Календарне планування уроків
" Історії України" для 11-х класів у 2019/2020 н.р.
70 годин (1,5+0,5 години на тиждень)
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів: Історія: 5–9 класи, (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 236 від 21.02.2019 р.)
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Скориговано |
При-ка |
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП |
||||
1 |
Періодизація історії України другої половини ХХ – початку ХХІ ст. Особливості курсу історії України 1945–2019 рр. |
|
|
|
2 |
Уроки вітчизняної історії 1914-1945рр. Україна на політичній карті Європи в 1914-1945 рр. Поразка спроб відновити українську державність. Друга світова війна в історичній пам'яті. |
|
|
Навчальний проект:Друга світова війна в історичній пам’яті українців та інших європейців: спільне і відмінне. |
Розділ 1. УКРАЇНА В ПЕРШІ ПОВОЄННІ РОКИ |
||||
3 |
Україна – співзасновниця Організаціїї Обєднаних Націй (ООН). |
|
|
Навчальний проект: Україна для ООН. ООН для України |
4 |
Україна в системі міжнародних відносин. Участь України в міжнародних організаціях. |
|
|
Практичне заняття: Людський вимір війни: демографічні зміни в УРСР. |
5 |
Встановлення кордонів УРСР із сусідніми державами внаслідок переділу західноукраїнських земель. |
|
|
|
6 |
Масові депортації (1944–1946 рр.). Операції “Вісла”.. Обмін територіями 1951 р. Передання Кримської області до складу УРСР. |
|
|
Практичне заняття: Вирвані з коренем. Депортації українців у 1944–1951 рр.: причини, етапи, наслідки (дослідження тематичних документів). |
7 |
Економічна ситуація УРСР. Становище сільського господарства. Масовий штучний голод 1946–1947 рр. |
|
|
|
8 |
Відбудова промисловості. Внутрішньополітична ситуація в УРСР. Репресивні кампанії радянської влади. Радянізація західноукраїнських областей УРСР. |
|
|
|
9 |
Національно- визвольний рух у 1944–1950-х рр. на території України. «Велика блокада» проти УПА. |
|
|
Навчальний проект: Студії боротьби за незалежність: від УНР до УПА (продовження кейсу “Як трансформувався український визвольний рух у ХХ столітті?”). |
10 |
Ліквідація греко-католицької церкви в УРСР.Операція «Захід». Українці в повстаннях у таборах ГУТАБу (ГУЛАГу). |
|
|
|
11 |
Особливості розвитку культури. Освіта та наука. Повсякденне життя |
|
|
Практичне заняття: “Війна пішла, а горе залишилось…”: повсякденне життя повоєнних років. |
12 |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
ТЕМА 2. УКРАЇНА В УМОВАХ ДЕСТАЛІНІЗАЦІЇ |
||||
13 |
Внутрішньополітична ситуація . XX з’їзд КПРС. Десталінізація Реабілітація жертв сталінських репресій. Ліквідація ГУТАБу (ГУЛАГу). |
|
|
|
14 |
Децентралізація управління економікою. Розвиток промисловості. Становище сільського господарства. Зміни соціальної політики |
|
|
Есе: Відлига: зміни в суспільно-політичних настроях населення України. |
15 |
Шістдесятницво. Практичне заняття: Феномен українського шістдесятництва. |
|
|
Навчальний проект: “В безсмерті холодно. І холодно в житті. О Боже мій! Де дітися поету?!” Творчість шістдесятників як закономірна реакція на виклики часу. |
16-17 |
Київський клуб творчої молоді «Сучасник». Національно-визвольний рух: підпільні групи та організації. Зародження дисидентського руху. Антирежимні виступи. |
|
|
|
18-19 |
Зміни в освіті. Зросійщення (росіянізація, русифікація). Особливості розвитку культури. Антирелігійна кампанія. Повсякденне життя |
|
|
Навчальний проект: Ті, хто відкрили шлях у космос (внесок українців в освоєння космічного простору).
|
20 |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 3. УКРАЇНА В ПЕРІОД ЗАГОСТРЕННЯ КРИЗИ РАДЯНСЬКОЇ СИСТЕМИ |
||||
21 |
Зміни в системі влади. Конституція УРСР 1978р. Комуністична диктатура. Вплив міжнародних процесів на ситуацію в Україні. |
|
|
Навчальний проект: Права людини в СРСР: декларації та реальність. |
22 |
Арешти творчої інтелегенції. Іван Дзюба: “Інтернаціоналізм чи русифікація”. Активізація дисидентського руху: течії, форми і методи боротьби. |
|
|
Практичне заняття: Українські дисиденти – виклик системі |
23 |
Самвидав. Практичне заняття: Український самвидав: теми, ідеї, автори. |
|
|
|
24 |
“Український вісник”. Михайло Брайчевський: “Приєднання чи возз’єднання”. |
|
|
Навчальний проект: Студії боротьби за незалежність: від зброї до слова (продовження кейсу “Як трансформувався український визвольний рух у ХХ столітті?”). |
25 |
Українська громадська група сприяння виконанню Гельсінських угод (Українська Гельсінська група/УГГ). |
|
|
Навчальний проект: 49 сміливців проти режиму (дослідження діяльності УГГ). |
26 |
Становище кримських татар у місцях депортації та їх боротьба за повернення на батьківщину. |
|
|
|
27 |
Наростання економічної кризи. Уповільнення темпів зростання промисловості. Неефективність колгоспного ладу. Провал Продовольчої програми. |
|
|
|
27 |
Етносоціальні зміни в УРСР. Життєвий рівель населення. Особливості розвитку культури. Освіта й наука. Українське поетичне кіно. |
|
|
|
28 |
