Календарно - тематичне планування уроків з літературного читання
За підручником А.Савчук
4 клас
( 4 год на тиждень)
№ п/п |
Тема уроку |
Дата
|
|
I семестр |
|
1 |
Вступ. Ознайомлення з підручником. Марія Пригара «Перший день».
|
|
2 |
Прислів’я про книгу. За Ольгою Лапушеною «Казка про книгу». Складання розповіді про прочитану книжку |
|
3 |
За Олегом Погинайком «Осінь без смутку». |
|
4 |
Підготовка до проведення колективної творчої справи (організація виставки). |
|
5 |
День дружби. Юлія Смаль «Артемкові друзі». Добір прислів’їв про дружбу. |
|
6 |
Людмила Федорова «Осінні пахощі». Складання продовження оповідання. Порівняння творів. Прислів’я. |
|
7 |
Урок позакласного читання «Шкільні стежини». |
|
8 |
Василь Сухомлинський «Ластівки прощаються з рідним краєм». Олександр Єрох «Відлітають птахи». |
|
9 |
Дослідження медіа. Складання усної розповіді про життя птахів |
|
10 |
Народна мудрість про осінь (прислів’я, прикмети).Леся Вознюк «Журавлі». Микола Магера «Тополя». |
|
11 |
Дослідження медіа «Птахи в геральдиці».
|
|
12 |
Діагностична робота. Аудіювання (письмово). |
|
13 |
Віктор Лукін «Про математику і кохання». Прислів’я.
|
|
14 |
Складання есе/усного висловлювання на задану тему (на вибір). |
|
15 |
Підсумок за розділом «Осінь кличе до школи». |
|
|
МІФИ ТА ЛЕГЕНДИ |
|
16 |
Поняття про міф. Касдепке Ґжеґож. Переклад із польської Божени Антоняк «Наш друг Прометей».Переказування міфу від імені головного героя. |
|
17 |
Урок позакласного читання «Міфи». |
|
18 |
Український міф «Зоряний віз». Робота з медіа. Міф «Берегиня». |
|
19 |
Створення відеокадрів за прочитаними міфами. |
|
20 |
Давньоіндійські міфи (за переказом Ольги Бондарук)«Творення», «Про створення ночі». Складання розповіді про розвиток подій у тексті за поданою схемою. |
|
21 |
Діагностична робота. Навичка читання мовчки (письмово). |
|
22 |
Поняття про легенду. Українська народна легенда «Калинонька». Дослідження медіа «Легенда про калину" |
|
23 |
Давньогрецька легенда «Соняшник». Стислий переказ легенди. |
|
24 |
Урок позакласного читання «Легенди рідного краю». |
|
25 |
Українська народна легенда «Сумна пісня соловейка». Обговорення/дискусія за заданою темою. |
|
26 |
Легенда Поділля «Криниця-журавель». Добір матеріалу з інтернет-джерел. |
|
27 |
Підсумок за розділом «Міфи та легенди». |
|
|
УКРАЇНА З ДАВНІХ ЧАСІВ ДО СЬОГОДЕННЯ Сторінками історії |
|
28 |
Світлана Пасенюк «Моя земля». Прислів’я. Добір рубрик для створення лепбука. |
|
29 |
Поняття про переказ. За Віктором Васильчуком «Казка про Благиню — кам’яну бабу». Інсценізація сюжетів переказу. |
|
30 |
Наталя Гуркіна «Про Софію Київську». |
|
31 |
Створення фотоколажу «Видатні місця України». |
|
32 |
Урок позакласного читання «Моя нескорена країна». |
|
33 |
Народна легенда «Як козаків випро́бували на Січі». Досліджуємо медіа. |
|
34 |
Володимир Верховень «Козацькі розваги». Підготовка сценарію до спортивного свята. |
|
35 |
Інга Квітка «Звідки козаки брали сили захищати нашу неньку». Прислів’я про козаків. |
|
36 |
Олег Шупляк «Іду на ВИ!» (репродукція). Робота з медіа. Створення плакатів. |
|
|
Символи нашої держави |
|
37 |
Леся Вознюк «Прапор України». З вільних інтернет-джерел «Державний Прапор України». Дослідження«День Прапора». |
|
38 |
За Іриною Мацко «Золотий тризубець» (легенда).Інсценізація легенди. |
|
39 |
Дослідження медіа «Гімн дітей України» у виконанні гурту «Little Blues». Вивчення слів на пам'ять. |
|
40 |
Діагностична робота. Усний переказ прочитаного твору. |
|
41 |
Урок позакласного читання «Народні символиУкраїни». |
|
42 |
Проєкт «Мій оберіг». |
|
|
Наша самобутність |
|
43 |
Олександр Підсуха «Мова». Дослідження «Мови світу». |
|
44 |
Яна Яковенко «Вишиванка». Дослідження медіа «Бабусина вишиванка». Складання розповіді про святкування Дня вишиванки.
|
|
45 |
Наталія Клевцова «Наша любов». Визначення головної думки тексту Дослідження «Що символізує вишивка». |
|
46 |
За Наталею Клименко «Живопис — моя майбутня професія». Дослідження медіа «Шевченко –художник». |
|
47 |
За матеріалами вільних інтернет-джерел «Катерина Білокур». Дослідження медіа «Картини Катерини Білокур». |
|
48 |
Урок позакласного читання «З життя видатних українців». |
|
49 |
Леся Вознюк «Я маю право». |
|
50 |
Створення буклета «Моя країна — мій захист». |
|
51 |
Алла Корсунь «Імена України в космосі». Сашко Дерманський «Кого беруть у космонавти». |
|
52 |
Світлана Дідух-Романенко «Пишаюся, що я українець!». Розроблення сценарію квесту. Робота з медіа «Створення логотипів». |
|
53 |
Підсумок за розділом «Україна з давніх часів до сьогодення». |
|
|
СІМ’Я — НАЙБІЛЬШИЙ СКАРБ |
|
54 |
Ольга Рапацька «Осінній день». Створення мультфільму |
|
55 |
Ольга Рапацька «Осінній день». Складання плану до тексту. |
|
56 |
Урок позакласного читання «Все починається з родини». |
|
57 |
Василь Сухомлинський «Татко з мамою посварилися…». Леся Вознюк «Татко і матуся». Прислів’я. |
|
58 |
Складання есе «Один день із життя дружної родини». Створення родинного дерева. |
|
59 |
Діагностична робота. Навичка читання вголос (усно). |
|
60 |
Анна Багряна «Казка про тепло». Складання плану. |
|
|
II семестр |
|
1 |
Саша Кочубей «Володарка лісу». Доповнення прочитаного тексту. Переказування тексту від імені героїні. |
|
2 |
За Тетяною Строкач «Сьома дочка» (інсценівка за твором Василя Сухомлинського). Театралізація твору |
|
3 |
Анна Багряна «Казка про тепло». Переказ по частинах оповідання. |
|
4 |
Урок позакласного читання «Усна народна творчість». |
|
5 |
Оксана Кротюк «Найсмачніша страва». Складання розповіді з власного досвіду. |
|
6 |
Підсумок за розділом «Сім’я — найбільший скарб |
|
|
ЗИМОВИЙ СЕРПАНТИН |
|
7 |
Леся Українка «Літо краснеє минуло». |
|
8 |
Вадим Скомаровський «Навкруги казкові шати». Добір рубрик для лепбука. |
|
9 |
Наталія Абрамцева «Різдвяний сон». Вивченняуривка твору напам’ять |
|
10 |
Діагностична робота. Аудіювання (письмово). |
|
11 |
Ольга Кваша «Колядки» (репродукція). Юлія Смаль«Різдвяна пригода». |
|
12 |
Складання розповіді про різдвяні традиції рідного краю. |
|
13 |
Урок позакласного читання «В зимові шати вбралася земля» |
|
14 |
Зимові обрядові пісні. Марія Косович «Щедрий вечір, Україно моя!». Катерина Перелісна «Коляда». |
|
15 |
Створення буклета «Зимові свята в моїй родині». |
|
16 |
Зірка Мензатюк «Три дні старого року». Складання плану. |
|
17 |
За матеріалами з вільних інтернет-джерел «Історія сніговика». Дослідження «День сніговика». |
|
18 |
Діагностична робота. Навичка читання мовчки (письмово). |
|
19 |
Олександр Копиленко «Їдальня для птахів». Детальний переказ оповідання. |
|
20 |
Василь Мельник «Малюнок на снігу». Складання продовження казки. |
|
21 |
Дослідження «Як орієнтуватись влісі за прикметами». |
|
22 |
Урок позакласного читання «Зимові пригоди у світі тварин» |
|
23 |
Оксана Іваненко «Бурулька». Складання кінцівки до казки. |
|
24 |
Оксана Іваненко «Бурулька». Переказ казки від імені персонажа (бурульки). |
|
25 |
Підсумок за розділом «Зимовий серпантин». |
|
|
ДИВОВИЖНИЙ СВІТ ДОВКОЛА У світі науки і відкриттів |
|
26 |
За Володимиром Уткіним «Рослини-мандрівники». |
|
27 |
Мінідослідження «Звідки походять рослини?». Складання усного висловлювання. |
|
28 |
Діагностична робота. Робота з літературним твором. |
|
29 |
Яків Михлик «Мандри по дну морському». Створення фотоколажу за власним задумом. |
|
30 |
Урок позакласного читання «Цікавинки природи». |
|
|
Знай та оберігай! |
|
31 |
Анатолій Давидов «У зимовому лісі» (уривок з повісті «Березовий сік»). Визначення стилю тексту. |
|
32 |
Створення буклета / Написання допису для шкільного сайту (на вибір). |
|
33 |
Наталія Клевцова «На ставку». Переказування тексту від імені персонажа. Створення пам’ятки. |
|
34 |
Оксана Шамрай «Джин». Створення презентації/фотоколажу (на вибір). |
|
35 |
Ірина Андріївська «Якщо когось приручив…». |
|
36 |
Ірина Андріївська «Якщо когось приручив…».Складання продовження до оповідання. |
|
37 |
Урок позакласного читання «Природа потребує допомоги». |
|
38 |
Олег Погинайко «Про що співають птахи?». |
|
39 |
Дослідження медіа «Весняний спів птахів». Добір рубрик для лепбука. |
|
40 |
Діагностична робота. Навичка читання вголос (усно) |
|
41 |
За Марією Солтис-Смирновою «Жила собі урна». |
|
42 |
Досліджуємо медіа. Зоряна Живка «Добре вдома». Створення коміксу за сюжетом казки. |
|
43 |
Створення лепбуку " Буду я природі другом!" |
|
44 |
Підсумок за розділом «Дивовижний світ довкола». |
|
|
У СВІТІ ФАНТАСТИКИ |
|
45 |
Поняття про фантастичні твори. Сашко Дерманський «Про голодного Єті». |
|
46 |
Проєкт «Моя пригода з фантастичним героєм». |
|
47 |
Урок позакласного читання «Сторінками фантастичних творів». |
|
48 |
Ігор Росоховатський «Універсальні ліки». Інсценізація уривка. Дискусія на задану тему.
|
|
49 |
Поліна Придибайло «Про чарівні ножиці й дівчинку Емілію». Складання плану. |
|
50 |
Поліна Придибайло «Про чарівні ножиці й дівчинку Емілію». Переказ тексту за планом. |
|
51 |
Леся Мовчун «Міжпланетна халепа». |
|
52 |
Дослідження медіа «Сортування сміття». Створення буклета. |
|
53 |
Підсумок за розділом «У світі фантастики». |
|
|
НЕВИГАДАНІ ІСТОРІЇ З ЖИТТЯ ТВОЇХ РОВЕСНИКІВ |
|
54 |
Анатолій Савчук «Силомір». Дискусія на задану тему. |
|
55 |
Урок позакласного читання «Пригоди твоїх ровесників». |
|
56 |
Євген Дудар «Треба». Складання пам’ятки. |
|
57 |
Віталія Савченко «Чарівні прутики». Переказування сюжету оповідання за схемою. |
|
58 |
Підсумкова діагностична робота |
|
59 |
Підсумок за розділом «Невигадані історії з життя твоїх ровесників». |
|
|
ЯК ЗНАЙТИ СЕБЕ ТА ПІДКОРИТИ СВІТ |
|
60 |
Олександра Малаш «Я почую тебе скрізь». Дискусія на задану тему. |
|
61 |
Урок позакласного читання «Твори зарубіжних письменників». |
|
62 |
Ольга Рапацька «Казка про маленьку мрію». Складання розповіді. |
|
63 |
Фелікс Гальперін «Перший крок у космос». Складання розповіді. |
|
64 |
Людмила Осадчук «Родина Борисовича». Головна думка тексту. |
|
65 |
Людмила Осадчук «Родина Борисовича " Складання розповіді. |
|
66 |
Еліс Маклеррен. Переклад з англійської Олега Заєздного. «Гора, що покохала пташку». |
|
67 |
Байки. Таїна Братченко «Склянка з водою».
|
|
68 |
Олександр Лук’яненко «Жаліслива качка».
|
|
69 |
Досліджуємо медіа "Як знайти себе"
|
|
70 |
Створюємо лепбук "Мої плани на майбутнє"
|
|
71 |
Підсумок за розділом «Як знайти себе та підкорити світ». |
|
72 |
Бібліотечний урок "Хто багато читає,той багато знає" |
|
73 |
Урок - квест "Подорож по сторінках дитячих книг" |
|
74 |
Суспільно - корисна праця в шкільній бібліотеці |
|
75 |
"Корисні канікули!" Ознайомлення з літературними творами на канікулярний період |
|
76 |
Підсумковий урок за рік
|
|
Орієнтовний перелік діагностичних робіт
№ з/п |
Вид роботи |
Кількість робіт |
|
І семестр |
ІІ семестр |
||
1 |
Навичка читання вголос (усно) |
1 |
1 |
2 |
Навичка читання мовчки (письмово) |
1 |
1 |
3 |
Аудіювання (письмово) |
1 |
1 |
4 |
Усний переказ прочитаного твору |
1 |
0 |
5 |
Робота з літературним твором
|
0 |
1 |
6 |
Підсумкова контрольна робота
|
0 |
1 |