5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Урок з літературного читання та образотворчого мистецтва в 4 класі на тему " М. Вовчок, Літній ранок." та " Чарівна квітка Петриківки "

Про матеріал
Інтегровані уроки сприяють оновленню змісту навчання, урізноманітненню форм і методів навчання, підвишенню якості знань. Урок відповідає вимогам сучасної нової української школи. Це застосування на уроці таких інтерактивних вправ. як "пошуковці", "літературознавці", складання кластера, лего-конструювання, стратегія " Що? Отже, що? Що тепер? " та інше.
Перегляд файлу

    Інтегрований урок літературного читання і образотворчого мистецтва

  Тема з літературного читання:

                          Марко Вовчок, Літній ранок.

  Тема з образотворчого мистецтва:

                          Казкова квітка Петриківки.

    Мета:

         • формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з біографічними відомостями  Марка Вовчка; учити розуміти емоційно-образну думку автора, мову художнього твору; розвивати вміння бачити прекрасне у звичайному;

         • формування ключових компетентностей:

          уміння вчитися: формувати вміння висловлювати оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання;

          комунікативної: навчати розповідати чітко, послідовно, відповідно до мети висловлювання, співпрацювати в парі, групі, колективі;

          громадянської: виховувати дбайливе ставлення до природи.

   Тип уроку: урок набуття нових знань.

   Обладнання: портрет М. Вовчок, конверти із завданнями, презентація, фарби, пензлики, лего-конструктор.

Хід уроку

   І. Вступна частина.

        1. Організація класу.

           Емоційний настрій ( слайд 1 )

                          --Діти, чи все необхідне ви приготували до уроку?

                                     Голова --щоб слухати.

                                     Вуха --щоб чути.

                                     Очі --щоб бачити.

                                     Руки --щоб їх піднімати.

                                     Серце --щоб усе відчувати і сприймати.

         2. Артикуляційні вправи.

                            ® " цокання "

                            ® " маятник "

                            ® дуємо на кульбабку

                            ® тягнемо букву " уууу "

         3. Робота над скоромовкою ( слайд 2 )

                        Сонце гріє --аж пече,

                        з сома в морі піт тече,

                        радить сому сонний кит:

                        --Покупатись, соме, слід!

            Гра " Дощик ":   " Накрапає дощ " (тихо)

                                          " Дощ сильнішає " (голосніше)

                                          " Злива " (голосно)

                                          " Дощ слабшає " (тихіше)

                                          " Дощ припинився " (читання припиняється)

          4. Перевірка д/з.

                          Виразне читання вірша " Степ ".

                          Читання сенкану до слова " степ ".

     ІІ. Основна частина.

           1. Етап дотекстової діяльності.

       1) Відгадування загадки.

                        В небі ластівка летить.

                        З вітром листя шелестить.

                        Воду п'є лелека. Сонце палить. Спека.

                        Дозріває жито. Яка пора?   (літо)

        2) Кластер до слова " літо " ( або асоціативний кущ ) ( слайд 3 )

 

                        канікули                                        море

                                                     ЛІТО   

                  ліс                   сонце                        велосипед

          3) Повідомлення теми і мети уроку ( слайд 4 )

     --Сьогодні на уроці ми познайомимось із твором Марко Вовчок  " Літній день " та

   об'єднаємо читання з мистецтвом у малюнку.

          4) Ознайомлення з біографією письменниці.

                  Довідкове бюро ( слайд 5 )

           Учні відкривають конверти в кожній групі. Читають інформацію про письменницю. Хтось один зачитує всім в класі.

               2. Етап первинного сприймання учнями тексту.

                            (під музичний супровід)

       Вчитель виразно читає текст " Літній ранок " .

               3. Етап перевірки первинного сприймання змісту.

          1) Перевірка емоційного сприймання змісту.

                   --Що вразило? Що сподобалось?

                   --Які почуття охопили?

           2) Словникова робота.

                    --Які слова ви в тексті не зрозуміли?

                    Читання колонок слів " луною " за вчителем ( слайд 6 )

                          луки                                    росяними

                          пташки                               навкруги

                          схованок                            життєдайного

                          здіймається                      прокидається

           --Яке слово ви вважаєте зайвим у першому стовпчику? (здіймається )

           --Яке слово у другому стовпчику складається з двох слів? ( життєдайного )

                 4. Етап поглибленого смислового й структурного аналізу тексту.

                • Самостійне напівголосне читання твору учнями.

                • Смисловий аналіз тексту.

                        --Про яку частину доби розповідає авторка?

                        --Чим виблискують луки?

                        --Що роблять пташки?

                        --Які стоять гори?

                        --Якими словами автор називає сонце?

                 • Гра " Літературознавці " ( слайд 7 )

                         --Які порівняння використовує автор?

                         --Знайди епітети ( робота в парах ):

                               краплинами                                 сонячним                           

                              самоцвітами                                 росяними

                              промінням                                     дорогими

                                          сонця                                        легенькою                                    

                                          пахощі                                      життєдайного

                                          пеленою                                  чудові                        

                 • Гра " Пошуковці " ( слайд 8 )

                      --Знайдіть в тексті речення зі словами " пеленою ", " гори ",

   " пахощі ", " пташки ", " луки ", " жвавості "

                  • Гра " Виклади прислів'я з лего " ( слайд 9 )

                      " Сонце гріє, сонце сяє --природа воскресає ".

             ! Фізхвилинка.

                  • Робота за стратегією " Що?--Отже, що?--Що тепер? " ( слайд 10 )

     

ЩО?

ОТЖЕ, ЩО?

ЩО ТЕПЕР?

Настав ранок

Впала роса

Луки виблискують, наче дорогі самоцвіти

 

Сходить сонечко

Розливаються чудові пахощі трав і квіток

 

Сходить сонечко

Все прокидається від сну

 

Сходить сонечко

Гори вкриваються позолотою й блиском

 

          ІІІ. Лего-конструювання.

                   Учні з конструктора викладають чарівну  квітку.

                           ( робота в групі )

         ІV. Етап інтеграції з образотворчим мистецтвом.

             1) Ознайомлення з творами відомих художників ( слайд 10 )

             2) Малювання квітки Петриківки ( слайд 11 )

                На заготовках діти виконують малюнок квітки фарбами.

          V. Заключна частина.

              1) Етап рефлексивного аналізу твору.

                     Вправа " Незавершене речення "

                              • Сьогоднішній урок навчив мене ...

                              • Прочитаний твір спонукає мене ...

                              • Найцікавішим завданням було ...

              2) Інструктаж з виконання домашнього завдання.

                        -- Прочитати твір удома.

                        --  Намалювати  ілюстрацію до епізоду, що вразив найбільше.

      

                       

docx
Додано
11 січня
Переглядів
412
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку