Календарно-тематичне планування за програмою 2022 року

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з історії України та всесвітньої історії за оновленою навчальною програмою (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698) для 6, 7, 8, 9, 10 та 11 класів
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з історії

за оновленою навчальною програмою

(наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)

Історія Ураїни

Всесвітня історія

6-11 класи

 

Календарне планування

Всесвітня історія. Історія України

6 клас

(інтегрований курс, 2 год. на тиждень, 70 год. на рік)

уроку

Дата

Тема, зміст уроку

Примітка

Вступ. КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА

1

 

Предмет і завдання історії. Як працювати з підручником. Історичні джерела з історії стародавнього світу. Інструктаж з БЖД.

 

2

 

Практичне заняття. Відлік часу в історії стародавнього світу.     

 

3

 

Розв’язування задач. Повторення.

 

Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ

4

 

Теорії походження людини.

 

5

 

Господарювання первісної людини.

 

6

 

Суспільна організація за первісних часів

 

7

 

Особливості оргацізації влади в первісності.

 

8

 

Мистецтво і релігійні вірування за первісних часів.         

 

9

 

Практичне заняття.

Основні стоянки і пам’ятки первісних людей на території України.

 

10

 

Трипільська археологічна культура.

 

11

 

Урок  узагальнення. Тематичне  оцінювання.

 

Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ

12

 

Що в історії називають цивілізацією.

Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації.

 

13

 

Повсякдення й господарське життя. Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті. Будівництво пірамід.

 

14

 

Розквіт і занепад Єгипетської держави.

 

15

 

Писемність і мистецтво Давнього Єгипту.

 

16

 

Міфологія  та релігія Давнього Єгипту.

 

17

 

Практичне заняття. Підготувати повідомлення про повсякденне життя представників різних верств у Стародавньому Єгипті.

 

18

 

Урок  узагальнення. Тематичне  оцінювання.

 

19

 

 

Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови розвитку Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя.

 

20

 

Фінікія. Природно-географічні умови розвитку. Повсякдення й господарське життя. Колонізація.

Ізраїльсько-Юдейське царство. Біблія.

 

21

 

Практичне заняття. Правове становище населення в давніх державах Північної Африки, Передньої та Центральної Азії(на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) .

 

22

 

Утворення й розквіт Ново-Ассирійського  та Вавилонського царства. Перське царство.

 

23

 

Природно-географічні умови Індії.

 

24

 

Релігія та повсякденне життя в Індії.

 

25

 

Природні умови та суспільний устрій в Давньому Китаї.

 

26

 

Практичне заняття. Розвиток культури в стародавньому Китаї.

 

27

 

Урок  узагальнення. Тематичне  оцінювання.

 

Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ

28

 

Природно-географічні умови Балканського півострова.

 

29

 

Археологічне відкриття Мінойської й Ахейської палацових цивілізацій.

 

30

 

Поеми Гомера про Давньогрецьке суспільство.

 

31

 

Розвиток Греції у VІІІ – VІ ст. до н.е.

 

32

 

Велика грецька колонізація. Заснування античних грецьких поселень на території України (у Північному Причорномор’ї).

 

33

 

Кіммерійці та скіфи на території України.

 

34

 

Практичне заняття. Охарактеризувати господарське, суспільне та духовне життя в античних полісах Північного Причорноморя.

 

35

 

Давньогрецьке суспільство. Афіни.

 

36

 

Давньогрецьке суспільство. Спарта.

 

37

 

Урок  узагальнення. Тематичне  оцінювання (част.1)

 

38

 

Греко-перські війни.

 

39

 

Утвердження демократії в Афінах за Перикла.

 

40

 

Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції.

 

41

 

Грецька релігія та міфологія.

 

42

 

Сім’я, освіта та виховання афінян. Перші Олімпійські ігри.

 

43

 

Підкорення Греції Філіпом II. Александр Македонський.

 

44

 

Практичне заняття. Значення давньогрецького мистецтва.

 

45

 

Практичне заняття. Охарактеризувати особистість і діяльність Александра Македонського за історичними джерелами.

 

46

 

Розпад імперії Александра Македонського.

 

47

 

Розвиток культури доби еллінізму.

 

48

 

Урок  узагальнення. Тематичне  оцінювання (част.2)

 

49

 

Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима.

 

50

 

Римська республіка в V–ІІІ ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади. Військова експансія Риму.

 

51

 

Пунічні війни.

 

52

 

Релігія і традиції давніх римлян.

 

53

 

Суспільно-політична боротьба в Римі в ІІ-І ст. до н.е.

 

54

 

Диктатура Цезаря.

 

55

 

Практичне заняття. Складання історичного портрету Цезаря.

 

56

 

Римська імперія. Октавіан Август.

 

57

 

Повсякденне життя римлян.

 

58

 

Урок  узагальнення. Тематичне  оцінювання (част.3)

 

59

 

Кризові явища в Римській імперії.

 

60

 

Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії.

 

61

 

Практичне заняття. У чому цінність культури Стародавнього Риму.   

 

62

 

Розпад Римської імперії. Велике переселення народів. Падіння Західної Римської імперії.

 

63

 

Походження (витоки) слов’янських народів. Природно-географічні умови історичної прабатьківщини слов’ян.

 

64

 

Суспільне та господарське життя і духовний світ.

 

65

 

Практичне заняття. Позначення на контурній карті прабатьківщини слов’ян і напрямків їх розселення, територіальні межі союзів антів і склавинів.

 

66

 

Урок  узагальнення. Тематичне  оцінювання (част.4)

 

Розділ 4. ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ

67

 

Причини зникнення стародавніх цивілізацій. Сучасні цивілізації на мапі світу. Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя.

 

68

 

Практичне заняття. Зіставити господарство, суспільне життя й культуру населення давніх Греції та Риму, з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого.

 

69

 

Урок  узагальнення. Тематичне  оцінювання.

 

70

 

Підсумкове узагальнення.

 

 

Календарне планування історія України. 7  клас

(1 година на тиждень, 35 – на рік)

 Історія України - підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів Автори: Гісем О., Мартинюк О. «Ранок», 2020

 

Тема

Дата

Прим

І семестр

  1.  

Історія України — складова європейської історії.

 

 

Розділ І. ВИНИКНЕННЯ РУСІ–УКРАЇНИ

  1.  

Східні слов’яни та їхні сусіди у V-ІХ ст.

 

 

  1.  

Русь-Україна за перших князів

 

 

4.

Русь –Україна за часів Ольги та Святослава

 

 

5.

Практичне заняття. Походи Святослава.

 

 

6.

Суспільно-політичний устрій і господарське життя Русі

 

 

7.

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «Виникнення та становлення Русі- України»

 

 

Розділ ІІ. РУСЬ–УКРАЇНА

наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.

8.

Володимир Великий

 

 

9.

Ярослав Мудрий

 

 

10.

Політичний і соціальний устрій Київської Русі наприкінці Х ст. — у першій половині ХІ ст. Розвиток господарства

 

 

11.

Культура Русі наприкінці Х ст. — у першій половині ХІ ст.

 

 

12.

Практичне заняття. Християнська релігія

і церква в житті давньоруського суспільства

 

 

13.

