Календарно-тематичне планування з історії
за оновленою навчальною програмою
(наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Історія Ураїни
Всесвітня історія
6-11 класи
Календарне планування
Всесвітня історія. Історія України
6 клас
(інтегрований курс, 2 год. на тиждень, 70 год. на рік)
№ уроку |
Дата |
Тема, зміст уроку |
Примітка |
Вступ. КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА |
|||
1 |
|
Предмет і завдання історії. Як працювати з підручником. Історичні джерела з історії стародавнього світу. Інструктаж з БЖД. |
|
2 |
|
Практичне заняття. Відлік часу в історії стародавнього світу. |
|
3 |
|
Розв’язування задач. Повторення. |
|
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ |
|||
4 |
|
Теорії походження людини. |
|
5 |
|
Господарювання первісної людини. |
|
6 |
|
Суспільна організація за первісних часів |
|
7 |
|
Особливості оргацізації влади в первісності. |
|
8 |
|
Мистецтво і релігійні вірування за первісних часів. |
|
9 |
|
Практичне заняття. Основні стоянки і пам’ятки первісних людей на території України. |
|
10 |
|
Трипільська археологічна культура. |
|
11 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ |
|||
12 |
|
Що в історії називають цивілізацією. Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. |
|
13 |
|
Повсякдення й господарське життя. Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті. Будівництво пірамід. |
|
14 |
|
Розквіт і занепад Єгипетської держави. |
|
15 |
|
Писемність і мистецтво Давнього Єгипту. |
|
16 |
|
Міфологія та релігія Давнього Єгипту. |
|
17 |
|
Практичне заняття. Підготувати повідомлення про повсякденне життя представників різних верств у Стародавньому Єгипті. |
|
18 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
19
|
|
Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови розвитку Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя. |
|
20 |
|
Фінікія. Природно-географічні умови розвитку. Повсякдення й господарське життя. Колонізація. Ізраїльсько-Юдейське царство. Біблія. |
|
21 |
|
Практичне заняття. Правове становище населення в давніх державах Північної Африки, Передньої та Центральної Азії(на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) . |
|
22 |
|
Утворення й розквіт Ново-Ассирійського та Вавилонського царства. Перське царство. |
|
23 |
|
Природно-географічні умови Індії. |
|
24 |
|
Релігія та повсякденне життя в Індії. |
|
25 |
|
Природні умови та суспільний устрій в Давньому Китаї. |
|
26 |
|
Практичне заняття. Розвиток культури в стародавньому Китаї. |
|
27 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ |
|||
28 |
|
Природно-географічні умови Балканського півострова. |
|
29 |
|
Археологічне відкриття Мінойської й Ахейської палацових цивілізацій. |
|
30 |
|
Поеми Гомера про Давньогрецьке суспільство. |
|
31 |
|
Розвиток Греції у VІІІ – VІ ст. до н.е. |
|
32 |
|
Велика грецька колонізація. Заснування античних грецьких поселень на території України (у Північному Причорномор’ї). |
|
33 |
|
Кіммерійці та скіфи на території України. |
|
34 |
|
Практичне заняття. Охарактеризувати господарське, суспільне та духовне життя в античних полісах Північного Причорноморя. |
|
35 |
|
Давньогрецьке суспільство. Афіни. |
|
36 |
|
Давньогрецьке суспільство. Спарта. |
|
37 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання (част.1) |
|
38 |
|
Греко-перські війни. |
|
39 |
|
Утвердження демократії в Афінах за Перикла. |
|
40 |
|
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції. |
|
41 |
|
Грецька релігія та міфологія. |
|
42 |
|
Сім’я, освіта та виховання афінян. Перші Олімпійські ігри. |
|
43 |
|
Підкорення Греції Філіпом II. Александр Македонський. |
|
44 |
|
Практичне заняття. Значення давньогрецького мистецтва. |
|
45 |
|
Практичне заняття. Охарактеризувати особистість і діяльність Александра Македонського за історичними джерелами. |
|
46 |
|
Розпад імперії Александра Македонського. |
|
47 |
|
Розвиток культури доби еллінізму. |
|
48 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання (част.2) |
|
49 |
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима. |
|
50 |
|
Римська республіка в V–ІІІ ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади. Військова експансія Риму. |
|
51 |
|
Пунічні війни. |
|
52 |
|
Релігія і традиції давніх римлян. |
|
53 |
|
Суспільно-політична боротьба в Римі в ІІ-І ст. до н.е. |
|
54 |
|
Диктатура Цезаря. |
|
55 |
|
Практичне заняття. Складання історичного портрету Цезаря. |
|
56 |
|
Римська імперія. Октавіан Август. |
|
57 |
|
Повсякденне життя римлян. |
|
58 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання (част.3) |
|
59 |
|
Кризові явища в Римській імперії. |
|
60 |
|
Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії. |
|
61 |
|
Практичне заняття. У чому цінність культури Стародавнього Риму. |
|
62 |
|
Розпад Римської імперії. Велике переселення народів. Падіння Західної Римської імперії. |
|
63 |
|
Походження (витоки) слов’янських народів. Природно-географічні умови історичної прабатьківщини слов’ян. |
|
64 |
|
Суспільне та господарське життя і духовний світ. |
|
65 |
|
Практичне заняття. Позначення на контурній карті прабатьківщини слов’ян і напрямків їх розселення, територіальні межі союзів антів і склавинів. |
|
66 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання (част.4) |
|
Розділ 4. ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ |
|||
67 |
|
Причини зникнення стародавніх цивілізацій. Сучасні цивілізації на мапі світу. Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя. |
|
68 |
|
Практичне заняття. Зіставити господарство, суспільне життя й культуру населення давніх Греції та Риму, з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого. |
|
69 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
70 |
|
Підсумкове узагальнення. |
|
Календарне планування історія України. 7 клас
(1 година на тиждень, 35 – на рік)
Історія України - підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів Автори: Гісем О., Мартинюк О. «Ранок», 2020
№ |
Тема |
Дата |
Прим |
І семестр |
|||
|
Історія України — складова європейської історії. |
|
|
Розділ І. ВИНИКНЕННЯ РУСІ–УКРАЇНИ |
|||
|
Східні слов’яни та їхні сусіди у V-ІХ ст. |
|
|
|
Русь-Україна за перших князів |
|
|
4. |
Русь –Україна за часів Ольги та Святослава |
|
|
5. |
Практичне заняття. Походи Святослава. |
|
|
6. |
Суспільно-політичний устрій і господарське життя Русі |
|
|
7. |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «Виникнення та становлення Русі- України» |
|
|
Розділ ІІ. РУСЬ–УКРАЇНА наприкінці Х – у першій половині ХІ ст. |
|||
8. |
Володимир Великий |
|
|
9. |
Ярослав Мудрий |
|
|
10. |
Політичний і соціальний устрій Київської Русі наприкінці Х ст. — у першій половині ХІ ст. Розвиток господарства |
|
|
11. |
Культура Русі наприкінці Х ст. — у першій половині ХІ ст. |
|
|
12. |
Практичне заняття. Християнська релігія і церква в житті давньоруського суспільства |
|
|
13. |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «Русь-Україна наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.» |
|
|
Розділ ІІІ. РУСЬ-Україна у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. |
|||
14. |
Київська держава за Ярославичів |
|
|
15. |
Правління Володимира Мономаха та Мстислава Великого |
|
|
16 |
Політична децентралізація Русі-України |
|
|
17. |
Культура Русі-України |
|
|
18. |
Практичне заняття. «Слово о полку Ігоревім» як історичне джерело» |
|
|
V19. |
Кочові народи українських степів. Крим |
|
|
20. |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «Русь-Україна у другій половині ХІ ст. – у першій половині ХІІІ ст.» |
|
|
Розділ IV. ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА кінця ХІІ – середини ХІІІ ст. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ середини ХІІІ – ХІV ст. |
|||
21. |
Утворення Галицько-Волинської держави |
|
|
22. |
Монгольська навала на українській землі |
|
|
23. |
Розквіт королівства Руського за Данила Галицького |
|
|
24. |
Практичне заняття. Зовнішня політика князя Данила Романовича |
|
|
25. |
Правління Юрія І Львовича й останні галицько-волинські князі |
|
|
26. |
Освіта, мистецтво та церква в Галицько- Волинській державі |
|
|
27. |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «Галицько- Волинська держава кінця ХІІ – середини ХІІІ ст. Королівство Руське середини ХІІІ – ХІV ст.» |
|
|
Розділ V. РУСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ ВЕЛИКОГО КНЯЗІВСТВА ЛИТОВСЬКОГО ТА ІНШИХ ДЕРЖАВ (середина ХІV – початок ХVІ ст.) |
|||
28. |
Інкорпорація руських князівств до складу інших держав |
|
|
29. |
Кревська унія 1385 р. та українські землі |
|
|
30. |
Держава Феодоро та Кримське ханство (оглядово) |
|
|
31. |
Суспільне і церковне життя на українських землях |
|
|
32. |
Господарське життя. Міста. Магдебурзьке право |
|
|
33. |
Особливості розвитку культури українських земель у другій половині ХІV cт. — XV ст. |
|
|
34. |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «Руські землі у складі Великого князівства Литовського та інших держав (середина ХІV – початок ХVІ ст.)» |
|
|
35. |
Узагальнення до курсу: «Історія Русі-України в контексті середніх віків» |
|
|
Календарне планування з всесвітньої історії
7 клас
(1 година на тиждень, 35 годин на рік )
№ |
Тема |
Дата |
Примітки |
Розділ 1. Перші середньовічні держави |
|||
|
Вступ. Середньовіччя як період розвитку людства. |
|
|
|
Франкська держава. |
|
|
|
Візантійська імперія. |
|
|
|
Арабський халіфат. |
|
|
|
Практичне заняття: Вплив перших середньовічних держав на європейську історію. |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 2. Середньовічний світ Західної Європи
|
|||
|
Людина в Середньовіччі |
|
|
|
Середньовічне європейське суспільство |
|
|
|
Практичне заняття. Рицарські традиції. Замки. Життя селян. |
|
|
|
Християнська церква в V—XI ст. |
|
|
|
Середньовічне місто. Ремесло. Торгівля. |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 3. Європейське суспільство і держави в Х – ХV ст.
|
|||
|
Скандинавія. |
|
|
|
Хрестові походи. |
|
|
|
Практичне заняття. Наслідки Хрестових походів. |
|
|
|
Держава в середньовічній Європі. |
|
|
|
Франція. Столітня війна. |
|
|
|
Англія. Велика Хартія Вольностей. Війна троянд. |
|
|
|
Німеччина. |
|
|
|
Країни басейну Середземного моря. |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 4. Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя
|
|||
|
Християнська церква в XI—XV ст. |
|
|
|
Середньовічна культура Західної Європи. |
|
|
|
Розвиток техніки. Архітектура і мистецтво. |
|
|
|
Практичне заняття. Середньовічні школи та університети. Життя середньовічного студента. |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 5. Країни Центральної та Східної Європи в Х – ХV ст.
|
|||
|
Держави центральної та Східної Європи. |
|
|
|
ПівнічноСхідна Русь. Утворення та зміцнення Московської держави. |
|
|
|
Утворення Османської імперії. |
|
|
|
Практичне заняття. Виникнення словянської писемності. Кирило і Мефодій. |
|
|
Розділ 6. Середньовічний Схід (оглядово)
|
|||
|
Розвиток країн Сходу. Середньовічні Китай та Японія. |
|
|
|
Середньовічна Індія. |
|
|
|
Практичне заняття. Господарське життя в країнах Сходу. |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
|
Узагальнення до курсу: «Середні віки в історії людства». |
|
|
Календарно-тематичне планування з історії України
8 клас
( 1,5 год. на тиждень, 52 год. на рік )
№ уроку |
Дата |
Тема, зміст уроку |
Примітки |
1 |
|
ВСТУП. Середньовічна спадщина України. Основні події і постаті. Ранній новий час. Особливості ранньомодерної доби в історії України. |
|
Розділ 1. ЗЕМЛІ УКРАЇНИ в XVI – першій половині XVII ст. |
|||
2 |
|
Соціальна структура суспільства в Україні XVІ ст. Литовські статути. Статус українських земель у складі Великого князівства Литовського та їнших держав в І пол. XVІ ст. |
|
3 |
|
Люблінська унія 1569 р. та її вплив на українське суспільство. |
|
4 |
|
Економічне життя села і міста: фільварки, цехи. Торгівля. Сільське та міське самоврядування. |
|
5 |
|
Криза православної церкви в XVІ ст. Реформаційний та контрреформаційний рухи в Україні. Пересопницьке Євангеліє. Книговидання. Полемічна література. Православні братства. Василь-Костянтин Острозький. |
|
6 |
|
Культурно-освітнє життя. Єзуїтські колегії, Острозька академія, братські школи. Київська (Києво-Могилянська) колегія. |
|
7 |
|
Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст. |
|
8 |
|
Церковні собори в Бересті 1596 р. Розкол православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) церкви. |
|
9 |
|
Боротьба за відновлення православної ієрархії. Реформи П.Могили. |
|
10 |
|
Практичне заняття. Описати (на основі джерел) повсякденне життя представників різних станів українського суспільства. |
|
11 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 2. СТАНОВЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.) |
|||
12 |
|
Походження українського козацтва. Козацькі зимівники та поселення. Перші Січі. Дмитро Вишневецький. |
|
13 |
|
Запорозька Січ – козацька республіка. Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану. |
|
14 |
|
Практичне заняття. Описати (на основі джерел) повсякденне життя представників різних станів українського суспільства, військове мистецтво, традиції й побут козацтва, облаштування Січі. |
|
15 |
|
Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Петро Конашевич-Сагайдачний. Військо Запорозьке і Хотинська війна. |
|
16 |
|
Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького». |
|
17 |
|
Культура України. Розвиток освіти, літератури, книговидання. |
|
18 |
|
Культура України. Розвиток театру, музики, архітектури, образотворчого мистецтва. |
|
19 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 3. КОЗАЦЬКА РЕВОЛЮЦІЯ середини XVII ст. І ВІЙНА ЗА СУВЕРЕНІТЕТ КОЗАЦЬКОЇ ДЕРЖАВИ в другій половині XVII ст. |
|||
20 |
|
Передумови Національно-визвольної війни. Богдан Хмельницький. Козацько-кримський союз. |
|
21 |
|
