Урок математики в 1 класі на тему «Кілограм»

Про матеріал

Урок вивчення нового матеріалу знайомить учнів з одиницею вимірювання маси - кілограмом; діти вчаться практично використовувати цю одиницю; порівнювати предмети по довжині та масі за допомогою приладів; закріплюються знання про величини та їх вимірювання за допомогою умовних мірок та еталонів; спостерігається розвиток кмітливості,творчого мислення; збагачується мова; виховується любов до математики, почуття взаємодопомоги.

Перегляд файлу

 

Математика 1 клас

 

Тема: Кілограм.

Мета: ознайомити учнів з одиницею вимірювання маси-1кілограм; показати практичне використання цієї одиниці.; закріпити  знання про величини та їх вимірювання за допомогою умовних мірок та еталонів; вчити порівнювати предмети по довжині та масі за допомогою приладів ;  розвивати  кмітливість,творче мислення; збагачувати мову; виховувати любов до математики, почуття взаємодопомоги.

Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу

Обладнання та матеріали: ваги,гирі,  2 баночки , мішечки  з цукром  та з крупою в 1кг, паперові  смужки для кожного учня.

Хід уроку

І.Організаційний момент.                                                       

Пролунав шкільний дзвінок,

Математики урок.

Ви з думками всі зберіться,

Один одному всміхніться.

За знаннями в добрий час

Вирушає перший клас.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, створення психологічного настрою.

  1. Інтелектуальна розминка.
    • Прилад для вимірювання температури (термометр)
    • Що лікарі рекомендують носити людям зі слабким зором? (окуляри)
    • За яким номером викликають швидку допомогу (103)
    • Лікар для тварин? (ветеринар)
  2. Діти, до вас  за допомогою звернувся лікар . Йому треба якомога швидше потрапити до хворого зайчика, а на шляху  у нього багато перешкод.  Він знає, що ви завжди допомагаєте всім розгадати важкі завдання то  може і йому допоможете?
    • Лікар , кружечками позначено шлях, із зворотного боку – букви.

 Актуалізація набутих знань та їх застосування.

  1. Усний рахунок.

А) Лікар сідає на автобус  . Допоможіть купити квиток . Квиток коштує 8 грн. Діти в парі  утворюють 8 (склад числа). Кружечок

      Б) Айболить  вий шов з автобуса   і рухається далі , та раптом перед ним рівчак  Треба покласти перекладину.

  У вас на партах геометричні фігури , спробуйте скласти  такі фігури :

 

 

 

 Згодов діти утворюють прямокутник.  Виміряйте довжину. Чому дорівнює ? (8 см )

- Діти , що ви зараз робили?  Вимірювали довжину.

- Що таке довжина?    (Це величина)

Чому? (ЇЇ можна виміряти, порівняти, додавати, віднімати).

- А сантиметр  є величина ? (ні, це мірка)

 Кружечок.

 

ІІІ. Постановка проблеми.

  1. Айболить вирішив зайти до аптеки , щоб придбати необхідні ліки. Але, щоб їх придбати , потрібно виконати завдання.

Ось дві баночки,знайдіть чим вони відрізняються.  (діти пропонують варіанти )

Виявляється, що є властивості предметів, котрі ми не завжди можемо побачити. Щоб виявити  такі властивості, потрібно взяти предмети до рук.

(хтось з дітей бере баночки у руки і визначає, що одна баночка важча, а інша легша.)

Коли ми говоримо легше й важче, то маємо на увазі властивість предметів, яка називається масою (Кружечок)

ІV.  Повідомлення теми та мети уроку.

Так  з якою властивістю предметів ми сьогодні на уроці будемо працювати.

Що дізнаємося?

Навчимося?.

1 .Знайомство з приладом для вимірювання маси.

  • Порівняйте на око :

Книжку і зошит

Ручка олівець

Пакет рису і пакет гречки

Пакет вати  і пакет борошна

 Порівнюючи на око ми приходимо до різних результатів.

Як же перевірити ,хто правильно визначив?

Які прилади допомагають людям порівнювати предмети за масою?

Показати прилад (терези)

Які терези ви знаєте ? (показати презентацію  ваги для малюків, аптечні, медичні,  магазині, побутові, грузові)(презентація)

  1.  Зважити предмети.

  Пояснити як працюють  терези. Якщо чаші терезів урівноважені – значить маса предметів рівна. Якщо чаша одна  піднялася, а інша опустилася – маси предметів різні.

Терези порівнялися – значить маси рівні.

Якщо ліва чаша вагів опустилась,значить , маса предмета на лівій шальці (записувати результат.  Пакет рису= пакету гречки. Р=Г, вата і борошно   В   Б ,).

 Робота з підручником. Завдання №1

Пригадайте , як називаються такі властивості, які можна порівняти ? (величиною)  Кружечок

  1. На дошці кілька шалькових терезів, на котрих розміщено картинки тварин.

        Лев -  крокодил

4 білочки- крокодил

 З чебурашки – крокодил.

Крокодил Гена пішов виміряти свою вагу. Подивіться , хто врівноважив Гену? (1 лев, 4 білочки, 3 Чебурашки)

Які  одиниці вимірювання використані для виважування Гени? (лев, білочки, чебурашки)

Чому дорівнює маса Гени в білочках? В левах? В чебурашках?

 

4.Робота з підручником.

 Самостійно визначте масу лисички.   

 

Отже, щоб виміряти масу предмета, треба будь якою міркою його урівноважити, дізнатися скільки яких мірок помістилося.

 

  Кружечок

5. Чи залежить результат вимірювання від мірки.?

Крокодила Гену врівноважили 4 білочки, а кота Матроскіна – 3 білочки. Хто важчий: Гена чи Матроскін?

Крокодила Гену врівноважили – 4 білочки , а Вінні Пуха – 2 зайчика.

Хто легший Гена чи Вінні Пух? Сказати важко. Бо різні взяли мірки.

 Виникла потреба винайти мірку одну для вимірювання маси .

 Спочатку  міркою була – гривня, потім   фунт, пуд. Але ці мірки були у різних місцях різні.

Як же так виходить, що коли ми приходимо у магазин, продавець нас розуміє і важить продукти скільки скільки ми захочемо. Якою міркою для вимірювання маси він користується? І тоді люди прийшли до єдиної мірки вимірювання маси – кілограм.  (показати гирі  1 кг, 2кг, 3кг,5кг.)  НА терезах показати  рис – гиря 1 кг  

 Кажуть , що маса пакета з рисом –  1 кг. Кружечок.

6.Фізхвилинка.

Підніміться. Уявіть  себе ваги з чашами.  Виконуйте роботу терезів за моєю командою.

Ваги  знаходяться у рівновазі

Ліва чаша опустилася

Права чаша опустилася

Терези знаходяться у рівновазі

Маса предмета на правій чаші важча, ніж  на лівій

Терези урівноважені

Предмет на лівій чаші легший

Ваги урівноважені.

V.Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота з підручником.

 Завдання  № 4 , 5. Висновок . Одиниці маси можна додавати.

2.Самостійна робота.

 № 6  Перевірити.

 № 7 накресли відрізок. Пригадати. Кружечок.

 №8 задача. Розібрати. Розв’язати.

  1.  Письмо у зошиті.

 

V. Підсумок уроку.

З якою величиною ми познайомилися?

Чому маса це величина?

Який прилад допомагає виміряти масу?

З якою міркою вимірювання маси ми познайомилися?

VІ. Рефлексія

 Чи вдалося допомогти лікарю?

 Чи врятує він тепер Зайчика?

Вийшло слово  Молодці

Діти у вас на партах лежать трикутники.  різних кольорів. Якщо тобі легко було працювати , ти все зрозумів – візьміть білий кружечок, якщо було важко, щось не зрозуміло підніміть червоний кружок.

Дякую за урок.

 

 

 

.

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
10248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку