Літературне читання
Барна М.М., Волощенко О.В., Козак О.П.
72 годин (4 години на тиждень)
№ з/п |
Знаменна/ пам’ятна дата |
Тема уроку |
Дата |
|
|
Читаємо у січні |
|
47 |
Різдвяні свята |
Удосконалювання умінь самостійно визначати жанрові ознаки творів, обґрунтовувати свою думку. В.Скуратівський «Погостини», Б.Лепкий «Різдво» |
|
48 |
|
Українські обрядові пісні. Колядки, щедрівки* |
|
49 |
22 січня – День Соборності України |
Знаходження і пояснення ознак певних подій, явищ, персонажів із метою їх характеристики і підготовки до виразного читання. Легенда «Наша земля», «І все це – Україна!» (з енциклопедії) |
|
50 |
|
Спостереження за авторським вибором слова у творі під час діалогів, описів природи, характеристики героїв. Ганна Черінь «Розкажи про Ураїну!» |
|
51 |
|
Засоби створення художнього образу. А. Лотоцький «Мудра володарка» |
|
52 |
|
Складання плану оповідання. Переказ тексту з опорою на складений план А. Лотоцький «Мудра володарка» |
|
53 |
|
Позакласне читання. Легенди |
|
54 |
|
Удосконалення умінь орієнтува тися в структурі оповідання. С. Плачинда «Роксолана» |
|
55 |
|
Формування емоційно-оцінного ставлення до прочитаного. С. Плачинда «Роксолана» |
|
56 |
|
Контрольна робота №5. Аудіювання |
|
57 |
|
Історичні оповідання для дітей. Типи персонажів: позитивні, негативні; мотиви їхніх вчинків. Марко Вовчок «Кармелюк» (скорочено) |
|
58 |
|
Творча діяльність у зв’язку із прочитаним: доповнення прозових творів. Марко Вовчок «Кармелюк» (скорочено) |
Тема |
|
|
Читаємо у лютому |
|
59 |
|
Удосконалення навичок свідомого, правильного, виразного читання вголос із дотриманням основних норм літературної вимови. Л.Керрол «Аліса в Задзеркаллі» |
|
60 |
|
Усвідомлене сприймання засобів художньої виразності відповідно до їх функцій у творі. Л.Керрол «Аліса в Задзеркаллі» |
|
61 |
|
Позакласне читання. Не вмирає наша слава |
|
62 |
С.12-16 |
Факти, події, випадки, пригоди, характери персонажів у художньому творі, їх взаємозв’язки. Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра» |
|
63 |
С.17-20 |
Творча діяльність у зв’язку із прочитаним: доповнення прозових творів. Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра» |
|
64 |
С.21-24 |
Розвиток умінь самостійно усвідомлю- вати та визначати тему, основну думку твору, розуміти основний смисл описа -них фактів, подій, вчинків персонажів. Р. Кіплінг «Слоненя» |
|
65 |
С.24-27 |
Робота з науково-художніми твора- ми. М. Пришвін «Гаїчки», «Дятел» |
|
66 |
С27-31 |
Удосконалення умінь орієнтуватися в структурі оповідання, повісті. Д.Лондон «Біле ікло» |
|
67 |
С.32-34 |
Головний і другорядний персона - жі у творі. Власне ставлення до героїв твору, обґрунтування своїх думок. А.Мілн «Вінні- Пух і Всі-Всі-Всі» |
|
68 |
С.34-36 |
Творча діяльність у зв’язку із прочитаним: інсценізація уривка твору (на вибір) А.Мілн «Вінні- Пух і Всі-Всі-Всі» |
|
69 |
|
Урок позакласного читання. Твори зарубіжних письменників |
|
70 |
С.37-43 |
Творча діяльність у зв’язку з прочитаним: читання за ролями. Е.Успенський «Улюблена дівчинка Дяді Федора» |
|
71 |
25 лютого – День народження Лесі Українки |
Монографічне вивчення творчості Лесі Українки. Т.Горохович «Перший вірш», Л. Українка «Надія» с.43-47 |
|
72 |
С.48-50 |