Практичне заняття:Повсякденне життя в місті та на селі (на прикладі кількох українських населених пунктів 1970–1980-х рр.). |
|
|
|
29 |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 4. ВІДНОВЛЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ |
||||
30 |
Україна в умовах перебудови в СРСР. Міжнародна ситуація. Українська діаспора та її внесок у відродження України |
|
|
|
31 |
Інформаційна революція: від дозованої гласності до скасування цензури. Відродження памяті про Голодомор 1932-1933рр. |
|
|
|
32 |
Крах командної економіки. Невдача реформаторських зусиль. Поглиблення диспропорцій і падіння рівня життя населення. |
|
|
|
33 |
Чорнобильська катастрофа. Практичне заняття: “За живе…” Непоправні наслідки Чорнобильської трагедії. |
|
|
|
34 |
Поява неформальних організацій. Українська Гельсінська спілка. Народний рух України за перебудову |
|
|
|
35 |
Перші вільні вибори до Верховної Ради УРСР (березень 1990р.) Зародження багатопартійності. Шахтарські страйки. |
|
|
|
36 |
Особливості розвитку культури. Відродження релігійного та церковного життя. |
|
|
Навчальний проект: Український андеграунд: кіно, музика і театр кінця ХХ ст. |
37 |
Декларація про державний суверенітет України. Революція на граніті. |
|
|
Навчальний проект: Сто років боротьби за незалежність: 1917–2017. |
38 |
Перетворення Кримської області в Автономну Республіку. Створення Меджлісу кримськотатарського народу |
|
|
|
39 |
Спроба державного перевороту в СРСР. Акт проголошення незалежності України. |
|
|
|
40 |
Референдум і вибори Президента України 1 грудня 1991 р. |
|
|
|
41 |
Роль України в розпаді СРСР.Міжнародне визнання Практичне заняття: Злочини комуністичного режиму. Уроки для України сьогодні. |
|
|
|
42 |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 5. СТАНОВЛЕННЯ УКРАЇНИ ЯК НЕЗАЛЕЖНОЇ ДЕРЖАВИ |
||||
43 |
Державотворчі процеси. «Партія влади». Особливості багатопартійної системи. |
|
|
Практичне заняття: Державне будівництво в незалежній Україні: особливості, здобутки, проблеми. |
44 |
Прийняття Конституції України 1996 р. Практичне заняття: Основний закон України: умови створення й аналіз основних положень. |
|
|
|
45 |
Формування ринкової економіки. Запровадження гривні. Зміни в сільському господарстві. Специфіка приватизації. |
|
|
|
46 |
Матеріальне становище населення. Демографічна ситуація. Етносоціальна структура. Протидія сепаратизму. |
|
|
|
47 |
Повернення кримських татар на історичну Батьківщину. |
|
|
|
48-49 |
Відносини України з ЄС, НАТО, США та Росією. Проблема Чорноморського флоту. Ідея Єдиного економічного простору (ЄЕП). Тузлівська криза. |
|
|
Практичне заняття: Інтеграція України в європейський та світовий економічний простір: виклики і відповіді. |
50 |
Президентські вибори 2004.Помаранчева революція. Конституційна реформа 2004 р. |
|
|
Есе: Помаранчева революція: національний і людський виміри. |
51 |
Суспільно-політичне життя України в 2005-2009рр. |
|
|
Навчальний проект: Студії боротьби за незалежність: від культурної до політичної розбудови (завершення кейсу “Як трансформувався український визвольний рух у ХХІ столітті”, презентація). |
52-53 |
Конституційні зміни, суспільно-політичне життя України в 2010-2013рр. Харківські угоди 2010р. |
|
|
|
54 |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 6. ТВОРЕННЯ НОВОЇ УКРАЇНИ |
||||
55 |
Практичне заняття: Екологічні проблеми України. Подолання наслідків Чорнобильської катастрофи.
|
|
|
|
56-57 |
Загострення дискусій навколо геополітичного вибору України. Євромайдан. Революція Гідності. |
|
|
Навчальний проект: Усна історія Майданів: від Революції на граніті до Революції Гідності (електронна Книга пам’яті). |
58-59 |
Небесна Сотня. Окупація та анексія Росією Криму. Збройна агресія Росії на сході України. АТО. |
|
|
Есе: Відверта розмова з воїнами АТО / однолітками – внутрішньо переміщеними особами. |
60 |
Практичне заняття: Зовнішні та внутрішні загрози суверенітету України в умовах гібридної війни. |
|
|
Навчальний проект: “У 1918-му Україна здобула незалежність, у 1991-му – відновила, сьогодні – захищає” (завершення проекту з укладання інтерактивної стрічки часу, яка відображає неперервність і спадкоємність державотворчих процесів у ХХ–ХХІ ст., презентація проекту). |
61 |
Реакція світової спільноти на збройну агресію Росії. Мінські угоди. ООС |
|
|
|
62 |
Відновлення владної вертикалі в ході президенських і парламенських виборів 2014р. Соціально-економічне становище України. |
|
|
|
63 |
Угода про асоціацію між Україною та ЄС. Безвізовий режим для громадян України в країни ЄС. |
|
|
|
64
|
Релігійне життя. Створення Православної церкви України. Надання Томосу. |
|
|
|
65 |
Особливості культурного розвитку України. Реформи в освіті. Тенденції розвитку науки. |
|
|
|
66 |
Українці в світі. Зв’язки з українською діаспорою. |
|
|
|
67 |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
68 |
Повторення та систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр |
|
|
|
69-70 |
Повторення та систематизація навчального матеріалу за навчальний рік |
|
|
|