Пропедевтичний курс «Вступ до історії» 5 клас
(35 годин)
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
І семестр (15 год.) |
|||
Вступ. Що таке історія (1 год.). |
|||
|
Що таке історія. |
04.09 |
|
Тема 1. Відлік часу в історії (2год.+1год.+1год.). |
|||
|
Календарний та історичний час. |
11.09 |
|
|
Культурні епохи європейської історії та Україна. |
18.09 |
|
|
Практична робота №1: Відлік часу в історії. |
25.09 |
|
|
Тематичне оцінювання № 1 із теми «Відлік часу в історії». Контрольна робота (тестування). |
02.10 |
|
Тема 2. Де відбувається історія (3год.+1год.+1год.). |
|||
|
Географічний та історичний простір. |
09.10 |
|
|
Українська держава в різні часи свого існування на історичних картах. |
16.10 |
|
|
Походження назв народів і географічних об’єктів. Історико-географічні регіони України. |
23.10 |
|
|
Практична робота №2: Територіальне розташування та історичне походження рідного міста (села). |
06.11 |
|
|
Тематичне оцінювання №2 із теми «Де відбувається історія». Контрольна робота (тестування). |
13.11 |
|
Тема 3. Джерела до вивчення історії (3год.+1год.+1год.). |
|||
|
Історичні джерела та їхні різновиди. |
20.11 |
|
|
Робота з історичними джерелами. |
27.11 |
|
|
Де зберігаються історичні пам’ятки. |
04.12 |
|
|
Практична робота №3: Про що можна дізнатися із сімейного фотоальбому. |
11.12 |
|
|
Тематичне оцінювання №3 із теми «Джерела до вивчення історії». Контрольна робота (тестування). |
18.12 |
|
ІІ семестр (20 год.) |
|||
Тема 4. Історія України в пам’ятках (10год.+1год.1год.). |
|||
|
Пам’ятки і пам’ятники історії. |
|
|
|
Джерела, які зберігають пам’ять про історію княжої Русі - України. |
|
|
|
Кримське ханство. |
|
|
|
Козацька Україна. |
|
|
|
Українські землі під владою двох імперій. Українське національне відродження. |
|
|
|
Українська революція і боротьба за збереження державності (197-1921 рр.) |
|
|
|
Голодомор 1932-1933 рр. |
|
|
|
Україна в роки Другої світової війни. |
|
|
|
Проголошення незалежності України. |
|
|
|
Революція Гідності 2013-2014 рр. Агресія Росії проти України. |
|
|
|
Практична робота №4: Розповідь про пам’ятку історії або пам’ятник, установлений у рідному краї (на вибір). |
|
|
|
Тематичне оцінювання №4 із теми «Історія України в пам’ятках». Контрольна робота (тестування). |
|
|
Тема 5. Дослідники історії (2год.+1год.1год.). |
|||
|
Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження. |
|
|
|
Історія, історики, письменники та поети. |
|
|
|
Практична робота №5: Повідомлення з історії родини, презентація родового дерева. |
|
|
|
Тематичне оцінювання №5 із теми «Дослідники історії». Контрольна робота (тестування). |
|
|
Тема 6. Усе має минуле |
|||
|
Праця і господарство: колись і сьогодні. |
|
|
|
Місто та село. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер. |
|
|
|
Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах. Практична робота №6. Міні-проект про родинні традиції та свята. |
|
|
|
Тематичне оцінювання №6 із теми «Усе має минуле». Контрольна робота (тестування). |
|
|