Події 1648–1649 рр. Зборівський договір. |
|
22 |
|
Українська козацька держава – Військо Запорозьке. Адміністративно-територіальний устрій. Соціально-економічні реформи. |
|
23 |
|
Події 1650–1651 рр. Битва під Берестечком і Білоцерківський договір. Іван Богун. |
|
24 |
|
Битва під Батогом. Молдавські походи. Облога Жванця. |
|
25 |
|
Зовнішня політика: у пошуку союзників. Українсько-московський договір 1654 р. Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансільванський союз. |
|
26 |
|
Практичне заняття. Розробити порівняльну характеристику особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної діяльності Богдана Хмельницького, Івана Богуна, Яреми Вишневецького та ін. (на вибір учня). |
|
27 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА (ГЕТЬМАНЩИНА) другої половини ХVІІ – початку ХVІІІ ст. |
|||
28 |
|
Іван Виговський. Гадяцька угода. Україно-московська війна. Конотопська битва. |
|
29 |
|
Передумови і початок Руїни. Юрій Хмельницький. Розкол Гетьманської держави. Павло Тетеря та Іван Брюховецький. Андрусівське перемир’я. |
|
30 |
|
Петро Дорошенко. Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. Дем’ян Многогрішний. |
|
31 |
|
Іван Самойлович. Чигиринські походи. Бахчисарайський мир. «Вічний мир». Правобережне козацтво в останній чверті ХVІІ ст. |
|
32 |
|
Заселення і розвиток Слобідської України. Слобідські козацькі полки. |
|
33 |
|
Особливості козацького господарювання на Запорожжі. Іван Сірко. |
|
34 |
|
Церковне життя. Освіта. Києво-Могилянська академія. |
|
35 |
|
Архітектура. Образотворче мистецтво. Музика. Театр. |
|
36 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 5. Україна ТА РАННЬОМОДЕРНІ ІМПЕРІЇ в ХVІІІ ст. |
|||
37 |
|
Гетьманщина в період гетьманства Івана Мазепи. |
|
39 |
|
Північна війна. Пилип Орлик і його Конституція. |
|
39 |
|
Практичне заняття. Проаналізувати зміст «гетьманських (договірних) статей», Гадяцької угоди, Конституції Пилипа Орлика; Руїна – причини та наслідки. |
|
40 |
|
Ліквідація козацького устрою на Правобережній Україні. |
|
41 |
|
Імперський наступ на автономію Гетьманщини. Павло Полуботок. Данило Апостол. |
|
42 |
|
Нова Січ. Кирило Розумовський. Остаточна ліквідація Росією адміністративної автономії Гетьманщини і Слобідської України. |
|
44
|
|
Практичне заняття. Визначити (використовуючи витяги з козацьких літописів ХVІІ–ХVІІІ ст.) способи та засоби, до яких вдавалися гетьмани, козацька старшина, аби відстояти суверенітет Козацької держави. |
|
45 |
|
Південна Україна. Ліквідація Росією Запорозької Січі. |
|
46 |
|
Правобережна Україна. Гайдамаки. Коліївщина. Буковина, Східна Галичина, Закарпаття. Рух опришків. |
|
47 |
|
Поділи Речі Посполитої: зміни у становищі Правобережної України та західноукраїнських земель. |
|
48 |
|
Освіта і наука. Києво-Могилянська академія. Григорій Сковорода. |
|
49 |
|
Музика. Архітектура та скульптура. Живопис і графіка. |
|
50 |
|
Практичне заняття. Козацькі літописи ХVІІ - ХVІІІ ст. як історичні джерела. |
|
51 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Узагальнення до курсу. Історія України в контексті епохи раннього нового часу |
|||
52 |
|
Здобутки українського суспільства. Особливості суспільного життя України ХVІ–ХVІІІ ст. |
|
Календарно-тематичне планування з всесвітньої історії
8 клас
(1,5 год. на тиждень, 35 год. на рік)
№ уроку |
Дата |
Тема, зміст уроку |
Примітки |
1 |
|
Вступ. Середні віки в історії Європи та України. |
|
Розділ 1. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин |
|||
2 |
|
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст. відкриття європейців. |
|
3 |
|
Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. |
|
4 |
|
Практичне заняття. Представлення групового повідомлення (презентації) на тему «Цивілізації доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки)». |
|
5 |
|
Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин. |
|
6 |
|
Повсякденне життя населення Західної Європи. |
|
7 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 2. Високе Відродження. Реформація в Західній Європі |
|||
8 |
|
Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження. Практична робота. Вирізнити гуманістичні ідеї у витягах з літературних творів епохи Відродження (Францеско Петрарки, Мігеля де Сервантеса, Еразма Роттердамського, НікколоМакіавелі, інших) і мистецьких шедеврах Високого Відродження (Леонардо да Вінчі, Рафаеля, Мікеланджело, Пітера Брейгеля, АльбрехтаДюрера, інших) |
|
9 |
|
Католицька церква напередодні Реформації. Мартін Лютер. Жан Кальвін. Практична робота. Представити світ природи та людей очима католика, православного, протестанта. |
|
10 |
|
Контрреформація в Європі. Аугсбурзький релігійний мир 1555 р. |
|
11 |
|
Культура бароко. Народження нової європейської науки. |
|
12 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 3. Держави Західної Європи в ХVІ–ХVІІ ст. |
|||
13 |
|
Становлення абсолютної монархії у Франції. |
|
14 |
|
Кардинал де Рішельє. Абсолютизм за Луї XIV. |
|
15 |
|
Володіння Габсбургів. Карл V. Національно-визвольна війна в Нідерландах. |
|
16 |
|
Королівська реформація в Англії. Єлизавета І. «Криваве законодавство». |
|
17 |
|
Англійська революція. Олівер Кромвель. |
|
18 |
|
Річ Посполита: шляхетська демократія. |
|
19 |
|
Практичне заняття. Укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір) |
|
20 |
|
Тридцятилітня війна. Вестфальська система міжнародних відносин. |
|
21 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 4. Османська імперія. Держави Східної Європи в ХVІІ–ХVІІІ ст. |
|||
22 |
|
Експансія Османської імперії. Сулейман Пишний |
|
23 |
|
Московська держава. Іван IV Грозний. |
|
24 |
|
Внутрішня та зовнішня політика Петра І. Практична робота. Обґрунтувати (або спростувати) судження про суперечливий характер реформ Петра І. |
|
25 |
|
Річ Посполита в ІІ половині ХVІІ – ХVІІ ст. |
|
26 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 5. Епоха Просвітництва |
|||
27 |
|
Початок індустріальної (промислової) революції. Просвітництво. |
|
28 |
|
Освічений абсолютизм. |
|
29 |
|
Міжнародні відносини. |
|
30 |
|
Колонії Великої Британії в Північній Америці. Війна за незалежність. |
|
31 |
|
Практична робота. Особливості державного устрою в США (робота з документами) |
|
32 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 6. Східний світ у ХVІ–ХVІІІ ст. (оглядово) |
|||
33 |
|
Китай. Культура Китаю. Японія. Культура Японії. |
|
34 |
|
Індія. Персія. Культура Індії та Персії. |
|
35 |
|
Узагальнення до курсу: «Ранній Новий час в історії людства» |
|
Календарне планування з історії України
9 клас
(1,5 год. на тиждень, 52 год. на рік)
№ уроку |
Дата |
Тема, зміст уроку |
Примітка |
Вступ
|
|||
1 |
|
Між двома імперіями: Україна на політичній карті Європи на зламі ХVІІІ – ХІХ ст. «Довге» ХІХ століття: період модернізації та національних рухів в Європі. |
|
Розділ 1. Українські землі в складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – першій половині ХІХст.
|
|||
4 |
|
Наддніпрянська Україна в системі міжнародних відносин. Російське самодержавство як політична система. Козацтво після ліквідації Запорозької Січі та Гетьманщини. |
|
5 |
|
Соціально-економічне становище. Села і міста. Торгівля. Чумацький промисел. |
|
6 |
|
Криза кріпосницької системи. Початок індустріальної революції. Південь України. Порто-франко Одеси. |
|
7 |
|
Початок українського національного відродження. Новгород-Сіверський гурток. Харківський осередок українського руху. |
|
8 |
|
Кирило-Мефодіївське братство. Практична робота: проаналізувати програмові документи братства. |
|
9 |
|
Практична робота. Участь Т.Шевченка в українському національному русі. |
|
10 |
|
Масонство. Польський національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території України. Практична робота: укласти порівняльну таблицю «Україна в програмних документах українського, польського і російського національних визвольних рухів». |
|
11 |
|
Узагальнення та тематичне оцінювання |
|
Розділ 2. Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІст.- першій половині ХІХ ст.
|
|||
12 |
|
Політика Австрійської імперії щодо українських земель. Реформи Марії-Терезії та Йосифа ІІ. Лукян Кобилиця. Соціальні рухи. |
|
13 |
|
Початок українського національного відродження. «Руська трійця». Греко-католицькі священники
|
|
14 |
|
«Весна народів» - європейська революція 1848–1849 рр. в українських регіонах Австрійської імперії. Головна руська рада та її національна програма . |
|
15 |
|
Соціальні рухи. Скасування панщини. Львівське збройне повстання 1848р. |
|
16 |
|
Практична робота: підготувати повідомлення про історію альманаху «Русалка Дністровая», проаналізувати його зміст під кутом зору ідейного та емоційного наповнення, важливого для розвитку національного руху». |
|
17 |
|
Узагальнення та тематичне оцінювання |
|
Розділ 3. Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.
|
|||
18 |
|
Повсякденне життя сільського і міського населення. Розвиток культури. Імперська політика в галузі освіти і наук. Культурно-освітні товариства. Практична робота: підготувати міні-проект про повсякденне життя мешканців України (селян, міщан, торговців, поміщиків) в першій половині ХІХ ст. |
|
19 |
|
Розвиток літератури та мови. Націєтворна роль літературних та історичних праць. «Енеїда» І. Котляревського. «Кобзар» Т. Шевченка. Творчість П. Куліша і М. Гоголя. |
|
20 |
|
Музика, театр, образотворче мистецтво, архітектура, живопис. |
|
21 |
|
Національно-культурне життя меншин. Єврейські «штетли». Практична робота: підготувати міні-проект про повсякденне життя мешканців України (селян, міщан, торговців, поміщиків) в першій половині ХІХ ст. |
|
22 |
|
Узагальнення та тематичне оцінювання |
|
Розділ 4. Українські землі в складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст.
|
|||
23 |
|
Українське питання в контексті міжнародних відносин. Східна (Кримська) війна 1853–1856 рр. як поштовх до реформ у Російській імперії. |
|
24 |
|
Ліквідація кріпацтва та реформи 1860–1870-х років. |
|
25 |
|
Модернізація промисловості й сільського господарства. Торгівля. Урбанізація. Розвиток залізничного транспорту. |
|
26 |
|
Економічний розвиток в 1860-1890-х рр. Формування інтелігенції й робітництва (пролетаріату). Українські підприємці-меценати. |
|
27 |
|
Громадівський рух 1860–1890-х рр. Київська громада. Хлопомани. Польське повстання. |
|
28 |
|
Братство тарасівців. Національне відродження кримських татар. Ісмаїл Гаспринський. Польський і Єврейський рухи в Україні (сіонізм, ортодокси і асимілятори). |
|
29 |
|
Зміни в соціальній структурі суспільства. Народники, соціал-демократичний рух. |
|
30 |
|
Валуєвський циркуляр і Емський указ. В. Антонович і М. Драгоманов. Практична робота: проаналізувати політику російської імперської влади в Україні на підставі Валуєвського циркуляру та Емського указу та підготувати відповідне резюме |
|
31 |
|
Узагальнення та тематичне оцінювання |
|
Розділ 5. Українські землі в складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст. |
|
||
32 |
|
«Українське питання» в політиці Австрійської влади. Соціально-економічний розвиток західноукраїнських регіонів. Селянська реформа 1848 р. Кооперативний рух. Трудова еміграція. Спроби ліквідувати українську державність. |
|
33 |
|
Москвофіли. Наукове товариство імені Шевченка. Товариство «Просвіта». |
|
34 |
|
Розгортання руху народовців у 1880–1890-х роках у Галичині, Буковині й Закарпатті. Радикальний рух у Галичині. Іван Франко. «Нова ера». |
|
35 |
|
Утворення політичних партій. РУРП. УНДП. Українські депутати в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. Практична робота: Особливості українського руху в Російській та Австро-Угорській імперіях у ХІХ ст. |
|
36 |
|
Практична робота: підгот. повідомлення про модернізацію, життя та культуру населення нашого краю в ІІ пол. ХІХ ст. |
|
37 |
|
Узагальнення та тематичне оцінювання |
|
Розділ 6. Україна на початку ХХ ст. перед викликами модернізації.
|
|
||
38 |
|
Соціально-економічний розвиток. Індустріальна модернізація. Монополізація. Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Кооперативний рух. Практична робота: підготувати повідомлення «Українські підприємці-меценати ХІХ - поч. ХХ ст.». |
|
40 |
|
Господарство і соціально-економічне становище населення Західної України на початку ХХ ст. |
|
41 |
|
Проблеми консолідації української нації. Самостійницька й автономістська течії в національному русі. |
|
42 |
|
Події російської революції 1905–1907 рр. в Україні. Діяльність українських громад у І і ІІ Державних думах. «Українське питання» в ІІІ і ІV Державних думах. |
|
43 |
|
Аграрна реформа П. Столипіна та її вплив на Україну. Український політичний і національно-культурний рух у 1907–1914 рр. |
|
44 |
|
Наростання національного руху в Австро-Угорщині. Політичні партії, культурно-освітні і військово-спортивні організації. Чорносотенці. Антиєврейські погроми. «Справа Бейліса» |
|
45 |
|
Практична робота: проаналізувати програмні документи товариства «Просвіта»/«Сокіл»/«Січ» (на вибір учителя) або «Українська греко-католицька церква в умовах наростання національного руху в Галичині». |
|
46 |
|
Узагальнення та тематичне оцінювання |
|
Розділ 7. Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст.
|
|||
47 |
|
Вплив модернізації на суспільне життя українців, світовідчуття людини. Форми і напрями освіти. Створення укр. університету у Львові. Емансипація жінки. Наукові товариства. Видатні вчені. |
|
48 |
|
Практична робота: укласти словесний (або письмовий) історичний портрет мецената, діяча української науки чи мистецтва другої половини ХІХ – початку ХХ ст. |
|
49 |
|
Література. Українська преса та видавництва. Український професійний театр. Родина Тобілевичів. Музика. |
|
50 |
|
Українська романтична і реалістична школа живопису. Модерн у малярстві. Стилізація й модерн в архітектурі. Релігійне життя. |
|
51 |
|
Повсякдення української сімї. Практична робота: підготувати доповіді по питаннях параграфа 49. |
|
52 |
|
Узагальнення та тематичне оцінювання |
|
Календарно-тематичне планування з історії України
10 клас
(52 год. на рік, 1,5 год на тиждень )
№ |
Тема |
Дата |
Примітки |
|
|
Вступ. Україна і світ на порозі ХХ ст. Основні тенденції соціально- економічного, політичного та культурного життя. |
|
|
|
Розділ 1. УКРАЇНА В РОКИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ |
||||
|
Україна в геополітичних планах країн Антанти і Центральних держав. ГУР. СВУ. ЗУР. |
|
|
|
|
Воєнні дії на території України в 1914–1915 рр. українці в арміях воюючих держав. Українські Січові стрільці. |
|
|
|
|
Воєнні дії на території України в 1916-1917 рр. |
|
|
|
5. |
Практичне заняття. Перша світова війна як виклик людському виживанню: жінки у війні, діти-сироти, біженці, військовополонені, скалічені солдати (на основі аналізу текстових і візуальних джерел). |
|
|
|
6. |
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
|
Розділ 2. УКРАЇНСЬКА РЕВОЛЮЦІЯ, РОЗПАД РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ ТА ПОСТАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ДЕРЖАВИ – УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ |
||||
7. |
Причини, рушійні сили, періодизація Української революції. УЦР. М. Грушевський. українізація армії. |
|
|
|
8. |
Проголошення автономії України. Український національний конгрес. І Універсал. |
|
|
|
9. |
Проголошення автономії України. Відносини ЦР з Тимчасовим урядом. В. Винниченко. ІІ Універсал УЦР. |
|
|
|
10. |
Проголошення Української народної республіки. ІІІ Універсал. Всеукраїнський з,їзд в Харкові. |
|
|
|
11 |
Перша війна більшовицької Росії з УНР. Проголошення незалежності України. Проголошення в Харкові більшовицької влади. Бій під Крутами. |
|
|
|
12. |
Законотворча діяльність УЦР взимку–навесні 1918 р. ІV універсал. Конституція УНР. |
|
|
|
13 |
Мирний договір УНР із Центральними державами. Похід Болбочана в Крим. |
|
|
|
14 |
Практичне заняття. Державне будівництво Української Центральної Ради: здобутки і прорахунки. |
|
|
|
15. |
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
|
Розділ 3. В БОРОТЬБІ ЗА УКРАЇНСЬКУ НЕЗАЛЕЖНІСТЬ
|
||||
16. |
Українська Держава за доби Гетьманату. П. Скоропадський. Внутрішня і зовнішня політика. Зародження повстанського руху. |
|
|
|
17. |
УНР за доби Директорії. Друга війна більшовицької Росії з УНР. Отаманщина. Воєнний комунізм. Червоний терор. |
|
|
|
18. |
Західноукраїнські землі в 1918-1919 рр. Листопадовий зрив. Проголошення ЗУНР. Злука ЗУНР і УНР. Спроби приєднати Крим до України. |
|
|
|
19. |
Україна в ІІ половині ХІХ ст. наступ білогвардійців на Київ. Денікінський режим. |
|
|
|
20. |
Україна наприкінці 1919 – на початку 1920 р. перший зимовий похід. Холодноярська республіка. |
|
|
|
21. |
Українсько-польська війна. Чортківська офензива.Варшавський договір. |
|
|
|
22. |
Україна навесні 1920-1921р. Лінія Керзона. Ризький мир. Червоний терор у Криму. |
|
|
|
23. |
Практичне заняття. Портрет Симона Петлюри на тлі епохи. |
|
|
|
24. |
Нові тенденції розвитку культури 1914-1921рр. Освіта. Наука. Література та мистецтво. |
|
|
|
25. |
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
|
|
||||
|
||||
Розділ 4. УКРАЇНА В СКЛАДІ ТОТАЛІТАРНОЇ ІМПЕРІЇ - СОЮЗУ РАДЯНСЬКИХ СОЦІАЛІСТИЧНИХ РЕСПУБЛІК |
||||
26. |
Статус УСРР на початку 20-х рр. Входження УСРР до складу СРСР. Х. Раковський. Голод 1921-1923 рр. |
|
|
|
27. |
Запровадження НЕПу. Зміни в господарському житті. |
|
|
|
28. |
Політика коренізації в УСРР. Утворення УАПЦ. |
|
|
|
29. |
Форсована індустріалізація. Хлібозаготівельні кризи. Згортання НЕПу. Голод 1928-1929 рр. |
|
|
|
30. |
Розкуркулення і насильницька колективізація. Голодомор 32-33 років – геноцид українськогонароду: масштаби та наслідки. |
|
|
|
31. |
Практичне заняття. Голодомор мовою документів, свідчень, чисел. |
|
|
|
32. |
Масові репресії. Формування культу особи Сталіна. Биківня та інші місця масових поховань жертв терору. Ліквідація УАПЦ. |
|
|
|
33 |
Ідеологізація національно-культурного життя радянської України |
|
|
|
34 |
Культура. Освіта. Наука. Мистецькі спілки у 1920–1930-х рр. Кінематограф. О. Довженко. |
|
|
|
35. |
Практичне заняття. Повсякденне життя українців. |
|
|
|
36 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
|
Розділ 5. ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
||||
37. |
Українські землі у складі Польщі. Осадництво. Пацифікація. А. Шептицький. |
|
|
|
38. |
Українські політичні партії та організації. УНДО. УВО. ОУН. Є. Коновалець. |
|
|
|
39. |
Українські землі у складі Румунії. Татарбунарське повстання. |
|
|
|
40. |
Українські землі у складі Чехословаччини. Карпатська Україна. Карпатська Січ. Августин Волошин. |
|
|
|
41. |
Культурне й релігійне життя на західноукраїнських теренах в умовах іноземного панування. |
|
|
|
42. |
Практичне заняття. Повсякденне життя в українських регіонах у складі Польщі, Чехословаччини та Румунії в міжвоєнний період. |
|
|
|
43. |
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
|
Розділ 6. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ |
||||
44. |
Початок Другої світової війни 1939-1941 рр. Радянсько-німецькі договори 1939 р. розкол ОУН. А. Мельник. С. Бандера. Радянська окупація Галичини, Волині, Хотинщини, Буковини та Бессарабії. Масові політичні репресії 1939-40 рр. |
|
|
|
45. |
Україна на початку німецько-радянської війни. Бойові дії 1941-1942 рр. Відступ ЧА. Проголошення Акта відновлення Української держави. Тарас Бульба (Боровець) |
|
|
|
46 |
Окупація України військами Німеччини та її союзників. Новий порядок. Колабораціонізм. Остарбайтери. Голокост. Бабин яр. Праведники народів світу. Олена Вітер. |
|
|
|
47. |
Рух Опору та його течії в Україні. Українська повстанська армія. Р. Щухевич. Радянський партизанський рух. С. Ковпак. |
|
|
|
48. |
Звільнення України від нацистських загарбників. Бойові дії 1942-1943 рр. Битва за Дніпро. Депортація кримських татар. |
|
|
|
49. |
Україна на завершальному етапі війни. Ціна Війни. Українське питання на Ялтинській та Потсдамській конференціях. Культура в роки війни.