Монографічне вивчення творчості Лесі Українки. Л.Українка «Давня весна», «Вечірня година»*(на вибір) |
|
73 |
С.50-52 |
Монографічне вивчення твор- чост і Лесі Українки.Л.Українка «До мого фортепіано» |
|
74 |
С.52 - 55 |
Монографічне вивчення творчості Лесі Українки. Л. Українка «Місяць яснесень -кий», казка «Три метелики» |
|
75 |
|
Контрольна робота №6. Навичка читання мовчки (письмово) |
Тема |
|
|
Читаємо у березні |
|
76 |
9 березня – День народження Т.Шевченка |
Монографічне вивчення творчості Тараса Шевченка. Т.Шевченко «Про себе», «Садок вишневий коло хати…» с.56-61 |
|
77 |
С.61-62 |
Урок позакласного читання. Т.Г.Шевченко – син українського народу |
|
78 |
С.62-67 |
Монографічне вивчення творчості Тараса Шевченка. О.Іваненко «Біла ніч», Т.Шевченко «Причинна» (уривок з поеми) |
|
79 |
С.62-69 |
Монографічне вивчення творчості Тараса Шевченка. Т.Шевченко «Вітер з гаєм розмовляє»* |
|
80 |
С69-73 |
Монографічне вивчення творчості Тараса Шевченка. Л.Храплива «Тарас Шевченко» |
|
81 |
19 березня – День народження М.Рильського |
Монографічне вивчення творчості Максима Рильського. М. Рильський «Річка», «Дощ», «Розмова з другом» с.74-77 |
|
82 |
С.78-81 |
Монографічне вивчення творчості Максима Рильського. М. Рильський «Мова», «Не кидайсь хлібом…» |
|
83 |
|
Контрольна робота №7. Робота з літературним твором (письмово). |
|
84 |
19 березня – День народжен -ня Ліни Костенко С.81-84 |
Монографічне вивчення творчості Ліни Костенко. Ліна Костенко «Усе моє, все зветься Україна», «Спинюся я і довго буду слухать», « Дзвенять у відрах крижані кружальця» |
|
85
|
|
Урок позакласного читання. Твори українських поетів |
|
86 |
22 березня – День води
С.84-88 |
Спостереження за авторським вибо ром слова у творі під час діалогів, описів природи, зовнішності персона жів, характеристики героїв. Л. Вороніна «Хлюсь та інші» |
|
87 |
27 березня - День театру С89-93 |
П’єса як драматичний твір, написа- ний для вистави. Н.Шейко - Медведєва «Лисиця, що впала з неба» |
|
88 |
С.93-99
|
Дійові особи. Діалогічний характер побудови п’єси. Н.Шейко – Медве -дєва «Лисиця, що впала з неба» |
Тема |
|
|
Читаємо у квітні |
|
89 |
1 квітня - День сміху |
Байка як невеликий за обсягом, здебільшого віршований твір, у якому в гумористичній, алегоричній формі зображуються людські вчинки, характери, недоліки. Є.Гребінка «Злий кінь», «Лебідь і гуси».с.100-102 |
|
90 |
|
Байка. Герої (персонажі) байок. Л.Глібов «Ластівка й Шуліка», «Лев та Миша» с.103-106 |
|
91 |
С.107-108 |
Гумор як добродушний необразливий сміх, його виховний вплив на людину. Народні усмішки. |
|
92 |
С.109-110 |
Спостереження за авторським вибором слова для характеристики героїв, створення комічних ситуацій. Г.Бойко «Хлопчик Ох» |
|
93
|
|
Урок позакласного читання. Байки |
|
94 |
1 квітня – Між народ ний день птахів |
Удосконалення навички усвідомленого, у відповідному темпі читання мовчки тексту. А.Давидов «Щаслива ознака» с.111-116 |
|
95 |
С.117-121 |
Удосконалення умінь орієнтуватися в структурі оповідання. А.Давидов «Щаслива ознака», Народні загадки про птахів |
|
96
|
2 квітня – Між народ ний день дитячої книги |
Складання плану оповідання. Переказ тексту з опорою на складений план А.Коваль «Дещо з історії книги», прислів’я про книгу с.122-125 |
|
97
|
|
Факти, події, випадки, пригоди, характери персонажів у художньому творі, їх взаємозв’язки. «Перші паперові книги» (з енциклопедії), О.Вишня «Любіть книгу» с.126-129 |
|
98 |
7 квітня - Всесвітній день здоров’я |
Творча діяльність у зв’язку із прочитаним:читання за ролями. Я. Стельмах «Нахаба» с.129-133 |
|
99
|
12 квітня - Всесвітній день авіації та космонавти-ки |
Формування умінь підтримувати колективну дискусію за змістом прочитаного, обстоювати власну позицію. Міфи про створення світус.133-137 |
|
100 |
С.137- 138 |
Усвідомлене сприймання засо -бів художньої виразності відпо- відно до їх функцій у творі. Міфи про створення людей |
|
101
|
|
Урок позакласного читання. Міфи народів світу |
|
102 |
Великодні свята |
Герої легенд, їхні риси особистості. Легенда «Звідки взялися писанка ». С.139-141 |
|
103 |
С.142-143 |
Емоційна тональність вірша Л.Глібов «Христос Воскрес!», К.Перелісна «Христос Воскрес!» |
|
104 |
С143-144 |
Розвиток умінь самостійно усвідом -лювати та визначати тему і основну думку твору; розуміти основний смисл описаних фактів, подій. А. М’ястківський «Велик день»* (уривок напам’ять) |
Тема |
|
|
Читаємо у травні |
|
105 |
Друга неділя травня - День матері С.145-148 |
Удосконалення умінь самостійно визначати жанрові ознаки творів, обґрунтовувати свою думку. «Легенда про матерів», С.Олійник «Наші мами»., Народні прислів’я К.р.Навичка читання вголос. |
|
106
|
С.149-150 |
Спостереження за авторським вибором слова у творах різних жанрів під час діалогів, характеристики героїв. В.Сухомлинський «Сьома дочка», А.Костецький «Все починається з мами» К.р.Навичка читання вголос. |
|
107 |
С.150-154 |
Формування емоційно–оцінного ставлення до прочитаного. І.Жиленко «Весна і мама», «Подарунок для мами» (з журналу К.р.Навичка читання вголос. |
|
108 |
15 травня - Міжнародний день родини
С.155-157 |
Розвиток умінь самостійно усвідомлю- вати та визначати тему і основну думку твору; розуміти основний смисл описаних фактів, подій. Б.Лепкий «Як мені вас не любити…», І.Сенченко «Сім господинь», прислів’я К.р.Навичка читання вголос. |
|
109 |
|
Урок позакласного читання. В колі рідної сім’ї |
|
110 |
С.157-164 |
Зв'язок літературної казки з фольклорною. Письменники - казкарі В.Симоненко «Подорож у Країну Навпаки», українська народна казка «Батьківський заповіт» |
|
111 |
Вшанування пам’яті Івана Франка |
Монографічне вивчення творчості Івана Франка. І. Франко «Червона калина» с.165-166 |
|
112 |
С.166-168 |
Монографічне вивчення творчості Івана Франка. І. Франко «У долині село лежить», «Розвивайся, лозо, борзо» |
|
113 |
С.168-173 |
Монографічне вивчення творчості Івана Франка. І. Франко «Малий Мирон»)1-2 частина): факти, події, випадки, пригоди, характери персонажів у художньому твору, їх взаємозв’язки |
|
114
|
С.173-176 |
Монографічне вивчення творчості Івана Франка. І. Франко «Малий Мирон»(3-5ч.): спостереження за авторським вибором слова у творі під час діалогів, описів природи, зовнішності персонажів, характеристики героїв. |
|
115
|
С.176-179 |
Г.Тютюнник «Ласочка» Узагальнюючий урок за рік «Перевір себе» |
|
116
|
|
Урок позакласного читання. Пригоди і захоплення твоїх ровесників |
|
117 |
|
Підсумковий урок за рік |
Тема |