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «Русь-Україна наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.»

 

 

Розділ ІІІ. РУСЬ-Україна

у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.

14.

Київська держава за Ярославичів

 

 

15.

Правління Володимира Мономаха та Мстислава Великого

 

 

16

Політична децентралізація Русі-України

 

 

17.

Культура Русі-України

 

 

18.

Практичне заняття. «Слово о полку Ігоревім» як історичне джерело»

 

 

V19.

Кочові народи українських степів. Крим

 

 

20.

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання з теми  «Русь-Україна у другій половині ХІ ст. – у першій половині ХІІІ ст.»

 

 

Розділ IV. ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА кінця ХІІ – середини ХІІІ ст. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ середини ХІІІ – ХІV ст.

21.

Утворення Галицько-Волинської держави

 

 

22.

Монгольська навала на українській землі

 

 

23.

Розквіт королівства Руського за Данила Галицького

 

 

24.

Практичне заняття. Зовнішня політика князя Данила Романовича

 

 

25.

Правління Юрія І Львовича й останні галицько-волинські князі

 

 

26.

Освіта, мистецтво та церква в Галицько- Волинській державі

 

 

27.

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання з теми  «Галицько- Волинська держава кінця ХІІ – середини ХІІІ ст. Королівство Руське середини ХІІІ – ХІV ст.»

 

 

Розділ V. РУСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ ВЕЛИКОГО КНЯЗІВСТВА

ЛИТОВСЬКОГО ТА ІНШИХ ДЕРЖАВ (середина ХІV – початок ХVІ ст.)

28.

Інкорпорація руських князівств до складу інших держав

 

 

29.

Кревська унія 1385 р. та українські землі

 

 

30.

Держава Феодоро та Кримське ханство (оглядово)

 

 

31.

Суспільне і церковне життя на українських землях

 

 

32.

Господарське життя. Міста. Магдебурзьке право

 

 

33.

Особливості розвитку культури українських земель у другій половині ХІV cт. — XV ст.

 

 

34.

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання з теми  «Руські землі у складі Великого князівства Литовського та інших держав (середина ХІV – початок ХVІ ст.)»

 

 

35.

Узагальнення до курсу: «Історія Русі-України в контексті середніх віків» 

 

 

 

 

Календарне планування з всесвітньої історії 

7  клас

(1 година на тиждень, 35 годин на рік )

 

Тема

Дата

Примітки

Розділ 1. Перші середньовічні держави

  1.  

Вступ. Середньовіччя як період розвитку людства.

 

 

  1.  

Франкська держава.

 

 

  1.  

Візантійська імперія.

 

 

  1.  

Арабський халіфат.

 

 

  1.  

Практичне заняття: Вплив перших середньовічних держав на європейську історію.

 

 

  1.  

Узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

 

Розділ 2. Середньовічний світ Західної Європи

 

  1.  

Людина в Середньовіччі

 

 

  1.  

Середньовічне європейське суспільство

 

 

  1.  

Практичне заняття. Рицарські традиції. Замки. Життя селян.

 

 

  1.  

Християнська церква в V—XI ст.

 

 

  1.  

Середньовічне місто. Ремесло. Торгівля.

 

 

  1.  

Узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

 

Розділ 3. Європейське суспільство і держави в  Х – ХV ст.

 

  1.  

Скандинавія.

 

 

  1.  

Хрестові походи.

 

 

  1.  

Практичне заняття. Наслідки Хрестових походів.

 

 

  1.  

Держава в середньовічній Європі.

 

 

  1.  

Франція. Столітня війна.

 

 

  1.  

Англія. Велика Хартія Вольностей. Війна троянд.

 

 

  1.  

Німеччина.

 

 

  1.  

Країни басейну Середземного моря.

 

 

  1.  

Узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

 

Розділ 4. Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя

 

  1.  

Християнська церква в XI—XV ст.

 

 

  1.  

Середньовічна культура Західної Європи.

 

 

  1.  

Розвиток техніки. Архітектура і мистецтво.

 

 

  1.  

Практичне заняття. Середньовічні школи та університети. Життя середньовічного студента.

 

 

  1.  

Узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

 

Розділ 5. Країни Центральної та Східної Європи в Х – ХV ст.

 

  1.  

 Держави центральної та Східної Європи.

 

 

  1.  

Північно­Східна Русь. Утворення та зміцнення Московської держави. 

 

 

  1.  

Утворення Османської імперії.

 

 

  1.  

Практичне заняття. Виникнення словянської писемності. Кирило і Мефодій.

 

 

Розділ 6. Середньовічний Схід (оглядово)

 

  1.  

Розвиток країн Сходу. Середньовічні Китай та Японія.

 

 

  1.  

Середньовічна Індія.

 

 

  1.  

Практичне заняття. Господарське життя в країнах Сходу.

 

 

  1.  

Узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

 

  1.  

Узагальнення до курсу: «Середні віки в історії людства».

 

 

 

Календарно-тематичне планування з історії України

8 клас

 ( 1,5 год. на тиждень, 52 год. на рік )

уроку

Дата

Тема, зміст уроку

Примітки

1

 

ВСТУП. Середньовічна спадщина України. Основні події і постаті. Ранній новий час. Особливості ранньомодерної доби в історії України.

 

Розділ 1. ЗЕМЛІ УКРАЇНИ в XVI – першій половині XVII ст.

2

 

Соціальна структура суспільства в Україні XVІ ст. Литовські статути.

Статус українських земель у складі Великого князівства Литовського та їнших держав в І пол. XVІ ст.

 

3

 

Люблінська унія 1569 р. та її вплив на українське суспільство.

 

4

 

Економічне життя села і міста: фільварки, цехи. Торгівля. Сільське та міське самоврядування.

 

5

 

Криза православної церкви в XVІ ст. Реформаційний та контрреформаційний рухи в Україні. Пересопницьке Євангеліє. Книговидання. Полемічна література. Православні братства. Василь-Костянтин Острозький.

 

6

 

Культурно-освітнє життя. Єзуїтські колегії, Острозька академія, братські школи. Київська (Києво-Могилянська) колегія.

 

7

 

Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст.

 

8

 

Церковні собори в Бересті 1596 р. Розкол православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) церкви.

 

9

 

Боротьба за відновлення православної ієрархії. Реформи П.Могили.

 

10

 

Практичне заняття. Описати (на основі джерел) повсякденне життя представників різних станів українського суспільства.

 

11

 

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

Розділ 2. СТАНОВЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.)

12

 

Походження українського козацтва. Козацькі зимівники та поселення. Перші Січі. Дмитро Вишневецький.

 

13

 

Запорозька Січ – козацька республіка. Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану.

 

14

 

Практичне заняття. Описати (на основі джерел) повсякденне життя представників різних станів українського суспільства, військове мистецтво, традиції й побут козацтва, облаштування Січі.

 

15

 

Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Петро Конашевич-Сагайдачний. Військо Запорозьке і Хотинська війна.

 

16

 

Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького».

 

17

 

Культура України. Розвиток освіти, літератури, книговидання.

 

18

 

Культура України. Розвиток театру, музики, архітектури, образотворчого мистецтва.

