Навчання грамоти
(За підручником М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко )
№ п/п |
Читання |
Письмо |
|
Тема уроку |
Тема уроку |
Дата |
|
І семестр |
|||
Добуквений період |
|||
1. 2. |
Здрастуй, школо! Ознайомлення з «Букварем». Державний Гімн України. |
Ознайомлення із зошитом для письма, письмовим приладдям. Правила сидіння за партою під час письма. Вправляння у правильному розміщенні в руці олівця (ручки). |
|
3. 4. |
Я вчуся знайомитися, спілкуватися. Усне і писемне мовлення. Культура мовлення. |
Розташування зошита на парті під час письма. Орієнтування на сторінці зошита: посередині, вгорі, внизу, ліворуч, праворуч. Наведення ліній, домальовування, розфарбовування предметів. |
|
5. 6. |
Ознайомлення зі словами – назвами предметів. Розвиток умінь відповідати на запитання що це? Навчальне приладдя. |
Рух кисті уздовж рядка у процесі виконання графічних вправ. Проведення подовженої лінії в обмеженому просторі. Розфарбовування предметних малюнків. |
|
7. 8. |
Ознайомлення зі словами – назвами предметів. Розвиток умінь відповідати на запитання хто це? Сім’я. |
Координування рухів руки. Порівняння предметів. Підготовчі графічні вправи. |
|
9. 10. |
Ознайомлення зі словами – назвами дій. Розвиток умінь відповідати на запитання що робить? Дитячі захоплення. |
Координування рухів руки. Розміщення предмета в обмеженій площині. Підготовчі графічні вправи. |
|
11. 12. |
Ознайомлення зі словами – назвами ознак. Розвиток умінь відповідати на запитання який? яка? яке?які? Складання усної розповіді. Овочі і фрукти. Порівняння предметів. |
Координування рухів руки. Візуальне виділення предмета з малюнка, наведення його. Підготовчі графічні вправи. |
|
13. 14. |
Ознайомлення зі словами, якими називають кількість предметів. Посуд. Розподіл предметів за семантичними групами. |
Обведення контурних малюнків та їх розмальовування. Розвиток відчуття сили натиску на папір. |
|
15. 16. |
Робота з дитячою книжкою. Сім’я. Укр. нар. каз. «Ріпка» |
Розвиток зв’язного мовлення. Тема: «Мої перші кроки у країні Знань». Складання речень за малюнком. |
|
17. 18. |
Досліджую речення. Побудова речень за малюнками і схемами. Професії. Ким ти мрієш стати? |
Відтворення різноспрямованих рухів пальців з олівцем під час наведення, зображення ліній різної форми. Підготовчі графічні вправи. |
|
19. 20. |
Ознайомлення зі знаками в кінці речення. Крапка. Знак питання. Знак оклику. Складання за малюнком розповідних, питальних та окличних речень ( без уживання термінів ). |
Основний рядок сітки зошита (верхня, нижня рядкові лінії). Наведення ліній без відриву олівця від паперу. Зображення фігур (предметів) у рядку. |
|
21. 22. |
Ознайомлення зі службовими словами. Складання речень за малюнками і схемами. Дитячі ігри. |
Закріплення уміння писати в рядку. Розташування в рядку вертикальних,горизонтальних, ламаних ліній. |
|
23. 24. |
Поділ слів на склади. Ознайомлення зі складовою будовою слова. Складання розповіді за малюнками. Дикі і свійські тварини. Зоопарк. |
Міжрядкові (допоміжні) лінії сітки зошита (надрядкова, підрядкова). Направлення руху руки в рядку. Письмо коротких і довгих вертикальних ліній, ліній із заокругленням. |
|
25. 26. |
Наголос у словах. Наголошений склад. Одяг і взуття. Складання розповіді зі серією малюнків. |
Підготовчі вправи до написання букв. Письмо великих і малих півовалів та овалів. Зображення безвідривних подовжених ліній різної форми. Розмальовування малюнків. |
|
27. 28. |
Мовні і немовні звуки. Природа навколо нас. |
Похила лінія сітки зошита. Письмо прямих похилих ліній, прямих із заокругленням унизу в основному рядку і за його межами. |
|
29. 30. |
Голосні і приголосні звуки. Формування навичок звукового аналізу простих за звуковою будовою слів. |
Письмо великих і малих півовалів та овалів. Закріплення вмінь писати вивчені елементи букв. Розфарбовування малюнків. |
|
31. 32. |
Робота з дитячою книжкою. Дружба. Укр. нар. казка «Рукавичка» |
Розвиток зв’язного мовлення. Вчуся називати ознаки осені. |
|
33. 34. |
Розрізняю тверді і м’які приголосні звуки. Формування навичок звукового аналізу слів. Встановлення відповідності між малюнками і звуковими схемами слів. |
Підготовчі вправи до написання букв. Письмо прямих похилих ліній із верхньою та нижньою петлями. Наведення, домальовування предметів петельними лініями. |
|
35. 36. |
Аналіз звукового складу слів. Вправляння у звуковому аналізі слів. Казки. Інсценування уривку казки. |
Удосконалення вміння писати. Підготовчі вправи до написання букв. Безвідривне поєднання елементів.
|
|
Буквений період |
|||
37. 38. |
Звук [a], позначення його буквою «а». Виділення звука [a] в словах. Складання речень. |
Письмо малої букви «а». Підготовчі графічні вправи. Відривне і безвідривне поєднання елементів малої букви «а». Написання Буквосполучення аа. |
|
39. 40. |
Закріплення звукового значення букви «а». Велика буква «А». Складання розповіді за малюнком. |
Письмо великої букви «А». Безвідривне з’єднання елементів букви «А». Написання буквосполучення Аа. |
|
41. 42. |
Звук [о], позначення його буквою «о». Виділення звука [о] в словах. Звуковий аналіз слів. Складання речень. |
Письмо малої букви «о». Поєднання її з вивченими буквами. Виділення вивчених букв у словах. |
|
43. 44. |
Закріплення звукового значення букви «о». Велика буква «О». Складання речень за малюнками. Ребус. |
Письмо великої букви О. Поєднання її з іншими буквами. Удосконалення вміння писати вивчені букви. |
|
45. 46. |
Звук [і], позначення його буквою «і». Виділення звука [і] в словах. Звуковий аналіз слів. |
Письмо малої букви «і». Написання Буквосполучень, складів. Закріплення вміння писати вивчені букви |
|
47. 48. |
Закріплення звукового значення букви «і». Велика буква «І». Буква «і» в ролі окремого слова. Складання речень. |
Письмо великої букви «І». Поєднання великих букв із рядковими. Виділення вивчених букв у словах. |
|
49. 50. |
Робота з дитячою книжкою. Жива і нежива природа. |
Розвиток зв’язного мовлення. Вчуся описувати предмети. |
|
51. 52. |
Звук [и], позначення його буквою «и». Виділення звука [и] в словах. Звуковий аналіз слів. Один предмет – багато предметів. Складання речень за малюнками. |
Письмо малої букви «и» та великої букви «И». Безвідривне з’єднання букв. Написання буквосполучення Ии. Диктант вивчених букв. |
|
53. 54. |
Звук [у], позначення його буквою «у». Виділення звука [у] в складах і словах. Звуковий аналіз слів. Читання речень за допомогою малюнків. |
Письмо малої букви «у». Написання буквосполучень. Виділення вивчених букв у словах. |
|
55. 56. |
Закріплення звукового значення букви «у». Велика буква «У». Читання речень за допомогою малюнків. |
Написання великої букви «У», її поєднання з вивченими буквами. Закріплення вміння писати вивчені букви. |
|
57. 58. |
Звук [е], позначення його буквою «е». Виділення звука [е] в словах. Ребус. Складання розповіді за серією малюнків. |
Письмо малої букви «е». Написання буквосполучень. Закріплення вміння писати вивчені букви. |
|
59. 60. |
Закріплення звукового значення букви «е». Велика буква «Е». Складання речень за малюнками. |
Письмо великої букви «Е». Написання буквосполучення Ее. Закріплення вміння писати вивчені букви. |
|
61. 62. |
Звук [м], позначення його буквою «ем». Виділення звука [м] в словах. Читання прямих і обернених складів із вивченими літерами. |
Письмо малої букви «м», буквосполучень. Написання прямих і обернених складів із буквою «м». |
|
63. 64. |
Робота з дитячою книжкою. Шкільне життя. Вірші про школу. |
Розвиток зв’язного мовлення. Вчуся розповідати про призначення предмета. |
|
65. 66. |
Закріплення звукового значення букви «ем». Велика буква «М». Читання слів і речень. |
Письмо великої букви «М». Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів, речення.
|
|
67. 68. |
Звуки [л], [л'], позначення їх буквою «ел». Звуковий аналіз слів із твердими й м'якими приголосними. Читання складів, слів і речень. Складання речень. |
Письмо малої букви «л». Підготовчі графічні вправи. Написання складів та слів із буквою «л». |
|
69. 70. |
Закріплення звукових значень букви «ел». Велика буква «Л». Читання складів і слів. Інтонаційне читання речень. |
Письмо великої букви «Л». Написання складів, слів із буквою «Л». Закріплення вміння писати вивчені великі рукописні букви. |
|
71. 72. |
Звуки [н], [н'], позначення їх буквою «ен». Звуковий аналіз слів. Читання складів і слів. |
Письмо малої букви «н», буквосполучень, складів, слів із нею. Списування буквосполучень, поданих друкованим шрифтом. |
|
73. 74. |
Закріплення звукового значення букви «ен». Велика буква «Н». Звуковий аналіз слів. Читання слів. Складання речень. |
Письмо великої букви «Н». Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів і речень. Диктант складів. |
|
75. 76. |
Звуки [с], [с'], позначення їх буквою «ес». Виділення звуків [с], [с'] у словах. Читання складів, слів. |
Письмо малої букви «с». Написання складів та слів із буквою «с». Написання речення. |
|
77. 78. |
Закріплення звукових значень букви «ес». Велика буква «С». Читання слів і речень. |
Письмо великої букви С, складів та слів із нею. Порівняння друкованих і рукописних букв. |
|
79. 80. |
Робота з дитячою книжкою. Пригоди. М. Носов «Незнайка» |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за малюнками. |
|
81. 82. |
Звуки [к], [к'], позначення їх буквою «ка». Виділення звуків [к], [к'] у словах. Читання складів, слів. Словниково – логічні вправи. |
Письмо малої букви «к». Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень, складів та слів із буквою «к». |
|
83. 84. |
Закріплення звукового значення букви «ка». Велика буква «К». Читання слів і речень. |
Письмо великої букви К. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень, речень. Порівняння великих рукописних букв К та Н. |
|
85. 86. |
Звук [в], позначення його буквою «ве». Звуковий аналіз слів. Особові займенники, їх вживання в речення. Читання складів, слів, речень. |
Письмо малої букви «в». Написання буквосполучень, складів та слів. Типи поєднання малої букви «в» із вивченими рядковими буквами. |
|
87. 88. |
Закріплення звукового значення букви «ве». Удосконалення уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах.
|
Письмо великої букви В. Написання складів, слів та речень. Письмо під диктування. |
|
89. 90. |
Звуки [р], [р'], позначення їх буквою «ер». Виділення звуків [р], [р'] у словах. Читання складів, слів. Виконання словниково – логічних вправ. |
Письмо малої букви «р». Типи поєднань букви «р» з іншими буквами. Написання складів, слів та речень із буквою «р». |
|
91. 92 |
Закріплення звукових значень букви «ер». Велика буква «Р». Удосконалення уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах. |
Письмо великої букви «Р». Типи поєднань великої букви «Р» з іншими буквами. Написання складів, слів та речень. |
|
93. 94. |
Звуки [п], [п'], позначення їх буквою «пе». Виділення звуків [п], [п'] у словах. Звуковий аналіз слів. Читання слів, речень. |
Письмо малої букви «п». Написання складів. Складання і записування слів із вивчених букв. |
|
95. 96. |
Робота з дитячою книжкою. Фантастика. Сучасна хрестоматія дитячої творчості. 1 клас. |
Розвиток зв’язного мовлення. Знайомство з секретами слів. |
|
97. 98. |
Закріплення звукових значень букви «пе». Аналітико – синтетичні вправи з вивченими звуками і буквами. Читання слів, речень. |
Письмо великої букви П. Відривне поєднання складників великої букви П. Написання буквосполучень, слів та речень. |
|
99. 100. |
Звуки [т], [т'], позначення їх буквою «те». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів і речень. Словниково – логічні вправи. |
Письмо малої букви «т». Типи поєднань букви «т» з іншими буквами. Письмо складів та слів із буквою т. |
|
101. 102. |
Закріплення звукових значень букви «те». Велика буква «Т». Удосконалення уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах. |
Письмо великої букви Т. Відривне поєднання складників великої букви Т. Написання складів, слів та речень. |
|
103. 104. |
Звуки [д], [д'], позначення їх буквою «де». Практичне засвоєння дзвінкої вимови звуків у кінці складів і слів. Словниково – логічні вправи. |
Письмо малої букви д. Відривне поєднання складників рядкової букви д. Написання букви в складах і словах. |
|
105. 106. |
Закріплення звукових значень букви «де». Велика буква «Д». Удосконалення уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах. |
Письмо великої букви Д, складів та слів із нею. Списування слів, поданих друкованим шрифтом. |
|
107. 108. |
Звуки [з], [з'], позначення їх буквою «зе». Дзвінке вимовляння цих звуків у кінці слів і складів. Зіставлення звуків [з] - [с], [з'] - [с']. Читання складів, слів. |
Письмо малої букви з. Типи поєднання з іншими буквами. Написання складів та слів із буквою з. Написання речення. |
|
109. 110. |
Закріплення звукових значень букви «зе». Велика буква «З». Удосконалення уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах. |
Письмо великої букви З. Написання складів, слів та речень із буквою З. Написання речення зі знаком оклику. |
|
111. 112. |
Робота з дитячою книжкою. Зима. Загадки про зиму. |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання усної розповіді за поданим початком. |
|
113. 114. |
Звуки [б], [б'], позначення їх буквою «бе». Зіставлення звуків [б] - [п]. Читання складів, слів, тексту. |
Письмо малої букви б. Безвідривне поєднання складників рядкової букви б. Написання складів, слів та речень. Письмо під диктування. |
|
115. 116. |
Закріплення звукового значення букви «бе». Велика буква «Б». Удосконалення уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах. |
Письмо великої букви Б. Поєднання великої букви Б з рядковими. Написання складів, слів та речень. Навчальний диктант. |
|
117. 118. |
Звук [й], позначення його буквою «ій» («йот»). Читання слів, речень. Звуковий аналіз слів. Вправи з розвитку фонематичного слуху. |
Письмо малої букви й, буквосполучень із нею. Складання і записування слів. Написання речення. |
|
119. 120. |
Закріплення звукового значення букви «йот». Велика буква «Й». Буквосполучення йо. Удосконалення уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах. |
Письмо великої букви Й. Написання буквосполучень, слів. Складання і записування словосполучень. |
|
121. 122. |
Закріплення звукових значень вивчених букв. Вправи для розвитку навички читання. |
Закріплення вмінь писати вивчені букви, поєднувати їх у словах. Списування слів, поданих друкованим шрифтом. |
|
123. 124. |
Закріплення звукових значень вивчених букв. Вправи для розвитку навички читання. |
Закріплення вмінь писати вивчені букви, поєднувати їх у словах. Списування слів, поданих друкованим шрифтом. |
|
125. 126. |
Робота з дитячою книжкою. Народні прикмети зими. Народні щедрівки і колядки. |
Розвиток зв’язного мовлення. Розповідь за серією малюнків. Власне спостереження. Різдвяні свята. |
|
127. 128. |
Знову в класі ми всі разом. Звуки [г], [г'], позначення їх буквою «ге». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Опрацювання тексту. |
Письмо малої букви г. Написання складів та слів із буквою г. Складання і записування слів із вивчених букв. |
|
ІІ семестр |
|||
129. 130. |
Закріплення звукового значення букви «ге». Читання слів. Мовно – логічні вправи. Опрацювання тексту «Конкурс у класі». |
Письмо великої букви Г. Написання складів, слів із буквою Г. Списування речень, поданих друкованим шрифтом. |
|
131. 132.
|
Звук [ґ], позначення його буквою «ґе». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Скоромовки. Виразне читання віршів. |
Письмо малої букви ґ. Написання складів та слів із буквою ґ. Складання речень за малюнком. |
|
133. 134. |
Закріплення звукових значень букв «ге», «ґе». Опрацювання тексту «На городі». |
Письмо великої букви Ґ. Підготовчі графічні вправи. Написання складів та слів. |
|
135. 136. |
Буква «знак м’якшення» (ь), позначення нею на письмі м’якості приголосних. Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Мовні вправи. |
Письмо букви ь окремо та у поєднанні з іншими літерами. Написання буквосполучень, слів. |
|
137. 138. |
Закріплення букви «знак м’якшення». Буквосполучення ьо. Звуковий аналіз слів. Опрацювання тексту, добір до нього заголовка. |
Повторення правил з’єднання вивчених букв. Списування тексту, поданого рукописним шрифтом. |
|
139. 140. |
Звук [х], позначення його буквою «ха». Читання слів. Звуковий аналіз слів. Опрацювання тексту «Казкові хмаринки». |
Письмо малої букви х, складів із нею. Складання і записування слів. |
|
141. 142. |
Робота з дитячою книжкою. Про живу та неживу природу. В. Сухомлинський «Ремісник і різець». |
Розвиток зв’язного мовлення. Вчуся розпізнавати ознаки зими. |
|
143. 144. |
Закріплення звукового значення букви «ха». Опрацювання тексту «Христинка» (за А.Свашенко). Скоромовка. |
Письмо великої букви Х. Написання буквосполучень, слів. Списування речень, поданих друкованим шрифтом. |
|
145. 146. |
Звук [ж], позначення його буквою «же». Дзвінка вимова звука [ж] у кінці складів і слів. Скоромовка. Опрацювання вірша М.Воробйова «Сто дібров». Мовні вправи. |
Письмо малої букви ж. Написання буквосполучень та слів із буквою ж. Навчальний диктант. |
|
147. 148. |
Закріплення звукового значення букви «же». Опрацювання текстів «Великі жуки», «Пізнай хижих тварин». |
Письмо великої букви Ж. Написання складів. Списування тексту, поданого друкованим шрифтом. |
|
149. 150. |
Звук [ш], позначення його буквою «ша». Зіставлення звуків [ж] - [ш]. Читання слів, речень. Опрацювання тексту «Пошта». |
Письмо малої букви ш. Написання складів, слів та речень. Словниковий диктант. |
|
151. 152. |
Закріплення звукового значення букви «ша». Опрацювання вірша «На березі береза» (за А.Качаном) і тексту «Привіт, Сашку!»
|
Письмо великої букви Ш. Написання буквосполучень, слів та речень. |
|
153. 154. |
Звук [ч], позначення його буквою «че». Читання складів, слів. Звуковий аналіз слів. Словниково-логічні вправи. Скоромовки. |
Письмо малої букви ч. Написання складів, слів, речень. Словниковий диктант. |
|
155. 156. |
Закріплення звукового значення букви «че». Опрацювання тексту «Наш веселий клас» (за М.Чумарною). Розігрування сценки за віршем. |
Письмо великої букви Ч, складів та слів із нею. Порівняння написання букв Ч та У. Списування речень, поданих друкованим шрифтом. |
|
157. 158. |
Робота з дитячою книжкою. Про шкільне життя. М. Стеценко «Новий велосипед». |
Розвиток зв’язного мовлення. Вчуся розпізнавати однакові, схожі і відмінні ознаки. |
|
159. 160. |
Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання тексту «Річка Черемош». |
Закріплення вмінь писати вивчені букви. Письмо під диктування. |
|
161. 162. |
Звуки [ц], [ц'],позначення їх буквою «це». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Мовні вправи. Опрацювання вірша «Порожній козуб» (за В.Лучуком). |
Письмо малої букви ц. Письмо складів та слів із буквою ц. Списування слів, поданих друкованим шрифтом. |
|
163. 164. |
Закріплення звукових значень букви «це». Опрацювання вірша «Скільки олівців?». Загадки. |
Письмо великої букви Ц, буквосполучень та слів із нею. Написання речень. |
|
165. 166. |
Буква «я», позначення нею сполучення звуків [йа]. Позначення буквою «я» звука [а] та м'якості попереднього приголосного. Звуковий аналіз слів. Опрацювання казки «Родичі». Розігрування сценки за казкою. |
Письмо малої букви я. Написання буквосполучень, слів. Звуковий аналіз слів. |
|
167. 168. |
Позначення буквою «я» звука [а] та м'якості попереднього приголосного. Мовно-логічні вправи. Опрацювання віршів Л.Цілик «Сонечко», Г.Манів «Сонечкова донечка». |
Письмо великої букви Я, буквосполучень із нею. Доповнення і записування речень. Складання й записування слів. |
|
169. 170. |
Буква «ю», позначення нею сполучення звуків [йу]. Позначення буквою «ю» звука [у] та м'якості попереднього приголосного. Читання складів, слів. Опрацювання вірша А.М'ястківського «Весна». |
Письмо малої букви ю. Написання буквосполучень, слів та речень. Словниковий диктант. |
|
171. 172. |
Закріплення звукових значень букви «ю». Загадка (А.Свашенко). Опрацювання вірша «Хто Юрасика вкусив?» (за Г.Демченко). |
Письмо великої букви Ю, складів та слів із нею. Написання речень. Письмо під диктування. |
|
173. 174. |
Робота з дитячою книжкою. Про дружбу. В. Сухомлинський «Як Сергійко навчився жаліти». |
Розвиток зв’язного мовлення. Вчуся розпізнавати загальні та особливі ознаки предметів.
|
|
175. 176. |
Закріплення звукових значень букв. Опрацювання тексту «Вишня» (за К.Михалициною). |
Закріплення вмінь писати вивчені букви. Поділ та записування слів за групами. |
|
177. 178. |
Буква «є», позначення нею сполучення звуків [йе]. Позначення буквою «є» звука [е] та м'якості попереднього приголосного. Опрацювання віршів. Читання в ролях. Загадки. |
Письмо малої букви є. Написання складів та слів із буквою є. Списування тексту, поданого друкованим шрифтом. |
|
179. 180. |
Закріплення звукових значень букви «є». Звуковий аналіз слів. Скоромовка. Опрацювання казки «Як білка і заєць одне одного не впізнали». |
Письмо великої букви Є. Написання буквосполучень та речень. Вибірковий диктант. |
|
181. 182. |
Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання тексту «Буруля» (за В.Коваленко) |
Закріплення вмінь писати вивчені букви. Коментоване письмо. |
|
183. 184. |
Буква «ї», позначення нею сполучення звуків [йі]. Звуковий аналіз слів. Читання слів. Словникові вправи. Опрацювання віршів. |
Письмо малої букви ї, буквосполучень із нею. Складання і записування слів із вивчених букв. |
|
185. 186. |
Закріплення звукового значення букви «ї». Опрацювання тексту «Українська держава». |
Письмо великої букви Ї, складів та слів із нею. Записування речень. Навчальний диктант. |
|
187. 188. |
Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання віршів «Я – українка» (за О.Василенко), «Прапор нашої країни» (за Г.Чубач) та оповідання «Київ». |
Закріплення вмінь писати вивчені букви. Пояснювальний диктант. |
|
189. 190. |
Робота з дитячою книжкою. Про Батьківщину. Що таке Батьківщина. |
Розвиток зв’язного мовлення. Вчуся розподіляти предмети на групи. |
|
191. 192. |
Закріплення звукового значення вивчених букв. Розповідь про Тараса Шевченка та Лесю Українку. Опрацювання текстів «Тарас Григорович Шевченко», «Леся Українка». |
Закріплення вмінь писати вивчені букви. Побудова речень за малюнком. |
|
193. 194. |
Буква «ща», позначення нею звукосполучення [шч]. Читання складів, слів. Опрацювання віршів К.Перелісної «Дощик», «Різнокольоровий дощик» (за В.Полинок). |
Письмо малої букви щ. Написання складів, слів та речень. Словниковий диктант. |
|
195. 196. |
Закріплення звукового значення букви «ща». Опрацювання оповідання В.Сухомлинського «Яке щастя?». Порівняння віршів. Прислів’я. |
Письмо великої букви Щ. Написання буквосполучень, слів та речень. Списування речень, поданих друкованим шрифтом. |
|
197. 198. |
Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання тексту «Удома краще» (за Т.Волгіною). |
Закріплення вмінь писати вивчені букви.. Побудова і записування речень. |
|
199. 200. |
Звук [ф], позначення його буквою «еф». Читання складів, слів. Опрацювання вірша Л.Кондрашенко «Жираф». |
Письмо малої букви ф. Написання буквосполучень, слів. Списування слів, поданих друкованим шрифтом. |
|
201. 202. |
Закріплення звукового значення букви «еф». Опрацювання вірша за В.Кравчуком і тексту «Виставка малюнків». |
Письмо великої букви Ф, буквосполучень та слів із нею. Складання й записування речень. |
|
203. 204. |
Закріплення звукових значень вивчених букв. Словникові вправи. Скоромовки. Опрацювання тексту «Фунікулер у Києві». |
Закріплення вмінь писати вивчені букви. Списування речень, поданих друкованим шрифтом. |
|
205. 206. |
Робота з дитячою книжкою. Київ – столиця України. Н. Забіла «Київ». |