|
|
|
|
50. |
Практичне заняття. «Волею українського народу…»(дослідження документів та матеріалів усної історії про війну) / Війна в пам’ятниках рідного краю (краєзнавча експедиція). |
|
|
|
51. |
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
|
52. |
Підсумковий урок. |
|
|
|
Календарно-тематичне планування з всесвітньої історії
10 клас
(52 год. на рік, 1,5 год на тиждень )
№ |
Тема |
Дата |
Примітки |
Розділ 1. ПЕРЕДУМОВИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ВІЙНА ТА РЕВОЛЮЦІЇ |
|||
|
Початок Першої світової війни («Великої війни»). Причини Першої світової війни. Стратегічні плани ворогуючих сторін. «План Шліффена». Воєнні дії в 1914 р. |
|
|
|
Воєнні кампанії 1915-1916 рр. |
|
|
|
Воєнні кампанії та події 1917-1918 рр. Розпад імперій. Російська революція 1917 р. Брестський мирний договір. Поразка Німеччини та її союзників. |
|
|
|
Практичне заняття. Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу. Статус жінки в суспільстві у період Першої світової війни
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 2. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ |
|||
|
Паризька мирна конференція 1919 р. Вашингтонська конференція 1921-1922 рр. 14 пунктів” В. Вілсона. Паризька мирна конференція. Українське та російське питання на Паризькій конференції. Версальський договір. Створення Ліги Націй. Мирні договори з союзниками Німеччини. Завершення формування Версальсько-Вашингтонської системи, її суперечності |
|
|
|
Міжнарожні відносини у 1920-х рр. Джерела нестабільності міждержавних відносин. Початок ревізії повоєнних угод. Пакт Бріана-Келлога. |
|
|
|
Практичне заняття. Вогнища напруги в міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння. Узагальнення. |
|
|
Розділ 3. ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
|||
|
Сполучені Штати Америки. Зростання ролі США на міжнародній арені. Доба “проспериті”. Велика депресія. “Новий курс” Франкліна Рузвельта, його складові та основні наслідки. |
|
|
|
Велика Британія. Особливості розвитку Великої Британії в 1920–1930-ті рр. Спроби реформування Британської імперії. Дж. Р. Макдональд.
|
|
|
|
Франція. Політичний та соціально-економічний розвиток Франції в 1920–1930-х рр. Народний фронт і його уряди. Едуард Даладьє.
|
|
|
|
Італія. Становище Італії після Першої світової війни. Корпоративна держава: ідея та реальність. Фашистський режим Беніто Муссоліні.
|
|
|
|
Німеччина. Листопадова революція та становлення Веймарської республіки. Вплив світової економічної кризи в Німеччині на політичне життя країни. Прихід до влади нацистів. Нацистська расистська ідеологія та антисемітизм. Політична і соціально-економічна сутність нацизму.
|
|
|
|
Радянський Союз. “Договірна федерація” радянських республік. Утворення СРСР. Нова економічна політика. Спланована модернізація. Особливості комуністичного тоталітарного режиму. Сталінізм.
|
|
|
|
Виклики міжвоєнного часу. Європа поміж економічною стабільністю та світовою кризою. Запровадження державного регулювання соціально-економічних процесів. Європа перед вибором між демократією та авторитаризмом. Радикалізація політичного життя. Ідеологічне осмислення нових реалій суспільного життя: комунізм, соціал-реформізм, неолібералізм, інтегральний націоналізм, фашизм і нацизм.
|
|
|
|
Практичне заняття. Тоталітарні режими: державний контроль над публічним життям і суспільною свідомістю. |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 4. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ |
|||
|
Друга Річ Посполита і Чехословацька Республіка. Відновлення польської державності. Становлення Другої Речі Посполитої. Переворот 1926 р. Юзеф Пілсудський. Чехословацька республіка. Томаш Масарик. |
|
|
|
Угорщина. Румунія. Угорська революція. Режим М. Гроті. Румунія в міжвоєнні роки. Королівська диктатура. Режим Й. Антонеску. |
|
|
|
Болгарія. Югославія. Болгарія в міжвоєнний період. Політична нестабільність держави. Встановлення королівської диктатури. Утворення Королівства сербів, хорватів і словенців. Проголошення Югославії. Становище національних меншин і міжнаціональні відносини у країнах регіону. |
|
|
|
Практичне заняття. Тоталітарні режими. |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 5. ДЕРЖАВИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ |
|||
|
Японія. Китай. Індія. Мілітаризація економіки, державних інституцій та суспільної свідомості населення. Зовнішня експансіоністська політика. Китай. Національна революція та боротьба за владу між КПК і Гомінданом. Чан Кайші. Індія. Розгортання антиколоніальної боротьби. Махатма Ганді. |
|
|
|
Країни Середнього та Близького Сходу. Розпад Османської імперії. Модернізація Туреччини та Ірану. Кемаль Ататюрк. Основні аспекти Близькосхідної проблеми. |
|
|
|
Латинська Америка. |
|
|
|
Практичне заняття. Азія та Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів. Узагальнення. |
|
|
Розділ 6. ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ |
|||
|
Утворення вогнищ Другої світової війни. Створення блоку Рим-Берлін-Токіо та політика «умиротворення» агресора та її крах. Спроби перегляду Версальсько-Вашингтонської системи міжнародних договорів. Утворення вогнищ війни на Далекому Сході, Африці та Європі. Вісь “Берлін – Рим – Токіо”. Нарощення озброєнь. Політика “умиротворення” агресора. Задоволення територіальних претензій Німеччини: “аншлюс” Австрії та Мюнхенська угода. Антикомінтернівський пакт. |
|
|
|
СРСР у системі міжнародних відносин напередодні Другої світової війни. Підтримка Радянським Союзом гітлерівського режиму в 1933 – на початку 1941 рр. Підготовчі заходи Сталіна до військового вторгнення в Європу. Англо-франко-радянські переговори в Москві. Радянсько-німецький пакт про ненапад (пакт Молотова-Ріббентропа) і таємні протоколи до нього. |
|
|
Розділ 7. ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА |
|||
|
Початок Другої світової війни. Причини, характер, періодизація. Воєнні дії в середині 1941-1942 рр. |
|
|
|
Воєнні дії в другій половині 1942-1943 рр. Окупаційний режим у поневолених країнах. Рух Опору. |
|
|
|
Воєнні дії в 1944 р. Завершення і підсумки Другої світової війни. Нюрнберзький і Токійський процеси. |
|
|
|
Світ після Другої світової війни |
|
|
|
Практичне заняття. Примусова праця у Третьому Райху. Трагедія ув’язнених у німецьких концтаборах та їх доля. |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 8. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА в І половині ХХ століття |
|||
|
Освіта та наука. Література та мистецтво. Найважливіші досягнення науки і техніки, їх вплив на повсякденне життя людей. Основні ідеї й течії модернізму. Масова культура в міжвоєнний період. Суспільно значимі здобутки науки та мистецтва. Розвиток кінематографу. Олімпійський рух. |
|
|
|
Підсумовий урок. |
|
|
Календарне планування з історії України
11 КЛАС
(1,5 год. на тиждень, 52 год. на рік)
№ п/п |
Дата |
Зміст |
Прим. |
1 |
|
Вступ. Уроки вітчизняної історії 1914–1945 рр. Україна на політичній карті Європи в 1914–1945 рр. Поразка спроб відновити українську державність. Друга світова війна в історичній пам’яті. Періодизація історії України другої половини ХХ – початку ХХІ ст. Особливості курсу історії України 1945–2018 рр. |
Вступ |
Тема 1. Україна в повоєнний період |
|
||
2 |
|
Україна – спів засновниця ООН. Міжнародні договори. Кордони. |
|
3 |
|
Масові депортації (1944–1946 рр.). Операція «Вісла». Обмін територіями 1951 р. Передання Кримської області до складу УРСР. |
|
4 |
|
Економічна ситуація в УРСР. Становище сільського господарства. Масовий штучний голод 1946–1947 рр. Відбудова промисловості. |
|
5 |
|
Внутрішньополітична ситуація в УРСР. Репресивні кампанії радянської влади. Радянізація західноукраїнських областей УРСР. «Велика блокада» проти УПА. Ліквідація Греко-католицької церкви в УРСР. Операція «Захід». |
|
6 |
|
Національно-визвольний рух у 1944–1950-х рр. на території України. Роман Шухевич. |
|
7 |
|
Культурне життя в Україні. Повсякденне життя. |
|
8 |
|
Практичне заняття. – Повсякденне життя повоєнних років. – Вирвані з коренем. Депортації українців у 1944–1951 рр.: причини, етапи, наслідки (дослідження тематичних документів). |
|
9 |
|
Урок узагальнення |
|
Тема 2. Україна в умовах десталінізації |
|
||
10 |
|
Міжнародне становище. Зовнішньополітична діяльність УРСР. |
|
11 |
|
Внутрішньополітична ситуація. XX з’їзд КПРС. Десталінізація. Реабілітація жертв політичних репресій. Українці в повстаннях у таборах ГУЛАГу. Ліквідація ГУЛАГу. |
|
12 |
|
Розвиток базових галузей промисловості. Створення сучасної хімічної індустрії. Децентралізація управління промисловістю. Становище сільського господарства. |
|
13 |
|
Шістдесятництво. Київський клуб творчої молоді «Сучасник». Національно-визвольний рух: підпільні групи та організації. Зародження дисидентського руху. Левко Лук’яненко. |
|
14 |
|
Освіта та процес зросійщення. Наука. Література та мистецтво. Антирелігійна кампанія. |
|
15 |
|
Практичне заняття. – Нові явища у соціальній сфері та повсякденному житті населення. – Феномен українського шістдесятництва. -«Відлига»: зміни в суспільно-політичних настроях населення України. |
|
16 |
|
Урок узагальнення
|
|
Тема 3. Україна в період системної кризи Союзу Радянських Соціалістичних Республік |
|
||
17 |
|
Міжнародне становище. Зміни в системі влади. Комуністична диктатура. Конституція СРСР 1977 р. і Конституція УРСР 1978 р. Петро Шелест та Володимир Щербицький. |
|
18 |
|
Арешти творчої інтелігенції. Акція громадянського протесту в кінотеатрі «Україна». Іван Дзюба «Інтернаціоналізм чи русифікація?». Активізація дисидентського руху. Самвидав. «Український вісник». Вячеслав Чорновіл. Арешти дисидентів 1972 р. Михайло Брайчевський: «Приєднання чи возз’єднання?». (Українська Гельсінська група/УГГ). Становище кримських татар у місцях депортації та їх боротьба за повернення на батьківщину. |
|
19 |
|
Наростання економічної кризи. Уповільнення темпів зростання промисловості. Неефективність колгоспного ладу. Провал Продовольчої програми. Зміни в національній та соціальній структурі населення. Життєвий рівень. |
|
20 |
|
Освіта й наука. Література та мистецтво. «Собор» Олеся Гончара. Драматургія і образотворче мистецтво. Українське поетичне кіно. Особливості пропаганди в Україні: «радчнський народ», «радянська людина» таїхні «вороги». |
|
21 |
|
Практичне заняття. – Повсякденне життя. – Українські дисиденти – виклик системі. |
|
22 |
|
Урок узагальнення |
|
Тема 4. Відновлення державної незалежності України, її роль у розпаді Союзу Радянських Соціалістичних Республік |
|
||
23 |
|
Початок перебудови в СРСР. Міжнародна ситуація. Інформаційна революція: від дозованої гласності до скасування цензури. Відродження пам’яті про Голодомор 1932–1933 рр |
|
24 |
|
Українська діаспора та її внесок у відродження України. |
|
25 |
|
Крах командної економіки. Невдача реформаторських зусиль. Поглиблення диспропорцій і падіння рівня життя населення. Чорнобильська катастрофа. |
|
26 |
|
Поява неформальних організацій. Українська Гельсінська спілка. Народний рух України за перебудову. Перші вільні вибори до Верховної Ради УРСР (березень 1990 р.). Зародження багатопартійності. |
|
27 |
|
Досягнення культури. Відродження релігійного та церковного життя. |
|
28 |
|
Декларація про державний суверенітет України. «Студентська революція на граніті». |
|
29 |
|
Рішення Меджлісу кримськотатарського народу. Створення Автономної Республіки Крим. Спроба державного перевороту в СРСР. Акт проголошення незалежності України. Референдум і вибори Президента України 1 грудня 1991 р. Леонід Кравчук. |
|
30 |
|
Розпад СРСР. Роль України. Міжнародне визнання. |
|
31 |
|
Урок узагальнення
|
|
Тема 5. Розвиток України як незалежної держави |
|
||
32 |
|
Державотворчі процеси. «Партія влади». Особливості багатопартійної системи. Прийняття Конституції України 1996 р. |
|
33 |
|
Стан економіки. Формування ринкової економіки. Зміни в сільському господарстві. Специфіка приватизації. Матеріальне становище населення. |
|
34 |
|
Демографічна ситуація. Етносоціальна структура. Подолання сепаратистських настроїв і рухів. Становлення громадянського суспільства. |
|
35 |
|
Україна на міжнародній арені. Розв’язання проблеми Чорноморського флоту. Відносини зі США і НАТО, з ЄС. Ідея Єдиного економічного простору (ЄЕП). Тузлівська проблема. |
|
36 |
|
Президентські вибори 2004 р. Помаранчева революція. Віктор Ющенко. Конституційна реформа 2004 р. харківські угоди 2010 р. |
|
37 |
|
Практичне заняття. – Екологічні проблеми України. Подолання наслідків Чорнобильської катастрофи. – Державне будівництво в незалежній Україні: особливості, здобутки, проблеми. – Інтеграція України в європейський та світовий економічний простір: виклики і відповіді. – Основний закон України: умови створення й аналіз основних положень. |
|
38 |
|
Урок узагальнення |
|
Тема 6. Європейський вибір України. Російсько-українська війна |
|||
39 |
|