 

19

 

Урок  узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

Розділ 3. КОЗАЦЬКА РЕВОЛЮЦІЯ середини XVII ст. І ВІЙНА ЗА СУВЕРЕНІТЕТ КОЗАЦЬКОЇ ДЕРЖАВИ в другій половині XVII ст.

20

 

Передумови Національно-визвольної війни. Богдан Хмельницький. Козацько-кримський союз.

 

21

 

Події 1648–1649 рр. Зборівський договір.

 

22

 

Українська козацька держава – Військо Запорозьке. Адміністративно-територіальний устрій. Соціально-економічні реформи.

 

23

 

Події 1650–1651 рр. Битва під Берестечком і Білоцерківський договір. Іван Богун.

 

24

 

Битва під Батогом. Молдавські походи. Облога Жванця.

 

25

 

Зовнішня політика: у пошуку союзників. Українсько-московський договір 1654 р. Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансільванський союз.

 

26

 

Практичне заняття. Розробити порівняльну характеристику особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної діяльності Богдана Хмельницького, Івана Богуна, Яреми Вишневецького та ін. (на вибір учня).

 

27

 

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА (ГЕТЬМАНЩИНА) другої половини ХVІІ – початку ХVІІІ ст.

28

 

Іван Виговський. Гадяцька угода. Україно-московська війна. Конотопська битва.

 

29

 

Передумови і початок Руїни. Юрій Хмельницький. Розкол Гетьманської держави. Павло Тетеря та Іван Брюховецький. Андрусівське перемир’я.

 

30

 

Петро Дорошенко. Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. Дем’ян Многогрішний.

 

31

 

Іван Самойлович. Чигиринські походи. Бахчисарайський мир. «Вічний мир». Правобережне козацтво в останній чверті ХVІІ ст.

 

32

 

Заселення і розвиток Слобідської України. Слобідські козацькі полки.

 

33

 

Особливості козацького господарювання на Запорожжі. Іван Сірко.

 

34

 

Церковне життя. Освіта. Києво-Могилянська академія.

 

35

 

Архітектура. Образотворче мистецтво. Музика. Театр.

 

36

 

Урок  узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

Розділ 5. Україна ТА РАННЬОМОДЕРНІ ІМПЕРІЇ в ХVІІІ ст.

37

 

Гетьманщина в період гетьманства Івана Мазепи.

 

39

 

Північна війна. Пилип Орлик і його Конституція.

 

39

 

Практичне заняття. Проаналізувати зміст «гетьманських (договірних) статей», Гадяцької угоди, Конституції Пилипа Орлика; Руїна – причини та наслідки.

 

40

 

Ліквідація козацького устрою на Правобережній Україні.

 

41

 

Імперський наступ на автономію Гетьманщини. Павло Полуботок. Данило Апостол.

 

42

 

Нова Січ. Кирило Розумовський. Остаточна ліквідація Росією адміністративної автономії Гетьманщини і Слобідської України.

 

44

 

 

Практичне заняття. Визначити (використовуючи витяги з козацьких літописів ХVІІ–ХVІІІ ст.) способи та засоби, до яких вдавалися гетьмани, козацька старшина, аби відстояти суверенітет Козацької держави.

 

45

 

Південна Україна. Ліквідація Росією Запорозької Січі.

 

46

 

Правобережна Україна. Гайдамаки. Коліївщина. Буковина, Східна Галичина, Закарпаття. Рух опришків.

 

47

 

Поділи Речі Посполитої: зміни у становищі Правобережної України та західноукраїнських земель.

 

48

 

Освіта і наука. Києво-Могилянська академія. Григорій Сковорода.

 

49

 

Музика. Архітектура та скульптура. Живопис і графіка.

 

50

 

Практичне заняття. Козацькі літописи ХVІІ - ХVІІІ ст. як історичні джерела.

 

51

 

Урок  узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

Узагальнення до курсу. Історія України в контексті епохи раннього нового часу

52

 

Здобутки українського суспільства. Особливості суспільного життя України ХVІ–ХVІІІ ст.

 

 

Календарно-тематичне планування з всесвітньої історії

8 клас

(1,5 год. на тиждень, 35 год. на рік)

уроку

Дата

Тема, зміст уроку

Примітки

1

 

Вступ. Середні віки в історії Європи та України.

 

Розділ 1. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин

2

 

Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст. відкриття європейців.

 

3

 

Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій.

 

4

 

Практичне заняття. Представлення групового повідомлення (презентації) на тему «Цивілізації доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки)».

 

5

 

Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин.

 

6

 

Повсякденне життя населення Західної Європи.

 

7

 

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

Розділ 2. Високе Відродження. Реформація в Західній Європі

8

 

Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження.

Практична робота. Вирізнити гуманістичні ідеї у витягах з літературних творів епохи Відродження (Францеско Петрарки, Мігеля де Сервантеса, Еразма Роттердамського, НікколоМакіавелі, інших) і мистецьких шедеврах Високого Відродження (Леонардо да Вінчі, Рафаеля, Мікеланджело, Пітера Брейгеля, АльбрехтаДюрера, інших)

 

9

 

Католицька церква напередодні Реформації. Мартін Лютер. Жан Кальвін.

Практична робота. Представити світ природи та людей очима католика, православного, протестанта.

 

10

 

Контрреформація в Європі. Аугсбурзький релігійний мир 1555 р.

 

11

 

Культура бароко. Народження нової європейської науки.

 

12

 

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

Розділ 3. Держави Західної Європи в ХVІ–ХVІІ ст.

13

 

Становлення абсолютної монархії у Франції.

 

14

 

Кардинал де Рішельє. Абсолютизм за Луї XIV.

 

15

 

Володіння Габсбургів. Карл V. Національно-визвольна війна в Нідерландах.

 

16

 

Королівська реформація в Англії. Єлизавета І. «Криваве законодавство».

 

17

 

Англійська революція. Олівер Кромвель.

 

18

 

Річ Посполита: шляхетська демократія.

 

19

 

Практичне заняття. Укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір)

 

20

 

Тридцятилітня війна. Вестфальська система міжнародних відносин.

 

21

 

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

Розділ 4. Османська імперія. Держави Східної Європи в ХVІІ–ХVІІІ ст.

22

 

Експансія Османської імперії. Сулейман Пишний

 

23

 

Московська держава. Іван IV Грозний.

 

24

 

Внутрішня та зовнішня політика Петра І.

Практична робота. Обґрунтувати (або спростувати) судження про суперечливий характер реформ Петра І.

 

25

 

Річ Посполита в ІІ половині ХVІІ – ХVІІ ст.

 

26

 

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

Розділ 5. Епоха Просвітництва

27

 

Початок індустріальної (промислової) революції. Просвітництво.

 

28

 

Освічений абсолютизм.

 

29

 

Міжнародні відносини.

 

30

 

Колонії Великої Британії в Північній Америці. Війна за незалежність.

 

31

 

Практична робота. Особливості державного устрою в США (робота з документами)

 

32

 

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

Розділ 6. Східний світ у ХVІ–ХVІІІ ст. (оглядово)

33

 

Китай. Культура Китаю. Японія. Культура Японії.

 

34

 

Індія. Персія. Культура Індії та Персії.

 

35

 

Узагальнення до курсу: «Ранній Новий час в історії людства»

 

 

 

Календарне планування з історії України

9 клас

 (1,5 год. на тиждень, 52 год. на рік)

 

№ уроку

Дата

Тема, зміст уроку

Примітка

Вступ

 

1

 

Між двома імперіями: Україна на політичній карті Європи на зламі ХVІІІ – ХІХ ст. «Довге» ХІХ століття: період модернізації та національних рухів в Європі.

 

Розділ  1. Українські землі в складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – першій половині ХІХст.

 

4

 

Наддніпрянська Україна в системі міжнародних відносин. Російське самодержавство як політична система. Козацтво після ліквідації Запорозької Січі та Гетьманщини.

 

5

 

Соціально-економічне становище. Села і міста. Торгівля. Чумацький промисел.

 

6

 

Криза кріпосницької системи. Початок індустріальної революції. Південь України. Порто-франко Одеси.

 

7

 

Початок українського національного відродження. Новгород-Сіверський гурток. Харківський осередок українського руху.

 

8

 

Кирило-Мефодіївське братство. Практична робота: проаналізувати програмові документи братства.

 

9

 

Практична робота.  Участь Т.Шевченка в українському національному русі.

 

10

 

Масонство. Польський національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території України. Практична робота:    укласти порівняльну таблицю «Україна в програмних документах українського, польського і російського національних визвольних рухів».

 

11

 

Узагальнення та тематичне оцінювання

 

Розділ  2. Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІст.- першій половині ХІХ ст.

 

12

 

Політика Австрійської імперії щодо українських земель. Реформи Марії-Терезії та Йосифа ІІ. Лукян Кобилиця. Соціальні рухи.

 

13

 

Початок українського національного відродження. «Руська трійця». Греко-католицькі священники

 

 

14

 

«Весна народів» - європейська революція 1848–1849 рр. в українських регіонах Австрійської імперії. Головна руська рада та її національна програма .

 

15

 

Соціальні рухи. Скасування панщини. Львівське збройне повстання 1848р.

 

16

 

Практична робота:    підготувати повідомлення про історію альманаху «Русалка Дністровая», проаналізувати його зміст під кутом зору ідейного та емоційного наповнення, важливого для розвитку національного руху».

 

17

 

Узагальнення та тематичне оцінювання

 

Розділ 3. Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.

 

18

 

Повсякденне життя сільського і міського населення. Розвиток культури. Імперська політика в галузі освіти і  наук. Культурно-освітні товариства. Практична робота:  підготувати міні-проект про повсякденне життя мешканців України (селян, міщан, торговців, поміщиків) в першій половині ХІХ ст.

 

19

 

Розвиток літератури та мови. Націєтворна роль літературних та історичних праць. «Енеїда» І. Котляревського. «Кобзар» Т. Шевченка. Творчість П. Куліша і М. Гоголя.

 

20

 

Музика, театр, образотворче мистецтво, архітектура, живопис. 

 

21

 

Національно-культурне життя меншин. Єврейські «штетли». Практична робота:  підготувати міні-проект про повсякденне життя мешканців України (селян, міщан, торговців, поміщиків) в першій половині ХІХ ст.

 

22

 

Узагальнення та тематичне оцінювання

 

Розділ  4. Українські землі в складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст.

 

   23

 

Українське питання в контексті міжнародних відносин. Східна (Кримська) війна 1853–1856 рр. як поштовх до реформ у Російській імперії.

 

24

 

Ліквідація кріпацтва та реформи 1860–1870-х років.

 

25

 

Модернізація промисловості й сільського господарства.  Торгівля. Урбанізація. Розвиток залізничного транспорту.

 

26

 

Економічний розвиток в 1860-1890-х рр. Формування інтелігенції й робітництва (пролетаріату). Українські підприємці-меценати. 

 

27

 

Громадівський рух 1860–1890-х рр. Київська громада. Хлопомани. Польське повстання.

 

28

 

Братство тарасівців. Національне відродження кримських татар. Ісмаїл Гаспринський. Польський і Єврейський рухи в Україні (сіонізм, ортодокси і асимілятори).

 

29

 

Зміни в соціальній структурі суспільства. Народники, соціал-демократичний рух.

 

30

 

Валуєвський циркуляр і Емський указ. В. Антонович і М. Драгоманов.

Практична робота: проаналізувати політику російської імперської влади в Україні на підставі Валуєвського циркуляру та  Емського указу та  підготувати відповідне резюме

 

31

 

Узагальнення та тематичне оцінювання

 

Розділ  5. Українські землі в складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст.

 

 

32

 

«Українське питання» в політиці Австрійської влади. Соціально-економічний розвиток західноукраїнських регіонів. Селянська реформа 1848 р.  Кооперативний рух. Трудова еміграція. Спроби ліквідувати українську державність.

 

33

 

Москвофіли. Наукове товариство імені Шевченка. Товариство «Просвіта».

 

34

 

Розгортання руху народовців у 1880–1890-х роках у Галичині, Буковині й Закарпатті. Радикальний рух у Галичині. Іван Франко. «Нова ера».

 

35

 

Утворення політичних партій. РУРП. УНДП. Українські депутати в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні.  Практична робота:  Особливості українського руху в Російській та Австро-Угорській імперіях у ХІХ ст.

 

36

 

Практична робота:    підгот. повідомлення про модернізацію, життя та культуру населення нашого краю в ІІ пол.  ХІХ ст.

 

37

 

Узагальнення та тематичне оцінювання

 

Розділ 6. Україна на початку ХХ ст. перед викликами модернізації.

 

 

38

 

Соціально-економічний розвиток. Індустріальна модернізація. Монополізація. Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Кооперативний рух. Практична робота: підготувати повідомлення «Українські підприємці-меценати ХІХ - поч. ХХ ст.».

 

40

 

Господарство і соціально-економічне становище населення Західної України на початку ХХ ст.

 

41

 

Проблеми консолідації української нації. Самостійницька й автономістська течії в національному русі.

 

42

 

Події російської революції 1905–1907 рр. в Україні. Діяльність українських громад у І і ІІ Державних думах. «Українське питання» в ІІІ і ІV Державних думах.

 

43

 

Аграрна реформа П. Столипіна та її вплив на Україну. Український політичний і національно-культурний рух у 1907–1914 рр.

 

44

 

Наростання національного руху в Австро-Угорщині. Політичні партії, культурно-освітні і військово-спортивні організації. Чорносотенці. Антиєврейські погроми.  «Справа Бейліса»

 

45

 

Практична робота: проаналізувати програмні документи товариства «Просвіта»/«Сокіл»/«Січ» (на вибір учителя) або «Українська греко-католицька церква в умовах наростання національного руху в Галичині».

 

46

 

Узагальнення та тематичне оцінювання

 

Розділ 7. Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст.

 

47

 

Вплив  модернізації на суспільне життя українців, світовідчуття людини. Форми і напрями освіти. Створення укр.  університету у Львові. Емансипація жінки. Наукові товариства. Видатні вчені.

 

48

 

Практична робота:  укласти словесний (або письмовий) історичний портрет мецената, діяча української науки чи мистецтва другої половини ХІХ – початку ХХ ст.