Розвиток зв’язного мовлення. Вчуся розпізнавати ознаки весни. |
|
207. 208. |
Звуки [͡дз], [͡дз'], позначення їх буквосполученням «дз». Звуковий аналіз слів. Опрацювання вірша А.Зарудного «Дзвіночки». |
Письмо буквосполучень дз, Дз, слів із ними. Безвідривне поєднання букв. Побудова і записування речень. |
|
209. 210. |
Відпрацювання злитої вимови звуків [͡дз], [͡дз']. Опрацювання вірша Грицька Бойка «Горобець» та оповідання «Лісовий майстер» (за Ю.Старостенком). |
Закріплення вмінь писати вивчені букви. Побудова і записування речень. |
|
211. 212. |
Звук [͡дж], позначення його буквосполученням «дж». Відпрацювання злитої вимови звука [͡дж]. Звуковий аналіз слів. Опрацювання вірша Н.Забіли «Джміль». |
Письмо буквосполучень дж, Дж, слів із ними. Побудова і записування речень. Словниковий диктант. |
|
213. 214. |
Закріплення звука [͡дж], буквосполучення «дж». Опрацювання тексту «Цілющі джерела». |
Закріплення вмінь писати вивчені букви. Списування речень, поданих друкованим шрифтом. |
|
215. 216. |
Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання тексту «Дзюдо». |
Закріплення вмінь писати вивчені букви. Письмо під диктування. |
|
217. 218. |
Апостроф. Роль апострофа в українській мові. Вимова і написання слів з апострофом. Опрацювання тексту Д.Чередниченка «П’ятеро» і вірша Н.Гуркіної «Маю десять пальців я…». |
Написання складів та слів з апострофом. Звуковий аналіз слів. Пояснювальний диктант. |
|
219. 220. |
Робота з дитячою книжкою. Про сім’ю. Л. Компанієць «Працьовита в нас сім’я ». |
Розвиток зв’язного мовлення. Вчуся знаходити схожі ознаки в різних предметах. |
|
221. 222. |
Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання тексту «Як ми виграли комп’ютер». |
Закріплення вмінь писати вивчені букви. Списування речень, поданих друкованим шрифтом. |
|
223. 224. |
Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання віршів М. Хоросницької «Я навчився вже читати…», В. Зорик «Книжка». |
Закріплення вмінь писати вивчені букви. Написання буквосполучень та речень. Вибірковий диктант. |
|
225. 226. |
Алфавіт. Звуки мовлення. Букви. Алфавітні назви букв. Опрацювання вірша Б.Заходера «Буква «Я»». Розігрування сценки за змістом вірша. |
Закріплення вмінь писати великі й малі літери українського алфавіту. Побудова і записування речень. |
|
Післябуквений період |
|||
227. 228. |
Читаю і відгадую загадки. Загадки (П.Ребро, Л.Вознюк, М.Пономаренко). Складання загадки про тварину. Опрацювання текстів «У лісовій школі», «Солодке слово». |
Речення. Списування текстів, поданих рукописним і друкованим шрифтом. Робота з деформованими реченнями. |
|
229. 230. |
Читаю і слухаю дитячі пісні. Українська народна колискова. Дитячі народні пісні «Зайчику, зайчику…», «Два півники». Українська народна пісня «Вийди, вийди, сонечко». |
Вчимося відповідати на запитання. Складаємо речення. Складання розповіді про школу. |
|
231. 232. |
Читаю лічилки. Л.Вознюк «Раз метелик, два жучок…». О.Сенатович «Місяць жмурить…». С.Шаповалов «Десять, дев’ять, вісім, сім…» |
Доповнення незавершених речень. Складання розповіді про своє місто (село) за поданим планом. |
|
233. 234. |
Читаю українську народну казку. «Рукавичка» (українська народна казка). |
Звуки мовлення. Букви. Алфавітні назви букв. Закріплення вмінь писати букви алфавіту. |
|
235. 236. |
Робота з дитячою книжкою. Українські народні казки «Чарівне зернятко». |
Розвиток зв’язного мовлення. Розумію роль звуків і букв у слові. |
|
237. 238. |
Читаю українську народну казку. Розігрування епізодів української народної казки «Рукавичка». |
Голосні звуки. Звуковий аналіз слів. Списування тексту, поданого рукописним шрифтом. |
|
239. 240. |
Читаю авторську казку. О.Зубер «Як заєць сон шукав». |
Приголосні звуки. Звуковий аналіз слів. Удосконалення вимови окремих звуків. Списування тексту, поданого рукописним шрифтом. |
|
241. 242. |
Читаю вірші про пори року. Ф.Петров «Від зими і до зими». «У якому місяці?» (за К.Перелісною) |
Поділ слів на склади. Виконання мовних вправ. Вибіркове списування. |
|
243. 244. |
Читаю про дні тижня. С.Жупанин «Хто молодець?». Загадка. З.Мензатюк «Сім днів». |
Слова – назви предметів. Розрізнення слів – назв предметів за питаннями хто? що? Розподіл предметів за групами. |
|
245. 246. |
Читаю про кольори у природі. А.Музичук «Якого кольору промінці». Є.Гуменко «Олівці». «Розмова кольорів» (за М.Стояном). |
Слова – ознаки предметів. Розрізнення слів – ознак предметів за питаннями який? яка? яке? Списування тексту, поданого рукописним шрифтом. |
|
247. 248. |
Читаю про родину. Л.Вознюк «Татко і мамуся». І.Кульська «Старший брат». О.Полянська «Старша сестричка». |
Слова – назви дії предметів. Виконання мовних вправ. Списування тексту, поданого рукописним шрифтом. |
|
249. 250. |
Читаю оповідання про дітей. Н.Вернигора «Моє місто». «Несправжня вулиця» (за О. Кротюк). |
Розпізнавання слів, які відповідають на питання скільки? Вправляння у читанні числових виразів. |
|
251. 252. |
Робота з дитячою книжкою. Про дітей. Ш. Сагдулла «Куди робота ховається». |
Розвиток зв’язного мовлення. Вчуся бути хорошим. Позитивні риси характеру школяра. |
|
253. 254. |
Читаю про дружбу і друзів. П.Воронько «Друзяки». «Бігла білка» (за Л.Савчук). Прислів’я. |
Службові слова. Побудова і записування речень із службовими словами. |
|
255. 256. |
Читаю про дитячі ігри. Л.Дяченко «М’ячик – пустунець». Е.Саталкіна «Лічилочка». |
Слова, однакові за звучанням, проте різні за значенням. Виконання мовних вправ. |
|
257. 258. |
Читаю про користь спорту. Грицько Бойко «Гантелі». Т.Коломієць «Ми зі спортом дружимо». О.Коротюк «Найдужчий». |
Слова, близькі за значенням. Робота з деформованим текстом. |
|
259. 260. |
Читаю про домашніх тварин. «Передумала» (за О.Кротюк). «Гарно всім» (за Н.Марченко). |
Слова, протилежні за значенням. Виконання мовних вправ. Списування тексту, поданого рукописним шрифтом. |
|
261. 262. |
Читаю про чарівні слова нашої мови. А.Костецький «Буде день веселий». |
Закріплення засвоєних знань і вмінь учнів. Виконання мовних вправ. Побудова і записування речень за малюнком і поданими словами. |
|
263. 264. |
Канікули! А.Костецький «Канікули». Вправи для розвитку навички читання. |
Розділові знаки наприкінці речення. Побудова, правильне інтонування і записування речень. |
|
265. 266. |
Вправи для розвитку навички читання. |
Закріплення вмінь писати вивчені букви, поєднувати їх у словах. |
|
267. 268. |
Вправи для розвитку навички читання. |
Закріплення вмінь писати вивчені букви, поєднувати їх у словах. |
|
269. 270. |
Робота з дитячою книжкою.
|
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
271.272. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. |
|