Суспільно-політичне життя України в 2005–2013 рр. Дискусії навколо геополітичного вибору України. |
|
40 |
|
Євромайдан і його переростання в Революцію Гідності. Відновлення владної вертикалі в ході президентських і парламентських виборів 2014 р. Петро Порошенко. |
|
41 |
|
Розгортання Російською Федерацією «гібридної війни» проти України. Анексія Криму. Воєнні дії на сході України. Реакція світової спільноти на агресію Росії. Квазіреферендуми і проголошення маріонеткових квазідержав Донецької Народної Республіки (ДНР), Луганської Народної Республіки (ЛНР). Переваги і небезпеки мінських домовленостей. Від АТО до ООС. |
|
42 |
|
Соціально-економічне становище України в умовах «гібридної війни». Угода про асоціацію між Україною і ЄС. Безвізовий режим для громадян України в країни ЄС. |
|
44 |
|
Українське громадянське суспільство в обороні держави. Добровольчі батальйони. Волонтерський рух. Участь добровольцівіноземців у збройній боротьбі на боці України. |
|
43 |
|
Міжнародна підтримка України в умовах війни. «Норманська четвірка»: внесок у стабілізацію збройного конфлікту. Утворення канонічної автокефальної Православної церкви України (ПЦУ). |
|
44 |
|
Президентські вибори 2019 року. В. Зеленський. Земельна та інфраструктурна реформи. Цифровізація України. Широкомасштабне вторгнення російських військ на терени України: перебіг, результати. |
|
45 |
|
Злочини геноциду та воєнні злочини РФ проти України. Нищення економіки України. Російська пропаганда як інструмент підбурювання війни і геноциду. Ідеологема «денацифікація України». |
|
46 |
|
Повсякдення в умовах війни: індивідуальний досвід, стратегії виживання та протистояння. Колабораціонізм. Рух опору. Біженці. Примусове переселення до РФ. |
|
47 |
|
Релігія, церкви й релігійні організації та війна. Діячі української культури в допомозі фронту. Діячі світової культури в підтримці України |
|
48 |
|
Урок узагальнення |
|
49 |
|
Підсумковий урок |
|
50-52 |
|
Повторення |
|
Календарне планування з всесвітньої історії
11 КЛАС
(1 год. на тиждень, 35 год. на рік)
№ п/п |
Дата |
Зміст |
Прим |
Розділ 1. Облаштування повоєнного світу |
|
||
1
|
|
Риси Ялтинсько – Потсдамської системи міжнародних відносин. ООН. Практичне заняття. Реалізація завдань ООН її спеціалізованими організаціями: приклади діяльності. |
1 |
2 |
|
Радянська окупація Східної Європи. Початок Холодної війни. Поділ Німеччини. НАТО та ОВД. |
2 |
Розділ 2. Держави Північної Америки та Західної Європи: формування постіндустріального суспільства |
|||
3 |
|
Концепція постіндустріального суспільства. Зміцнення демократії на Заході після Другої світової війни: розширення прав людини. |
3 |
|
|
Падіння авторитарних режимів у Південно - Західній Європі в 1970х р |
4 |
4 |
|
Рух афроамериканців США за громадянські права. Мартін Лютер Кінг. |
5 |
5 |
|
Молодіжні виступи кінця 60х рр. Практичне заняття. Молодіжна контркультура: вплив на формування постіндустріального світу |
6 |
6 |
|
Транснаціональні корпорації. НТР і зростання ролі професійних фахівців. Перехід від виробництва товарів до виробництва послуг. |
7 |
7 |
|
« Німецьке економічне диво». Рейганоміка. Тетчеризм. Шведська соціальна модель. |
8 |
8 |
|
Об'єднання Німеччини. Від ЄЕС до ЄС. Проблема брексіту. Роль США та ЄС у сучасних міжнародних відносинах. |
9 |
9 |
|
Процес економічної інтеграції Західної Європи. |
10 |
10 |
|
Узагальнення |
|
Розділ 3. Держави Центрально-Східної Європи: трансформаційні процеси. |
|||
11 |
|
Результати Другої світової війни для народів Центрально-Східної Європи. Сталінська модель соціалізму та її втілення. Особливості розвитку Югославії. |
11 |
11 |
|
Доля українців у країнах Центрально-Східної Європи. Операція «Вісла». Спроба економічної інтеграції соціалістичного табору. РЕВ. |
|
12 |
|
Криза комуністичних режимів країн Центрально-Східної Європи. Антикомуністичні виступи. Завершення епохи Сталіна. «Хрущовська відлига». |
12 |
13 |
|
Практичне заняття. “Празька весна” 1968 року. |
|
14 |
|
Наростання системних кризових явищ у країнах регіону в 70-80х рр. |
|
15 |
|
Перебудова в СРСР. «Оксамитові революції» в країнах Центрально – Східної Європи. Практичне заняття. Роль лідерів у трансформаційних процесах у країнах Східної Європи на зламі 1980–1990-х рр.
|
14
13 |
16 |
|
Розпад СРСР, Югославії, Чехословаччини. Політичні, економічні, соціальні та національні трансформації. |
14 |
17 |
|
Країни Центрально – Східної Європи на початку ХХІ ст., їх роль у сучасних міжнародних відносинах. Експансія Росії в регіоні. |
15 |
18 |
|
Узагальнення |
|
Розділ 4. Розпад колоніальних імперій. Країни Азії, Африки, Латинської Америки. |
|||
19 |
|
Японія. Повоєнне реформування країни. Хірохіто. Японське «економічне диво». Внутрішня та зовнішня політика. |
16 |
20 |
|
Китай. Проголошення КНР. Культ особи Мао Цзедуна. Реформування економіки Китаю наприкінці ХХ — на початку ХХІ ст. Ден Сяопін. |
17 |
21 |
|
Утворення Індійської республіки та Пакистану. Конфесійне протистояння в регіоні. ІНК. Індіра Ганді. |
18 |
22 |
|
Утворення Ізраїлю. Ісламська революція в Ірані. Конфлікт в Сирії. Ісламська держава Іраку і Леванту. |
19 |
23 |
|
Деколонізація Африки. Крах апартеїду. |
20 |
|
|
Латинська Америка: особливості розвитку країн регіону. Революція на Кубі. |
21 |
24 |
|
Узагальнення |
|
Розділ 5. Міжнародні відносини. |
|||
25 |
|
Динаміка Холодної війни. Протистояння НАТО і ОВД. |
22 |
26 |
|
Прояви міжнародної напруженості ( Берлінська криза, війна в Кореї. Карибська криза, війна у В'єтнамі та Афганістані). |
22 |
27 |
|
Період «розрядки» в міжнародній політиці. Гельсінська конференція 1975 р. Від біполярного до багатополярного світу. |
23 |
28 |
|
Проблема міжнародного тероризму. Російсько-Українська війна. |
24 |
29 |
|
Узагальнення |
|
Розділ 6. Повсякденне життя і культура. |
|
||
30 |
|
Основні напрямки науково-технічної революції в другій половині ХХ ст. та їх вплив на життя пересічного громадянина. Наукові відкриття, поява нових галузей науки, високих технологій, інтеграція науки і виробництва. |
25 |
32 |
|
Становлення постіндустріального (інформаційного) суспільства. |
26 |
|
|
Сучасні тенденції в освіті. |
27 |
33 |
|
Основні тенденції і течії розвитку літератури, образотворчого мистецтва, архітектури, музики, театру, кіно й спорту |
28-29 |
34 |
|
Узагальнення |
|
35 |
|
Основні тенденції розвитку світу в другій пол. ХХ – на поч. ХХІ ст.Виміри цінностей людського буття в сучасному світі. Україна у світовому співтоваристві. |
|