 

49

 

Література. Українська преса та видавництва. Український професійний театр. Родина Тобілевичів. Музика.

 

50

 

Українська романтична і реалістична школа живопису. Модерн у малярстві. Стилізація й модерн в архітектурі. Релігійне життя.

 

51

 

Повсякдення української сімї. Практична робота: підготувати  доповіді по питаннях  параграфа 49.

 

52

 

Узагальнення та тематичне оцінювання

 

 

Календарно-тематичне планування з історії України

10 клас

(52 год. на рік, 1,5 год на тиждень )

 

Тема

Дата

Примітки

  1.  

Вступ. Україна і світ на порозі ХХ ст. Основні тенденції соціально- економічного, політичного та культурного життя.

 

 

Розділ 1. УКРАЇНА В РОКИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

  1.  

Україна в геополітичних планах країн Антанти і Центральних держав. ГУР. СВУ. ЗУР.

 

 

  1.  

Воєнні дії на території України в 1914–1915 рр. українці в арміях воюючих держав. Українські Січові стрільці.

 

 

  1.  

Воєнні дії на території України в 1916-1917 рр.

 

 

5.

Практичне заняття. Перша світова війна як виклик людському виживанню: жінки у війні, діти-сироти, біженці, військовополонені, скалічені солдати (на основі аналізу текстових і візуальних джерел).

 

 

6. 

Узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

 

Розділ 2. УКРАЇНСЬКА РЕВОЛЮЦІЯ, РОЗПАД РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ ТА ПОСТАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ДЕРЖАВИ – УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ

7. 

Причини, рушійні сили, періодизація Української революції. УЦР. М. Грушевський. українізація армії.

 

 

8.

Проголошення автономії України. Український національний конгрес. І Універсал.

 

 

9. 

Проголошення автономії України. Відносини ЦР з Тимчасовим урядом. В. Винниченко. ІІ Універсал УЦР.

 

 

10. 

Проголошення Української народної республіки. ІІІ Універсал. Всеукраїнський з,їзд в Харкові.

 

 

11

Перша війна більшовицької Росії з УНР. Проголошення незалежності України. Проголошення в Харкові більшовицької влади. Бій під Крутами.

 

 

12.

Законотворча діяльність УЦР взимку–навесні 1918 р. ІV універсал. Конституція УНР.

 

 

13 

Мирний договір УНР із Центральними державами. Похід Болбочана в Крим.

 

 

14 

Практичне заняття.  Державне будівництво Української Центральної Ради: здобутки і прорахунки.

 

 

15. 

Узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

 

Розділ 3. В БОРОТЬБІ ЗА УКРАЇНСЬКУ НЕЗАЛЕЖНІСТЬ

 

16. 

Українська Держава за доби Гетьманату. П. Скоропадський. Внутрішня і зовнішня політика. Зародження повстанського руху.

 

 

17. 

УНР за доби Директорії. Друга війна більшовицької Росії з УНР. Отаманщина. Воєнний комунізм. Червоний терор.

 

 

18. 

Західноукраїнські землі в 1918-1919 рр. Листопадовий зрив. Проголошення ЗУНР. Злука ЗУНР і УНР. Спроби приєднати Крим до України.

 

 

19.

Україна в ІІ половині ХІХ ст. наступ білогвардійців на Київ. Денікінський режим.

 

 

20.

Україна наприкінці 1919 – на початку 1920 р. перший зимовий похід. Холодноярська  республіка.

 

 

21. 

Українсько-польська війна. Чортківська офензива.Варшавський договір.

 

 

22. 

Україна навесні 1920-1921р. Лінія Керзона. Ризький мир. Червоний терор у Криму.

 

 

23.

Практичне заняття. Портрет Симона Петлюри на тлі епохи.

 

 

24. 

 Нові тенденції розвитку культури 1914-1921рр. Освіта.  Наука. Література та мистецтво.

 

 

25.

Узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

 

 

 

Розділ 4. УКРАЇНА В СКЛАДІ ТОТАЛІТАРНОЇ ІМПЕРІЇ  - СОЮЗУ РАДЯНСЬКИХ СОЦІАЛІСТИЧНИХ РЕСПУБЛІК

26. 

Статус УСРР на початку 20-х рр. Входження УСРР до складу СРСР.  Х. Раковський. Голод 1921-1923 рр.

 

 

27. 

Запровадження НЕПу. Зміни в  господарському житті.

 

 

28. 

Політика коренізації в УСРР. Утворення УАПЦ.

 

 

29. 

Форсована індустріалізація. Хлібозаготівельні кризи. Згортання НЕПу. Голод 1928-1929 рр.

 

 

30. 

Розкуркулення і насильницька колективізація. Голодомор 32-33 років – геноцид українськогонароду: масштаби та наслідки.

 

 

31. 

Практичне заняття. Голодомор мовою документів, свідчень, чисел.

 

 

32. 

Масові репресії. Формування культу особи Сталіна. Биківня та інші місця масових поховань жертв терору. Ліквідація УАПЦ.

 

 

33 

Ідеологізація національно-культурного життя радянської України

 

 

34

Культура. Освіта. Наука. Мистецькі спілки у 1920–1930-х рр.

Кінематограф. О. Довженко.

 

 

35.

Практичне заняття. Повсякденне  життя українців.

 

 

36 

Узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

 

Розділ 5. ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД

37. 

Українські землі у складі Польщі. Осадництво. Пацифікація. А. Шептицький.

 

 

38. 

Українські політичні партії та організації. УНДО. УВО. ОУН. Є. Коновалець.

 

 

39. 

Українські землі у складі Румунії. Татарбунарське повстання.

 

 

40. 

Українські землі у складі Чехословаччини. Карпатська Україна. Карпатська Січ. Августин Волошин.

 

 

41. 

Культурне й релігійне життя на західноукраїнських теренах в умовах іноземного панування.

 

 

42. 

Практичне заняття.  Повсякденне життя в українських регіонах у складі Польщі, Чехословаччини та Румунії в міжвоєнний період.

 

 

43. 

Узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

 

Розділ 6. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

44. 

Початок  Другої світової війни 1939-1941 рр. Радянсько-німецькі договори 1939 р. розкол ОУН. А. Мельник. С. Бандера. Радянська окупація Галичини, Волині, Хотинщини, Буковини та Бессарабії. Масові політичні репресії 1939-40 рр.

 

 

45. 

Україна на початку німецько-радянської війни. Бойові дії 1941-1942 рр. Відступ ЧА. Проголошення Акта відновлення Української держави. Тарас Бульба (Боровець)

 

 

46 

Окупація України військами Німеччини та її союзників. Новий порядок. Колабораціонізм. Остарбайтери.  Голокост. Бабин яр. Праведники народів світу. Олена Вітер.

 

 

47. 

Рух Опору та його течії в Україні. Українська повстанська армія. Р. Щухевич. Радянський партизанський рух. С. Ковпак.

 

 

48. 

Звільнення України від нацистських загарбників. Бойові дії 1942-1943 рр. Битва за Дніпро. Депортація кримських татар.  

 

 

49. 

Україна на завершальному етапі війни. Ціна Війни. Українське питання на Ялтинській та Потсдамській конференціях. Культура в роки війни.

 

 

 

50.

Практичне заняття. «Волею українського народу…»(дослідження документів та матеріалів усної історії про війну) / Війна в пам’ятниках рідного краю (краєзнавча експедиція).

 

 

51.

Узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

 

52.

Підсумковий урок.

 

 

 

Календарно-тематичне планування з всесвітньої історії

10 клас

(52 год. на рік, 1,5 год на тиждень )

 

 

Тема

Дата

Примітки

 

Розділ 1. ПЕРЕДУМОВИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ВІЙНА ТА РЕВОЛЮЦІЇ

  1.  

Початок Першої світової війни («Великої війни»). Причини Першої світової війни. Стратегічні плани ворогуючих сторін. «План Шліффена». Воєнні дії в 1914 р.

 

 

  1.  

Воєнні кампанії 1915-1916 рр.

 

 

  1.  

Воєнні кампанії та події 1917-1918 рр. Розпад імперій. Російська революція 1917 р. Брестський мирний договір. Поразка Німеччини та її союзників.

 

 

  1.  

Практичне заняття. Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу. Статус жінки в суспільстві у період Першої світової війни

 

 

 

  1.  

Узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

 

 

Розділ 2. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ

  1.  

Паризька мирна конференція 1919 р. Вашингтонська конференція 1921-1922 рр. 14 пунктів” В. Вілсона. Паризька мирна конференція. Українське та російське питання на Паризькій конференції. Версальський договір. Створення Ліги Націй. Мирні договори з союзниками Німеччини. Завершення формування Версальсько-Вашингтонської системи, її суперечності

 

 

  1.  

Міжнарожні відносини у 1920-х рр. Джерела нестабільності міждержавних відносин. Початок ревізії повоєнних угод. Пакт Бріана-Келлога.

 

 

  1.  

Практичне заняття. Вогнища напруги в міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння.

Узагальнення.

 

 

 

Розділ 3. ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД

  1.  

Сполучені Штати Америки. Зростання ролі США на міжнародній арені. Доба “проспериті”. Велика депресія. “Новий курс” Франкліна Рузвельта, його складові та основні наслідки.

 

 

  1.  

Велика Британія. Особливості розвитку Великої Британії в 1920–1930-ті рр. Спроби реформування Британської імперії. Дж. Р. Макдональд.

 

 

 

 

Франція. Політичний та соціально-економічний розвиток Франції в 1920–1930-х рр. Народний фронт і його уряди. Едуард Даладьє.

 

 

 

  1.  

Італія. Становище Італії після Першої світової війни. Корпоративна держава: ідея та реальність. Фашистський режим Беніто Муссоліні.

 

 

 

  1.  

Німеччина. Листопадова революція та становлення Веймарської республіки. Вплив світової економічної кризи в Німеччині на політичне життя країни. Прихід до влади нацистів. Нацистська расистська ідеологія та антисемітизм. Політична і соціально-економічна сутність нацизму.

 

 

 

  1.  

Радянський Союз. “Договірна федерація” радянських республік. Утворення СРСР. Нова економічна політика. Спланована модернізація. Особливості комуністичного тоталітарного режиму. Сталінізм.

 

 

 

  1.  

Виклики міжвоєнного часу. Європа поміж економічною стабільністю та світовою кризою. Запровадження державного регулювання соціально-економічних процесів.

Європа перед вибором між демократією та авторитаризмом. Радикалізація політичного життя. Ідеологічне осмислення нових реалій суспільного життя: комунізм, соціал-реформізм, неолібералізм, інтегральний націоналізм, фашизм і нацизм.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

Практичне заняття. Тоталітарні режими: державний контроль над публічним життям і суспільною свідомістю.

 

 

  1.  

Узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

 

 

Розділ 4. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ

  1.  

Друга Річ Посполита і Чехословацька Республіка. Відновлення польської державності. Становлення Другої Речі Посполитої. Переворот 1926 р. Юзеф Пілсудський.

Чехословацька республіка. Томаш Масарик.

 

 

  1.  

Угорщина. Румунія. Угорська революція. Режим М. Гроті. Румунія в міжвоєнні роки. Королівська диктатура. Режим Й. Антонеску.

 

 

  1.  

Болгарія. Югославія. Болгарія в міжвоєнний період. Політична нестабільність держави. Встановлення королівської диктатури.

Утворення Королівства сербів, хорватів і словенців. Проголошення Югославії.

Становище національних меншин і міжнаціональні відносини у країнах регіону.

 

 

  1.  

Практичне заняття. Тоталітарні режими.

 

 

  1.  

Узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

 

 

Розділ 5. ДЕРЖАВИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ

  1.  

Японія. Китай. Індія. Мілітаризація економіки, державних інституцій та суспільної свідомості населення. Зовнішня експансіоністська політика. Китай. Національна революція та боротьба за владу між КПК і Гомінданом. Чан Кайші. Індія. Розгортання антиколоніальної боротьби. Махатма Ганді.

 

 

 

  1.  

Країни Середнього та Близького Сходу. Розпад Османської імперії. Модернізація Туреччини та Ірану. Кемаль Ататюрк. Основні аспекти Близькосхідної проблеми.

 

 

  1.  

Латинська Америка.

 

 

  1.  

Практичне заняття. Азія та Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів.

Узагальнення.

 

 

 

Розділ 6. ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

  1.  

Утворення вогнищ Другої світової війни. Створення блоку Рим-Берлін-Токіо та політика «умиротворення» агресора та її крах. Спроби перегляду Версальсько-Вашингтонської системи міжнародних договорів. Утворення вогнищ війни на Далекому Сході, Африці та Європі. Вісь “Берлін – Рим – Токіо”. Нарощення озброєнь.

Політика “умиротворення” агресора. Задоволення територіальних претензій Німеччини: “аншлюс” Австрії та Мюнхенська угода. Антикомінтернівський пакт.

 

 

  1.  

СРСР у системі міжнародних відносин напередодні Другої світової війни. Підтримка Радянським Союзом гітлерівського режиму в 1933 – на початку 1941 рр. Підготовчі заходи Сталіна до військового вторгнення в Європу. Англо-франко-радянські переговори в Москві. Радянсько-німецький пакт про ненапад (пакт Молотова-Ріббентропа) і таємні протоколи до нього.

 

 

 

 

 

Розділ 7. ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА

  1.  

Початок Другої світової війни. Причини, характер, періодизація.

Воєнні дії в середині 1941-1942 рр.

 

 

  1.  

Воєнні дії в другій половині 1942-1943 рр. Окупаційний режим у поневолених країнах. Рух Опору.

 

 

  1.  

Воєнні дії в 1944 р. Завершення і підсумки Другої світової війни. Нюрнберзький і Токійський процеси.

 

 

  1.  

Світ після Другої світової війни

 

 

  1.  

Практичне заняття. Примусова праця у Третьому Райху. Трагедія ув’язнених у німецьких концтаборах та їх доля.

 

 

  1.  

Узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

 

 

Розділ 8. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА в І половині ХХ століття

  1.  

Освіта та наука. Література та мистецтво. Найважливіші досягнення науки і техніки, їх вплив на повсякденне життя людей. Основні ідеї й течії модернізму. Масова культура в міжвоєнний період. Суспільно значимі здобутки науки та мистецтва. Розвиток кінематографу. Олімпійський рух.

 

 

  1.  

Підсумовий урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарне планування з історії України

11 КЛАС 

  (1,5 год. на тиждень, 52 год. на рік)

№ п/п

Дата

Зміст

Прим.

1

 

Вступ. Уроки вітчизняної історії 1914–1945 рр. Україна на політичній карті Європи в 1914–1945 рр. Поразка спроб відновити українську державність. Друга світова війна в історичній пам’яті.

Періодизація історії України другої половини ХХ  – початку ХХІ ст. Особливості курсу історії України 1945–2018 рр.

Вступ

Тема 1. Україна в повоєнний період

 

2

 

Україна – спів засновниця ООН. Міжнародні договори. Кордони.

 

3

 

Масові депортації (1944–1946 рр.). Операція «Вісла». Обмін територіями 1951 р. Передання Кримської області до складу УРСР.

 

4

 

Економічна ситуація в УРСР. Становище сільського господарства. Масовий штучний голод 1946–1947 рр. Відбудова промисловості.

 

5

 

Внутрішньополітична ситуація в УРСР. Репресивні кампанії радянської влади. Радянізація західноукраїнських областей УРСР. «Велика блокада» проти УПА. Ліквідація Греко-католицької церкви в УРСР. Операція «Захід».

 

6

 

Національно-визвольний рух у 1944–1950-х рр. на території України. Роман Шухевич.

 

7

 

Культурне життя в Україні. Повсякденне життя.

 

8

 

Практичне заняття.

 Повсякденне життя повоєнних років.

 Вирвані з коренем. Депортації українців у 1944–1951 рр.: причини, етапи, наслідки (дослідження тематичних документів).

 

9

 

Урок узагальнення

 

Тема 2. Україна в умовах десталінізації

 

10

 

Міжнародне становище. Зовнішньополітична діяльність УРСР.

 

11

 

Внутрішньополітична ситуація. XX з’їзд КПРС. Десталінізація. Реабілітація жертв політичних репресій. Українці в повстаннях у таборах ГУЛАГу. Ліквідація ГУЛАГу.

 

12

 

Розвиток базових галузей промисловості. Створення сучасної хімічної індустрії. Децентралізація управління промисловістю. Становище сільського господарства.

 

13

 

Шістдесятництво. Київський клуб творчої молоді «Сучасник». Національно-визвольний рух: підпільні групи та організації. Зародження дисидентського руху. Левко Лук’яненко.

 

14

 

Освіта та процес зросійщення. Наука. Література та мистецтво. Антирелігійна кампанія.

 

15

 

Практичне заняття.

 – Нові явища у соціальній сфері та повсяк­денному житті населення.

 Феномен українського шістдесятництва.

-«Відлига»: зміни в суспільно-політичних настроях населення України.

 

16

 

Урок узагальнення

 

 

Тема 3. Україна в період системної кризи Союзу Радянських Соціалістичних Республік

 

17

 

Міжнародне становище. Зміни в системі влади. Комуністична диктатура. Конституція СРСР 1977 р. і Конституція УРСР 1978 р. Петро Шелест та Володимир Щербицький.

 

18

 

Арешти творчої інтелігенції. Акція громадянського протесту в кінотеатрі «Україна». Іван Дзюба «Інтернаціоналізм чи русифікація?». Активізація дисидентського руху. Самвидав. «Український вісник». Вячеслав Чорновіл. Арешти дисидентів 1972 р. Михайло Брайчевський: «Приєднання чи возз’єднання?». (Українська Гельсінська група/УГГ). Становище кримських татар у місцях депортації та їх боротьба за повернення на батьківщину.

 

19

 

Наростання економічної кризи. Уповільнення темпів зростання промисловості. Неефективність колгоспного ладу. Провал Продовольчої програми. Зміни в національній та соціальній структурі населення. Життєвий рівень.

 

20

 

Освіта й наука. Література та мистецтво. «Собор» Олеся Гончара. Драматургія і образотворче мистецтво. Українське поетичне кіно. Особливості пропаганди в Україні: «радчнський народ», «радянська людина» таїхні «вороги».

 

21

 

Практичне заняття. 

 – Повсякденне життя.

  Українські дисиденти – виклик системі.

 

22

 

Урок узагальнення

 

Тема 4. Відновлення державної незалежності України, її роль у розпаді Союзу Радянських Соціалістичних Республік

 

  23

 

Початок перебудови в СРСР. Міжнародна ситуація. Інформаційна революція: від дозованої гласності до скасування цензури. Відродження пам’яті про Голодомор 1932–1933 рр

 

24

 

Українська діаспора та її внесок у відродження України.

 

25

 

Крах командної економіки. Невдача реформаторських зусиль. Поглиблення диспропорцій і падіння рівня життя населення. Чорнобильська катастрофа.

 

26

 

Поява неформальних організацій. Українська Гельсінська спілка. Народний рух України за перебудову. Перші вільні вибори до Верховної Ради  УРСР (березень 1990 р.). Зародження багатопартійності.

 

27

 

Досягнення культури. Відродження релігійного та церковного життя.

 

28

 

Декларація про державний суверенітет України. «Студентська революція на граніті».

 

29

 

Рішення Меджлісу кримськотатарського народу. Створення Автономної Республіки Крим. Спроба державного перевороту в СРСР. Акт проголошення незалежності України. Референдум і вибори Президента України 1 грудня 1991 р. Леонід Кравчук.

 

30

 

Розпад СРСР. Роль України. Міжнародне визнання.

 

31

 

Урок узагальнення

 

 

Тема 5. Розвиток України як незалежної держави

 

32

 

Державотворчі процеси. «Партія влади». Особливості багатопартійної системи. Прийняття Конституції України 1996 р.

 

33

 

Стан економіки. Формування ринкової економіки. Зміни в сільському господарстві. Специфіка приватизації. Матеріальне становище населення.

 

34

 

Демографічна ситуація. Етносоціальна структура. Подолання сепаратистських настроїв і рухів. Становлення громадянського суспільства.

 

35

 

Україна на міжнародній арені. Розв’язання проблеми Чорноморського флоту. Відносини зі США і НАТО, з ЄС. Ідея Єдиного економічного простору (ЄЕП). Тузлівська проблема.

 

36

 

Президентські вибори 2004 р. Помаранчева революція. Віктор Ющенко. Конституційна реформа 2004 р. харківські угоди 2010 р.

 

37

 

Практичне заняття.

 Екологічні проблеми України. Подолання наслідків Чорнобильської катастрофи.

 Державне будівництво в незалежній Україні: особливості, здобутки, проблеми.

 Інтеграція України в європейський та світовий економічний простір: виклики і відповіді.

– Основний закон України: умови створення й аналіз основних положень.

 

38

 

Урок узагальнення

 

Тема 6. Європейський вибір України. Російсько-українська війна

39

 

Суспільно-політичне життя України в 2005–2013 рр. Дискусії навколо геополітичного вибору України.

 

40

 

Євромайдан і його переростання в Революцію Гідності. Відновлення владної вертикалі в ході президентських і парламентських виборів 2014 р. Петро Порошенко.

 

41

 

Розгортання Російською Федерацією «гібридної війни» проти України. Анексія Криму. Воєнні дії на сході України. Реакція світової спільноти на агресію Росії. Квазіреферендуми і проголошення маріонеткових квазідержав Донецької Народної Республіки (ДНР), Луганської Народної Республіки (ЛНР). Переваги і небезпеки мінських домовленостей. Від АТО до ООС.

 

42

 

Соціально-економічне становище України в умовах «гібридної війни». Угода про асоціацію між Україною і ЄС. Безвізовий режим для громадян України в країни ЄС.

 

44

 

Українське громадянське суспільство в обороні держави. Добровольчі батальйони. Волонтерський рух. Участь добровольцівіноземців у збройній боротьбі на боці України.

 

43

 

Міжнародна підтримка України в умовах війни. «Норманська четвірка»: внесок у стабілізацію збройного конфлікту. Утворення канонічної автокефальної Православної церкви України (ПЦУ).

 

44

 

Президентські вибори 2019 року. В. Зеленський. Земельна та інфраструктурна реформи. Цифровізація України.

Широкомасштабне вторгнення російських військ на терени України: перебіг, результати.

 

45

 

Злочини геноциду та воєнні злочини РФ проти України. Нищення економіки України. Російська пропаганда як інструмент підбурювання війни і геноциду. Ідеологема «денацифікація України».

 

46

 

Повсякдення в умовах війни: індивідуальний досвід, стратегії виживання та протистояння. Колабораціонізм. Рух опору. Біженці. Примусове переселення до РФ.

 

47

 

Релігія, церкви й релігійні організації та війна. Діячі української культури в допомозі фронту. Діячі світової культури в підтримці України

 

48

 

Урок узагальнення

 

49

 

Підсумковий урок

 

50-52

 

Повторення

 

 

 

Календарне планування з всесвітньої історії

11 КЛАС

(1 год. на тиждень, 35 год. на рік)

№ п/п

Дата

Зміст

Прим

Розділ  1. Облаштування повоєнного світу

 

1

 

 

 

 

Риси Ялтинсько – Потсдамської системи міжнародних відносин. ООН. Практичне заняття. Реалізація завдань ООН її спеціалізованими організаціями: приклади діяльності.

1

2

 

Радянська окупація Східної Європи. Початок Холодної війни. Поділ Німеччини. НАТО та ОВД.

2

Розділ 2. Держави Північної Америки та Західної Європи: формування постіндустріального суспільства

3

 

Концепція постіндустріального суспільства. Зміцнення демократії на Заході після Другої світової війни: розширення прав людини.

3

 

 

Падіння авторитарних режимів у Південно - Західній Європі в 1970х р

4

4

 

Рух афроамериканців США за громадянські права. Мартін Лютер Кінг.

5

5

 

Молодіжні виступи кінця 60х рр. Практичне заняття. Молодіжна контркультура: вплив на формування постіндустріального світу

6

6

 

Транснаціональні корпорації. НТР і зростання ролі професійних фахівців. Перехід від виробництва товарів до виробництва послуг.

7

7

 

« Німецьке економічне диво». Рейганоміка. Тетчеризм. Шведська соціальна модель.

8

8

 

Об'єднання Німеччини. Від ЄЕС до ЄС. Проблема брексіту. Роль США та ЄС у сучасних міжнародних відносинах.

9

9

 

Процес економічної інтеграції Західної Європи.

10

10

 

Узагальнення

 

Розділ 3. Держави Центрально-Східної Європи: трансформаційні процеси.

11

 

Результати Другої світової війни для народів Центрально-Східної Європи. Сталінська модель соціалізму та її втілення. Особливості розвитку Югославії.

11

11

 

Доля українців у країнах Центрально-Східної Європи. Операція «Вісла». Спроба економічної інтеграції соціалістичного табору. РЕВ.

 

12

 

Криза комуністичних режимів країн Центрально-Східної Європи. Антикомуністичні виступи. Завершення епохи Сталіна. «Хрущовська відлига».

12

13

 

Практичне заняття. “Празька весна” 1968 року.

 

14

 

Наростання системних кризових явищ у країнах регіону в 70-80х рр.

 

15

 

Перебудова в СРСР. «Оксамитові революції» в країнах Центрально – Східної Європи.

Практичне заняття. Роль лідерів у трансформаційних процесах у країнах Східної Європи на зламі 1980–1990-х рр.

 

14

 

13

16

 

Розпад СРСР, Югославії, Чехословаччини. Політичні, економічні, соціальні та національні трансформації.

14

17

 

Країни Центрально – Східної Європи на початку ХХІ ст., їх роль у сучасних міжнародних відносинах. Експансія Росії в регіоні.

15

18

 

Узагальнення

 

Розділ 4. Розпад колоніальних імперій. Країни Азії, Африки, Латинської Америки.

19

 

Японія. Повоєнне реформування країни. Хірохіто. Японське «економічне диво». Внутрішня та зовнішня політика.

16

20

 

Китай. Проголошення КНР. Культ особи Мао Цзедуна. Реформування економіки Китаю наприкінці ХХ — на початку ХХІ ст. Ден Сяопін.

17

21

 

Утворення Індійської республіки та Пакистану. Конфесійне протистояння в регіоні. ІНК. Індіра Ганді.

18

22

 

Утворення Ізраїлю. Ісламська революція в Ірані. Конфлікт в Сирії. Ісламська держава Іраку і Леванту.

19

23

 

Деколонізація Африки. Крах апартеїду.

20

 

 

Латинська Америка: особливості розвитку країн регіону. Революція на Кубі.

21

24

 

Узагальнення

 

Розділ 5. Міжнародні відносини.

25

 

Динаміка Холодної війни. Протистояння НАТО і ОВД.

22

26

 

Прояви міжнародної напруженості ( Берлінська криза, війна в Кореї. Карибська криза, війна у В'єтнамі та Афганістані).

22

27

 

Період «розрядки» в міжнародній політиці. Гельсінська конференція 1975 р. Від біполярного до багатополярного світу.

23

28

 

Проблема міжнародного тероризму. Російсько-Українська війна.

24

29

 

Узагальнення

 

Розділ 6. Повсякденне життя і культура.

 

30

 

Основні напрямки науково-технічної революції в другій половині ХХ ст. та їх вплив на життя пересічного громадянина. Наукові відкриття, поява нових галузей науки, високих технологій, інтеграція науки і виробництва.

25

32

 

Становлення постіндустріального (інформаційного) суспільства.

26

 

 

Сучасні тенденції в освіті.

27

33

 

Основні тенденції і течії розвитку літератури, образотворчого мистецтва, архітектури, музики, театру, кіно й спорту

28-29

34

 

Узагальнення

 

35

 

Основні тенденції розвитку світу в другій пол. ХХ – на поч. ХХІ ст.Виміри цінностей людського буття в сучасному світі. Україна у світовому співтоваристві.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Історія України, Планування
Додано
3 вересня 2022
Переглядів
766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку