз – сума. Взаємозв’язок додавання і віднімання |
|
Розуміння того, що загальна кількість предметів у групі не залежить від розміру, кольору, форми предмету, відстані між предметами у групі. |
50 |
Взаємозв’язок додавання і віднімання |
|
Лічба предметів у межах 10. |
51 |
Додавання і віднімання числа 2 |
|
Розуміння того, що кожне попереднє число утворюється відлічуванням одиниці від наступного. |
52 |
Додавання і віднімання чисел 0, 1, 2 |
|
Назва, послідовність і позначення перших десяти чисел натурального ряду. |
53 |
Таблиці додавання і віднімання числа 2 |
|
Співвіднесення цифри, числа і кількості. |
54 |
Різницеве порівняння чисел |
|
Знаки >, <, =. |
55 |
Математичні вирази на дві дії |
|
Лічба предметів у межах 10. |
56 |
Знаходження числа, яке на кілька одиниць більше або менше даного |
|
Кожне наступне число утворюється прилічуванням одиниці до попереднього числа. |
57 |
Збільшення або зменшення числа на кілька одиниць |
|
Додавання та віднімання в межах 10. |
58 |
Математичний вираз «Різниця» |
|
Кожне попереднє число утворюється відлічуванням одиниці від наступного. |
59 |
Ознайомлення із способами додавання і віднімання числа 3 |
|
Називання чисел на заданому числовому відрізку у прямому і зворотному порядку. |
60 |
Додавання і віднімання числа 3 |
|
Додавання та віднімання в межах 10. |
61 |
Знаходження невідомого доданка |
|
Називання сусідів даного числа (попереднє і наступне) |
62 |
Назви чисел при відніманні |
|
Числа «сусіди» |
63 |
Знаходження значень математичних виразів |
|
Порівняння чисел (рівні, нерівні, більше, менше). |
64 |
Вимірювання довжин відрізків за допомогою лінійки |
|
Способи порівняння (прикладання, накладання). |
65 |
Побудова відрізків заданої довжини |
|
Геометричні фігури: коло, трикутник, чотирикутник. |
66 |
Знаходження значень математичних виразів на дві дії |
|
Порядкова лічба предметів в межах 10. Вміння правильно відповідати на запитання: "Котрий?", "Який по порядку?". |
67 |
Додавання і віднімання числа 3 |
|
Просторові відношення. Геометричні фігури |
68 |
Таблиці додавання і віднімання числа 3 |
|
Числа «сусіди» |
69 |
Різницеве порівняння чисел |
|
Визначення порядкового номера предмета. |
70 |
Різницеве порівняння чисел |
|
Порівняння чисел (рівні, нерівні, більше, менше). |
71 |
Підготовча робота до формування поняття «задача» |
|
Підготовча робота до формування поняття «задача» |
Розділ III. «Таблиці додавання і віднімання. Задача» |
|||
72 |
Додавання і віднімання числа 4 |
|
Додавання та віднімання в межах 10. |
73 |
Додавання і віднімання числа 4 |
|
Лічба на слух, по дотику. Лічба рухів. |
74 |
Поняття «задача» |
|
Поняття «задача» |
75 |
Складові задачі: умова, запитання, числові дані, шукане, розв’язання, відповідь |
|
Складові задачі: умова, запитання, числові дані, шукане, розв’язання, відповідь |
76 |
Задачі з числовими даними, яких бракує. Задачі із зайвими числовими |
|
Знаходження предмета за його порядковим номером. |
77 |
Таблиці додавання і віднімання числа 4 |
|
Просторові відношення. Геометричні фігури. |
78 |
Додавання і віднімання чисел 1, 2, 3, 4 |
|
Додавання та віднімання в межах 10. |
79 |
Додавання і віднімання числа 5 |
|
Числа «сусіди» |
80 |
Додавання і віднімання числа 5. Розв’язування задач |
|
Прості задачі на додавання і віднімання |
81 |
Таблиці додавання і віднімання числа 5 |
|
Додавання та віднімання в межах 10. |
82 |
Дії з іменованими числами, вираженими в одиницях довжини |
|
Робота з арифметичними штангами. |
83 |
Додавання і віднімання чисел частинами. Порівняння іменованих чисел |
|
Порядкова лічба |
84 |
Таблиці додавання чисел 6, 7, 8, 9 |
|
Додавання і віднімання в межах 10. |
85 |
Підготовка до вивчення віднімання чисел 6, 7, 8, 9 |
|
Робота з арифметичними штангами. |
86 |
Підготовка до вивчення віднімання чисел 6, 7, 8, 9 |
|
Робота з числовим відрізком. |
87 |
Короткий запис задач |
|
Прості задачі на додавання і віднімання. |
88 |
Віднімання чисел 6, 7, 8, 9 |
|
Додавання і віднімання в межах 10. |
89 |
Віднімання чисел 6, 7, 8, 9 |
|
Робота з арифметичними штангами. |
90 |
Короткий запис задач, які містять три ключових слова |
|
Задача з реальними об`єктами. |
91 |
Знаходження невідомих зменшуваного і від’ємника |
|
Розв`язування задачі з реальними об`єктами. |
92 |
Віднімання чисел 6, 7, 8, 9 |
|
Додавання і віднімання в межах 10. |
93 |
Порівняння математичного виразу та числа |
|
Способи порівняння (прикладання, накладання). |
94 |
Таблиці віднімання чисел 6, 7, 8, 9 |
|
Додавання і віднімання в межах 10. |
95 |
Порівняння числа та математичного виразу |
|
Способи порівняння (прикладання, накладання). |
96 |
Порівняння математичних виразів |
|
Склад чисел у межах 10. |
97 |
Маса. Одиниця вимірювання маси – 1 кілограм |
|
Використання термінів для позначення розмірів предметів у процесі їх порівнянні. |
98 |
Місткість. Одиниця вимірювання місткості – 1 літр |
|
Використання термінів для позначення розмірів предметів. |
Розділ IV. «Двоцифрові числа» |
|||
99 |
Короткий запис задачі |
|
Прості задачі на додавання і віднімання. |
100 |
Властивість величин |
|
Класифікація предметів за даними ознаками. |
101 |
Десяток. Лічба десятками |
|
Десяток. |
102 |
Порівняння, додавання та віднімання чисел десятками |
|
Прилічування і відлічування предметів по одному з називанням результату: "Скільки разом?", "Скільки залишилось?". |
103 |
Круглі числа |
|
Розв`язування задачі з реальними об`єктами. |
104 |
Дециметр |
|
Робота з числовим відрізком. Лінійка. |
105 |
Числа другого десятка |
|
Робота з числовим відрізком. |
106 |
Одноцифрові та двоцифрові числа |
|
Робота з числовим відрізком. |
107 |
Запис чисел другого десятка. Розряд |
|
Робота з конструктором Lego |
108 |
Порядок чисел першої сотні. Запис чисел першої сотні |
|
Числа. Дії з числами |
109 |
Порівняння чисел у межах 100 |
|
Робота з арифметичними штангами. |
110 |
Додавання і віднімання чисел у межах 20 на основі нумерації |
|
Додавання і віднімання чисел у межах 10 на основі нумерації. |
111 |
Додавання і віднімання чисел у межах 100 на основі нумерації |
|
Робота з арифметичними штангами. |
112 |
Додавання і віднімання числа 1 |
|
Додавання і віднімання числа 1. |
113 |
Додавання і віднімання чисел на основі нумерації |
|
Розв`язування задачі з реальними об`єктами. |
114 |
Нумерація чисел у межах 100 |
|
Нумерація чисел у межах 10. |
115 |
Додавання і віднімання одноцифрового числа у межах 20 |
|
Додавання і віднімання числа 1. |
116 |
Додавання і віднімання одноцифрового числа у межах 100 |
|
Додавання і віднімання чисел у межах 10. |
117 |
Додавання і віднімання круглих чисел у межах 100 |
|
Робота з арифметичними штангами. |
118 |
Додавання і віднімання у межах 100 |
|
Додавання і віднімання чисел у межах 10. |
119 |
Обернена задача |
|
Прості задачі на знаходження невідомого доданка. |
120 |
Знаходження невідомого зменшуваного та від’ємника |
|
Прості задачі на знаходження невідомого доданка. |
121 |
Задачі на знаходження невідомого зменшуваного або від’ємника |
|
Прості задачі на знаходження невідомого доданка. |
122 |
Задачі на знаходження невідомого зменшуваного або від’ємника. Обернена задача |
|
Прості задачі на додавання і віднімання |
123 |
Задачі, у яких вимога подана стверджувальним реченням |
|
Прості задачі на додавання і віднімання |
124 |
Порозрядне додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд |
|
Робота з арифметичними штангами. |
125 |
Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд. Доба |
|
Розташування предметів у просторі. |
126 |
Визначення часу за годинником |
|
Годинник |
127 |
Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд. Доба – 24 години |
|
Числа. Дії з числами. Знайомство з числами другого десятка за допомогою лінійки. |
128 |
Додавання і віднімання двоцифрових чисел частинами |
|
Робота з числовим відрізком. |
129 |
Додавання і віднімання двоцифрових чисел. Вартість |
|
Числа. Дії з числами. Монети. |
130 |
Додавання і віднімання двоцифрових чисел |
|
Робота з числовим відрізком. Знайомство з числами другого десятка за допомогою лінійки. |
131 |
Додавання чисел зручним способом |
|
Числа. Дії з числами |
132 |
Одиниці довжини. Метр |
|
Лінійка. Робота з числовим рядом. |
133 |
Повторення. Числа першого десятка. |
|
Повторення. Форма й колір предмета. |
134 135 136 137 138 139 140 |
Повторення. Додавання й віднімання. Таблиці додавання й віднімання. Двоцифрові числа. Розв`язування задач різних типів. Розв`язування виразів. Порозрядне додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд. Одиниці вимірювання. Підсумок за рік |
|
Повторення. Розміщення на площині. Співвідношення цифри, числа й кількості. Лічба в межах десяти. Склад чисел в межах 10. Прості задачі на знаходження невідомого доданка. Робота з числовим рядом. Підсумок за рік |
Очікувані навчальні досягнення корекційно-розвивальної роботи на кінець навчального року
-знати склад чисел в межах 10 за умови систематичного повторення; вміти порівнювати предмети за розміром, кольором, формою практично; лічити різні предмети в межах 10, відповідати на питання «Скільки?» і «Котрий за рахунком» за допомогою вчителя; порівнювати дві групи предметів на основі практичних дій і визначати, де предметів більше, менше, однаково за допомогою дорослого; орієнтуватися на робочому місці, на сторінках підручника і зошита (розрізняти верх, низ, ліву і праву частини тощо); розуміти вирази: між, за, перед, посередині, раніше, пізніше; читати і записувати числа до 10 за допомогою дорослого; розв’язувати задачі на одну дію за допомогою додавання і віднімання (з опорою на предметні ситуації) за зразком; вимірювати за допомогою лінійки довжину відрізка в сантиметрах, будувати відрізок заданої довжини за допомогою дорослого; розпізнавати прості геометричні фігури: коло, трикутник, квадрат, відрізок; користуватися знаками і позначеннями: +,-,=, см, 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 під керівництвом дорослого; користуватися знаннями в межах підготовчого курсу програми; виконувати самостійно всі рухові дії, потрібні для письма та практичних дій; супроводжувати практичні дії словами: додав, стало більше, стало порівну, відняв, стало менше шляхом ілюстративного пояснення; називати узагальнюючі слова за допомогою дорослого; розповідати про предмети, їх розміри тощо з наочною інтерпретацією; вживати слова, що позначають колір, форму, розмір, взаємне розташування предметів; використовувати термінами для позначення розмірів предметів у процесі їх порівняння за допомогою дорослого під час виконання практичних вправ; розвивати пізнавальний інтерес до математики під керівництвом дорослого; виявляти елементарні вольові зусилля для подолання труднощів під контролем педагога.